Jos ulkonäössäsi olisi joku yksittäinen mutta korjattavissa oleva häiritsevä piirre...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vaikka esim. iso syntymämerkki poskessa, nenä joka on lapsena murtumisen ansiosta aivan vinksallaan tai toinen luomesi roikkuisi, korjauttaisitko sen? Itselläni on tällainen huomattava erhe kasvoissa, ja olen kuullut siitä huomauttelua koko elämäni ajan. Nyt olisi viimein sellainen ajankohta elämässä että voisin mennä plastiikkakirugille, mutta en ole ihan varma onko se kuitenkaan loppujen lopuksi sen arvoista.
 
Mä haluun leikkauttaa killisilmät (jos se on mahdollista) sitten kun on taloudellisen tilanne sopiva. Ensin maksan opintolainan pois ja jos ehdin säästää ihan kivasti ennen uuden koulun aloittamista, voisin harkita sitä silmäleikkausta. Samalla voisi korjata näön kokonaan. Mut täytyisi tietenkin käydä eka jossain tutkimuksessa ja selvittää, pystyykö näitä edes leikata.
 
vierailija
Mulla on kutittava näppylä nenänpielessä, tuli siihen noin 10v sitten. En ole vieläkään saanut aikaan kysyä voisko sen poistaa. Ei se varmaan iso juttu olis, lääkäri sen veitsellä vaan viiltäis pois -mutta kutittaisko arpi sitten lopun elämän yhtä lailla?
 
vierailija
Olen leikkauttanut roikkuvat yläluomet, sillä ne olivat jo häiritsevän näköiset 36-vuoden iässä. Samassa leikkauksessa plastiikkakirurgi leikkasi otsaan kasvaneen koholuomen pois häiritsemästä. Olen erittäin tyytyväinen. Näytän paljon virkeämmältä kuin ennen leikkausta.
 
vierailija
Ap täällä, kiitos vastauksista. Se kasvoissani oleva kauneusvirhe on tosiaan sellainen mistä on huomauteltu sukulaisten ja tuttujen taholta niin kauan kun muistan ("miksi sä näytät tuolta" kysymys oli aika yleinen päiväkodista melkein yläasteelle saakka), ja se pomppaa aina peilistä ja kaikista heijastavista pinnoista mistä näen itseni ensimmäiseksi silmiin. Olen oppinut sietämään sitä, mutta eläisin mielummin ilman sitä ja "normaalimman" näköisenä. Taidan mennä sinne plastiikkakirurgille.
 
vierailija
Mä haluun leikkauttaa killisilmät (jos se on mahdollista) sitten kun on taloudellisen tilanne sopiva. Ensin maksan opintolainan pois ja jos ehdin säästää ihan kivasti ennen uuden koulun aloittamista, voisin harkita sitä silmäleikkausta. Samalla voisi korjata näön kokonaan. Mut täytyisi tietenkin käydä eka jossain tutkimuksessa ja selvittää, pystyykö näitä edes leikata.
Ihan kamala vaiva.... Hyvinhän sie ilmaiset itseäsi kirjoittamallakin:)
Katso - ihan muuten vaan, äsken loppui ja huomenna jatkuu:
http://areena.yle.fi/1-2196324
 
vierailija
Jos se häiritsisi MINUA ITSEÄNI huomattavasti niin ehkä korjauttaisin.
Jos taas tuntuisi että se on enemmänkin ongelma muille ja itse olen asian kanssa suht sinut, niin tekisin tietoisesti töitä sen hyväksymiseen että tälläinen olen ja rakastan itseäni juuri tälläisenä enkä menisi leikkaukseen asenteella "kai tää ny pitää sit korjauttaa.."
 
vierailija
Eihän se nyt niin kamala ole, mutta häiritsee. Ja kun asia on kerran korjattavissa, niin miksi ei. Katonkin varmaan kotona ton, kun seuraan Holby Cityä. Siinä on nyt ilmeisesti jostain silmäleikkauksesta?
Silmien karsastusleikkaukset harvoin onnistuvat, ainakaan pysyvästi. Riskinä on, että sisään päin karsastava silmä alkaakin myöhemmin karsastaa ulospäin ja se on vielä rumemman näköistä. Itse olen paininut saman ongelman parissa, mutta juuri mitään ei ole tehtävissä, joten piiloudun hiusten taakse.
 
Silmien karsastusleikkaukset harvoin onnistuvat, ainakaan pysyvästi. Riskinä on, että sisään päin karsastava silmä alkaakin myöhemmin karsastaa ulospäin ja se on vielä rumemman näköistä. Itse olen paininut saman ongelman parissa, mutta juuri mitään ei ole tehtävissä, joten piiloudun hiusten taakse.
Kiitos kun kerroit! Mä aattelinkin, että tässä varmaan on riskejä. Mut haluun kuitenkin käydä silmälääkärin tutkimuksessa ja antaa sen arvioida riskit mun tapauksessa ja kertoa niistä. Jos on suuri riski epäonnistumiseen, mä tuskin sitä teen. Ei tää kuitenkaan niin voimakasta karsastusta ole, eikä edes koko ajan päällä.
 
vinonenäinen vakkari
Korjauttaisin vinon nenäni. On se perunanenä, mut en haluais muuta kun suoristaa sen. Sama juttu vinojen etuhampaitten takia. Menisin oikomishoitajan juttusille, mut en uskalla, kun yks etuhammas on ottanut osumaa ja se on melkein kuollut hammas, joutuisiko sen poistattamaan ja laittamaan tekohampaan tilalle... (n)
 

Yhteistyössä