Jos voittaisit lotossa, kelle kertoisit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos voittaisit lotossa vaikkapa tuon 90 miljoonaa, niin kelle kertoisit. Ja muuttaisitko toiselle paikkakunnalle, tai jopa koko maasta pois. Lopettaisitko työt? Mitä alkaisit tehdä vai eläisitkö vain herroiksi?

Itse en kertoisi kellekkään muulle kuin miehelleni. Työt lopetettais pikkuhiljaa ja varmaan pakko olis muuttaa toiselle paikkakunnalle. Pikkuhiljaa toki kaikki, ettei epäilykset heräis.

En ymmärrä ihmisiä, jotka kertois "kaikille". Varmaan rahanpyytäjiä ilmaantuis riesaksi saakka. Se on sitten eri että pystyiskö pitämään salassa...
 
vierailija
Kyllä mä kertoisin kaikille "jotka kysyis". Ja laittaisin Faceen tms. Olisin niin onnessani etten osais peitellä. Ja tietty antaisin kaikille muille rahaa. En oo itsekäs. 90 millistä vois antaa kaikille hyville kavereille vaikka miljoonan. Sukulaisille kans. Varmaan 50 ihmisellä antaisin rahaa ja silti jäis ittelle. Mulle on ihan sama onko mulla ittellä 9 milliä vai 90. Eli ihan hyvin vois jakaa ainakin puolet.
 
vierailija
Kaipa sitä jossain vaiheessa miehelle kertoisin. Sitten selvittelisin, että mitä isohkoja muita voittoja ja viime aikoina tähän kaupunkiin tullut. Sellaisen kertoisin muille voittaneeni, en mitään jättipottia.

Asuntönäytöille lähtisin, tähän isoon kaupunkiin jäisin. Töitä kun ei ole, niin ei tarvitse mitään lopetella.
 
vierailija
No, varmaan miehelle ja lähimmille ystäville. Ois muuten kamalaa, jos joku puolituttu sais 90 miljoonaa, ja kertois, jotenkin sitä varmaan alkais ajatella, että koska se kerran kertoi, niin ehkä se vois jelpata vähän... vaikka tietäis, että ei!
Varmaan sanoisin saaneeni perinnön ja laittaisin alkuun jotain isompaa taloa ja silleen. Palkkaisin palvelusväkeä ainakin, se ois ihan must. Inhoan kaikkia kotitöitä, haluaisin vain tehdä jotain taidetta ja harrastaa ja ehkä matkustella :)
Hankkisin hienoja autoja, erilaisia.
 
vierailija
90 milliä on niiiiiin paljon, että kertoisin kyllä ja toivoisinkin "rahan pyytäjiä", sillä tuosta pitäisi lahjoittaa pois. Salata ei voi tosin mitään miljoonavoittoa, tai sitten niitä rahoja ei pysty käyttämään. Pelkästään se kun normaali keskituloinen ostaisi jonkun 700 000€ asunnon, niin se herättäisi puheita että "lotossa se on voittanut".
 
Eurokolikko
Lähiomaisille kertoisin, koska saattaisivat muuten ihmetellä, että mistä minulla yhtäkkiä on rahaa ostaa asunto-osaketta tai autoa. Jos olisin töissä jatkaisin työntekoa, jos työ olisio sellainen jossa viihdyn, muussa tapauksessa käyttäisin tilaisuutta hyväkseni ja irtisanoutuisin. Jos olisin työtön, niin ensimmäiseksi katkaisisin asiakkuuteni TE-toimistossa, koska tarvetta työttömyysturvalle ei enää olisi.

Ei aavistustakaan mihin saisin tuollaisen summan menemään, mutta luultavasti elelisin sillä lopun elämääni.
 
vierailija
En tekisi nykyistä työtä päivääkään. Kiertäisin palloa muutaman vuoden irstaillen ja imuroiden kokaiinia alle kaksikymppisten prostituoitujen paljailta pakaroilta. Asettuisin asumaan jonnekin palmun alle ja kävisin Suomessa vain kesäisin.

Lahjottaisin heti kättelyssä 20 miljoonaa pois sukulaisille ja hyväntekeväisyyteen. Sijoittaisin 50 miljoonaa niin, että voisin elää loppuelämäni makeasti pelkillä koroilla. Loput 20 miljoonaa polttaisin taivaan tuuliin luksustason matkusteluun, elämyksiin, huoriin, urheiluautoihin ja laadukkaisiin päihteisiin.

M40
 
vierailija
Miehelle kertoisin, jos esim. 90milj. potti napsahtaisi kohdalle. Suku ja ystävät saisivat ihmetellä ihan rauhassa. Ovat tähänkin saakka puhuneet omiaan, joten jatkakoot samaan malliin.

Mies voisi jäädä työttömäksi ja keskittyä rakkaaseen harrastukseensa.
Talon voisi remontoida ja laittaa uudehkot autot. Lapset saisivat käydä peruskoulut loppuun ja sitten maailma olisi avoin seikkailuille.
Veisin, lähettäisin salaa rahakirjekuoria, vaate-/ruokakasseja köyhille ja lahjoittaisin lähikouluille, sairaaloille yms. nimettömänä kaikenlaisia tarvikkeita, aktiviteetteja lapsille kohdennettuna.
Vanhuksille järjestäisin lähiseudulla joitakin parannuksia ja päivän piristyksiä.
Haluaisin näitä outoja ystäviä ja sukulaisia muistaa kuitenkin, mutta tekisin sen kauttarantain. En haluaisi heidän tietävän lahjoittajaa ja joutumalla samalla kiitollisuuden velkaan.
Lopuksi toivoisin ettei kusi nousisi päähän ja terveys säilyisi perheelläni, koska rahalla niitä en pystyisi korjaamaan.
 
vierailija
Vain tyttärelleni ja vanhemmilleni, koska he "joutuisivat" osallisiksi potista... Paria tosi hyvää kaveria auttaisin taloudellisesti myös pienellä summalla, mutta voittamani potin suuruutta en kertoisi. Lisäksi lähettäs omalla porukalla johonkin hevon kuuseen ainakin tältä paikkunnalra ja työt loppus välittömästi, kun rahat kilahtaa tilille. Tai voishan sen irtisanomisajan ja "protestiajan" hakee saikkua... Jossain toisella puolella palloo toki vois piipahtaa kattomassa, että mikä meininki...
 
vierailija
En voisi kertoa edes miehelleni, koska hän kertoisi veljelleen ja vanhemmilleen - jotka kertoisivat muulle suvulle - jotka kertoisivat omille tutuilleen - jotka kertoisivat.... Jne.

Ainakin summaa pienentäisin huomattavasti. Ja laittaisin ison osan hyväntekeväisyyteen muutenkin. Uusi lastensairaala saisi "askartelusiiven" tarvikkeineen ja työntekijöineen. Hope ry, esyt...
 
vierailija
Minkä takia jättäisi kertomatta? Eihän se raha tee kenestäkään hyvää tai huonoa ihmistä. Kyllä mä ainakin kertoisin ihan samalla tavalla lottovoitosta, kuin että olen vaikka saanut uuden työpaikan.
 
Läheisille kertoisin. Mutta en kertoisi, että noin paljon voitin, vaan sanoisin summaksi muutama satatuhatta. Lapsille summaksi sanoisin muutaman tuhat, kun kumminkin pihalla kaikille kertoisivat :D

Ja sama jakamisen kanssa, muutamalle läheiselle voisin tuosta summasta vähän jakaa.
 
vierailija
Mä oon aina ihmetellyt tätä "en kertoisi" -juttua. Olisiko se muka oikeasti niin, että ovella olisi ihmiset jonossa pyytämässä "annatko mulle tonnin". Tuskin nyt kuitenkaan. Ja vaikka olisi, niin pari kertaa kun sanoisi ettei anna, niin kyselijät loppuisi. Tässä on joku fetissi, että se raha tuntuu jotenkin mukavemmalta kun muut ei tiedä tai jotain.
 
vierailija
Mä oon aina ihmetellyt tätä "en kertoisi" -juttua. Olisiko se muka oikeasti niin, että ovella olisi ihmiset jonossa pyytämässä "annatko mulle tonnin". Tuskin nyt kuitenkaan. Ja vaikka olisi, niin pari kertaa kun sanoisi ettei anna, niin kyselijät loppuisi. Tässä on joku fetissi, että se raha tuntuu jotenkin mukavemmalta kun muut ei tiedä tai jotain.
Aivan varmasti rahan pummaajia riittäisi, kun tieto leviäisi. Itselle tuntemattomatkin olisivat "sosialisoimassa" rahoja pummaamalla. Lasten turvallisuuden puolestakin saisi pelätä, jos yleisessä tiedossa olisi joku 90 miljoonan omaisuus, aina löytyy sekopäitä, jotka voivat yrittää saada omansa vaikka kidnappauksella. Kun tuollaista voittoa moni katsoo ns. ansaitsemattomaksi rahaksi, minkä eteen ei ole joutunut mitään tekemään, joten se kuuluu muillekin.

Eikä varmasti ne pyynnöt mihinkään tonniin jää, riittää kaikenmaailman hihhuleita ja bisnesehdotusten tekijöitä, puhumattakaan kaikenmaailman kaljaveikoista.
 

Yhteistyössä