Joulukuiset 2024

Hei 😊 Liityn mukaan, vaikkakin vielä varovaisin mielin, kun näin alussa ollaan. Itselläni tänään viikko 4+5 eli laskettu aika kuukautisista laskettuna olisi 7.12. Olen 30v ja mieheni 39v, esikoista toivotaan. Todella epätodellinen olo on vielä koko raskaudesta, vaikka positiivista testitulosta onkin tässä sulateltu "jo" 1,5 viikkoa 🙊 Toivottavasti tänne liittyy ajan mittaan porukkaa keskustelemaan, kiva päästä jakamaan ajatuksia tässä uudessa elämäntilanteessa. ❤ Joko olette olleet neuvolaan yhteydessä?
 
Heippa kaikille 👋🏻☺
Täällä saatu hentoinen plussa aprillipäivänä (uskoin todella ensin, että pilaa!)
Olen 32, mieheni 34 ja ensimmäinen lapsi 🩷
Toivon, että raskaus etenee normaalisti, sillä en yhtään tiedä millä päivillä liikutaan. Oma veikkaukseni 3+6-4+2.

Olen kirjoittanut aiheesta enemmän tuolla Haaveena vauva 2024-ryhmässä, mutta lyhyesti mulla taustalla PCOS ja pitkät kierrot (40-45 pvä) viime syksystä lähtien. Sitä ennen ihan säännölliset 30-32 pvää. Tästä kierrosta, josta plussasin, ultrattiin kp26 kaksi 18mm johtofollia. Kp28-29 alkoivat kuitenkin krampit ja menkkamainen vuoto, joka vaati ihan sidettä/tamponia. Kuitenkin loppui leikaten kahden päivän jälkeen. Luulin, silti että menkat ne olivat, enkä enää tikuttanut ovulaatiota kp28 jälkeen. Haamu kuitenkin pärähti tikkuun kp43 ja tässä sitä ollaan🥹
Varhaisultran varasin 23.4. neuvolaa en vielä.
 
Evannu, olipa ihana "yllätysraskaus" sinulla 🥰 Kyllähän nuo testit hyviltä näyttävät ja toivoa antavat 😊 Varsinkin kun et tiedä kuinka alussa vielä olet, haaleus toivottavasti johtuu ihan siitä! Itse sain positiivisen todella aikaisessa vaiheessa, mutta viivat vahvistuivat sen jälkeen monta päivää toodella hitaasti. Sitten yhtenä päivänä (dpo 13) tapahtui oikein kunnon pomppaus: aamulla testiviiva oli vielä ihan haalea kuten edellisinäkin päivinä, mutta sitten iltapäivällä töiden jälkeen vain parin tunnin pidätyksellä pärähti kaksi tasavahvaa viivaa 😄 Toivotaan, että sinullakin viivat ovat pian vahvaa ja saa mielenrauhaa! 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: EvAnnu
Evannu, olipa ihana "yllätysraskaus" sinulla Kyllähän nuo testit hyviltä näyttävät ja toivoa antavat Varsinkin kun et tiedä kuinka alussa vielä olet, haaleus toivottavasti johtuu ihan siitä! Itse sain positiivisen todella aikaisessa vaiheessa, mutta viivat vahvistuivat sen jälkeen monta päivää toodella hitaasti. Sitten yhtenä päivänä (dpo 13) tapahtui oikein kunnon pomppaus: aamulla testiviiva oli vielä ihan haalea kuten edellisinäkin päivinä, mutta sitten iltapäivällä töiden jälkeen vain parin tunnin pidätyksellä pärähti kaksi tasavahvaa viivaa Toivotaan, että sinullakin viivat ovat pian vahvaa ja saa mielenrauhaa!
Tänään ei vielä tasavahvat, mutta selkeästi lähellä ollaan🫶🏻
 
Mitäs alkuraskauden oireita olette jo bongailleet, vai onko elo vielä oireetonta?☺
Olen kuluneen viikon aikana pistänyt merkille vatsan turvotuksen ja muutenkin painon tunteen vatsalla. Lisäksi lyhyitä, pistäviä/repiviä kipuja alavatsalla, erityisesti oikealla. Myös reisissä on ollut jomotusta, mutta lievempää mitä menkkojen aikaan.
Ruokahalu on myös kasvanut.
 
vierailija
Kannattaa tulla tuonne Vau.fi-sivuston keskustelufoorumille. Siellä on jo joulukuisissa sivukaupalla keskustelua, kun täällä tuntuu olevan tosi hiljaista. Siellä näyttää olevan myös useita täältä tittuja nimimerkkejä!
 
  • Tykkää
Reactions: EvAnnu
vierailija
Täälläkin eilen tein testin ja kahta viivaa näyttäisi! Ensimmäinen lapsi, ja oikein toivottu sellainen! :) toooosi epäsäännölliset menkat 40-65 päivää kierto, viimeks ollu 23.2. joten viikoista ei todellakaan mitään hajua missä nyt ollaan!
 
vierailija
Täällä myös joulukuinen, LA 25.12 ja esikoinen kyseessä. Saa nähdä venyykö ensivuoden puolelle ❤ onnesta soikeana, nyt vasta 4+2 joten se kyllä huolestuttaa.
Paljon tsemppiä kaikille teille ja meille, toivotaan että kaikki menee hyvin. ❤😭
 
vierailija
Evannu, olipa ihana "yllätysraskaus" sinulla Kyllähän nuo testit hyviltä näyttävät ja toivoa antavat Varsinkin kun et tiedä kuinka alussa vielä olet, haaleus toivottavasti johtuu ihan siitä! Itse sain positiivisen todella aikaisessa vaiheessa, mutta viivat vahvistuivat sen jälkeen monta päivää toodella hitaasti. Sitten yhtenä päivänä (dpo 13) tapahtui oikein kunnon pomppaus: aamulla testiviiva oli vielä ihan haalea kuten edellisinäkin päivinä, mutta sitten iltapäivällä töiden jälkeen vain parin tunnin pidätyksellä pärähti kaksi tasavahvaa viivaa Toivotaan, että sinullakin viivat ovat pian vahvaa ja saa mielenrauhaa!
Mulla kans aika hitaasti vahvistunu mutta kummiskin jo selkeät viivat. Tosin oon tosi alussa vasta. En tiedä tarkkoja viikkoja mutta no sovelluksen mukaan 4+2 mutta luulen että oon noin 3+5 tai jotain semmosta luokkaa. Kierto aika sekasin oli mutta varhaisultraan sitten joskus enskuun lopussa niin siellä sitten saa vähän selville noita viikkoi varmaan jos eloo löytyy
 

Yhteistyössä