Jos olisit pelkkä kotiäiti haluaisitko elää?

  • Viestiketjun aloittaja turha elämä
  • Ensimmäinen viesti
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja turha elämä:
Niin jos tietäisit ettet saa ikinä töitä tai ammattia etkä pitäisi kotonaolosta haluaisitko elää?
Haluaisin elää. Hassu kysymys, koska tulevaa ei voi tietää ja asioihin voi AINA itse vaikuttaa. En ole luovuttajatyyppiä.
 
Miksi sitä ei saisi töitä eikä ammattia?
Jokainen voi kouluttautua johonkin ammattiin tai tehdä duunia. Ellei ole sairaseläkkeellä. Ja silloin taas ei käsittääkseni ole kotiäiti vaan eläkeläinen.
Ja miksi sitä olisi kotiäiti jos homma maistuisi puulta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turha elämä:
Niin jos tietäisit ettet saa ikinä töitä tai ammattia etkä pitäisi kotonaolosta haluaisitko elää?
Kyllä varsinkin, jos vauvani olisi 5kk vanha, mummo oitaisi häntä ollessani kursilla ja mieheni olisi akateeminen...
Hiphei, hae apua oikeasti lääkäristä :D
 
No kai sitä on ihmiset eläneet pahemmissakin paikoissa? Pitkä kotiäitiys ei ole oma unelmani mutta ei se nyt myöskään tarkoita elämän loppumista. Sitten vaan sopeutuisi tilanteeseen ja keksisi muuta tekemistä kodin ulkopuolella.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja turha elämä:
Niin jos tietäisit ettet saa ikinä töitä tai ammattia etkä pitäisi kotonaolosta haluaisitko elää?
Haluaisin elää. Hassu kysymys, koska tulevaa ei voi tietää ja asioihin voi AINA itse vaikuttaa. En ole luovuttajatyyppiä.
just näin. se mitä elämä tuo tullessaan selviää vasta myöhemmin. ja tosiaan itse voi vaikuttaa paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen aina vihannut kotiäitiyttä ja koska en saa töitä enkä ammattia niin minusta tämä on turhaa elämää.
No sitten kaikki on sinusta itestäs kiinni. Tuo on jo turhaa ruikutusta. Joko opiskelet, jos et voi, mene vaikka edes siivoojaksi, siihen pääsee kyllä(siitä sitten kokemusta saaneena voit hakea muuallekkin). Itse sä elämäsi rakennat. Tai keksit jotakin puuhaa/harrastusta. Mutta ei sun elämä parane tolla asenteella. Jos olet masentunut, haet apua. Ja masentuneelta kuulostat.
Olen 33v. Mä olen ollut kahden lapsen kotiäiti 6,5v ja jatkan vielä reilun vuoden. Aammatti on mutta ei työpaikkaa mutta tiedän jo mihin menen sijaiseksi ja tiedän että töitä on. Aloitan siis ns. pohjalta ja juoksen paikasta toiseen ja etsin ajan kanssa jotain parempaa sitten. Rakastan kotona olemista ja omien lasten kanssa olemista.
 
ap
En ole masentunut ja kyllä olen hakenut työpaikkoja mutta tällä paikkakunnalla ei ole yhtään siivoojan paikkaa vapaana hyvin vähän työpaikkoja ja muuttaa ei voi talon ja miehen vakituisen työn takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole masentunut ja kyllä olen hakenut työpaikkoja mutta tällä paikkakunnalla ei ole yhtään siivoojan paikkaa vapaana hyvin vähän työpaikkoja ja muuttaa ei voi talon ja miehen vakituisen työn takia.
Työpaikat saa parhaiten menemällä suoraan ovesta sisään. Mies kertoi että suurin osa paikoista kaikkialla on piilossa eikä niistä ilmoiteta. Vain murto-osa esillä. et VARMASTI ole työttömänä lopun ikääsi kun vain jatkat hakua ja mielellään astelet sisään eri paikkoihin ja kysyt olisko reippaalle työntekijälle jotakin simppeliä työtä. :wave:

 

Yhteistyössä