Jos saisit kutsun kaverisi lapsen synttäreille tuntia aikaisemmin,menisitkö?

  • Viestiketjun aloittaja mammy
  • Ensimmäinen viesti
Mammy
ei vaan siis tarkoitan että kutsua ei ole tullut aikasemmin. synttäreistä on puhuttu mutta sitten tulee synttäri päivänä tekstari että "tervetuloa synttäreille klo.13.00" ja kello oli viestin saadessa 12.15.. eli sua ei ole kutsuttu ollenkaan sinne synttäreille aikaisemmin..
 
vieras
Riippuu tilanteesta. JOs ei ole muita suunnitelmia, perheelle löytyy siistimmät vaatteet helposti ja ehkä sopiva lahjakin jostain niin voisin mennäkin.

Mutten rupeasisi omia suunnitelmiani tuon takia muuttamaan ja pelkkä laiskotus jarauhallisen kotipäivän kaipuu riittäisi syyksi kieltäytyä.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Tietysti, jos voisin! Mutta voi olla, että lahjan veisin jälkikäteen, jos ei millään kerkiä lahjaa siinä välissä hakemaan.
Ai, mä taisin tajuta tän väärin päin! Siis jos "muistaisivat" kutsua vasta 1h ennen juhlia niin tuskin menisin.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja mammy:
Siinähän se kysymys tulikin,eli menisitkö jos sinut ja perheesi saisi kutsun tuntia aikaisemmin ku juhlat alkaa vaikka yhteydessä olisitte päivittäin?

No en tod menisi. Jos ei osais ajoissa pyytää, niin kertoishan tuollainen jo jotakin...

Ilmankos ihmisillä on niin paljon noita hyvää-päivää-kirvesvartta-tuttavia, jos tälläinen kohtelu on ok, musta ei oo todellakaan ja sen kyllä olen näyttänyt jos mua on väärin kohdeltu.
 
Tarkoitatko, että kutsu tulisi tuntia ennen h-hetkeä? Vai, että voisi mennä juhliin tuntia aiemmin? Aivan sama, mutta ekasta tulis mieleen, että mut on kutsuttu jonkun tilalle :). Menisin silti, jos se minulle sopisi...
 
Epäilijä
..että joku muu kutsutuista estyi synttärimeiningistä viimetingassa ja sinut on sitten perheesi kanssa kutsuttu vähän niinkuin "täydentämään" kutsuvierasjoukkoa.

Minä en menisi, vaan kieltäytyisin ja sanoisin, että "olisin tullut, jos olisi aikaisemmin kutsuttu"
Kyllä jokaisella on tiedossa jo hyvissä ajoin, että kuinka paljon suurinpiirtein ihmisiä synttäreille kutsuu ja ketä ylipäätään aikoo kutsua.
On muutenkin hyväntavan mukaista lähettää kutsut hyvissä ajoin ja tiettyyn päivään mennessä sitten kutsutut ilmoittavat saapumisestaan/estymisestään.

Minä en tosiaankaan tuollaisiin kekkereisiin osallistuisi, mutta jokainen tyylillään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammy:
ei vaan siis tarkoitan että kutsua ei ole tullut aikasemmin. synttäreistä on puhuttu mutta sitten tulee synttäri päivänä tekstari että "tervetuloa synttäreille klo.13.00" ja kello oli viestin saadessa 12.15.. eli sua ei ole kutsuttu ollenkaan sinne synttäreille aikaisemmin..
No tuossa tapauksessa varmaan soittaisin ja kysyisin, että miksi kutsu tulee vasta nyt. Jos ei ole järkevää selitystä niin voisin pahastua ja sanoa, että sori, mutta enää ei pääse, olisit pyytänyt etukäteen, kun juhlista on ollut puhettakin. En ole valmistautunut.

Jos sanoo suoraan, että vaikka siksi, koska lapselle piti tulla paljon vieraita mutta suurinosa ei pääsekään ja on harmi, että lapsen juhliin ei tulekaan paljon vieraita niin menisin, jos pystyisin
 
mammy
No onko tökeröä jättää sitten menemättä? Kaveri laittoi kutsun poikansa synttäreille just noin niin ku sanoin,kutsu tuli tekstarilla klo. 12.15 ja synttärit olis ollu JO 13.00. kuitenkin synttäreistä on puhunu jo viimeset 3kk ja kertoi myös kuinka kutsut on laitettu meneen yms. meidän perhe ei kuitenkaan kutsua aikasemmin vaan nyt just viime tingassa,vaikka päivittäin ollaan oltu yhteydessä ja lapset ns. kavereita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammy:
No onko tökeröä jättää sitten menemättä? Kaveri laittoi kutsun poikansa synttäreille just noin niin ku sanoin,kutsu tuli tekstarilla klo. 12.15 ja synttärit olis ollu JO 13.00. kuitenkin synttäreistä on puhunu jo viimeset 3kk ja kertoi myös kuinka kutsut on laitettu meneen yms. meidän perhe ei kuitenkaan kutsua aikasemmin vaan nyt just viime tingassa,vaikka päivittäin ollaan oltu yhteydessä ja lapset ns. kavereita..
Ei todellakaan ole tökeröä! Tökerömpää on heiltä kutsua noin myöhään varsinkin kun on asiasta tullut puhetta ennen sitä kuitenkin.
 
mammy
Me siis ei menty synttäreille koska tuon varotus ajan kans ei alettu siirtään lasten harrastuksia yms. kuitenki kaveri kehtas sitten laittaa viestiä että kai te nyt lahjan ostatte kuitenkin.. no en taida kuitenkaan..
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja mammy:
No onko tökeröä jättää sitten menemättä? Kaveri laittoi kutsun poikansa synttäreille just noin niin ku sanoin,kutsu tuli tekstarilla klo. 12.15 ja synttärit olis ollu JO 13.00. kuitenkin synttäreistä on puhunu jo viimeset 3kk ja kertoi myös kuinka kutsut on laitettu meneen yms. meidän perhe ei kuitenkaan kutsua aikasemmin vaan nyt just viime tingassa,vaikka päivittäin ollaan oltu yhteydessä ja lapset ns. kavereita..
Juu, en tässä tapauksessa menisi. Tuohan on suoranaista v*ttuilua.
 
sr
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja sr:
jättäisin väliin koska kyllä tollaseen tarttee varautuu esim.ostaa lahja sille lapselle.

Sitten antaisin rahaa ja sanoisin etten valitettavasti ehtinyt lyhyen varoitusajan vuoksi lahjaa hakemaan.
mulle tulis myös olo että saanut kutsun vaan koska on "pakko" kutsua joten en menisi senkään takia.
 

Yhteistyössä