Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Onnittelut pikkupojasta Ina21! :heart:

Tsemppiä mannalle ja pingupongulle! Jos olette vielä tänäänkin raskaana... Itse alan olla sitä lamaantuneempi, mitä enemmän lukemia tulee raskausmittariin. Ja mä myös olin kuvitellut vauvan syntyvän etuajassa. Niinkuin esikoinenkin teki. Mutta eipä se näköjään välttämättä mene niin. Liikkuuko teidän vauvat vielä paljon? Täällä oli toissailtana kunnon mylläysilta, mutta sen jälkeen on hiljentynyt radikaalisti. Tökin vähän väliä masua ja etsiskelen liikkeitä.

Mandy ja pallero 40+5
 
Inalle 21 onnittelut pojasta! :flower:

Viime yönä kuvittelin tihkuttavani pikkusen lapsivettä ja kävin tänään asiaa kätilöopistolla tarkastamassa, mutta olikin vaan vetistä valkkaria tai sit musta on tullu pissahousu... Varmuudeks oltiin vielä tunti käyrillä ja kaikki oli pienokaisella hyvin.

Mandy81 Vauva liikkuu viekäkin aika paljon sillon kun liikkuu, mutta pitää välillä pitempiä n.30min torkku jaksoja (näitä en aiemmin ollu huomannu, vaan vauva aina tökkästessä tökkäs takasin). Maanantaina (40+4) oli kyllä yks huomattavasti hiljaisempi päivä kun muut, mutta riehuminen palas tiistaina takas...


Täällä piinaava odotus jatkuu... Tsemppiä meille masun kanssa kärvistelijöille!

Helinä ja 40+6
 
Onnea taas uusille vauvautuneille! voisin pistää synnytyskertomusta pikaseen tässä (en sitten muista kellonajoista muuta kun supistuksen alkamisen ja vauvan syntymän :D)

Elikkä 31.12 yöllä joskus 1-2 välissä alko tulee vähän napakampia suppareita ja niitä tuli 10, 5 ja välillä 15minuutinkin välein ja alkoivat kipeytyä kokoajan enemmän. Jossain vaiheessa aamuyöllä menin käymään suihkussa ja olin siellä hetken. Sitten ravailin tätä asuntoa ympäri ja kokoajan sattu enemmän ja enemmän, makuulteen ei pystyny olemaan kauaa koska kun supistus tuli oli pakko nousta heti kävelemään. aloin sitten jossain vaiheessa herättelemään miestä että kohta kyl pitää varmaan lähteä kun sattuu niin paljon. soitin sitte jossai vaiheessa vielä synnärille ja kerroin tilanteen ja sanoivat että koita ottaa vielä särkylääke. otin sitten panadolia eikä se auttanut kyllä yhtään. no sitten tilattiin taxi ja lähettiin naistenklinikalle jossa oltiin joskus 9 aikoihin. siellä päästiin sitten käyrille ja kohdunsuu oli vain 2 senttiä auki. no päästiin kuitenkin synnytyssaliin. siellä sitten alko supistukset todella kovenemaan ja sain ilokaasua joka ei mua auttanu ollenkaan niihin ja huusin ku hyeena joka supistuksella :D sitten sain jossain vaiheessa onneks epiduraalin joka sit helpotti ja autta kipuun, ah. jatkoin kuitenkin ilokaasun imemistä kokoajan synnytyksen loppuun asti :D jossain vaiheessa multa puhkastiin sitten kalvot että vedet menee ja sain kans lääkettä joka lisää supistuksia. epiduraalia laitettiin vielä 2 kertaa lisää. sitten alettiin illalla ponnistelemaan ja en muista yhtään kauan toi vaihe kesti mutta ei vissiin kauaa, kätilö kehu kokoajan että menee ihan superhyvin kaikki. kyllä kaiku koko osasto salee :D no poika sitte tuli ulos klo 19.49 <3

lisäys vielä että tikkejä ei tullut kun 1 \o/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tsempeistä! Ei tosiaan VOI mennä enää kovin kauaa, että vauva on sylissä. Jokainen uus päivä vaan tuntuu yhdelle liikaa...

Huomenna neuvola - taas. Tätsy sanoi viime perjantaina, että ET sä nyt enää ens viikolla tuu, kun oot jo synnyttänyt. Niinpä...

Mandy ja pallero 40+6
 
mulla saattaa olla tänään viimeinen armon päivä... huomenna ya tarkastus, ja vaikka siis todellakin haluan tän vauvan ulos, niin pelkään että haluavat käynnistää koon takia. En millään haluaisi käynnistystä niiden lääkkeiden takia, ja siksi että vaikuttaa että kroppa ei vaan ole yhtään kypsä vielä, ja se sitten merkitsisi piitkää käynnistystä...

mandy81: mun on kans pitänyt laskeskella liikkeitä ja tiistaina tuntui ettei tullut tarpeeksi niin join kaks lasia omenamehua ja laskin kyljelläni, sitten niitä tuli. Ja sen jälkeen on tullut liikkeitä kyllä mutta paljon vähemmän ja pienempiä kuin viime viikolla, vauva tuntuu nukkuvan paljon. Terkka sanoi että johtuu varmaan siitäkin ettei oo tilaa ja ei pääse liikkumaan jos pää on tosi alhaalla. Tietenkin itseä huolestuttaa heti kun ei ole tästä yliaikaisuudesta aikaisempaa kokemusta ja alkaa heti miettiä jotain istukan toiminnan heikentymistä tms.

mutta joo, on ollut mieli aika maassa, ei oo enää sitä iloa odotuksesta ja ei oikein osaa tehdä mitään päivisin kuin odottaa että jos se nyt alkais...
 
Kiitos Miauh synnytystarinasta.

Täälläkin siis vielä oottelu jatkuu.... Onks teillä Mandy81 ja manna ollu vielä mitään merkkejä et se vauva tahtos tulla? Täällä on vaan harkkasupistuksia, muuten ei mitään, huoh....

Helinä ja 41+1
 
Onnea hirmuisesti kaikille nyytin saaneille ja tsemppiä niille, jotka täällä vielä hetken sitä omaansa odottelevat!

Kamala kiire ollut arjen pyörityksessä ja sairasteluissa, joten oma nettiaika ollut nollilla...

Kadak&pikku-ruu 1kk
 
Kamalaa kiirettä on pitänyt meillä enkä ole ehtinyt meidän tilaa tänne päivittämään.
Eli pieni prinsessamme syntyi 29.12 (rv 40+2) klo 13.45. Painoa 3810g ja pituus 52cm. Kiireisenä on pitänyt molemmat vanhemmat :)

Nyt on taas mentävä.. Onnea kaikille vauvautuneille ja voimia vielä omaansa odottaville! :)
 
Onnea hurjasti Mandy, Ria 88, Ina21 ja Miauh vauvautumisen johdosta!!! :flower: :heart: Ja kaikille muille vauvautuneille, joiden nimet unohdin kirjoittaa!

Ja aivan mieletömästi tsemppiä ja hyviä hermoja niille, jotka vielä on yhdessä kasassa ja kärvistelee, ei millään mene enää kauaa ennen kuin n yytti on sylissä ihan jokaisella!

wendyduck ja pikkuinen 5 pvää :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Meille syntyi pikkuinen prinssi 4.1.2011. Paino 3740g ja pituus 51 cm, rv 41+2. Tänään päästiin kotiin, oltiin vähän opettelemassa pitempään syömähommia sairaalassa kun ei meinannu tarpeeksi maitoa pieni saada äidiltä mutta onneksi on korvikkeet keksitty niin jospa se alkais tästä sujumaan.

jazz ja poika 4 vrk
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että meille syntyi reipas pikkupoika 5.1. (rv 41+1) klo 22:27. Pituutta oli 49cm ja painoa 3224g :heart:

Kova on poika syömään, joten imetyksen opettelua nämä päivät on lähinnä ollut. Onneksi maito on noussut hyvin, ja poika on vähäitkuinen :D Synnytyskertomusta tulen kirjoittelemaan, kunhan löydän jossain raossa taas hieman aikaa...

Pingupongu ja Nasu 4vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä86;22853782:
Onnea Mandy rinsessasta! :flower:

Manna Miten meni ya kontrollissa? Vai saiks/jouduitko jäämään sinne?

Helinä ja 41+2
Ootkohan sä vieä täällä vai oonko jäänyt viimeiseks?

Siellä kontrollissa meni niin, että sanoivat että paikat ei ollenkaan ole vielä kypsät, sain uuden ajan maanantai aamulle ja kätilö sanoi että eivät varmaan enää päästä kotiin. Siis kun mulla on niin, että neuvolan LA on 4 päivää aikaisemmin kuin mitä ihan varmasti oikea oma laskemani aika (tiedän tasan tarkkaan että mun kierto ei ole ikinä ollut sitä 28 päivää minkä mukaan laskevat, ja UÄ myös vahvisti sen 30.12 mutta eivät vaihtaneet sitä papereihin) joten ärsyttää tosi paljon jos vain jonkun päivämäärän takia käynnistävät joka ei edes ole oikein, kun paikat ei oo kypsät niin käynnistys voi olla tosi pitkä ja kamala, ja kun kerta vauvalla on kaikki tosi hyvin...
Eilen kävin akupunktiossa jos se ois käynnistellyt, mutta ei kai mikään toimi jos paikat vaan on kiinni ja kroppa ei oo valmis... en vaan tajua miks tällä kertaa näin!

manna 41+3 (41+6)

PS anteeksi oma napaisuus. ISOT ONNITTELUT KAIKILLE JOTKA ON VAUVANSA VIHDOIN SAANEET!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Manna: mul on tavalla tai toisella kaikki raskaudet käynnistetty.. ja nytkihän ois käynnistetty 41+2 lapsiveden vähyyden takia, mut mäkään en suostunu siihen koska vauva voi hyvin. Käynnistyi sit ittekseen 41+3 tosin supistukset loppu ku päästiin sairaalaan ja laitettiin vauhtiin tpl:lla (viimeistään 41+5 ois käynnistetty halusin tai en).
Ei se käynnistetty synnytys ole aina pitkä ja kamala, mul tämä viimeisin oli lyhin. Edelliset 41+0 (käynnistys tipalla) kesti yli 16h, 41+2 (käynnistys suihkeilla) kesto yli 14h ja nyt 41+3 (käynnistys tapleteilla) kesto 6h.
 
Manna Et oo jääny viimeiseks, täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Huomenna saan vasta soitella aikaa ya- kontrolliin, itse toivoisin et sen ajan ees sais pikaisesti, et sais jotain tietoo mitä tuolla alhaalla tapahtuu vai tapahtuuko mitään.... On kyl tosi tyhmää et noi ei oo kuunnellu sua sen lasketunajan määrittämisessä, täällä sain oman sanani perusteella la:n oikeaksi (eli 30.12), vaikka neuvolan la ois ollu jo 23.12. Tota ei ois missään ultrassakaan vaihdettu ellen ois itse sitä itse halunnu, kun lapsen koko oli nt ja rakennu ultrissa lähempänä 23.12. Mut itse tiesin tasan ovulaation ja kätilöt usko. Ja kuten Anvekin sanoi ei se käynnistys välttämättä tarkoita pitkää synnytystä, mun isosisko (Äitin esikoinen) on käynnistetty ja synnytys sujui tosi nopesti, 8h. Toivottavasti sun tahtoa kuitenkin huomenna kuunnellaan. Tsemppiä ja onnea synnytykseen jos siihen joudut.

Pngupongulle onnittelut vauvasta! :flower:

Helinä ja 41+3
 
Onnea kaikille vauvautuneille! ja kovasti tsemppiä, jos joku vielä mahavauvan kanssa on!

yliaikaisuudesta voin lohduttaa, että ovat vauvat sitten virkeämpiä ja imetyskin alkaa yleensä helpommin kun ovat kypsempiä lapset jo.

donter ja vauva 3 viikkoa 2 päivää
 
Viimeksi muokattu:
En ole ollut kovinkaan aktiivinen kirjoittelija, mutta lukemassa olen käynyt päivittäin juttujanne eli hengessä kovasti mukana :D

Tulin kertomaan että minäkin viimein poksahdin 5.1, rv 40+5 ja sain komean poikavauvelin. Painoa löytyy 3840 g ja pituutta 52 cm, päänympärys 36 cm. :heart: :heart: Synnytys meni nopeasti n. 6,5h.

Tässähän nämä alkupäivät on menny ihmetellessä ja imetystä opeteltaessa.. pikkuhiljaa alkaa tottuun pienen olemassaoloon :heart:

SUURET ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!! :flower: ... ja kovasti tsemppiä ja jaksamista vielä mahansa kanssa eläville! :)
 

Yhteistyössä