Jos meette jollekin kaverille kylään, viettekö aina jotain mennessänne?

  • Viestiketjun aloittaja nii
  • Ensimmäinen viesti
En vie.. riippuu niin paljon siitä et kuin usein käyn kylässä, onko sukulainen, onko lapset mukana.. millä aikataululla menen, missä asti kaveriasuu jne.

Saatan viedä esim. jäätelöä, keksipaketin, tuoreita leivonaisia jne
 
"vieras"
jos naapuriin menen, niin en vie. mutta jos meen paikkaan jossa harvemmin käyn, niin vien yleensä jotakin kahvileipää/ kahvipaketin/ jäätelöä... mitä milloinkin
 
"vieras"
Riippuu tilanteesta...Jos menen vaikkapa jonkun puistotuttavan luo lasteni kanssa, en vie mitään. Ystävien luo, joita harvemmin tapaan, vien aina jotain. Jonkun kanssa on tapana ostaa jotain fiinimpää viemistä, jonkun toisen kanssa taas jokin pikkujuttu riittää.
 
"jep"
En ole koskaan vienyt, ellei kyseessä ole ollut synttärit/nyyttärit tms.
Kerran vein maitoa kun kaveri soitti minun ollessa matkalla jo, että viitsitkö tuoda kahvimaidot. ;)
 
Vähän riippuu kelle menee ja kuinka usein käy. Vaikka käyn mummolla pari krt viikossa ja mummo meillä niin saatan soittaa et tekiskö sun mieli jtn hyvää tai toisinpäin. Kavereille vien jos ollaan jtn juteltu. Ei meillä niin tarkkoja olla. Viedään jos muistetaan :)
 
Ego
En vie yleensä. Joskus vien mutta silloinkin kysäsen tarviiko mitään ekstraa. Siis pipareita etc.
Jos menen kylään vähän vieraamman ystävän luokse eli käyn harvemmasti, niin silloin vien vaikka kahvipaketin ja jotaa just piparii vaikka. Kerran käyny silleen että kaveri sano että tuu kahville niin sitten sil ei ollukaan mitään tarjolla kun lapset oli vetässyt pitkon sisuksiinsa, niin sillo oli tosi onnellinen kun meikäläiseltä löytyi piparipaketti. Menipäs tää juttu nyt pipariseksi:whistle: Piparia siellä, piparia täällä.:D
 
"salla"
mä vien yleensä kukkakimpun. syömisiä en vie, koska oletan että emännällä on niitä varattuna.
itse asiassa yks kaveri sanoi et ihana saada kukkia kun ei niitä juuri koskaan saa eikä tule itsekään ostettua
 
"torsti"
Ystävälle jolla käyn harvoin vien kukkia ja hänen lapselle esim jonkun lelun tai vaatteen. Yhdelle ystävälle jolla käydään usein en vie mitään, mutta lapsille välillä jotkut pienet herkut. :)
 
Riippuu tilanteesta, yleensä vien kahvipaketin tai keksipaketin =) Mutta jos usein käydään kahvilla niin pari kertaa kk vien jotain. Joskus Jäätelöä, munkkeja, pullaa, keksiä, pillimehuja lapsille, Suklaata tai kahvipaketti. Joskus olen jopa vienyt kolmioleipiä koko poppoolle tai pasteijoita.
 
"mii"
No minä vein viimeksi kun kävin kaverilla teellä, vein suklaanamipussin. Kaveri sanoi tuomisiini TODELLA kyllästyneellä äänellä "no jee." eikä edes tarjonnut niitä vaan siihen ne jäivät mihin laskin. Olis pitänyt sanoa että no jos ei maistu niin vienpä sit kotiin nämä.
 
miimukka
Useimmiten tulee vietyä, paitsi jos naapurin poikkeaa hetken mielijohteesta. Yleensä vien jo ihan siitäkin syystä, että oma lapsi on allergikko, joten vien kyläpaikkaan jonkun keksipaketin, mistä oma lapsenikin saa syödä ja samalla siitä riittää muillekin.
 

Yhteistyössä