Jos saisit itse päättää, niin millainen olisi unelmiesi synnytys?

g
Aikalailla sellanen kun mun toka synnytys. Pieniä supistuksia tuli pari tuntia, vedet meni kotona, lähdettiin heti sairaalaan ja siellä olinkin ykskaks 8 cm auki. Spinaalin ehdin saada, ponnistus kesti 10 min ja koko synnytys 2h. Ei epparia.
 
Iloinen Possu
No mä toivoisin että supparit alkais kotona ja kun ei enään vois olla niin lähettäs sairaalaan. Siellä oltas muutama tunti, pääsis ammeseen ja sitten saisin vaikka jakkaralla ponnistaa. Ja saatas rauhassa tutustua siinä ennen mitään hässäköitä.

Molemmat synnytykset on käynnistetty.
 
Rauhallinen avautumisvaihe kotona, suppareilla alkais, sairaalaan mennessä olisin jo kunnolla auki, ponnistusvaiheessa kaikki menis hyvin. Kokonaiskesto mielellään alle 12 h.

Esikon synnytys kesti kipeistä suppareista lähtien melkein 2 vrk, joten mielellään hiukan nopeampi mutta muuten avautumisvaihe oli hyvä. Sit jos pääsis ilman imukuppia tällä kertaa niin se olis tooooosi kiva. :flower:
 
jep
Näittekö tänään sen dokumentin "täydellinen synnytys"? Siinä yksi äiti halus sektion sillä perusteella, että hänen miehensä bisnekset on niin tärkeitä, ettei mies halua olla pois töistä. Sektio piti saada sovittua sitten työajan ulkopuolelle.
 
i
Alkuperäinen kirjoittaja gona:
No aloitetaan vaikka siitä et mulla olisi joku joka tukisi ja olisi huolissaan miten mä voin, sen sijaan et vinkuu vieressä kun on nälkä ja tylsää ja kuinka tää voi kestää niin kauan eikä halua koskea tai tulla edes lähellä kun ällöttää. Kaikki muu on aika samantekevää.
Kuka oli sun tukihenkilönäs? kuulostaa pikkulapselta tuo käytös.

toivon mukaan ei ollu sun oma mies.
 
näitä kiitos lisää
Mulla oli kuopuksen synnytys unelmasynnytys. Olin jo valmiiksi auki 6cm, meni vedet joten tiesin lähteä. Kello 8 olin sairaalassa, 9.15 alkoi kovat ja tiheät supistukset, klo 9.30 aloin pikku hiljaa ponnistelemaan ja vauva syntyi 9.50. Ei tikin tikkiä, luomusynnytys, menin heti suihkuun ja olo oli todella mainio.

 
puh
Sellainen, että olisi melko kivuton, ei tulisi repeämiä, ei epparia, ei nk.asvalttiihottumaa, vaan toosa palautuis ennalleen. Ja pystyisi istumaankin ja harrastamaan rakkaudentekoja vähän aiemmin kuin 2v synnytyksestä, kivuttomasti. Ja että lapsi ei joutus teholle..
 
tietämäätön
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Aikalailla sellainen kuin kuopuksen syntymä oli; kaunis, rauhallinen, lempeä, luonnollisesti ja hyvin etenevä. Ei mitään repeämiä, ei edes ns. asfaltti-ihottumaa.
mitä tämä asfaltti-ihottuma on?
 
-.-
Alkuperäinen kirjoittaja tietämäätön:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Aikalailla sellainen kuin kuopuksen syntymä oli; kaunis, rauhallinen, lempeä, luonnollisesti ja hyvin etenevä. Ei mitään repeämiä, ei edes ns. asfaltti-ihottumaa.
mitä tämä asfaltti-ihottuma on?
No huoh. Googlaa vaikka synnytys+asvaltti-ihottuma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämäätön:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Aikalailla sellainen kuin kuopuksen syntymä oli; kaunis, rauhallinen, lempeä, luonnollisesti ja hyvin etenevä. Ei mitään repeämiä, ei edes ns. asfaltti-ihottumaa.
mitä tämä asfaltti-ihottuma on?
No jaa, en mäkään sen tarkemmin tiedä, noin vaan kätilö mulle silloin sanoi. Oon kuvitellut, että se tarkoittaa sellasta vereslihalle menoa tms. kun asfalttiin kaatuu ja ainakin lapsena mulla polvet usein oli sellaiset. Eli synnytyksessä kai pinnallisia ihovaurioita?
 
Kolmosen synnytys oli ihan täydellinen, joten sen haluaisin kokea uudelleen. Yksin synnytin, ihanan rauhallista ja kaunista. Supistukset tuntuivat, mutteivät olleet kipeitä. En tarvinnut edes ilokaasua. Klo 12 puhkaistiin kalvot, sain spinaalin loppuvaiheessa (silloin supistukset jo tuntuivat) ja 13.28 15min ponnistusvaiheen jälkeen sylissä oli ihanaakin ihanampi nappisilmä :heart: Ei repeämiä tms.
 

Yhteistyössä