Joulukortti-inspiraatiota etsimässä

[QUOTE="sipsi";25117401]Miten teillä rakkaat ihmiset on aikaa askarrella kortteja? Mie varmaan laita ne tavanomaiset ostetut terveiset tänä (kin) jouluna :( :( :([/QUOTE]

Aikaa on siihen, mistä tykkää :). Tänä vuonna mulla on superpaljon aikaa, kun oon sairaslomalla. Silti aion pitää korttimallin hyvin yksinkertaisena, en oo ollenkaan sellainen pikkunäpertelijä. Pitää tulla nopeasti valmista :).
 
"vieras"
Ehkä mä hylkään sen rautalangan... tuli mieleen, että jos liimaisi kanelitangon siihen sydämen päälle... mutta taas tarvitaan sitä hiton kuumaliimaa. Argh.
Entä jos laittaisit kanelitangon kiinni erikeeperillä/puuliimalla ja varmistaisit vielä ohuella nauhalla, jonka solmisit kanelitangon päälle rusetiksi? Siihen kanelitangon viereen pitäisi tehdä pienet viillot joista sen nauhan voi pujottaa tulemaan kartongin alta.

Mä olen kiinnitellyt vaikka mitä kartongille ihan erikepperillä ja ompelulangalla parilla huomaamattomalla pistolla, ei ole jäänyt mitään silmiinpistävää jälkeä koko kiinnityksestä :) Inhoan kuumaliimaa.
 
[QUOTE="vieras";25119965]Entä jos laittaisit kanelitangon kiinni erikeeperillä/puuliimalla ja varmistaisit vielä ohuella nauhalla, jonka solmisit kanelitangon päälle rusetiksi? Siihen kanelitangon viereen pitäisi tehdä pienet viillot joista sen nauhan voi pujottaa tulemaan kartongin alta.

Mä olen kiinnitellyt vaikka mitä kartongille ihan erikepperillä ja ompelulangalla parilla huomaamattomalla pistolla, ei ole jäänyt mitään silmiinpistävää jälkeä koko kiinnityksestä :) Inhoan kuumaliimaa.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä!
 
Valkoiselle korttipohjalle liimattiin askarteluhuovasta leikatut kolmiot (tonttu), jolle liimattiin hahtuvasta parta ja kimalleliimalla "kulkunen" lakin päähän. Lapsi piirsi tontuille silmät ja suut ja jouluntoivotus leimattiin valmiilla leimasimella. 30 korttia ja puoli tuntia meni aikaa. Sopi meille ajankäytöllisesti ja kohta neljävuotiaskin kykeni niitä askartelemaan. :)
 
Korttipohja ruskee - leikkaat tai revit valkoisesta silkkipaperista hieman korttipohjaa pienemmän kappaleen - liimaat silkkipaperin korttipohjan päälle (reunoilta näkyy sentti, puolitoista ruskeeta) - sitten leikkaat kahvilla värjätyistä papereista piparkakun mallisen kappaleen ja liimaat sen sitten siihen korttiin hieman ylemmäs ja alemmas sitten voit laittaa vaikka jonkin runon/jouluntoivotuksen (senkin voi tehdä erilliselle paperille ja liimaat sen siihen piparkakun alle)

Tuollainen nyt mieleen juolahti - kohtuu helppo ja nopee, voit pojankin kanssa sitä askarrella =)
Itsellä tuli AIVAN samanlainen idea mieleen :)

Tänä jouluna teen ohuesta pellistä jotain mielenkiintoista.. Värikin pitäisi olla joku erikoinen kun viimeksi oli punaista...
 
Mitä noi rautalangat tossa meinaa? Onko kartonkia, näyttää vähän...no..keskeneräiseltä...
Siinä lukee, jotta jouluiloa.

Ja juu, voi olla tsydeemit vähän sinne päin, kun viisivuotias on korttipohjia askarrellut.

Alimmaisena on siis vaalea kartonki, sitten ruskeaa lahjapaperia, sitten itsevärjättyä paperia, kanelitanko ja rusetit niintä ja juuttinarua jateksti rautalangasta.
 
Viimeksi muokattu:
Siinä lukee, jotta jouluiloa.

Ja juu, voi olla tsydeemit vähän sinne päin, kun viisivuotias on korttipohjia askarrellut.

Niinpäs lukeekin, en mäkään kyl itse hoksannut, mut nyt kun sanoit... :D Aattelin et ne on jotain taideteoksia vaan... Ite ehkä kuitenkin jättäisin ne rautalangat pois, muuten korttimallia on ihan kaunis yksinkertaisuudessaan.
 
*
Niinpäs lukeekin, en mäkään kyl itse hoksannut, mut nyt kun sanoit... :D Aattelin et ne on jotain taideteoksia vaan... Ite ehkä kuitenkin jättäisin ne rautalangat pois, muuten korttimallia on ihan kaunis yksinkertaisuudessaan.
Juu, parempi ilman rautalankaväkerryksiä... ei meinaa hahmotta tuota tekstiä. Tai ehkä ohuempaa rautalankaa, niin helpompi taivuttaa tekstiksi?
 
[QUOTE="carelia";25127607]Komppaan. Ja rautalanka voipi postissa rikkoa kuoren.[/QUOTE]

Höpö höpö. Ei se mihinkään törrötä niin, että rikkoisi yhtään mitään.

Enkä muutenkaan luovu ideastani. Liian alaston ilman tekstiä.
 

Yhteistyössä