Jos vauva ei kävele viellä mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
höh
Meidän poika vauveli kohta jo 14kk mutta ei millään opi kävelemään vaikka miten yritäisi hänta houkutella kaikilla eriläisilla leluilla ei auta mikään kerran rupes nousemaan pinnan sängyssä mutta se jäi sitten siihen.
Autaako ehkä joku kävelytuoli ,mahtaako hän olla siihen jo iso?
Onko muita kärsimättomia äitiä ?
 
marceille
Täällä on 1v 4kk jässikkä, joka ei vielä halua kävellä :) En silti ressaa enää kun kuitenkin hyvin liikkuu muuten.. tukia vasten jne. Kaikki ajallaan :)
turhaampa tuota kävelytuoliakaan ..
 
musta tuntuu et nuo kävelytuolit vois auttaa hoksaamaan tota et mitä niil jaloilla tehdään. Ainakin meillä lähtenyt kävelemään 10½kk iässä tytöt. Poika taas oli päälle vuoden kun ilma tukea käveli.. olisko ollut josu jotain 14kk tms
 
vieras
Täällä tyttö kohta 1v 5kk eikä vielä ilman tukea kävele. Tukea vasten menee kovaa vauhtia, ja osaa ilman tukea nousta seisomaan muttei vielä askelia suostu ottamaan. Vähän kyllä huolettaa, mutta lähti muutenkin liikkeelle aika myöhään niin kai se kävelynkin oppiminen vähän viivästyy.
 
marceille
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Meidän poika vauveli kohta jo 14kk mutta ei millään opi kävelemään vaikka miten yritäisi hänta houkutella kaikilla eriläisilla leluilla ei auta mikään kerran rupes nousemaan pinnan sängyssä mutta se jäi sitten siihen.
Autaako ehkä joku kävelytuoli ,mahtaako hän olla siihen jo iso?
Onko muita kärsimättomia äitiä ?
Käveleekö tuettuna/tukea vasten?

 
mirri
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
 
mirri
Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Meidän poika vauveli kohta jo 14kk mutta ei millään opi kävelemään vaikka miten yritäisi hänta houkutella kaikilla eriläisilla leluilla ei auta mikään kerran rupes nousemaan pinnan sängyssä mutta se jäi sitten siihen.
Autaako ehkä joku kävelytuoli ,mahtaako hän olla siihen jo iso?
Onko muita kärsimättomia äitiä ?
Käveleekö tuettuna/tukea vasten?
jos mä pidän häntä käsistä kii kyllä
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä tyttö kohta 1v 5kk eikä vielä ilman tukea kävele. Tukea vasten menee kovaa vauhtia, ja osaa ilman tukea nousta seisomaan muttei vielä askelia suostu ottamaan. Vähän kyllä huolettaa, mutta lähti muutenkin liikkeelle aika myöhään niin kai se kävelynkin oppiminen vähän viivästyy.
opin itse tuon ikäisenä kävelemään. ei myöhään kävelemään oppiminen onneksi yleensä ole oire mistään vakavasta. ei kannata huolestua, ennen kuin neuvolasta tms annetaan aihetta. ei se 1-vuoden täyttäminen ole mikään virstanpylväs, jolloin pitää osata kävellä.
 
Turha pientä ressata :) Kyllä se ajallaan alkaa kävelemään, kun kiinnostuu niin oppiikin nopeammin. Kävelytuolia pitäisin aika turhana, mutta taaperokärry oli meillä ihan hyvä, sitä kun näyttää olevan mukava työntää vielä nytkin vaikka ei enää kävelyyn tarvitse
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
tiukat? Tukevat kyllä. Sisällä ei kenkiä tarvi ellei oo määrätty jostain syystä. Ulos tukevat kengät.
 
mirri
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Sitte ku se oppii käveleen toivot että olis edes hetken paikallaan. Ei tossa vielä mitään hätää ole. Mikä kiire sulla on? :eek:
no ei oo kyllä mikään , mutta kun koko ajan kulen että muut sama ikäiset vauvat jo kävele , niin minäkin halun. ja stä paitsi tiedätkö kuinka raskasta häntä nosta kun menee kotiin 4 kerrokseen tai aidin luo +omat ruoka kassit.
On se aika raskasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
Kengistä sen verran että paljain jaloin on paras!

Nilkan ja jalkaterän pienet lihakset kehittyy vahvoiksi paljasjaloin tepsutellessa. Jos on kylmät lattiat niin ohuet nahkatossut paljaassa jalassa lämmittää hyvin ja samalla antavat varpaiden liikkua vapaasti. Nuo "nilkkaa tukevat ensiaskel-kengät" on ihan vihonviimeisiä, kuin laskettelumonoissa menisi. Monet kenkäkauppiaat jakavat surutta väärää tietoa ja väittävät että kävelemään opetteleva lapsi tarvitsee sisälläkin kengät..

:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Sitte ku se oppii käveleen toivot että olis edes hetken paikallaan. Ei tossa vielä mitään hätää ole. Mikä kiire sulla on? :eek:
no ei oo kyllä mikään , mutta kun koko ajan kulen että muut sama ikäiset vauvat jo kävele , niin minäkin halun. ja stä paitsi tiedätkö kuinka raskasta häntä nosta kun menee kotiin 4 kerrokseen tai aidin luo +omat ruoka kassit.
On se aika raskasta.
Joo, mutta ei ne tuossa iässä muutenkaan vielä portaita kävele. Siihen menee vielä aikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
No ei tarvi mitään kenkiä eikä varsinkaan ihan tiukkoja. Ulkoillessa sitte eri asia ja tukevathan ne pitää olla (että tukee nilkkaa, kun kävely hataraa), mutta ei sisällä kenkiä käytetä.

Kyllä se aikanaan oppii. Kannusta tukia vasten käveleen ja taluttele... Joillakin kestää kauemmin rohkastua. Meilläkin poika tosi kauan meni tuen kanssa ennen ku uskalti ilman tukea... Siinä 1v synttäreiden tienoilla lähti ilman tukee menemään, alkuun pieniä välejä ja vähitellen sitte pitempiä.
 
no
meillä lähti poika ihan just, ikää oli 1v3kk. Et sä voi siihen oikeestaan mitenkään vaikuttaa, vaan lapsi lähtee sitten kun siihen on valmiudet. Nouseeko itse seisomaan? Seisooko ilman tukea?
 
BIG
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Sitte ku se oppii käveleen toivot että olis edes hetken paikallaan. Ei tossa vielä mitään hätää ole. Mikä kiire sulla on? :eek:
no ei oo kyllä mikään , mutta kun koko ajan kulen että muut sama ikäiset vauvat jo kävele , niin minäkin halun. ja stä paitsi tiedätkö kuinka raskasta häntä nosta kun menee kotiin 4 kerrokseen tai aidin luo +omat ruoka kassit.
On se aika raskasta.
Joo, mutta ei ne tuossa iässä muutenkaan vielä portaita kävele. Siihen menee vielä aikaa...

Heh,no joo ei kävele;)
Meillä 15kk tosiaan 10kk iästä kävelly,mutta ei todellakaan mistään portaista yksinään mene:D
 
Ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Sitte ku se oppii käveleen toivot että olis edes hetken paikallaan. Ei tossa vielä mitään hätää ole. Mikä kiire sulla on? :eek:
no ei oo kyllä mikään , mutta kun koko ajan kulen että muut sama ikäiset vauvat jo kävele , niin minäkin halun. ja stä paitsi tiedätkö kuinka raskasta häntä nosta kun menee kotiin 4 kerrokseen tai aidin luo +omat ruoka kassit.
On se aika raskasta.
Lihakset siinä kehittyy, säästät salirahat. ;) Kyllä mä tiedän mitä on taaperoa kantaa, itellä lähemmäs 2 v. Sitte vaan organisoit asiat niin että onnistuu. Ensin lapsi, sitten kassit tms. Ei se kuitenkaan heti niitä portaita muutenkaan kiipeä vaikka kävelisikin. Anna lapsen kehittyä omaa tahtiaan, se on sille parasta.
 
mirri
Alkuperäinen kirjoittaja KettuRepussa:
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
Kengistä sen verran että paljain jaloin on paras!

Nilkan ja jalkaterän pienet lihakset kehittyy vahvoiksi paljasjaloin tepsutellessa. Jos on kylmät lattiat niin ohuet nahkatossut paljaassa jalassa lämmittää hyvin ja samalla antavat varpaiden liikkua vapaasti. Nuo "nilkkaa tukevat ensiaskel-kengät" on ihan vihonviimeisiä, kuin laskettelumonoissa menisi. Monet kenkäkauppiaat jakavat surutta väärää tietoa ja väittävät että kävelemään opetteleva lapsi tarvitsee sisälläkin kengät..

Neuvolassa mulle sanotiin että täytyy olla ..kengät ,mutta mä käytän nitä vaan ulkona kun sisällä hän pääasiassa kontta.

:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Neuvolassa mulle sanotiin että täytyy olla ..kengät ,mutta mä käytän nitä vaan ulkona kun sisällä hän pääasiassa kontta.
Siis ihan tavalliset kengät, vai erikoiskengät jotka tukevat lapsen nilkkaa, jos lihakset liian veltot? Pitäiskö kuitenkin kysyä neuvolasta mitä ne tarkoitti? Voihan olla, että lapsesi kannattaa pitää kenkiä jalassa nilkkojen tukemiseksi, että oppii kävelemään.
 
sara
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
tiukat? Tukevat kyllä. Sisällä ei kenkiä tarvi ellei oo määrätty jostain syystä. Ulos tukevat kengät.
Meillä 1v1kk ikänen tyttö,ei tosiaan kävele. Ostettiin äskettäin tukevat ensikengät ja niitä pitää sisälläkin pitää jalassa.Fysioterapeutti antoi sellasen ohjeen. Tyttö ei tykkää yhtään kengistä :/ Empä oo kyllä sisällä pitänykkään,kun muutaman kerran...
 

Yhteistyössä