Jos sulla olis mahdollisuus toteuttaa kaikki lapses/lapsies joululahjatoiveet, toteuttaisitko ne?

"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25181927:
Vai et? Miksi?
Tiedätkö mitä kaikkea 5-vuotias toivoo :D. En todellakaan hanki kaikkea, vaikka voisinkin. 2 lahjaa saa, kuten pikkuveljensäkin. Sukulaisilta tulee kyllä sitten lisää.
 
Taevahan Tosi harmaana
En mutta jos toiveet olis jotain hyödyllistä eikä lelukuvastollista leluja niin voisin ehkä jopa toteuttaa. Joitakin toteutan joka vuosi. Oma on tosin jo alkanut pohtia sitä mitä hän oikeasti haluaa eli ehkä jo ensi vuonna toteutetaan kaikki.
 
[QUOTE="Tiina";25182117]Tiedätkö mitä kaikkea 5-vuotias toivoo :D. En todellakaan hanki kaikkea, vaikka voisinkin. 2 lahjaa saa, kuten pikkuveljensäkin. Sukulaisilta tulee kyllä sitten lisää.[/QUOTE]

Tiedän. Eikä nyt ollutkaan kyse siitä, että paljonko ne lapset toivoo, vaan, että toteuttaisitko sinä kaikki toiveet, jos se olis sulle mahdollista?
 
"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25182162:
Tiedän. Eikä nyt ollutkaan kyse siitä, että paljonko ne lapset toivoo, vaan, että toteuttaisitko sinä kaikki toiveet, jos se olis sulle mahdollista?
Kyllä minä kaiken voisin ostaa, mitä lapsi toivoo, tai on toivonut, mutta en osta.
 
Mäkään en ole kallonkutistajalle joutunut, vaikka sain jouluna hurjat lahjavuoret...joten miksi tämä mun tapani on yhtään sun tapaasi huonompi?
Sama. Tenavat, vaikka isoja jo ovatkin, kirjoittivat listat, olivat mun makuun oikein kohtuulliset, lista ei siis pitänyt sisällään ponia ja autoa. Ajattelin toteuttaa. Siinä olis sopivasti hömppää ja hyödyllistä :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"vieras"
Olisi taloudellisesti mahdollista, mutta en silti toteuta.

Lapset saavat kumpikin jonkin tosi paljon toivotun asian, mutta kaikkia lelukuvaston leluja ei osteta. Meillä on toivottu liki koko lelukuvasto paitsi ei "vaaleanpunaista barbapapaa"
 
hellsbells
Meillä on vasta 2,5v jätkä, jonka (päivittäiset) toiveet koskee lähinnä muumeja, autoja, namia, kissan kiusaamista, eli sinänsä ei ole vielä ajankohtanen kysymys mulle :D , mutta en tietenkään anna hänelle kaikkea mitä hän haluaa, ja tulevaisuudessa kun hän tahtoo sitä ja tätä ja tota joulupukilta, niin ei kaikkea saisi, vaikka raha kasvaisi mulla puussa.
Tottakai minäkin tykkään antaa ja saada lahjoja, mutta mulle joulussa tärkeintä on rauhottuminen, yhdessäolo ja ruoka :p , ja toivon voivani opettaa lapsenikin siihen, että joulu tai mikään muukaan ei ole kauheista lahjaröykkiöistä ja rahasta tehty. No, sen näkee sitten tulevaisuudessa kuinka käy, mun hyvien aikomuksien.
 
Rähinä-Reetta
Olen aika tyytyväinen että lapsella on aika maltillinen toivelista, alle 10 lahjaa. Niistä on jaettu vinkit sukulaisille jotka on kyselleet, joten voi olla että aika lähelle menee.
 
HippuTAR
Poikien toiveita en toteuttaisi Koska haluaisivat kaikki mahdolliset lelut.
Teinin toiveen toteuttaisin koska ei toivo muuta kuin kitaraa.
Valitettavasti en vain tänä vuonna pysty toteuttamaan yhtäkään toivetta.
 
toteutan kahden vanhimman joululahja toiveet, ja vähän ylikin tänä, vuonna..

18v toiveet: en mä mitään tarvii
14v toiveet: videokamera, muuta en tarvitse

mut nuorimman 6v toiveita en toteuttais, vaikka olisin miljonääri (tai siis mun pitäis olla miljonääri ) kun toiveita on niin paljon..

tuo 6v kun vielä uskoo joulupukkiin, eikä ymmärrä vielä rahan arvoa niin toiveita tosiaan tulee ihan liikaa, mutta toivon et sekin sitten muutaman vuoden päästä oppii siihen et osaa jo vähän käsittää mitä kaikkea voi toivoa, realistisesti, ni sitten ehkä senkin kaikki toiveet toteutetaan.
 
"vieras"
En missään tapauksessa. Joululahjat ovat nykymaailmassa ihan turhaa. Joulu olisi paljon kivempi ilman kamalaa lahjahössötystä. Ostan korkeintaan yhden lahjan per lapsi.
 
"carelia"
En ostaisi/hankkisi. Sen verran pitkät ja muuttuvaiset ovat toiveet. Lemmikkejä en joululahjaksi muutenkaan ostaisi ja minua ei huvita ruveta hamsterin hoitajaksi (ja en tykkää lyhytikäisistä lemmikeistä). Kun toivelistan pohjana on joku lelukataloogi niin ei toiveet oo ihan järkeviä(tahtoo tuon ja tuon ja tuon). Annan mielelläni sellaisia lahjoja joista tiedän lasten ilahtuvan ja tykkäävän vaikkeivat ole keksineet sellaista toivoa.
 
"vieras"
Jeesus sai vain kolme lahjaa - ja se oli sentään kaikkivoivan Jumalan poika. Ajattelevatkohan tavalliset vanhemmat, että heidän lapsensa ovat superjeesuksia kun heille pitää kassikaupalla kantaa lahjoja?
 
Pompoli
chef

No kiitos, että en saanut olla erimieltä. :O

Sähän sitäpaitsi sanoit, että ostat toiveiden lisäksi vielä muitakin lahjoja. Eli kysehän ON useammasta lahjasta. Mä nyt tosiaan olen sitä mieltä, että lapsi oppii materialistiksi. Sinäkin paljon lahjoja saaneena jatkat samaa tyyliä omille lapsille.

Se koira älähtää, johon kalikkaa kalahtaa.

Agree to disagree.
 
Tänä vuonna muksujen lahjalistat oli niin realistisia, että pyrin toteuttamaan melkein kaikki toiveet (= 4 pakettia per nuppi).

Mutta vaikka mulla olisi kaikki valta ja raha maailmassa, niin k18 sotapelit jäisi silti kauppaan.
 
"äiti kolmelle"
Olen ostanut lahjaksi kaikki mitä tytöt ovat toivoneet.
Kumpaisellakin oli 3 toivetta; Keppihevoset ja barbit halusivat molemmat. 4v toivoi lisäksi pari ponia ja 5v jäätelökoneen.
Muuta ei kuulemma halunneet,joten nuo pystyin toteuttamaan.
Pienien ei vielä osaa toivoa (onneksi) :D
 

Yhteistyössä