Jos tulisi tilanne jossa sinulla olisi 10 minuuttia aikaa kerätä tavaroita...

  • Viestiketjun aloittaja noooh
  • Ensimmäinen viesti
noooh
niin mitä ottaisit?
Kuvitellaan että asuisit sellasella alueella että ydinvoimala räjähtäisi ja pillit alkaisi huutaa ja ilmotus tulisi että aikaa sen ja sen verran...Täs tapauksessa olisi lapset ja ukko etc eläväiset siis kotona ja ne olisi jo niin "pakattuna" autoon:)
 
vieras
valokuvat,känny,kamera,sulloisin kassiin niin paljon vaatetta ku mahtuu,tärkeet paperit,laukku(siellä on aina rahat ym) nää nyt ekana tuli mieleen,olen jskus miettiny tätä asiaa et jos tulis tulipalo ni nää nappaisin mukaani.
 
oon nopee ja kämppä on pieni
10 minuutissa ehtisin haalia lompakon,passit, lääkkeitä,ruokaa,juomaa,puhelimen,laturin,vaihtovaatteet, lapsen nallen (mut se ois jo autossa,kunse on ainalapsella kainalossa),korurasian. Jos aikaa jäis lisää vaatteita ja leluja
 
Ego
Alkuperäinen kirjoittaja oon nopee ja kämppä on pieni:
10 minuutissa ehtisin haalia lompakon,passit, lääkkeitä,ruokaa,juomaa,puhelimen,laturin,vaihtovaatteet, lapsen nallen (mut se ois jo autossa,kunse on ainalapsella kainalossa),korurasian. Jos aikaa jäis lisää vaatteita ja leluja
Oli samat mielessä. Ja varmaan lähtisi viel läppäri mukaan.
 
mie vaa
hmm, 10min.
Pakkaisin ruokatavarat, vaatteita, peittoja, tyynyjä, lelupussi, valokuvalaatikot (mä oon kattokaas varautunut äkkilähtöön ja ne on siististi laatikossa) läppärin ja ulkosenkiintolevyn. Vessapaperia, peseytymisvälineet.
10min on kuitenkin aika pitkä aika toimia, suorian kuitenkin meikkauksen kanssa töihinlähdön alkaen kellonsoitosta 8min..
 
gytt
Joka huoneeseen pahvilaatikko auki,keittiöstä ruuat ja jokunen astia,olkkarista tärkeät paperit,valokuvat,makkareista peitot,jokunen lelu ja vaatteita. Kännykkä,vaipat,vessapaperit ja kaikki hygienitarvikkeet sekä lääkkeet
 
Lapsille vaatteet, maidot, ruoat. Ehkä pari lelua. Lääkkeet.... Jos kerkiäisin (ja olisi tilaa) niin ottaisin myös vauvakirjat ja ehkä valokuva-albumin. Mutta ehdottomat selviytymistarvikkeet olis kyllä ihan ykkösenä.
 
Omat insuliinit, käsilaukun(sisältää aina lompakona,vsmittarin,insuliinikynät,puhelimen,laturin jne.), läppärin ja kippaisin vaikka jätesäkkiin jokaiselle jotain vaatetta ja lapsille leluja. Sit jäis varmaan vielä aikaa ottaa muutakin..

Olettaen siis että tähän 10minuuttiin ei tosiaan tarvi meän pupu- ja koiralaumaa koittaa pelastaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Annan äiti:
Joitakin valokuvakansioita, lapsen rakkaimmat lelut + unikaverit, läppärin + puhelimen ja käsilaukun. Ei oikeastaan tule muuta mieleen.
suunnilleen nämä, ja sit jos jäis aikaa, keräisin just "muistoja" mukaan.
 

Yhteistyössä