Jos viime talvi koetteli hermoja, tulee ensi talvi olemaan silkkaa piinaa:kylmin talvi 1000 vuoteen

Voi persus!

Mä olen elätellyt toivoa,että talvi olisi leuto, kuten 2008,kun meidän kolmonen syntyi. Tykkään kyllä kovista pakkaskeleistä ja lumesta,mutta meidän neljännen laskettu aika on 9.1.11 ja sen takia en kovin kovia pakkeskelejä toivo.
 
talven vihaaja
Mikä on sun asumismuoto? Paljon hommia niille, jotka asuu omakotitalossa. Ja tajuttoman kallista, jos on suora sähkölämmitys.
Joo kyllä kauhistuttaa taas sähkölaskun suuruus.
Muuten vihaan talvea ja pakkasta, mulle sopii semmonen leuto talvi ilman lunta. Jokunen viikko vois olla pientä pakkasta ja hiukan lunta. Mä tykkäsin vuoden 2008-2009 talvesta, viime talvi oli kamala ja kallis.
 
"minä vaan"
[QUOTE="janina";22092464]Niinpä!!

Nim: 700e sähkölaskut kuukaudessa talvella 110m2 omakotitalosta[/QUOTE]

kannattaa harkita sisälämpötilan laskemista vaikka yhdellä tai kahdella asteella, äkkiä sitä tottuu 18 asteen sisälämpötilaan ja se näkyy jo huomattavasti sähkölaskussa. siis jos ei ole jo tehnyt tuota...
 
"mhm"
Kivaa!!!!!!!! Taas pääsee lasten kanssa hiihtämään ja luistelemaan eikä ole sitä iankaikkista loskaa... Valitsen sata kertaa mielummin kunnon pakkasen kuin sellaisen jatkuvan +2 ja vettä ja loskaa.

Meillä suora sähkölämmitys ja 145 neliön omakotitalo, mutta ilmalämpöpumppu alentaa onneks lämmityskustannuksia jonkin verran.
 
Ihmettelen nyt täälläkin... Oliko viime talvi tosiaan kauhean kyulmä. Siis etelässä. En muista mitään kauheita paukkupakkasia. Milloin ne oli. Joku kirjoitti toisessa ketjussa ettei lapsia voinut päästää ulos kun oli niin kylmä (alle -30) Kyllä meillä ulkoiltiin joka päivä, en muista että olisi ollut alle -30 yhtenäkään päivänä. Mun muistoissa viime talvi oli ihanteellinen. Pakkasta ja PALJON lunta.
 
ei kai?
[QUOTE="janina";22092464]Niinpä!!

Nim: 700e sähkölaskut kuukaudessa talvella 110m2 omakotitalosta[/QUOTE]

ei kai oikeasti voi olla noin??
kai teillä seinissä on muutakin kun laudat :D

meillä okt 140 neliötä ja sähkölasku talvella noin 200e/kk
 
"ihmettelijä"
kuka sitten tietää että miten kylmä talvi Suomessa on ollut 1000 vuotta sitten. Kukaan ei puhu siitä, yritin googlettaa mutta en löytänyt tietoa. Onko se 50 vai 40 vai jopa 60 asteen pakkaset?
 
Ihmettelen nyt täälläkin... Oliko viime talvi tosiaan kauhean kyulmä. Siis etelässä. En muista mitään kauheita paukkupakkasia. Milloin ne oli. Joku kirjoitti toisessa ketjussa ettei lapsia voinut päästää ulos kun oli niin kylmä (alle -30) Kyllä meillä ulkoiltiin joka päivä, en muista että olisi ollut alle -30 yhtenäkään päivänä. Mun muistoissa viime talvi oli ihanteellinen. Pakkasta ja PALJON lunta.
Jep, viime talvi oli sellanen kun talven pitääkin olla..Toki oli shokki muuttaa tänne aakeenlaakeelle missä tuulee niin että 20 astetta pakkasta tuntuu PIKKUSEN kylmemmältä ku tuolla metsikön keskellä..Mut silti, mä ainakin tykkäsin.. :)
 
"Tättä"
Viime talvi oli ajoittain aika hankala, kun talossa oli eskarilainen joka piti joka aamu saattaa eskariin ja parikuinen vauva, jota ei oikein olisi voinut viedä ulos niin kylmällä. Mutta jotenkin siitäkin selvittiin...

Tänä talvena kaikki onkin jo helpompaa, kun ekaluokkalaista ei tarvitse enää saattaa ja vauvakin on jo yli vuoden.

Eli tulkoon vaan vaikka millaiset paukkupakkaset.
 
"Lissu"
Muuten ei haittaa mutta sähkölasku kauhistuttaa. Puilla lämmitettiin ahkerasti viime talvi mutta kun tänä talvena on töihinpaluu edessä, niin pakko on enemmän pattereita hehkuttaa.
 
Ihmettelen nyt täälläkin... Oliko viime talvi tosiaan kauhean kyulmä. Siis etelässä. En muista mitään kauheita paukkupakkasia. Milloin ne oli. Joku kirjoitti toisessa ketjussa ettei lapsia voinut päästää ulos kun oli niin kylmä (alle -30) Kyllä meillä ulkoiltiin joka päivä, en muista että olisi ollut alle -30 yhtenäkään päivänä. Mun muistoissa viime talvi oli ihanteellinen. Pakkasta ja PALJON lunta.
Mekin asutaan etelässä eikä sellasta pakkasta ollu jolloin ei oltas oltu ulkona.Muistaakseni ei juurikaan yli -25. Sillon vaan ei olla niin kauan mut silti ulkona käydään. Itte kasvanu pohjosessa meren äärellä joten ei tunnu missään nää etelän talvet.
 
[QUOTE="mhm";22092496]Kivaa!!!!!!!! Taas pääsee lasten kanssa hiihtämään ja luistelemaan eikä ole sitä iankaikkista loskaa... Valitsen sata kertaa mielummin kunnon pakkasen kuin sellaisen jatkuvan +2 ja vettä ja loskaa.

Meillä suora sähkölämmitys ja 145 neliön omakotitalo, mutta ilmalämpöpumppu alentaa onneks lämmityskustannuksia jonkin verran.[/QUOTE]

Meillä luistellaan jäähallissa ja jos hiihtää haluaa niin sit mennään hiihtoputkeen. Yhdellä muksuista on niin herkkä iho että jo -10 asteessa (ja ainaisessa viimassa) posket paleltuu sinisiksi.
Oon aina rakastanut Lounais-Suomen talvia kun ei oikeastaan oikeeta talvea kahta viikkoa kauempaa olekaan, viime talvi oli ihan helvettiä.
 

Yhteistyössä