***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

JENNYLI: juu meiltä löyty rakkula kanssa. oli ihana ultraaja joka selitti tosi tarkasti kaiken siitä ja sano että kun on tollasella yksittäisellä löydöllä ei oo mitään merkitystä kun ei tosiaan oo kun yks rakkula eikä mitään muuta "poikkeevaa" samalla kuten sitä golfpalloo sydämessä tms.. mutta menin sitten illalla tyhmänä sitä asiaa selvitteleen ittekseni, ja loppuilta meni itkiessä ja panikoidessa..mutta sitten aattelin että jos se ois todella vakavaa niin mut ois aiemmin tai nopeemmin laitettu siitä ultraan, eikä ooteta sinne 28-30 viikolle asti. mä käyn siellä pyynikillä ultrissa, ja seuraavan kerran sit mennään sinne lääkärille.. muuten onneks oli pimulla kaikki kunnossa, kovasti syynäs kaikki rakenteet ja selitti samalla mutta kyllähän se silti pahalta kuullostaa että aivoissa on jotain..mutta koitetaan olla murehtimatta :)
mitä muuten maksaa 4d siellä hämeenlinnassa? jos vaikka itekkin lähtis vähän ajeleen ;)
..mutta nyt ipanapat unille ja aamusta taas vaunuja ihmetteleen :)
 
Mipe senverran minunkin koppava ultraaja sanoi että EI ole vaarallisia yksittäisenä löydöksenä ja rakkuloiden pitäisi hävitä ajan kuluessa pois! Perusteli myös että koska muuta poikkeamaa ei mistään löytynyt niin jatkotutkimuksia ei tarvita mutta haluan kuitenkin itse käydä tarkistuttamassa tilanteen.
En uskalla alkaa lukemaan aiheesta enempää ettei tieto lisää tuskaa ja ahdistusta :x Luotan että kaikki on hyvin, niin sinulla kuin minullakin :heart:
4D-ultra maksaa Hämeenlinnassa n. 165e Kelakorvauksen jälkeen. Kelakorvauksen saa tuolla tietääkseni rv 28 asti!
Mulla on tuolloin 21.9 viikkoja 26+ =)
 
Huomenta!
Useasti olen käynyt lukemassa,mut kirjottaminen on jäänyt :ashamed:
Me käytiin alkuviikosta 4d-ultrassa ja kaikki oli vallan mainiosti.Sukupuolta ei haluttu tietää ja Brunolle (Femeda) kun heti alussa kertoo sen,niin hän ei edes jalkoväliä kuvaa.
Ihan samannäkönen kaveri siellä uiskenteli ja potki,kun nämä kaksi edellistäkin,eli tunnistaa omakseen :D

Raskausjoogasta on ollut puhetta. Mä kävin esikoisen odotus aikana ja tykkäsin kovasti.Toisen kanssa en päässyt,kun oli aina niin huonoon aikaan,etten saanut esikoista hoitoon.Löysin juuri eilen sieltä saamat monisteet ja ohjeet,niin voin taas niiden mukaan joogata kotona. Ohjaaja osasi antaa hyviä vinkkejä ja liikkeitä selkävaivoista kärsiville yms. Ja loppu rentoutus meni täysin päiväunista :D

Masun värinästä.. mulla tais kans esikoisen (poika) odotusaikana väristä maha ja muistelisin,että olen kuullut sen saman että tietää poikaa...

Bamse 23+6
 
Mulla ei oo tuntunut tyttölupauksella mitään erityistä värinää masussa, mutta aikamoinen hyörinä käy muuten. Iltaisin tuntuu joskus, ettei saa untakaan, kun on kunnon kickboxing käynnissä. Töissäkin vähintään pari kertaa päivässä alkaa monottelu, kun istuu tietokoneen edessä. Välillä on sellaisia muljahduksia, että ne tuntuu äkkinäisyydessään jopa vähän epämiellyttävältä. Silloin tuntuu, et koko maha pomppaa eteenpäin. Mut ei tytteli tunnu mitenkään kuperkeikkoja tekevän, koska potkut tuntuu vaan aina alhaalla - nyt enemmän vasemmalla, aikaisemmin oikealla. Ultrassa todettiinkin vauvan olevan pää ylöspäin.

Mä oon käyttäny mammahousuja jo ainakin 6 viikkoa. Normikesähameet näytti pölöltä päällä ja ahdisti. Samoin farkut ja shortsit ahdisti sen verran, että piti aina availla nappeja autossa tai työhuoneessa istuessa. Jos olis ollu vaan normiläskejä, niin ei sit ois haitannu, mut nyt housujen vyötärö tuntui painavan ikävästi muutenkin arkaan kasvavaan kohtuun ja vauvaan tms, joten luovutin. Rakenneultran jälkeen kävin ostaas lisää parit hm:n mammafarkut - niissä on tosiaan tosi kapeat lahkeet, mut mulle sentään meni just päälle oman kokoiset housut ja yhden pitopäivän aikana kangas venyy ja mukautuu. Mut mullahan on tällä hetkellä ihan järkyn kokoinen maha jo, et ei jää kenellekään epäselväksi missä mennään. Ja se on ihan oikean vauvamasun näköinen eikä alaspäin valuva läskimaha :D (vaikka läskiä toki onkin, mut ne läskit on ikäänkuin hassusti noussu ylöspäin!).
 
Moi kaikille!
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

ON:Mä aattelin vähän valittaa tätä mun tilaani. Elikkäs oon toimistotyössä. istun koneella 8-16 joka päivä. Ja tää istuminen alkaa oleen jo vaikeeta. Vatsa painaa tuohon ruokatorveen niin että närästää ja työpäivän jälkeen navan seutu on kipeä. Neuvolassa sanoivat että ihan normaalia kun kun kudokset venyy, mutta ei se ole kipeä esim. viikonloppuisin kun olen kotona.
Mulla on kaikkien mielestä jo nyt todella iso masukin jo, nyt on tullut painoakin lisää JO 12kg! Mut onneks vaan tohon masuun.
Ja vielä selkä väsyy todella paljon istumisesta, nytkin ois ihana mennä pitkäkseen sohvalle niin sais selkä levätä. Plääh :$
Anteeksi valitus, mutta oli ihan pakko vähän valittaa jonnekkin :ashamed:
Vielä kun jaksais tonne syyskuun loppuun niin kehtais saikulle jäädä...
:D
Mites muilla töissä menee? Oonko mä ainoa joka tuskailee tän kanssa? :whistle:
Muuten täällä on kaikki kunnossa, pikkunen rellestää masussa niin ihanasti
:heart:
Ois jo joulukuu :heart:

Kaikille hyviä vointeja ja ihanaa viikonloppua!! :heart:

Terv. Julia rv 23+0 POKSISTA POKS! :heart:
 
Värinästä pikaiseen...poikalupaus meilläkin ja sitä pisutteluahan mä ensin epäilinkin :LOL: Mutta kun värinä jatkui koko ehtoon :whistle: Tokkopa sellaisessa sarjassa suihkutteli kuitenkaan :LOL:
Taisipa tuo kuopuskin kyllä välillä väristellä! Kova hikkakone hän oli ainakin :D Nyt en olekaan vielä hikan hikkaa bongannut!
 
Tervetuloa mukaan odottelemaan JenVanGym! :)

Julia: mullakin alkaa töissä istuminen käydä hankalaksi. Samalla tavalla siis toimistotyössä ollaan. Jostain syystä istuessa alkaa supistelemaan ja nyt näköjään on alaselkäkin alkanut jomotella. Puhumattakaan tästä jalasta, joka nyt on aikaisemminkin ollut ongelma istuessa (iskias tai joku muu hermojuttu), mutta nyt se on kyllä vielä entistä pahempi ja lounaan jälkeen töiden tekeminen on jo melko mahdotonta. Mutta ei nyt ihan vielä haluaisi sairaslomaakaan hakea, varsinkin kun on pakko saada työt siihen pisteeseen, että ne voi olla ens syksyyn tauolla :ashamed:

Täälläkin vihdoin kunnon liikkeitä tunnettu. Tähän asti ne on ollu tsellaisia satunnaisia pikkutökkäisyjä, joista voi vain arvuutella että olikohan ne niitä vai meneekö siellä vain illallinen eteenpäin. Mutta nyt möyrii kyllä ihan kunnolla erityisesti aamupäivällä ja illalla. Jee!

Neitoperho & toukka 20+0 *POKS*
 
Mitkähän h&mn mammafarkut mulla on, kun ne on jotenkin kummasti paljon isommat ku muut saman kokoiset mammafarkut? Olin ihan hämmentyny. Ja mulla kyllä kans just pitäis olla tuo sama, että on ahtaat jos kerta muillaki :D Oiskohan sit jotain vanhempaa mallia..

What, mulla kans tuntuu tommosia todella inhottavia tuntemuksia välillä vatsassa. Oon ajatellu, että jos se jotenkin runnomalla käänty ympäri siellä. Mulla oli ultrassa pää alaspäin, mutta musta tuntuu että tunnen millon se oikeen erityisesti on just se pää juntattuna sinne alas kun se painaa häpyluuta vissiin tosi kivasti (tuntuu siltä niinku joku painais sukkapuikolla johonkin hermoon). Luulen, että ne siellä kääntyilee ja muuta vaikka sitä ei tunnekaan aina. Voihan olla, että tunnet just parhaiten ne potkut sillon kun se on nuppi ylöspäin.

Mulla tuntuu aika paljon noita potkuja tämän tästä, enää se ei mee niin että pelkästään illasta tai aamusta..vaan sillä välilläkin miten sattuu. Tänään on ollu vähä hiljasempaa, kun oon ite ollu niin höösäämässä vaatekaapin sisällön lahtauksen kanssa :D Mitään värinöitä tai hikkoja en tietääkseni kyllä ole tuntenut.

Pakko vähän tuulettaa, mutta jeee!!!! Viikonloppu tulossa!! :LOL:

-metsis 21+1

Ja tervetuloa JenVanGym! :flower:
 
Hello!

Eka työviikko alkaa oleen takana ja motivaatio edelleen hakusessa mutta kai se tästä... ;)

Julia Mä olen kouluohjaaja ja työssäni siis paljon liikun, seison, istun ja kaikkea mahdollista ja nyt ekan viikon jälkeen on selkä- ja muut säryt lisääntyneet :( Ei kiva sitten ollenkaan. Saas nähdä selviääkö sitä loppuun asti ilman saikkua mutta yritän sinnitellä...

Mammahousuja mä olen käyttänyt melkein alusta asti. Olin alkuraskaudessa ja punktion jälkeen niin turvoksissa ja painokin nousi alkuun vauhdilla että omat kuteet jäi äkkiä pieneksi ja tuntui epämukavilta. Harmi vaan että mammavaatteita on aika vähän missään ja varsinki nettiliikkeissä hirveen kalliita. Painoa tullut tähän mennessä varmaan reilu 10 kg ja aika tasasesti joka puolelle!!! :ashamed: Alkuun sitä kertyi nopeaan tahtiin mutta nyt vähän rauhallisemmin. Maanantaina neuvola, joten saas nähdä miltä vaaka silloin näyttää. Mutta jokaiselle tulee painoa yksilöllisesti ja painoasiat on ihan toisarvoisia tässä vaiheessa. Kuitenkin ennen raskautta olin hoikahko/normaalipainoinen että ei tässä nyt niin hätää vielä ole.

Raskausajan joogaan siis ilmottauduin ja se alkaa syyskuussa ja kestää marraskuuhun. On Vanajaveden opiston järjestämä ja makso noin 60e, tosin saan työpaikan liikuntasetelillä 25e alennusta.

Lääkärikulmaan
ajattelin kans ens viikolla varata ajan 4D:hen. Siellähän suositellaan käytäväksi rv 25-30 ja ajattelin mennä tuon aikavälin loppupuolella mutta niin kuitenkin että saan sen kelakorvauksen. Muitahan ultria ei enää ole ja rakenteestakin on vasta niin vähän aikaa että odottaisin tuota ultraa mielelläni vähän pidemmälle.

Ihanaa viikonloppua kaikille!!! =)

cisu 22+4
 
Eli poksista poks, vihdoinkin puoliväli! :) Ja 4 yötä rakenneultraan. Aikas jännää.

Tervetuloa JenVanGym! :flower:

Mulla ei oo "työväsymystä", kun oon kotona tuon pojan kanssa. Mutta huomaan kyllä tässä aamupäivän puistoilujen jälkeen, että oon ihan kuitti ja odotan, että poika menee puolilta päivin nukkumaan. Toinen lamaannus iskee siinä viiden kieppeillä, kun odotellaan isiä kotiin töistä. Kipuja tms. ei onneksi ihmeemmin ole. Selkäranka on alkanut kyllä paukkumaan, mutta ei se satu onneksi.

neitoperho Ihanaa, että sullakin on alkunut liikkeet tuntumaan kunnolla! :heart:

Mandy ja pallero 20+0
 
Työstä... Mä teen vastaavasti taas sitä istumatyön vastakohtaa eli olen ravintolassa töissä joten olen jalkojen päällä hela dagen. Pahimpia on iltavuorot,kun nukkumaanmeno venyy yhteen/kahteen asti yöllä ja aamulla pitäisi jaksaa lasten kanssa nousta ylös. Jos tosiaan selviäis vielä ainakin kuukauden,ennen kun joutuu jäämään sairaslomalle.Vakaa tarkotus on sinne äitiysloman alkuun eli lokakuun lopulle olla töissä,mutta voi olla että lääkäri passittaa aikasemmin lepäämään. Turha vielä murehtia,kun ei tiedä mitä tuleman pitää :)
 
Mä teen istumatyötä - istun joko labrassa tai työhuoneessa koneen ääressä. Joudun labrareagenssien kanssakin tekemään töitä silloin tällöin, mutta kun vaan pitää huolta, ettei käryt pääse labrailmaan, niin en oo ollu huolissani. Mua ei haittaa istuminen mitenkään, paitti sit kun tytteli riehuu masussa. Autossa työmatkoilla tulee nykyään levottomat jalat. Se on uus ilmiö ja johtuu varmaan koko päivän istumisesta. Mua ei oo myöskään koskaan närästänyt (en ees tiedä mitä se on :) ), eikä ainakaan vielä oo mitään ongelmia silläkään suunnalla.

Ja joo metsätähtönen, voi olla et kuperkeikkoja kuitenkin heitellään, mut aika ahkeraan tytteli itseään sit kääntelee takaisin pää ylöspäin, kun niitä potkujakin satelee usein.

What ja ruikkis 21+5 (hui kun aika kuluu - mihin tääkin viikko taas meni)
 
moi! kirjotan ihan pikaseen,meillä ei oo netti toiminut viikkoon niin en oo päässy koneelle.Meillä oli kans 10.päivä ultra ja tyttö ois näillä näkymin tännekin tulossa.en tosin kovin varmasti uskalla siihen vielä luottaa,ja meillekin kätilö sano että ei hän täältä mitään pojalle kuuluvaa löydä,joten tytön puolelle kallistu :LOL: että sellasta.palaan astialle,jahka kona palaa toimintaan :wave:
mimma ja murunen 20+2
 
Heips...naistenklinikalle synnyttämään menijät:eek:otteko kuullu että se menis remppaan nyt syksyn aikana eikä sinne oteta kuin riskitapauksia? serkku joka on helsinkiläinen, sanoi että oli jossain lehdessä niin lukenut, joten jos pitää paikkansa niin en sinne sitten pääsekkään synnyttämään:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
mimmi, eih, toivottavasti on vaan huhu, muutenkin noissa pk-seudun synnäreissä on ruuhkia välillä ja ei meinaa päästä.
no niinpä! ja lehdessä kuulemma ollut juttua tosta rempasta:( mä en haluis mihkään muualle mennä, mut pakkohan se on jos tonne ei pääse...tylsää!
punaviini onnea poika lupauksesta:)
 
Hellou pitkästä aikaa!

Onnittelut kaikille ultrakuulumisista sekä Liinukalle plussasta (toivottavasti nyt kaikki menee hyvin) :flower:

Tervetuloa uusille!

Täällä on kohta kahden viikon loma takana. Lomailu on menny ulkoillessa ja reissatessa, enkä kertaakaan oo nettiin päässy tänä aikana. Aivan ihanaa on ollut miehen ja suvun kanssa lomaillessa. Välillä väsy tosin pukkas pääll,e kun ohjelmaan kuulu monta tuntia urheilua joka päivälle.

Rakenneultrassa käytiin torstaina ja hyviä uutisia tuli, kaikki oli kunnossa ja miehen ja minun poika-olo vahvistui poika-lupaukseksi. Ja sellaset oli pikkasella vehkeet että kätilökin naureskeli, että sanoisi että se on 100% poika, jos saisi :) heh heh. Koko suku ja mun kaveritkin on koko ajan sanonu et poika sieltä on tulossa, saa kaikki sit sanoa et mä tiesin, kun lapsi syntyy ( yritetään pitää sukupuoli salassa syntymään asti). Ai niih, pikkusen potkut on tuntunu nyt kaks viikkoo ja tuntuu joka päivä. Kovasti se siellä muksii kun mieskin ne näkee kun vatsaa katselee.

Nyt tekemään omenasosetta.

Helinä ja pikkuinen 20+2
 
Tässä olen taustalla seuraillut keskustelua varmaankin toukokuusta alkaen, mutta nyt vasta rakenneultran jälkeen uskallan ilmoittautua mukaan odottajiin.

28.12. pitäisi syntyä meidän esikoinen kätilöopistolla ja luvassa on poika, ihan kuin olen alusta saakka itsekin epäillyt/toivonut. Perjantaina oli rakenneultra ja siellä oli kaikki kunnossa, kovin oli mukkelismakkelis vauva mahassa, mutta kyllä siellä pienet vehkeet vilahtivat, näytti poitsu jopa peace-merkkiä, että äläs mamma huolehdi, hyvin täällä voidaan :D Potkuja on tuntunut kuun alusta alkaen ja olo on ollut koko raskauden "ihan normaali", olen onnekkaana välttynyt pahoinvoinneilta ja muilta krempoilta - ainakin tähän saakka... *koputtaa puuta*

Pingupongu 20+4
 
Lauantaita kaikille!

Tervetuloa uusille ja onnea ultrakuulumisista! :flower:

Työ on täälläkin uuvuttanut siihen malliin, että ei oo oikein tullut kirjoiteltua. Joudun työssä välillä pitelemään raivostuneita lapsia tai juoksemaan kiinni karkailevia, lisäksi on toi psyykkinenkin puoli kovilla asiakkaiden vanhempien ja heidän hankalien elämätilanteidensa kanssa. Toivoisin, että voisin tehdä työtä äippälomaan asti, mutta saas nähdä. Nyt on ainakin kropan lihaksia särkenyt joka ilta huhkiminen, onneksi kohdussa ei oo ollut ikäviä tuntemuksia eikä supisteluja.

Mä en tosta naistenklinikka-asiasta tiennyt mitään. :eek: Voin kysyä kun käyn perjantaina rakenneultrassa siellä. Ja syyskuun alussa on mulla neuvola, kai ne sielläkin osaa sanoa. Mulle synnärillä ei oo hirveästi väliä. Naistenklinikan valitsin, että jos tulee jotain ongelmia, niin ollaan sitten saman tien siellä, mutta kyllähän ne muutenkin laittaa tosiaan aina sit sinne jos jotain on. Pääasia et pääsee johonkin synnyttämään.. :)

Täälläkin monottelua tulee ihan joka suuntaan ja välillä tunnenkin kun vauva kääntyy, varsinkin jos menee vähän "laitoja pitkin". Samaten selällä maatessa tuntee jo pikkuisen painon, jos se makoilee paikoillaan pidemmän aikaa. :heart:

Tässä vielä masupäivitystä tältä aamulta



mamadread ja ihme 19+1 (uä 19+4)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Ultrakuulumisia tulin tänne itsekin kertomaan eli eilen oli ultra ja kaikki hyvin. Painoa oli 342g ja pienokainen muutaman päivän sirompi kuin viikkojen mukaan. Poika sieltä olisi tulossa, saatiin oikein hieno kuvakin jalkovälistä mukaan :LOL:

Kyllä jännitti tuo eilinen aivan tajuttomasti mutta jospa sitä nyt pystyis ottamaan rennommin ja nauttimaan kunnolla raskaudesta. Liikkeitä olen tuntenut jo kuukauden päivät ja ihanaa seurata potkuja kun ne näkee selvästä mahan päälle :)

jazz 20+6
 
Sanokaapas missä asennossa vauvanne on ollut viimeisimmässä ultrassa ?. Mulla 4d ultrassa vauva oli perätilassa ja rupesin mieetimään eilen illalla/yöllä et jääkö se nyt sitten perätilavauvaksi :whistle: :eek: ? Läääkäri ultrassa totesi useaan otteeseen että vauva pitää nyrkkejä naaman edessä kkuten perätilalapsille on tyypillistä. Silloin en tajunnut kysyä mut nyt rupes mietityttämään että miten niin perätilalapsi että kääntyykö ollenkaan toisin päin! Kaikkea sitä murehtii :headwall:
 

Yhteistyössä