Jos sulla ois vaikka 20 000€ "ylimääräistä" rahaa

Meillä oli tossa taannoin reippaasti ylimäärästä.
Maksettiin sitten vuokrat siitä eteenpäin, ostettiin uudet polkupyörät ja loput säästössä. Aika peruselämiseen rahat menneet, mies lopetti työt ja meni opiskelee ja itse jäin alkuvuodesta äitiyslomalle, niin hyvään saumaan rahat sitten tuli.
Vieläkään ei tartte vuokranmaksuista huolehtia ainakaan tänä vuonna..
 
"vieras"
Säästötilillä se lojuu kun ei koskaan tiedä milloin Se Oikea asunto osuu kohdalle ja pääsee rahan käyttämään. Joku sanoisi että typerää, kun korko on naurettava, mutta tunne siitä että raha on vapaasti käytettävissä ja aidosti oma on parempi kuin ajatus pikkurikastumisesta.
 
Mä annan lojua tuon summan säästötilillä. Sijoitan kyllä myös rahastoon ja omistusasuntoon. Mulle se antaa mielenrauhaa, kun tilillä on reilusti rahaa, joilla voin halutessani tehdä mitä huvittaa. Inflaatio nakertaa joo, mutta sen olen valmis maksamaan tästä onnen ja vapauden tunteesta :D
 
Jos vaikka opiskelee sitten 2-3 vuoden päästä ja tarvii sit sitä rahaa mutta ei ennen sitä.
Sijoitusrahastot jne. on olleet niin epäluotettavia (tosi yllätys..) että henk. koht. laittaisin rahat joko vain säästötilille tai tosiaan ehkä jos olisi mahdollista ja varat antaisi myöden, lisälainalla sijoitusyksiö jonka myisi tarpeen tullen jos pakko. Haastavaa varmastikin pyrkiä pitämään rahat sellaisessa valmiudessa että ovat helposti käytettävissä kun määräpäivä koittaa, omaisuuden likvidointi saattaa olla hidasta ja epävarmaa puuhaa.
 

Yhteistyössä