jos on epäilys, että isä käyttää päihteitä lasten läsnäollessa?

mites tälläisessä toimitaan? isä on lasta hakiessa/ tuodessa ollut kyllä ok, mutta kuulin tänään yhteiseltä tuttavalta, että oli nähnyt exän melko sekavana lasten siellä ollessa. voiko huhupuheen perusteella pyytää seuloja/ valvottuja tapaamisia tms?
exällä päihdetaustaa, eli ihan tuulesta temmatultakaan tuo ei tyystin kuulosta... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä varmaan tekisin yllätyskäynnin sinne isän luo. Ei kai sitä voi lähtee soitteleen minnekään kun asiasta ei oo varmuutta?
no mä en nyt luottais antaa lasta sinne, ennen kuin on saanut jotain varmuutta johonkin suuntaan. eli se yllärikäynti ei onnistus. ja toisaalta, sehän vois tehä ilmotuksen musta, jos sinne vaan paukkaisin kesken hänen vkonloppuaan.
hitto, kismittää koko touhu. ei oikein tiedä mihin pitäisi uskoa, ja miten saisi asiaa edistymään... :headwall:
 
mama
En kyllä usko et lastenvalvojan työhön kuulu tämmöset..
Soitat kaupunkinne perheneuvolaan niiden asia on auttaa näissä asioissa tai sit soitat suoraan lastensuojeluviranomaisille ja kysyt niiltä jos ne EHTII auttaa!!
Ei kannata vaan jäädä pohtimaan itsekseen asiaa,tiedän kokemuksesta.
 
en voi kysyä suoraan, siitä tulisi hirveä mekkala. on vähemmästäkin haukkunut mut vaikka miksi. ja toisaalta, aattelin, et jos sinne seuloihin menee, niin eikö olisi parempi mennä "kylmiltään", ilman ennakko varoituksia?
huomenna otan yhteyttä virkatahoihin. saan varmaan katkeran exän leiman otsalle... :snotty:

ysiltä soitin hänelle ja ilmoitin ihan vaan, et tuli muutos vkonloppuun, kuulosti aika tokkuraiselta. voihan senkin tosin laittaa väsymyksen piikkiin, mutta tosiaan tuota taustaa vasten epäilyttää..
 
mama
Puhutko nyt savujen polttelusta?
Itse hommasin ex mieheni seuloihin tän jutun takia ja voin kertoa että mulla se oli ainakin niiin vitun vaikeeta mut älä vaan anna periksi..
Suomessa kun toinen vanhempi vaatii seulat niin ne on virtsatestit (jotka pääsee läpi kun vaan tahtoo ja tämän tietää myös viranomaiset) mutta suomessa seuloihin eli verikokeisiin pääsee näissä asioissa kun oikeus niin määrää tai olet jäännyt juuri kiinni itse asiasta eli esim poliisille jäänyt kiinni!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Puhutko nyt savujen polttelusta?
Itse hommasin ex mieheni seuloihin tän jutun takia ja voin kertoa että mulla se oli ainakin niiin vitun vaikeeta mut älä vaan anna periksi..
Suomessa kun toinen vanhempi vaatii seulat niin ne on virtsatestit (jotka pääsee läpi kun vaan tahtoo ja tämän tietää myös viranomaiset) mutta suomessa seuloihin eli verikokeisiin pääsee näissä asioissa kun oikeus niin määrää tai olet jäännyt juuri kiinni itse asiasta eli esim poliisille jäänyt kiinni!!!
pilveä poltti meidän aikana, ja mahdollisesti veti muutakin. oli niin sekasin muutamat kerrat. jouduin soittamaan poliisit kun jätin hänet ( jäi kiinni pilvestä ja kävi käsiksi lasten läsnäollessa ) ja lastensuojeluun on sitä kautta yhteys. kerroin heillekkin tästä "harrastuksesta", mutta exähän oli niin mallikansalaista heidän luona käydessään ( osaa vetää sen roolin oscarin arvoisesti ), eli homma jäi siihen.
 
mama
Kuulostaa niin tutulta :(
Sossussa niillä on niin kiire et nehän hoitaa siellä heti vaan nämä "hätä tapaukset" mutta onhan ne siellä nähnyt näitä palikoita niin kyllä ne huomaa kun joku liruttaa silmille.Kokemuksesta kerron että jos epäilet ja palkään et lapsesi ovat vaarassa soitat ja sanot et on joku tosi tärkee juttu nyt et tarvii lasten tulla kotio (pääset näin helpommalla kun soittamalla apua) ja sit et vaan päästä niitä sinne ennenkuin asiat on selvitetty.Mulla ja ex on lainmukainen tapaamis soppari jota minä en ole noudattanut n.reiluun vuoteen ja ei kukaan ole lasta tullut kotoa hakemaan,yritetty on tosin.Sinä olet äiti ja sinun tehtävä on huolehtia lapsistasi ja sinä ET SAA antaa lapsiasi paikkaan jos epäilet et kaikki ei siellä ole ok!Laki seisoo tässä sinun takanasi,mutta muista et poliisi taas toimii aina ensisijaisesti lainmukaisten sopimusten mukaan.
 
:/
Voi hyvänen aika. Minut haukuttiin lyttyyn yhdellä toisella palstalla kun kerroin että isä vetää kaljaa koko viikonlopun ja lapsi kertoi, ettei ole syönyt kuin viimeksi perjantaina päiväkodissa lämpimän ruuan tullessaan sunnuntaina kotiin. Olin kuulemma vittumainen kyttäävä ämmä.

Että ei tuossa vielä hätää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ovatko lapset koskaan sanoneet isän olleen outo tms?
lapsi 1,5v, ei paljoa jutustele. niinkuin sanottu, kimurantti tilanne kaikkinensa. en siis tietenkään antaisi lasta hänelle, jos hakiessa olisi sekaisin. eikä ole lasta tuodessakaan epäilyjä aiheuttanut.
hällä vanhemmat lapset mua aikasemmasta liitosta, heidän äitinsä oli kuulemma käynyt ruokaa viemässä lapsille exän luo ( ex käy töissä, mutta aina p.a ) ja kuulemma oli silloin kovin sekavan oloinen ollut. oli kuitenkin jättänyt lapsensa sinne, mikä minua kummastuttaakin. ja tästä jutusta kuulin nyt kolmannen käden kautta. eli en tiedä, onko miten liioiteltua/ täyttä huttua. laitoin tälle vanhempien lasten äidille viestiä, että mikä homman nimi, mutta ei ole vastannut mitään.

en haluaisi hutiloida, ja toki toivon, että lapsi saisi hyvän isä suhteen, mutta kieltämättä nyt kyllä hirvittää! :/
 

Yhteistyössä