Jos sinulla olisi tavoite pudottaa painoa 100kg niin....

  • Viestiketjun aloittaja "Noora"
  • Ensimmäinen viesti
"Noora"
Miten sen tekisit?

Pyytäisitkö lääkäriltä laihdutuslääkkeitä?

Söisitkö nutrilettejä tms. usean kuukauden ajan vaikkapa lääkärin valvonnassa?

Vai tekisitkö täydellisen ruokaremontin jossa söisit ainoastaan kaikkea todella tarpeellista ja järkevää, jättäen kaiken "turhan" pois?

Vai aloittaisitko karppauksen?

Vai masentuisitko tilanteesta niin, että unohtaisit kaikki kuurit ja lihoisit vaan entisestään....
 
"vieras"
lääkäriin en menis ainakaan.. en mene sinne muutenkaan kuin pää kainalossa tyyliin. nutrilettejä voisin kyllä syödä, tosin ilman lääkärin valvontaa. karppaus... mitä se on, tuskin sitä varmaankaan. kai mä odottaisin ihmettä ja heräsiin yks aamu vaan langanlaihana :)
 
soos
jos pudottaisin noin paljon olisin reilusti miinuksen puolella. 10kg pois niin hyvä ois, vähempikin riittää eli joku 8kg. eli miten? syömällä säännöllisesti ; aamupala, lounas, päivällinen, välipala, iltapala, eli syön reilun 4-3 h välein. En napostele tai syö ylimmääräisiä mitä nyt joskus pari karkkia. En nauti alkoholia kuin satunnaisesti. Aloitan pian uuden harrastuksen. aiemmin kävin kävelyllä ja pyöräilemässä, mutta se kyllästyttää nyt eli kokeilen uimista. 7kg on jo poissa. Ateriakokoni ovat huomattavasti pienempiä. kuten eilen..ajattelin ottaa enemän mutta otinkin vain kaks pientä kauhallista hernekeittoa, yksi molemmille jaloille :D ja se oli riittävästi. Lisänä ruisleipä ja maito. ja jälkiruoka.
 
vier
Painaisin silloin n 160kg, joka on jo niin merkittävä ylipaino että varmaan kävisin lääkärillä ja ravitsemusterapeutilla keskustelemassa että miten kannattaa lähteä liikkeelle. Sitten tekisin niinkuin he neuvovat.
 
"höh"
jos pudottaisin noin paljon olisin reilusti miinuksen puolella. 10kg pois niin hyvä ois, vähempikin riittää eli joku 8kg. eli miten? syömällä säännöllisesti ; aamupala, lounas, päivällinen, välipala, iltapala, eli syön reilun 4-3 h välein. En napostele tai syö ylimmääräisiä mitä nyt joskus pari karkkia. En nauti alkoholia kuin satunnaisesti. Aloitan pian uuden harrastuksen. aiemmin kävin kävelyllä ja pyöräilemässä, mutta se kyllästyttää nyt eli kokeilen uimista. 7kg on jo poissa. Ateriakokoni ovat huomattavasti pienempiä. kuten eilen..ajattelin ottaa enemän mutta otinkin vain kaks pientä kauhallista hernekeittoa, yksi molemmille jaloille :D ja se oli riittävästi. Lisänä ruisleipä ja maito. ja jälkiruoka.
miten hitossa te voitte syödä noin tiuhaan? ettekö te kukaan käy töissä??? mä en ainakaan arkisin ehdi 06-18 välillä syömään kuin kerran.. mä kun en syö aamupalaa, eli syön vain ruokiksen aikaan töissä ja sitten kuuden jälkeen kotona.. eli syön 2 kertaa päivässä.
 
--
[QUOTE="Noora";24472878]Tässä kyseisessä tapauksessa tuo leikkaus ei olisi mahdollinen. Ja eihän sinne muutenkaan noin vain mennä.[/QUOTE]

No sitten jotkut allit ja pikkuhiljaa painoa pois elämäntaparemontilla ohjattuna, menis varmaan muutama vuosi.
 
Lääkäriin hakeutuisin ehdottomasti. Ensinnäkin mä tarvitsen hitosti motivaatiota ja ihmisiä mun ympärille, jotka ylläpitävät sitä. Tuossa tilanteessa (=177 kg) saattaa pikkusen olla elämäntavoissa parannettavaa! Siihen en yksin lähtisi, sillä enhän mä edes tietäisi omia riskejäni. On vähän eri asia laihduttaa itsenäisesti 10 kiloa kuin 100! On syytäkin siinä vaiheessa mennä lääkärin tarkkailuun.

Sitten vaan lääkärin kanssa suunnitelma pystyyn ja kenties ravintoterapeutti ja muut tarvittavat ammattilaiset apuun. Ja jos raha on ongelma niin miettii, että paljonko siihen ruokaan sitten menisi sitä rahaa! Varmaan saman verran kuin tuohon apuun.
 
voin
[QUOTE="höh";24472896]miten hitossa te voitte syödä noin tiuhaan? ettekö te kukaan käy töissä??? mä en ainakaan arkisin ehdi 06-18 välillä syömään kuin kerran.. mä kun en syö aamupalaa, eli syön vain ruokiksen aikaan töissä ja sitten kuuden jälkeen kotona.. eli syön 2 kertaa päivässä.[/QUOTE]

siinähän se vika piileekin! ei ruuansuolatus lähde käyntiin ja kuluta kaloreita!!! eli kannattaa syödä säännölisesti eli sen 4 kertaa päivässä
 
"xyz"
Suurinta pudottajaa seuranneena noin suuri painonpudoutus vaatisi elämäntaparemontin. Ravitsemusterapeutilta syöntiohjeet ja henkilökohtainen kunto-ohjaaja säännöllisen ja laihduttavan liikunnan aloittamiseen. Ehkä myös lääkärikonsultaatio kehon tilasta ettei ole esteitä esim. tietynlaiselle liikunnalle.
 
kuu ukko
On kyllä semmonen ylipaino et eiköhän siinä jo joku paikka ois pettänyt ja ois muutenkin lääkärin valvovan silmän alla. Voi olla että oisin kyllä todella masentunut enkä pystys pudottaan ollenkaan vaikka siihen lääkärinkin sotkis mukaan.
 
"mie"
Ensin pohtisin, miksi olen lihava ja mikä lihavuuden on aiheuttanut. Sen jälkeen pyrkisin tekemään muutoksia, joilla paino saadaan laskemaan. Lihavuusleikkauksiin, nutrilet-kuureihin yms en usko. Niistä on apua laihtumisen tukemiseen, mutta varsinaista ongelmaa ne eivät ratkaise. Jos mikään ei muutu, niin sama paino-ongelma on edessä uudestaan.
 
"mä"
olen todella lihava. Olen käynyt terapiassa ja purkanut asiaa sitä kautta. Nuo allit, nutriletit yms on pikatie, jotka eivät auta mitään siihen lihavuuden syyhyn, vaan kuurin jälkeen syöt kilot takaisin. Olen laihduttanut pikadieteillä enimmillään lähes 30kg ja kaikki ovat tulleet takas. Laihdutus lähtee pään sisältä. Nyt mulla on ekaa kertaa elämässäni olo, jossa mä hallitsen ruokaa eikä ruoka minua. Olen löytänyt liikunnan ja painokin on pudonnut jo ekan kympin. Vielä on monta jälkellä, mutta olen muuttanut elämäntapani, enkä ole millään kuurilla:) Tsemppiä!
 

Yhteistyössä