Joulukuiset 2010

Hei taas...Metsis, harmillista nuo lyhyet unipätkät...jospa se vaan on niin että sun hyvänkokoinen poju tarvii niin usein ruokaa. :) Mäkään en röyhtäytä yöllä kun likka sammuu yleensä tissille ja kannan vaan siitä varovasti sänkyyn. Mahassa sitten kyllä murmettaa ja aamulla paukkuu pierut. Mutta ymmärrän että väsyttää jos noin tiuhaan joudut heräilemään.

Mä mietin samaa kuin Neitoperho83, Kultakutri on nopea syömään ja olen vähän väliä tyrkyttämässä tissiä kun vaan vähänkin vaikuttaa nälkäiseltä päivisin. Ja usein seurauksena on laiska syöminen ja mietin kanssa että varmaan saa vaan laihat maidot. Yritän sitten usein tarjota vähän ajan päästä tipan vielä samasta tissistä niin että saisi ne rasvaisetkin maidot. Mutta ei aina kelpaa...Yöllä sitten maistuu kunnon ateriat ja pitkien päikkäreiden jälkeen kanssa, eli kyllä kunnon nälkä takaa kunnon syönnin. Mutta mä en osaa olla tarjoomatta kun neiti ei oo sellanen supersyöjä niin olen vähän vahdissa tarjoomassa.

Täällä on karmee myrsky (taas!) ja vesisade, eli jää vaunulenkit tekemättä...

leppoisaa lauantaita toivoo lokakuu ja kultakutri 15 vkoa
 
täällä kans nautitaan keväästä ja kurakeleistä. Kuluu muksuilla pihallaki paljon paremmin aika ku on taas jotain "tekemistä". Ihana ku suomessa on näin monta vuodenaikaa ja saa taas kaivaa esiin puolivuotta varastossa odottaneet kesälelut ja siirtää sukset + potkurit odottamaan enstalvea.
Huomaa et itekki paljo mieluummin on ulkona ku itellekki sieltä löytyy taas "tekemistä"
 
moi taas pitkästä aikaa! oon käynyt melkein päivittäin lukemassa teidän juttuja mut sit ite en oo saanu aikaseks kirjottaa..

meidän typy sai kans viimesen rota rokotteen 4kk:n neuvolassa. mitat oli 6270g ja 63,3cm :)
soseita alettiin maistelemaan pari viikkoo sitten.nyt on maisteltu peruna,porkkana ja kukkakaali ja hyvin näyttää maistuvan :)
ruokailuvälit meillä on päivällä n.3-4 tunnin välein ja yöllä ei yleensä syö ollenkaan.joskus jos yöllä rupee ähisemään niin otan viereen ja laitan tissin suuhun niin nukahtaa alle 5 min.
rytmistä: aamulla herää 10 jonkin aikaa on hereillä ja sit ottaa pienet unet ja sit kahen aikaan lähetään yleensä ulos ja sit nukkuukin vaunuissa 3-4tuntia,mutta jos ei lähetä ulkoilemaan niin ei sisällä kyllä nuku noin pitkiä unia vaan sitten ottaa parit lyhyemmät unet.sitten jaksaakin olla pari tuntia hereillä ja sit ottaa vielä pienet unet ja on jonkin aikaa hereillä ja sit n.22-23 nukkumaan.oon miettiny että vois kyllä aikastaa noita yöunia että ei antas enää illalla nukkua niitä pikku unia,mutta ihan hyvin on mulle tämmönen rytmi käynyt kun itsekin valvon myöhään :)
typy kääntyy mahalta selälleen ja toiste päin,mutta ryömimisestä ei ole vielä tietoakaan ja ihan hyvä vaan.selälleen ollessa kyllä liikkuu pitkiäkin matkoja mutta ei mahalleen,on tainnut ymmärtää ryömimisen väärin :D

nyt pitää lähtee saunaan rentoutumaan :)

aarteeni ja typy n.4,5kk
 
Meillä kans sosemaistelut alkaneet tuottaa tulosta ja päivässä menee puol purkkia hedelmäsosetta ja n. puol purkkia kasvissosetta. Ollaan nyt maistettu maissia, perunaa, porkkanaa,päärynää, luumua ja vadelmaa. Soseet aloitettiin vähän yli 3kk iässä kun paino ei nouse niin hyvin (kuukaudessa painoa tullut vain 480g. Paino 4kk neuvolassa 6100g, 61,7cm, py 40cm)

Suljetusta ketjusta Oon meinannu kans ehdottaa tätä ku ois paljon kivempi kirjoittaa kun tietäis että kaikki ei pääse lukee ja vois kirjottaa vähän henkilökohtaisimpia asioita niin ettei tarvitse pelätä että joku tunnistaa kirjoituksista.

Linnna ja A 4kk
 
Ai hei, sori unohdin kokonaan tuon suljetun ketjun...laitetaanpa vaikka nyt tällä kertaa äitiyshormonien piikkiin vaikkapa:saint: Voisin kyllä liittyä siihen, tosin en tiiä miten noihin liitytään ja semmosta. Laitanko jotain yksäriä, vai miten?

ALuks mietin sitä, että jakaantuuko tämä meidän homma ihan jos osa on fb ja osa sit yksityisessä ja osa tässä peruspuolessa..mutta toisaalta sitten kun kirjoittavia on kuitenkin sen verran vähän että ei sille ehkä ole niin merkitystä loppupeleissä. Liittyy sitten, ketkä haluaa.

-metsis ja poju yli 3.5kk

ps. Aarteeni..meillä kans "ryömitään" selällään punkemalla jaloilla pääpuolta eteenpäin. Melko hauskan näköstä touhua.
 
Metsätähtönen: Lähetin sulle nyt kerhokutsun mutta kerhon liitytään painamalla sitä liity kohtaa ja sitten hyväksyn käyttäjän. Oli helpompi laittaa alusta saakka suljetuks kun sitten sinne voi jo heti kirjoitella enemmän jos haluaa.
 
Leenu84 Kutsu laitettu :)

Elikkä kerhon löytää tuosta "Kerhot" kohdasta ja sieltä sitten Joulukuiset 2010 ja "liity".

Kerho on ollut vaikeasti löydettävissä kun se katoaa sinne viimeiselle sivulle kun sinne ei kirjoita mitään :D
 
Hitsit! Vihdoinkin poika oppi nukkumaan unia paikallaan olevissa vaunuissa ja täällä tapahtuu katoaminen... Oon lueskellut melkein päivittäin, mutta poika on "vaativa" eli seuraa täytyy olla koko ajan, ennen siis unienkin aikaan (vaunulenkki tai vieressä nukkua ja tassutella vähän väliä) niin ei ole ehtinyt kirjotteleen. Nyt voisin yrittää kunnostautua. Suljetulla uskaltaakin kirjoitella vapaammin, kun ei tarvitse pelätä paljastuvansa puolitutuille tms. :)

En löytänyt tuollaista liity-linkkiä, joten voisitko Linnna laittaa kutsun minullekin.

Keltakaneli & poika pian 4kk
 
Moi,
mäkin tahtoisin liittyä, mutta ei tuolla tosiaan ole liittymislinkkiä (lukee vain, että pitää olla jäsen näkeäkseen mitään sisältöä), joten saisinko Linnna kanssa kutsun? Kiitos, että teit kerhon. Siellä sitten taas lisää...hirveetä muuttohässäkkää yms. päällä, mutta ajatuksissa kyllä olette :)

Azalea ja Aino kohta jo 4,5 kk
 
Moi! :wave:
Täällä yksi joulukuisen esikoispojan äiti ilmoittelee itsestään. Olen tässä vähän aikaa lukenut ketjuanne, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä. Nyt voisin kuitenkin ryhdistäytyä, kun kerhokin on perustettu, ja tulisin mielelläni mukaan keskusteluihin ja kerhoon, jos otatte.

DaBulla ja poika 4 kk
 
Heippa!

Tulisin mielelläni myös mukaan kerhoon. En ole varmaan kuin kerran saanut tälle puolelle kirjoitettua, mutta lukemassa olen kyllä käynyt juttuja melkein päivittäin. Meillä on ollut elämä melkoista haipakkaa; tyttö on vaatinut seuraa lähes koko ajan, joten en ole vaan saanut kirjauduttua ja kirjoitettua kuulumisia, silloin kun on hetki vapaata aikaa ollut. Nyt viimeisen kahden viikon aikana on alkanut löytyä vihdoin jonkinlainen rytmi, ja tuntuu olevan vähän enemmän aikaakin. Mielelläni aktivoituisin kirjoittamaan kerhon puolella, jotenkin tuntuu, että siellä olisi paljon mukavampi kirjoitella just tuon tunnistettavuusasian takia. Eli Linnna, pistätkö mullekin kutsua, jos kerhoon pääsee mukaan.

wendyduck ja tyttö n. 3,5 kuukautta
 
Hei kaikille!
Täällä myös yksi ahkera taustailija ilmoittautuu... Ja tuli pieni paniikki kun meinaatte "suljettujen ovien taakse" mennä jutustelemaan. Vertaistukea kaipaa kovasti, joten päätin minäkin nyt tulla virallisesti keskusteluihin mukaan, ja yritän parhaani mukaan aktivoitua kertomaan meidän kuulumisia. Joulukuun 14. päivä syntyi poika, toinen lapseni, ensimmäinen on jo 5-vuotias.

Täysimetyksellä mennään, poika kasvaa kovasti, taitaa olla tämän ketjun pohjat, kun painaa jo 8 kiloa! :) Taitaa juoda kermaa mun tisseistä. ;) Perhepeteilyä harrastetaan suurelta osin äidin laiskuuden takia, eli on vaan yksinkertaisesti niin paljon helpompaa työtää ähisevälle vauvalle tissi suuhun ja jatkaa syöntihetken jälkeen unia... näin tein ekankin kanssa, ja aika helposti se pinnasänkyyn siirtyminen sit kuitenkin onnistui joskus reilun vuoden ikäisenä.
Alkuun nukuttiin kaikki unet sisällä, poika vaan nukkui niin hyvin, etten jaksanut pukemisrumbaa. Nyt poika on siirtynyt päiväunille ulos, ja alkukankeuden jälkeen nukkuukin melkein kolmen tunnin unia paikallaan, muutaman kerran sitä pitää käydä hyssyttelemässä siinä ajassa.
Alkuun meillä kärsittiin masuvaivoista, mut ne on pikkuhiljaa helpottanut.

Esineisiin tartutaan, masullaan viihdytään, ääneen nauretaan ja kirkuminen on uusin juttu... kääntymisharjoitukset on käynnissä, mutta vielä ei ole onnistunut. Istuminen onnistuu sylissä, ja saatiin 3kk neuvolassa siihen ihan lupakin, kun asento on niin hyvä ja lapsi itse vetää itsensä pystyyn sylissä ollessa. Toki selkää pitää tukea.

Tässäpä meidän taustoja ja pikakelauksella ensimmäisen neljän kuukauden ajatuksia. Nyt siis kaunis pyyntö: Saisinko minäkin kutsun kerhoon?

ihanaa kevätpäivää, minttu_ja_ville :)

Niin, piti vielä lisätä, että en halunnut näin julkisella puolella kirjoitella, mut nyt kun suljettu kerho on perustettu, siellä ajatusten vaihto kiinnostaa kovasti
 
Viimeksi muokattu:
Kutsua tännekin, kiitos :D Täällä olen ollut lähinnä lukijana, ei vaan tosiaan ole löytynyt aikaa ja ajatusta kirjoitella kuulumisia.

Nasu kasvaa hyvin, viikko sitten 3kk neuvolassa oli karvaa vaille 6kg ja 61cm (täysimetyksellä mennään), saatiin samalla rokotuksia, joiden oireista taidettiin eilen päästä eroon. Tuli pojalle mahakramppeja ja ripulia, jotka sitten itkettivät rassua kovasti, tänään on onneksi ollut iloinen oma itsensä. :)

Hyvin osaa poitsu kääntyä myös selältä mahalle, taisi oppia sen taidon 2,5kk ikäisenä, takaisinpäin ei vielä onnistu ja sekös pistää hetken ihmettelyn jälkeen harmittamaan! Vauvakynkässä ollaan käyty tutustumassa muihin äiteihin ja vauvoihin, Nasu tykkää kovasti ja hymyilee leveästi siellä oleville tyttövauvoille. :D

PinguPongu ja Nasu 13vko
 
Lillikka
Joo siirrytään vaan sinne suljetulle osastolle, klikkasin itsenikin jäsenyyttä odottamaan.

Hitsi vie tätä valvomista. Huomenna on 4kk-neuvola ja otan kaikki hyvät vinkit sieltä vastaan. Me ei olla vielä aloitettu soseita, kun tuo neiti on kauhee jötikkä jo tissimaidollakin (3kk 7100g), mutta jos niistä oisi apua parempaan uneen, niin sitten aletaan heti. Jonkin verran on valoa tunnelin päässä, kun ihan joka kerta ei yöllä tarvitse tissiä kaivaa esiin, vaan tyttö rauhoittuu reippaalla selän ja pyllyn silittämisellä, mutta edelleen se on jotain vailla reilun tunnin välein.

Nomutta, nyt meen kattoon tellua enkä suinkaan nukkumaan =) järki hoi...
Lillikka ja likka 4kk 1 vko
 
Mielelläni liittyisin joukkoonne kerhossa. Päivittäin olen käynyt lukemassa viestejä loppuraskaudesta asti, mutta kirjoittaminen on osoittautunut tähän mennessä ylivoimaiseksi, hillitön pilkunviilaaja kun olen ;)

Oma "alien" on ny 4kk, 7kg ja 66cm. Kovasti kääntyillään masulle mutta siellä ei pitkään viihdytä vaan äidin tai isin täytyy tulla pelastamaan. Rokotukset itketti mutta sivuoireita ei onneksi tullut. Porkkana- ja luumusosetta ollaan maisteltu reilu viikko neuvolan ehdotuksesta kun kakka tuli kerran viikossa ja vaivasi kovasti pientä miestä. Tahti on soseiden myötä onneksi hieman tihentynyt. Maitoa on tullut hyvin eikä isompia ongelmia imetyksen suhteen ole ollut alkukankeuden väistyttyä. Yösyöttöjä 3-4 jonka jälkeen nukahdetaan mukavasti. Yöt tosiaankin nukkuu hyvin (vaikkakin piehtaroi välillä villisti), päiväunet hieman lyhkäisiä. Vauvauintia ollaan käyty nyt kolmesti harrastamassa, hieman on hänellä vaatinut aikaa tottua vieraaseen ja kovaääniseen paikkaan mutta joka kerta sujuu aina paremmin. Hienosti itkuitta tutkaillaan tilannetta äiskän sykyltä :)

Jatketaanhan tästä (toivottavasti) kerhon piirissä :)
 

Yhteistyössä