Jos palkan laskija on ottanut veroja liikaa

Niin palauttaako ne sen osan mitä on maksanut liikaa tai hyvittääkö seuraavassa palkassa? Mulla on vissiin otettu lisäprosentilla se vero nyt tulleesta tilistä, vaikka mulla on selkeesti tilinauhassa kohta että perusprosentti se ja se ja lisäprosentti se ja se ja tuloraja 16000 vuodessa niin eikö tuo nyt sitä tarkoita että lisäprosentti pitäis mennä vasta sitten kun olen tienannut tuon 16000? En ole saanut tilinauhaa vielä mutta palkka oli tullut tilille ja kauhistuin kun oli melkein 400 vähemmän kuin olin odottanut ja laskin sitten että aika hyvin täsmäis summa siihen että ovat ottaneet veron sen lisäprosentin mukaan. No menen tänään myöhemmin töihin niin sithän se selviää. Mutta onko joltain joskus otettu veroa väärin ja palautettu ylimenevä osa? Tiedän että saahan sen sit veronpalutuksina takasin mutta kun se raha olis nyt ollu tarpeen kun lomareissut lähenee..
 
Oliko lomarahat maksettu. Niistähän lähtee suurempi prosentti.. Niin ja pystyy korjaamaan. Tai ainankin me pystyttiin, ku tuli opiskelijan tulorajat vastaan ja olivat maksaneet vaivaset 12e liikaa ja itse oltais jouduttu palauttaa yks opintotuki takas. Saatiin siis tuollanen korjattua, luulis että sunki tapauksessa onnistuu.<br><br>
 
Otetaanko siulla vero vuosi- vai kuukausitulorajan mukaan? Kun yleensähän verokortissa on erikseen kohdat påivä-, viikko-, kuukausi- ja vuositulorajoille ja yleisin käytössä oleva on kai tuo kuukausituloraja. Mut siis miulla oli otettu kerran liikaa, maksoivat sen vielä samalle tilipäivälle kun soitin heti virheen huomattuani.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:54 miä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:52 Magister kirjoitti:
Oliko lomarahat maksettu. Niistähän lähtee suurempi prosentti..
lomarahoista ei mene lisä% jos tulorajat riittää...

tästä syystä mulla vuosiraja-verokortti ei kk
Meillä on aina mennyt ja vuosirajakortti meilläki<br><br>
 
Siis onko sinulla verokortissasi vuosiraja vai kuukausiraja ?? Jos on vuosiraja, niin lisäprosentin mukaan menee sitten kun tuo 16000 vuositasolla ylittyy. Jos taas kuukausiraja, niin perusprosentilla menee n. 1333e ja sen ylittävä osuus lisäprosentilla.
Otathan huomioon, että tuon veroprosentin päälle työnantaja perii vielä erikseen työeläke yms maksuja.
Sinuna soittaisin palkkatoimistoon, sieltähän se selviää.
 
Mä en nyt varmaksi muista että miten merkkasin alkuvuodesta verokorttiin mut edellisessä tilinauhassa lukee ainakin että vuosituloraja 16000 euroa että eikös sen sitä pitäis tarkoittaa että sen yli menevältä osalta mennee lisäprosentilla? Ja kun mun laskun mukaan ne olis ottanut koko palkasta sen lisäprosentin mukaan, niin eihän se niin kuulu mennä vaikka olis se kuukausi tuloraja?
 
mia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:56 Magister kirjoitti:
\lomarahoista ei mene lisä% jos tulorajat riittää...

tästä syystä mulla vuosiraja-verokortti ei kk
Meillä on aina mennyt ja vuosirajakortti meilläki

[/quote]

onpa hassua, ei mulla mene kun perus%... mistäköhän moinen johtuu??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:00 miä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:56 Magister kirjoitti:
\lomarahoista ei mene lisä% jos tulorajat riittää...

tästä syystä mulla vuosiraja-verokortti ei kk
Meillä on aina mennyt ja vuosirajakortti meilläki
onpa hassua, ei mulla mene kun perus%... mistäköhän moinen johtuu??

[/quote]

Ei hajua.
 
Jos on veroprossa kuukausitulon mukaan, silloin menee tietty enemmän veroa lomapalkan saadessa, koska kuukausittainen tuloraja ylittyy. Jos taas vuosipalkan mukaan veroprossa, niin eipä tuon lomapalkan pitäis siinä vaiheessa vielä vaikuttaa, tai sitten on aika pieleen laskettu vuositulo. Ns. lomaltapaluurahoista menee sitten kaikilta yleensä 60% veroa...
Ja ap:lle, riippuu ihan paikasta ja palkanlaskijasta. multa kahdessa paikassa otettu väärin vero. Toisessa korjattiin heti, toisessa piti odottaa veronpalautuksiin. Uskoisin, että jos metelin nostat, ja vetoat ettei ollut sun oma moka, niin maksaisivat rahat heti
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:58 Unikonna kirjoitti:
Siis onko sinulla verokortissasi vuosiraja vai kuukausiraja ?? Jos on vuosiraja, niin lisäprosentin mukaan menee sitten kun tuo 16000 vuositasolla ylittyy. Jos taas kuukausiraja, niin perusprosentilla menee n. 1333e ja sen ylittävä osuus lisäprosentilla.
Otathan huomioon, että tuon veroprosentin päälle työnantaja perii vielä erikseen työeläke yms maksuja.
Sinuna soittaisin palkkatoimistoon, sieltähän se selviää.
Joo, tiedän että palkasta menee eläke ym. maksut. En voi tänään soittaa palkanlaskijalle, se on vasta perjantaina töissä. Mutta nään tänään tilinauhan kun menen myöhemmin töihin, mutta alkoi vähän kiukuttaa kun olen paiskinut kovasti töitä toukokuun koska kesä lähenee niin nyt olikin tili noin paljon pienempi. Voihan se tietenkin olla joku muukin virhe kun toi vero juttu mut täsmäs vaan toi summa mikä oli tullu hyvin siihen että olis koko tili verotettu tolla lisäprosentilla.
 
hep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:56 Magister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:54 miä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:52 Magister kirjoitti:
Oliko lomarahat maksettu. Niistähän lähtee suurempi prosentti..
lomarahoista ei mene lisä% jos tulorajat riittää...

tästä syystä mulla vuosiraja-verokortti ei kk
Meillä on aina mennyt ja vuosirajakortti meilläki
Kummallista puuhaa, koska vuosituloraja on nimenomaa vuosituloraja eli kun tulot ylittää sen vuositasolla, niin sitten menee loput vuodesta lisäprosentin mukaan.
 
huijattu
euroverokortin muuttaminen....
Jos työehtosopimuksessa merkitty palkka 12,34 e tunti (12 340e/kk)maksetaan työntekijälle kusetus mielessä oikeasti noin niin tee verohallintoon oikaisu pyyntö kaavalla 12,34 e/h x 160h/kk=1974,40 e/kk JA JAA 12 340e/1974,40e=6,25 ja kun tuo 1974,40e/6,25=315,90e/kk niin siinä on sinulle kk:n palkka euroissa.... :) voit vaatia tilintarkastuksen jos eivät usko...
 

Yhteistyössä