Jos sinulla olisi tyttö...

  • Viestiketjun aloittaja afg
  • Ensimmäinen viesti
afg
....minkä ikäisenä hän saisi tuoda kotiinne poikaystävänsä yökylään? Ja miten järjestäisitte nukkumiset?


---


Meillä riippuisi ihan siitä, miten vakavaa seurustelu olisi... Ehkä 17-vuotiaana sais tuoda sen kotiin yökylään, sitten ehkä jo uskoisin että he olisivat ihan naimisiin menossa ja vakavissaan, ehkä, kenties. Mutta toki he saisivat nukkua erillään. Eri huoneissa. Eri sängyissä. Vasta avioiduttuaan samassa petissä... Enkä haluaisi, että tyttöni menisi kovin nuorena naimisiin, mutta silti AIKAISINTAAN 18-vuotiaana. Toivottavasti vasta vuosia sitä myöhemmin...
 
:LOL:

Mulla on 4 tyttöä.
Asia ei vielä ole ajankohtainen, mutta ei meillä kyllä tuollaista kuria tule varmasti olemaan....

Itse kuskasin ensimmäisen poikaystävän kotiin yöksi, kun olin 14v.
 
16veen äiti
14-15-vuotiaana sais tuoda sen meille, mutta nukkuisivat kyllä eri sängyissä. Ehkä 17-vuotiaana antaisin nukkua samassa ja panna puksutella minkä haluaisivat...
 
"hessu"
Varmaan joku 17 v. ja siitä eteenpäin. Vaikka mun mielestä on kyllä hieman outoa, jos vanhempien kotona asuvien lasten poika- ja tyttöystävät "asuvat" samassa talossa. Mun mielestä tuon asteen seurustelu kuuluu siihen vaiheeseen kun asutaan omassa kodissa.
 
"Tyttöjen äiti"
Itse olen ollut 15 vuotiaana ekaa kertaa yökylässä poikaystävän luona. Oltiin silloin seurusteltu 2kk. Tälle poikaystävälle menetin myös neitsyyteni. Mutta se ei tapahtunut vielä ekalla yökyläilykerralla....

Itse en sitoisi tuota asiaa niinkään tytön ikään, vaan tytön kypsyyteen ja seurustelusuhteen ja kumppanin "laatuun". Mutta sopiva ikä (siis aikaisintaan) voisi olla ehkä siellä 15 vuoden tienoilla.
 
"jojo"
Mä vein tuon nykyisen mieheni meille yökylään kun olin 15. Nukuttiin vieläpä samassa sängyssä, mutta ei tietysti puhettakaan seksistä. Kummallekaan ei olisi tullut pieneen mieleenkään ryhtyä puuhiin, kun vanhemmat olivat samassa asunnossa. Eipä sillä, johan me oltiin ehditty sitäkin lajia kokeilla. ;)
 
Poikaystävän voi tuoda kotiin vaikka 5 vuotiaana, mutta samassa huoneessa nukkuvat siinä vaiheessa, kun ovat yhteen muuttaneet. Ei sillä, että nukkumisella ja seksillä olisi kovinkaan paljoa yhteistä, se vaan on periaate.

Sen vielä lisäilen, että mä ymmärrän yökyläilyn sellaisena, että se poikakaveri asuu kauempana ja tulee tyttöäni tapaamaan. Jos samalla kylällä asuvat, niin kotona voivat ihan hyvin nukkua yönsä. Ja tosiaan vaikka 12 vuotias voi mun puolesta tuoda poikaystävän meille yökylään, mutta ei tietenkään samaan huoneeseen nukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
niiiiiin
noh jos lapsi tuo poikaystävänsä yökylään ei se tarkoita seksiä.. ja jos tarkoittaa ni kyllä ne muunkin paikan sille löytää.. minkäikäisenä vaan... on kavereitakin yökylässä
 
Hmm.. Ehkä joskus 15-16-vuotiaana? Riippuu tietysti sekä tytöstä että vävykokelaasta, oletan että olisin tavannut tämän urhon useaan otteeseen ennen kuin on yöksi tulossa.

Itse toin nykyisen mieheni 15-vuotiaana, ja seksiäkin riettaat harrastettiin(nyt en varmaan kehtaisi, mutta silloin se oli tosi jännittävää, kun piti yrittää olla hiljaa... ;)) vaikka vanhemmat nukkuivat viereisessä huoneessa. Muutettiin sitten kyllä jo yhteenkin miehenrontin kanssa kun olin 16 ja menin lukioon...
 
Meillä on neljä lasta, joista 2 tyttöjä. Molempien (tyttöjen ja poikien) kanssa tulee pätemään samat säännöt. Siinä 16-17-vuotiaina voivat tuoda tyttö- ja poikaystävänsä yökylään ( ja tällä tarkoitan seurustelua, pelkkiä ystäviä saa aina tuoda yökylään). Tosin, meillä tuskin tulee olemaan omia huoneita lapsilla.
 
Ehkä 15-vuotiaana? niin paljon riippuisi tytöstä itsestään (joku on jo 15-vuotiaana aika kypsä ja kykenee omista tekemisistään kantamaan vastuuta suht hyvin... ja toiset ei sit vielä 25-vuotiaanakaan..)
Ja tietty riippuisi poikaystävästäkin aikas paljon...

varmaan samaan huoneeseen saisivat mennä nukkumaan/"nukkumaan"... Jos pojan vanhemmat haluaisi, että nuoret laitetaan nukkumaan eri huoneisiin, ni sitten toki niin teht'isiin...
 
Saraldo
Musta se ei ole niinkään iästä kiinni vaan siitä, millaisia nämä nuoret ovat. Jos seksivalistus on käyty läpi ja myös sisäistetty, niin voivat mun puolestani yöpyä toistensa luona. Ja kyllä mä antaisin niiden nukkua samassa huoneessa, ei meidän kolmiossa (jos me siis tässä silloin asuisimme) muuallakaan oikein tilaa ole. Sitä paitsi ne nuoret todennäköisesti harrastaa sitä seksiä ihan muulloin kuin silloin, kun vanhemmat on kotona ja ohuen seinän toisella puolella.

Eli riippuu ihan siitä, millaisia nuoret ovat, miten fiksuja ja vastuullisia. Ja mä haluan tuntea sen ihmisen hiukan paremmin kuin että "toi on Pera, se tulee meil yöks". Ja kun on alaikäisistä kyse, niin musta olis myös paikallaan, että asioista juteltais myöskin sen toisen osapuolen vanhempien kanssa, niin voidaan sopia yhteiset pelisäännöt. Missään nimessä en haluaisi tyttöni säästelevän itseään mihinkään hääyöhön, ihan turhaa sivistelyä moinen. Pääasia ettei jaa ihan kenelle tahansa.
 
Itselläni oli ensimmäinen "poikaystävä" luonani yötä kun olin kai 4 :D

Mut joo, asiaan.

Eiköhän hän saa tuoda poikakaverinsa yöks ihan sit kun hänestä itestä siltä tuntuu. Ja mikäli tytöllä on sen kokonen sänky, että siinä mahtuu kaks nukkumaan, niin siitä vaan, en mä ole estämässä. Mä en ymmärrä sitä, että kun tyttö- tai poikaystävä tulee yökylään, niin pistetään eri huoneeseen nukkuun. Mitä yökyläilyä se semmonen on?
 
iu
Ensimmäisen kerran yökyläily tuli puheeksi tyttären ollessa 14-vuotias. En sallinut vaan sanoin, että ehditte kyllä myöhemminkin (kun ikää on riittävästi), jos on tarpeen. Ja jos ette ehdi, ei ole tarpeenkaan. (Eikä ollutkaan, ero tuli muutaman kuukauden päästä.)

Tytön ollessa 16-vuotias päästin yökylään nykyisen poikaystävän luokse. Tosin edellytin, että pojan kotoa otetaan ensin yhteyttä ja asioista sovitaan huotajien kesken. Näin tapahtuikin, ja edelleen on ohjeena, että molempien vanhemmilta pitää olla lupa yötsyttelyyn. Toiminut on ihan hyvin näillä säännöillä.
 

Yhteistyössä