Jos tikulla ei löydy ovista, milloin lääkäriin?

Meillä on yrityskierto 7 tai 9 riippuen laskutavasta (parina kiertona ei olla oltu samassa kaupungissa oletetun oviksen / oviskipujen aikaan).

Viime kierrossa ensimmäistä kertaa en tuntenut oviskipuja, jotka on tullut voimakkaina, tuntien pituisina ja melko säännöllisesti nyt vuoden ajan. Menkat oli tosi niukat eivätkä sattuneet kuin yleensä. Sen takia tässä kuussa otin aseeksi ovistikut, joilla ovista ei kuitenkaan ole löytynyt. Nyt on kp17 ja ovis on vuoden ajan tullut aina kp 11-15.

Pelkään että olen lakannut ovuloimasta. Kivut on olleet aina tosi selvät ja nyt ei niitäkään ole ollut. Lopetin viime kierron alussa 7 kk ajan jatkamani helokkikapselit, joita söin pms-oireisiin (missä se olikin erinomainen apu) ja hormonitoiminnan tasoittamiseen. Pelkään, että tuo äkillinen lopetus sekoitti menon enkä ovuloi.

Siis montako kiertoa tässä pitäisi tikuttaa ennen kuin mennään yksityiselle valittamaan? Tikuttaminen on tosi kallista koska asutaan ulkomailla enkä ole vielä viitsinyt yrittää netistä etsiä edullisia testejä tilattavaksi.

Mulla on alkuvuodesta ultrattu kohdun limakalvon paksuus ja munikset pms:n takia eikä niissä ollut kai mitään outoa, samoin hormonitasot mitattiin alkuvuodesta ja olivat ok. Raskaana en ole, koska jouduin muusta syystä testaamaan tässä kierrossa ja tiedän siis melko varmasti.
Lääkäri käski palaamaan vuoden lopussa jos ei plussaa kuulu, painotti kovasti että usein siinä voi kestää 6 kk tai enemmänkin. Ei kiinnostaisi mennä sinne kuulemaan, että ollaan menty asioiden edelle ja olisi vain pitänyt odottaa kylmäpäisesti.

Mitä tekisitte mun sijassani? Tikuttaisitteko vielä toisen (kalliin) kierron, jotta olisi enemmän "todistusaineistoa", vai luottaisitteko tuntumaan ettei viime kierrossakaan ovista tullut kun kipuja ei kerran ollut, ja varaisitte jo nyt ajan?

Kiitos avusta!


 
Yksi tai kaksi ovuloimatonta kierrosta ei vielä liene mikään ongelma. Se on ihan normaalia, että aina ei ovuloi.

Mitä sitten tikkuihin tulee, mulla ei tikut näyttäneet ovista kun tikutin ja silti olinkin raskaana. Että vähän kyseenalaistan tikkujen tehon..

Minä sinuna odottaisin nyt pari kiertoa, että miltä tuntuu ja sitten vasta menisin lääkäriin. Hyvä aika lekurissa olisi juuri se ovuloimisen aika, lääkärihän näkee onko taphtumaa vai ei.

tsemppiä sinulle!!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos nopeista vastauksistanne... Totta tosiaan että aina ei ovuloi ja siksi viime kierrossa yritin vielä ottaa lunkisti vaikka kipuja ei tullutkaan (vaikka siis viime kierrosta ei "todistusaineistoa" tikuilla ollutkaan). Mahdollinen toinen peräkkäinen kierto jo kyllä pistää miettimään, semminkin kun sitä plussaa ei ole kuulunut, ei edes kemiallista vaikka on marraskuusta jo innokkaasti yritetty. Entä jos en olekaan ovuloinut koko yritysaikana ja turhaan odotetaan vuoden loppuun? :/

Mut tosiaan kierto on nykyään säännöllinen 27-28 pv eli jos ei tuosta tässä kierrossa muutu, niin vielä odottelen sitten seuraavan kierron.

Kirjoittakaa muutkin mielellään kokemuksia ja mielipiteitä, jos niitä löytyy! =)
 
Meillä on kakkosen pitkä kuumeilu meneillään. Koko tämän ajan (reilut 1.5v) minulla kierto on ollut säännöllinen ja gynellä käydessä lääkäri totesi, että aivan varmasti ovuloit, kun muuten olisi kiertojen kanssa häikkää. Koskaan ennen en ovista ole tuntenut, mutta silti se siis on ollut.

Nyt viime kierrossa olin ovisaikaan kipeä ja koitin tikuttaa, mutta viivaa tikkuun en saanut, silti kp19 ultrassa näkyi ovulaation olleen niinkuin kuuluukin. Ja taas tässä meneillään olevassa kierrossa olen ollut kipeä ja olen tikuttanut, mutta selvää plussaa en ole saanut. Nyt kp12 ja paine alamahassa on helpottanut huomattavasti, että luotan siihen, että LH-huippu livahti niin huomaamattomasti ohitse etten sitä viivaksi asti ehtinyt saada.

Oletko lämpöjä mittaillut? Minä olen aina oletetun oviksen jälkeen suusta aamulämmön ottanut ja sillä sen parhaiten todistaa onko H-hetki jo mennyt ohi.
Sinuna jättäisin kalliit testailut ja koittaisin vaan luottaa siihen, että kun kierto säännöllinen niin silloin ovis tulee normaalisti.

Meillä esikoinen sai alkunsa, kun peitot heilui viikko menkoista viikon ajan joka päivä enkä siis silloinkaan tiennyt mitään oviksen olemassaolosta. Että vinkiksi ja uskon vahvistukseksi elävä esimerkki ;)
Paitsi tuotaKIN keinoa ollaan nyt ehditty testaamaan jo monet, monet kerrat... :whistle: Se on niin arpapeliä ja luonnon omaa tiedettä tämä raskaaksitulo :|
 
Kiitoksia viesteistä ja anteeksi että vaikenin! =)
Niinhän siinä kävi että ovisplussan sain seuraavana päivänä viestin kirjoittamisesta, kp 18 eli kolme päivää myöhemmin kuin oviskivut myöhäisimmillään yleensä. Edelleenkään en mitään tuntenut eli olen hiukan skeptinen, mutta kirman viestistä rohkaistuneena uskon ettei sitä ovista voi tietää varmaksi omista tuntemuksista!=) Kiitos siis sinulle siis siitä...

Jos ei vielä(kään) tärpännyt, niin ensi kuussa jatkan kyllä noita tikkuja oli se sitten kallista tai ei... Oli niin vapauttavaa kun ei tarvinnut sitä varmuuden vuoksi -seksiä viikkotolkulla harrastaa..! :LOL:

En tiedä muista mutta täällä ainakin yk 9 se yrittäminen on välillä jo ihan muuta kuin sielun ja ruumiin hurmaa, jotenkin mieluummin välillä keskittyy muihin asioihin eikä ajattele joka toinen päivä että taas sitä seksiä no johan nyt on perkule. :whistle: :wave:

Eli tikusta asiaa ja tikuilla jatketaan, jospa se ovis palaisi sinne kp 14-15 paikkeille niin ei venyisi kierrot kuten tässä näyttää käyvän... Nyt on kp 29/27-28 mut en todellakaan testaile vielä koska se ovis oli siis luultavasti kp 18-19 ja on liian aikaista. =)

Tsemppiä kaikille yritykseen!
 

Yhteistyössä