Jos suppareita on tullu 8-4min välein 21.23 lähtien ja olet uudelleensynnyttäjä...

  • Viestiketjun aloittaja essss
  • Ensimmäinen viesti
"jaa-a"
Omassa tapauksessani melko pian, koska kohdunsuun ja -kaulan tilanne on ollut edistynyt jo pidempään.

Mikä sinun tilanteesi on?
Monesko raskaus?
Kauanko avautumisvaihe on aiemmissa synnytyksissä kestänyt?
Mitä sanoivat synnyriltä?
Montako minuuttia matka synnärille kestää?
Mitkä viikot?
 
Riippuu viikoista ja kuinka kipeitäkin... Omassa tilanteessani olisin varmaan sairaalassa jo, ainakin matkalla.
Matkaa kuitenkin se 45min., ja nopein synnytys on ollut häthätää supistusten alusta kolmisen tuntia, niin kovin kauan en kotona ihmettelisi.

Mutta yleisellä tasolla riippuu monesta asiasta.
 
Jos supistukset on kunnollisia niin nyt, ettei tarvi sitten yöllä lähteä, jos kuitenkaan ei saa kunnolla nukuttua.
Mut taitaa olla aika oleellinen kysymys, mikä sairaala on kyseessä -jossain otetaan heti sisälle tarkkailuun, jossain vasta kun pää melkein näkyy.
 
heispox
Todennäköisesti olisin jo sairaalassa tai ainakin matkalla sinne. Esikoisen kohdalla tuossa vaiheessa ja kunnollisilla supistuksilla olin lähes auki kun pääsin sairaalaan. Tosin synnärille soittaessa ohjeistivat, ettei mitään kiirettä :)
 
essss
Viikko 38 menossa
Ovat niin kipeitä että joudun keskittymään koko supistuksen ajan siihen etten pökrää.
Kestävät vähintään sen 30sek.
Matkaa sairaalaan noin 20min.
Kolmas raskaus.
 
Tuossa vaiheessa olin jo menossa tän toisen aikaan kun ekakin tuli vauhilla ja kivut alkoi olemaan sitä luokaa et ei voinu olla kotona :D Lapsivedet meni ja sit alko supistelemaan n. 6-8min välein niin piti vielä esikoinen viedä hoitoon ja kyyti odotella niin saikulle kun pääsin niin siitä meni n. 2h ja tyttö oli maailmassa.
 
mä ku synnytin tuota numero vitosta niin lähdin ku oli supistellu vajaan tunnin, ei kovin kipeesti.. mut ku taustalla kauhkoveritulppa ni lääkäri oli ohjeistanu et nopeesti tilata ambulanssi.. eli mieluummin lähtisin hyvin herkästi ku arpoisin lähenks vai en
 

Yhteistyössä