Jos poikasi haluaa suorittaa sivarin, yritätkö käännyttää käymään armeijan?

Lunatic
Jos haluaisi armeijaan, yrittäisin käännyttää sivariin!!
Eli päinvastoin. =)
Siis kysymykseen: Olisin mielissäni jos menis sivariin.
Mulla kyllä ei ole poikaa, mutta jos ois.
*sekoilee*
 
En vaan pitäisin juhlat! :D

Oon mä koittanut veljeä käännyttää sivariin mutta se tekee niinkuin kaverinsa ;)

Kyllä siis toki mun tenava tulee saamaan ihan ite päättää, en siis harmistu vaikka menisi armeijaankin :)
 
Mun 20v ilmoitti 3v sitten, että menee sivariksi, totesin, että aha. Sitten, kun kutsunnat oli ajankohtaiset, haki ensin lykkäystä opintojen takia 2v ja kohta lähtee kakarajärvelle. Kysyin, että kuis nyt noin, hän totesi, että ei halua olla intissä kuin minimi ajan. Että käännytti vissiin itse itsensä, henk.kohtaisesti en omaa mielipidettä suuntaan, jos toiseen. Seuraavana vuorossa oleva poika on sen verran pullisteluhenkinen, että sen pitää varmaan pyrkiä johonkin jääkärikouluun tms. Tyttö 18v ei kuulema halua hukata aikaa tommoiseen, en aio käännyttää häntä, vaikka itse aikanaan harkitsin inttiä. Kun nykyinen 3v ja tää seuraava vaavi ovat 18v, ei ehkä ole tämmöistä karsinointia enää?
 
Kutsunnathan armeijaan suoritetaan sinä vuonna jolloin hlö täyttää 18v eli kaikki eivät ole täysi ikäisiä ja sitten ovat vielä nämä jotka vapaaehtoisena armeijaan menevät eivät myöskään ole aina 18-vuotiaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Kutsunnathan armeijaan suoritetaan sinä vuonna jolloin hlö täyttää 18v eli kaikki eivät ole täysi ikäisiä ja sitten ovat vielä nämä jotka vapaaehtoisena armeijaan menevät eivät myöskään ole aina 18-vuotiaita.
Eikö se ole jo menneen talven lumia, että pääsisi vapaaehtoisena ennen kuin on täyttänyt 18? *muistelee*
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Kutsunnathan armeijaan suoritetaan sinä vuonna jolloin hlö täyttää 18v eli kaikki eivät ole täysi ikäisiä ja sitten ovat vielä nämä jotka vapaaehtoisena armeijaan menevät eivät myöskään ole aina 18-vuotiaita.
Eikö se ole jo menneen talven lumia, että pääsisi vapaaehtoisena ennen kuin on täyttänyt 18? *muistelee*
On se, pitää olla 18v.
 
jos olis poika niin sais ite päättää. Ei se mun elämään vaikuta. Pääasia et laps olis ite tyytyväinen valintaansa.

kysymys teille jotka yrittäisitte käännyttää et MIKSI?? miksi sivari ei kelpaa?

nii ja oma ukko on sivari nii eipä sitäkään paljoo haittais kumman valitsis..
 
Ihan sama minne menee, totaalikieltäytymistä voisin joutua hetken nieleskelemään, mutta ei oo mun asiani puuttua toisen vakaamuksiin vaikka omasta kakarata onkin kyse.

Ja totta on, että nykysellään ainakin vielä joihinkin työpaikkoihin vaaditaan armeijan käyminen, niin epäoikeudenmukasta kun se onkin. Ja kaikkein hulluinta on, että jos mun ukko esim. hakis auto hommiin, niin armeijan käynyt voi jyrätä edelle vaikka ukko sivarissa ajo sen vuoden autoa ja kokemusta siis löytyy.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
jos olis poika niin sais ite päättää. Ei se mun elämään vaikuta. Pääasia et laps olis ite tyytyväinen valintaansa.

kysymys teille jotka yrittäisitte käännyttää et MIKSI?? miksi sivari ei kelpaa?

nii ja oma ukko on sivari nii eipä sitäkään paljoo haittais kumman valitsis..
Miehelle oman pojan sivariin meno ottaisi varmaankin ihan ammatillisessakin mielessä kunnian päälle...Se on kapiainen. Eikä se ota edes sellasta vaihtoehtoa huomioon, että poika menisi sivariin. Joskus olen leikilläni sanonut, että varmasti tulee pojasta sivari ja sitä ei paljon ole naurattanut. Mä henk.koht en ole yhtä ehdoton eikä mulla sivarin käyneitä mitään vastaan ole. Mutta olen mäkin niin vanhanaikanen, että haluaisin poikani menevän armeijaan...Én mä osaa sanoa miksi. Se vain "kuuluu käydä".
 
b.j
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
itselleni siis aivan sama... jos oma poikani aikanaan haluaa suorittaa siviilipalveluksen, saa ihan vapaasti, ja jos haluaa käydä armeijan, sekin käy.
Poikani on vasta kolmen, joten kysymys ei tule koskaan olemaan ajankohtainen. Kaikki valistuneet arviot osottavat, että nykyisenkaltaista intti/sivari järjestelmää ei tule olemaan viidentoista vuoden päästä.

Jotkut isänmaa henkiset kyllä vakuuttavat sitä, että natolle tulee sanoa ei, mutta todennäköisesti sinne mennään. Se taas tarkottaa asevelvollisuuden loppua.
 
RedSpecial
Alkuperäinen kirjoittaja b.j:
Poikani on vasta kolmen, joten kysymys ei tule koskaan olemaan ajankohtainen. Kaikki valistuneet arviot osottavat, että nykyisenkaltaista intti/sivari järjestelmää ei tule olemaan viidentoista vuoden päästä.

Jotkut isänmaa henkiset kyllä vakuuttavat sitä, että natolle tulee sanoa ei, mutta todennäköisesti sinne mennään. Se taas tarkottaa asevelvollisuuden loppua.
Mikähän sun lähde on näihin valistuneisiin arvioihin. Asiasta päättävät tahot eivät ole edes sivulauseessa vihjaisseet asevelvollisuuden remontista.

Natolla taas ei ole mitään tekemistä ns. palkka-armeijan kanssa.

Eli rupea vaan miettimään poikasi palveluspaikkaa :)

 
Keittiönoita
Mä olisin halunnut, että junnu menee sivariksi. Musta tässä kansassa ei ole mitään puolustamisen arvoista (paitsi about 200 ihmistä ). Maassa kylläkin, mutta ei tässä kansassa. Olen kuitenkin sopeutunut jo siihen, että toi kolli haluaa myös työkseen Puolustusvoimien palvelukseen. Jos junnu ilmoittaisi sittenkin menevänsä sivariksi, kiljuuisin vain riemusta.
 

Yhteistyössä