Jotain rajaa Helsingissä lauantaina

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jotain rajaa mielenilmaus Helsingissä 10.10.15 klo 15 Narinkkatorilla.

"Jotain Rajaa - Kansanliike vastuullisen maahanmuuttopolitiikan puolesta

Maahamme on tänä vuonna tulossa yli 50 000 turvapaikanhakijaa. Jo yksin tämän vuoden tulijoiden vuosittainen kuluerä lähentelee miljardia. Maahamme tulijoista valtaosa edustaa sellaisia ryhmiä, jotka ovat kantasuomalaisiin ja muihin tulijoihin verrattuna reilusti yliedustettuna sekä työttömyys- että rikostilastoissa. Ongelmat ovat jo alkaneet ja poliisinkin on ollut pakko myöntää, että turvapaikanhakijat ovat tuoneet mukanaan turvattomuutta.

Hallituksen harkitsematon ja vastuuton politiikka on pääsyy ennennäkemättömään tulijoiden tulvaan rajoillamme. Euroopan avokätisimmät rahalliset avustukset turvapaikanhakijoille ja suurin oleskeluluvan todennäköisyys ovat toimineet jo ennestään houkuttimena, jota pääministeritasoa myöten annettu kutsu on vain
korostanut. EU ei omaa kykyä tai halua hallita ongelmaa, jolloin tulijoiden määrä vain kasvaa ja Suomi näyttäytyy yhä houkuttelevampana kohteena sadoilletuhansille uusille tulijoille.

Kykymme auttaa niin omia hädänalaisiamme kuin pakolaisleirillä asuviakin on jo kärsinyt. Leipäjonot pidentyvät, lastentarhoja suljetaan ja velkaa otetaan kokoajan lisää täysin hallitsemattomaan tahtiin. Päättäjät puhuvat uhkaavasta työvoimapulasta samalla kun maamme työttömyys jo lähellä kymmentä prosenttia. He puhuvat kansainvälisistä sopimuksista samalla kun muut EU-maat viittaavat kintaalla niin Schengen-järjestelmälle kuin Dublin-sopimuksellekin.

Vaadimme, että hallitus ryhtyy välittömästi tehokkaisiin toimiin turvapaikkaturismin kitkemiseksi, maahamme väärin perustein tulleiden poistamiseksi sekä auttamisresurssien kohdistamisesta oikeasti hädänalaisiin ihmisiin mahdollisimman kustannustehokkaasti. Vaadimme JOTAIN RAJAA maahanmuuttopolitiikkaan.

Jotain Rajaa -kansanliike järjestää ensimmäisen mielenosoituksensa 10.10. kello 15 Helsingin Narinkkatorilla. Toivotamme mukaan kaikenikäiset ja -näköiset ihmiset etniseen taustaan, sukupuoli-identiteettiin sun muihin katsomatta. Liikuntaesteisille on varattu tilaa esiintymispaikan edestä.

Tarkoituksenamme on antaa hyvä kuva suomalaisista joilla on määrätietoinen, mutta asiallinen pyyntö päättäjille. Kunnioitamme Suomen lakia tarkkaan. Noudatathan myös seuraavia ohjeita:

- Ei päihteitä - tulethan paikalle selvänä. Tapahtumamme on perheystävällinen.
- Käyttäydy fiksusti - ei herjauksia, ei pillien puhaltelua tai naamioitumista.
- Ei järjestötunnuksia - edustamme yhteistä asiaa, emme kuppikuntiamme.

https://www.facebook.com/events/758346184271191/
 
vierailija
Hienoa! Noita mielenosoituksia tarvittaisiin joka päivä jossain. Hyvä että ihmiset alkavat tosissaan näyttää, että ei se ihan leikkiä ole tuo 50000 tulijan elättäminen.
 
vierailija
Olen kyllä melkoinen luuseri, sillä en kehtaa tulla, vaikka mieli tekisi. Siis en kehtaa tulla, kun mietin, mitä työkaverit tai naapurit sanovat, jos näkevät siellä.
Onko muita näin pelkureita?

Toisaalta puolustuksekseni sanoisin, että jotain vikaa on kyllä yhteiskuntamme asenneilmapiirissä, jos ei sinänsä ihan järkevää mielipdettään kehtaa tuoda ilmi. Jörjellä ajateltuna, meillä ei ole taloudellisesti mitään mahdollisuuksia selvitä tästä pakolaismäärästä. Ja samoin kaikille on jo varmasti tässä vaiheessa selvää, että iso osa pakolaisista on paossa muuta kuin oikeaa uhkaa. Mutta silti ei saisi vaatia hallitusta tilille asiasta. Hullua.
 
vierailija
Olen kyllä melkoinen luuseri, sillä en kehtaa tulla, vaikka mieli tekisi. Siis en kehtaa tulla, kun mietin, mitä työkaverit tai naapurit sanovat, jos näkevät siellä.
Onko muita näin pelkureita?

Toisaalta puolustuksekseni sanoisin, että jotain vikaa on kyllä yhteiskuntamme asenneilmapiirissä, jos ei sinänsä ihan järkevää mielipdettään kehtaa tuoda ilmi. Jörjellä ajateltuna, meillä ei ole taloudellisesti mitään mahdollisuuksia selvitä tästä pakolaismäärästä. Ja samoin kaikille on jo varmasti tässä vaiheessa selvää, että iso osa pakolaisista on paossa muuta kuin oikeaa uhkaa. Mutta silti ei saisi vaatia hallitusta tilille asiasta. Hullua.
Vielä kolme kuukautta sitten olisin varmaan ajatellut samoin. Mut nyt tilanne on toinen. Monet ihmiset on todella vihaisia siitä että meillä on näin kokematon ja jalkoihinsa kompasteleva hallitus kriisiaikana, ja tuollaiset hallitusta kritisoivat mielenosoitukset on nykyään jo "sallittuja" eivätkä leimaa ketään. Meillä oikeasti on ollut viime vuosina ihan liikaa poliitikkoja, jotka luottavat siihen, että aivan sama miten kotimaan asiat sössii, EU:ssa odottaa sitten joka tapauksessa korkeapalkkainen virka jonne voi paeta jos alkaa hirvittää, että mitä sitä tulikaan tehtyä.
 
vierailija
Olen kyllä melkoinen luuseri, sillä en kehtaa tulla, vaikka mieli tekisi. Siis en kehtaa tulla, kun mietin, mitä työkaverit tai naapurit sanovat, jos näkevät siellä.
Onko muita näin pelkureita?

Toisaalta puolustuksekseni sanoisin, että jotain vikaa on kyllä yhteiskuntamme asenneilmapiirissä, jos ei sinänsä ihan järkevää mielipdettään kehtaa tuoda ilmi. Jörjellä ajateltuna, meillä ei ole taloudellisesti mitään mahdollisuuksia selvitä tästä pakolaismääräjstä. Ja samoin kaikille on jo varmasti tässä vaiheessa selvää, että iso osa pakolaisista on paossa muuta kuin oikeaa uhkaa. Mutta silti ei saisi vaatia hallitusta tilille asiasta. Hullua.
Ihanko totta?
Minä luenbitseni suvaisevaiseksi ja olen menossa. Tässä ei ole kyse mistään rasismista vaan mm. siitä, että meillä olisi varaa kotouttaa uudet tulijat tarvittavalla tavalla.:)
Minä haluan, että tulokkaista on varaa pitää hyvää huolta.:)
 
vierailija
Ihanko totta?
Minä luenbitseni suvaisevaiseksi ja olen menossa. Tässä ei ole kyse mistään rasismista vaan mm. siitä, että meillä olisi varaa kotouttaa uudet tulijat tarvittavalla tavalla.:)
Minä haluan, että tulokkaista on varaa pitää hyvää huolta.:)
No oikeasti. Ja oikeasti hävettää, että olen näin pelkuri tai että mietin niin paljon sitä, että mitä muut ajattelevat minusta.
Ja kuten sanoin, haluaisin mennä mukaan ja toivon että mahdollisimman moni menee, mutta pahoin pelkään, etten itseäni sinne saa raahattua, vaikka mieli tekisi.
 
vierailija
No oikeasti. Ja oikeasti hävettää, että olen näin pelkuri tai että mietin niin paljon sitä, että mitä muut ajattelevat minusta.
Ja kuten sanoin, haluaisin mennä mukaan ja toivon että mahdollisimman moni menee, mutta pahoin pelkään, etten itseäni sinne saa raahattua, vaikka mieli tekisi.
Nyt ihan oikeasti: tämä on tärkeä asia. Mukaan vaan, jokaista tarvitaan! Sitäpaitsi, toivo että ne pelkäämäsi "muut" ovat samalla asialla myös.:)
 
vierailija
No oikeasti. Ja oikeasti hävettää, että olen näin pelkuri tai että mietin niin paljon sitä, että mitä muut ajattelevat minusta.
Ja kuten sanoin, haluaisin mennä mukaan ja toivon että mahdollisimman moni menee, mutta pahoin pelkään, etten itseäni sinne saa raahattua, vaikka mieli tekisi.
Onneksi minun ei tarvtse pelätä muiden ajattelua. Suurin osa ystävistäni ja työtovereistani ei kannata Suomen hyvinvointivaltion alasajoa, mikä on edessä, jos rajoja ei suljeta siirtolaistulvalta.
 
vierailija
No oikeasti. Ja oikeasti hävettää, että olen näin pelkuri tai että mietin niin paljon sitä, että mitä muut ajattelevat minusta.
Ja kuten sanoin, haluaisin mennä mukaan ja toivon että mahdollisimman moni menee, mutta pahoin pelkään, etten itseäni sinne saa raahattua, vaikka mieli tekisi.
Kaikki mun suviskaverit tulee. Itse suhtaudun kriittisesti.
Voithan tulla torin reunalle vain päivystämään.:D
 
vierailija
Vielä kolme kuukautta sitten olisin varmaan ajatellut samoin. Mut nyt tilanne on toinen. Monet ihmiset on todella vihaisia siitä että meillä on näin kokematon ja jalkoihinsa kompasteleva hallitus kriisiaikana, ja tuollaiset hallitusta kritisoivat mielenosoitukset on nykyään jo "sallittuja" eivätkä leimaa ketään. Meillä oikeasti on ollut viime vuosina ihan liikaa poliitikkoja, jotka luottavat siihen, että aivan sama miten kotimaan asiat sössii, EU:ssa odottaa sitten joka tapauksessa korkeapalkkainen virka jonne voi paeta jos alkaa hirvittää, että mitä sitä tulikaan tehtyä.
Näinhän se on. Ehkä ajaudun paikalle muka sattumalta :)
 
vierailija
Hienoa! Noita mielenosoituksia tarvittaisiin joka päivä jossain. Hyvä että ihmiset alkavat tosissaan näyttää, että ei se ihan leikkiä ole tuo 50000 tulijan elättäminen.
Aikuisia miehiä kenenkään tarvi elättää. Ja vielä väitetään, että ovat naton palkkasotilaita. Rahat, ruoka ja katto pään päältä pois, ja poliitikot työllistää ne pimeisiin remppahommiinsa a la Heidi Hautala.
 

Yhteistyössä