Jos synnytys alkaa 200km päässä omasta sairaalasta,mitäs sitten?

  • Viestiketjun aloittaja eenntte
  • Ensimmäinen viesti
eenntte
Mietin menisinkö äitini luo viimeisiksi viikoiksi (rv 39) kun mulla on niin pahat selkäkivut ja kaksi isompaa lasta hoidettavana. Äitini tarjoutui auttamaan jos menisin hänen luokse. Mies tekee pitkiä päiviä.

Äitini lähellä on synnytyssairaala, mutta se ei ole oma sairaalani. Minun oikea synnytyssairaala on 200km päässä äitini luolta.

Jos menisin äitini luo ja synnytys alkaisi yhtäkkiä esim. voimakkailla supistuksilla, onko minun silti ajettava se 200 km toiseen kaupunkiin vaikka äitini luolta on 15km yhteen toiseen sairaalaan?
 
synnytys
hoidetaan missä sairaalassa tahansa. Kuuluu siis päivystystoimenpiteisiin ja menee sulta sama maksu kuin normaalistikin. Sairaala laskuttaa sit sun omasta sairaanhoitopiiristä.
 
"koko"
Toki lähimpään sairaalaan saa mennä :)

Sitten tosin jos toteavat, että synnytys ei ole vielä edennyt pitkälle ja matka omaan sairaalaan on kohtuullinen, voivat lätkäistä ambulanssiin ja lähettää sinne. Mutta jos näyttää siltä, että kohta alkaa tapahtua, synnytät siinä synnytyssairaalassa, johon satuit ehtimään.
 
"jii"
heh, mun synnytys alkoi 450km lähimmästä sairaalasta :D ambulanssilla sitä sitte vaan mennään sinne minne keretään ja päästään, jos rupee syntyyn niin ambulanssi stop ja tien varteen.
 

Yhteistyössä