Joulukuun 2016 muruset <3

Hyvää huomenta kaikille!!:)

mizzim: Tervetuloa ja onnea plussasta! Ainakin tällä hetkellä meillä näkyis olevan sama la. Toki tässä vaiheessa voi vielä muuttua. :)

MiNalo: Tsemppiä flunssan kanssa..ja paranemisia!:) Niin ja nou hätä, ei mullakaan pahemmin mitään tuntemuksia mahassa oo...mitä nyt tällä hetkellä vähän polttoja, mut tosi vähäistä ollut vielä. Ei stressata vielä..;)

Cherokee: Miehet sit osaa aina valita ne oikeat sanat..:D:ROFLMAO:;) Niin ja tuosta pahoinvoinnista...mulla on kolme poikaa ja en nyt kovin paljoa ole heidän aikanaan joutunut oksentaa. Nyt ollut hyvin pientä kuvotusta....et mennäänköhän samalla linjalla.;):D

Haaveilija-31: Mä varmaan soittaisin jonnekin neuvolaan, jos voisivat ottaa vaikka verikokeen ja mitata paljonko raskaushormonia on, tai muuten auttaa epätietoisuuteen. Tsemppiä! Toivottavasti sulla olis pikkuinen kiltisti kyytissä.:love:

Toukokuinen: En mä nyt panikoisi ainakaan listerian vuoksi...enpä oo vielä koskaan kuullut kenenkään sitä saaneen. Jos ei mitään oireita tule, niin sit vaan ihan rennosti. (y)

Catharin: Minäkin nukuin eilen tunnin päiväunet. :D Väsymys on siis tuttua. Millähän sitä jaksaa tänään työpäivän kun matkoineen kaikkineen täytyisi olla valppaana 11h...:(

Haaveilija24: Tervetuloa ja onnea plussasta!!!:love:

Jösse: Onnea ja tervetuloa mukaan!!:love:

Raskaudesta kertominen: Onko kukaan ajatellut kertoa jotenkin hienosti uutisesta? Minä yritän täälä keksiä äitienpäiväksi jotain hauskaa miten asian kertoisin. (Jos saan uutisen pidettyä niin kauan salassa.) Miettinyt runoa tai sit semmosta kuvaa missä olis meidän pojat ja yksi tyhjä tuoli tulokkaalle odottamassa. Tästä tuolijutusta näin jossain artikkelissa kertomisvinkin. :) Tai sit jos esim äidilleni leipoisin äitienpäiväksi vaikka kakun, jonka sisällä olis vaikkapötti, missä olis vaikka pieni vauvanukke. Katotaan nyt, mitä keksin ja jaksan toteuttaa.

Omaa napaa: Varmaan tosiaan la siirtyy vielä. Täälä tänä aamuna "menkkapolttoja". Eipä oo vatsassa paljoa mitään tuntemuksia ollutkaan aiemmin. Kävin eilen puntarissa..:devil: Kaksi kiloa paino noussut jo tässä vaiheessa. Mulla käy aina näin, et paino nousee jo ennen kuin huomaan olevani edes raskaana..ja ummetus on mun raskausajan ongelma ollut aina. Nytkin se on jo ystävänä.. Tänään pitäis jaksaa töissä piiitkä päivä....matkoineen kaikkineen 11h. Huhhuh, millähän sitä jaksaa kun oon nyt nukkunut päikkärit viikonlopusta alkaen. Ei se auta...ei sitä oikein voi sairaslomaakaan hakea siksi kun väsyttää...:D:D:D:ROFLMAO:

Hyvää tiistaita kaikille!!!:)

Zipi 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: mizzim
Zipi, tuohan on mainio idea! Läheisimmille kerron kasvokkain jotta näen heidän ilmeensä, mutta monen kanssa ei usein nähdä ja yhteydenpito on lähinnä sosiaalisessa mediassa. Siihen kohtaan voisi kehitellä jotakin persoonallisempaa tai hienovaraisempaa kuin se ultrakuva, joka kyllä on klassikko, tai vatsaselfiet.

Näistä juhlapyhistä ainakin alku on saanut merkkipaalunsa, jouluna päätimme aloittaa yrittämisen ja aprillipäivänä oli plussat. Aivan varmana ostan itselle "Baby's first Cristmas" pallon kuuseen, sellaiset kun siskollekin hankin. Joulun myynti kun kaupoissa alkaa ajoissa, se voisi viimeistään olla tapa. Ennenkuin keksin hienomman idean. Siinäpä ajatusta pyöriteltäväksi ja päivien iloksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi
Hei kaikki! Täällä ilmoittautuu uusi joulukuulainen. Laskettu aika 4.12. Entuudestaan meillä on 3 lasta (s. 07, 09 ja 10), joten iltatähti tuloillaan.

Pahoinvointi veti kanveesiin sunnuntaina, ja olen nyt toista päivää pois töistä sen takia. Yritän tänään toipua sen verran, että huomenna pääsen töihin. Aiemmissa raskauksissa on ollut pientä kuvotusta, josta on selvitty voileipäkeksejä nakertamalla, mutta ei tunnu tällä kertaa toimivan. Luin vinkkejä mm. täältä: http://lopujo.fi/hoitokeinoja/ruokailuun-liittyvia-keinoja/ ja olen nyt puputtanut jäisiä mustikoita. Tuntuu toistaiseksi hyvältä. Onneksi niitä on pakastin pullollaan...

Jotkut täällä on puhuneet miesten reaktioista... Meilläkin tämä iltatähti on enemmänkin mun toive, mies oli jo iloinen kun 3 ekaa on niin isoja ja helppoja ja elämä on jotenkin normalisoitunut. Tässä välissä meillä on ollut 2 keskenmenoa (11/2013 ja 01/2016), eikä mies kummastakaan niistä raskauksista ollut kovin riemuissaan. Tammikuun jälkeen puhuttiin asiasta ja lupasi olla positiivinen, jos kerran todella haluan vielä yhden ja raskaus tällä kertaa menee maaliin. Toistaiseksi kuitenkin tuntuu vielä siltä, että tämä on enemmän "mun projekti"...
 
Huomenta kaikille!

Zipi: Onpa sulla kivat suunnitelmat! On varmaan ihan eri juttu kertoa tulevan lapsen sisaruksille kuin esim. aikuisille sukulaisille.

Mä olen miettinyt jos jonkinmoisia tapoja kertoa omille vanhemmille ja siskolle, mutta mitään kovin ihmeellistä en ole vielä keksinyt. Asuvat parin tunnin matkan päässä, joten halutessani pystyn tietoa kyllä pimittämään pitkällekin. Eivät osaa hirveästi epäillä mitään just nyt, koska olen jo näin "vanha" ja olen aina ollut aika uraorientoitunut. Tiedän kyllä, että riemu tulee repeämään, koska perheen ainoa lapsenlapsi on mun isosiskolla ja hän on jo 23 vuotias aikamies (!). Siksikin haluaisin odottaa mahdollisimman varmaan tilanteeseen, koska tämä on niin iso uutinen.

Olen miettinyt ihan perinteistä kahvittelua vaikka siskon luona, jossa voisi sitten kertoa kasvotusten. Toisaalta kahvittelun pitäisi olla muutenkin luontevassa yhteydessä, koska emme näe perheenä kovin usein. Jos alan sellaista yhtäkkiä järkkäämään, saattavat arvata etukäteen. Ja eihän siinä mitään, mutta jotenkin olisi hauska tuoda uutinen heille ihan puskista. :D Sitten mietin ihan tuota selfietä, johon kuvaisi sivuprofiilin itsestä ja vielä oikein pullistaisi masun isomman näköiseksi. Sitten vain muina naisina kuvatekstari menemään.

Miehen sukulaisille kertominen varmaan hoituu luontevasti sukulaistytön ylppäreiden yhteydessä kesäkuun alussa. He asuvat 600 km:n päässä ja näemme vielä harvemmin. Toki ennen juhlia kerromme miehen vanhemmille, ettei juhlissa viedä huomiota itse juhlakalulta. Mies on ainoa lapsi ja ikää on lapsen syntyessä 38, joten melkoinen uutispommi tämä lienee sielläkin päässä.

Parhaalle ystävälle mietin snäppivideota, koska snäppäämme aktiivisesti keskenämme. Toisaalta ehkä perinteinen kasvotusten kertominen on kuitenkin kivointa, siinä pääsee halailemaan ja hillumaan yhdessä. Meillä kummallakaan ei ole lapsia, joten tämä on siinäkin yhteydessä iso juttu.

Olisi kiva kuulla muidenkin kertomissuunnitelmia! :)

Jösse 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi

3.12
Mantelikaneli / 1.lapsi
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi / ?

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

9.12

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS

13.12

14.12
Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

17.12

18.12

19.12

Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi /

20.12



Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Lienen siinä poikkeuksellisessa asemassa, että tämä on melkeinpä enemmän "miehen idea" itsellä kulkenut harrastukset ja muu elämä edellä. Jos jotain niin niitä lapsettomuusblogeja on tullut luettua kun itsekseen käsitellyt sitä tyhjyyden tunnetta.
 
Moi vaan kaikki! Seurailen tätä keskustelua nyt ainakin vielä jonkun aikaa näin taustalta, vaikka plussaa näyttää ja viiva on vahvistunut oikein kivasti. Olen kuitenkin vasta kp 30/30-31 tänään ja vähän pelottaa edelleen, että miten tässä käy.

Esikoinen olisi haaveissa ja jos hän nyt jo päättää tulla meille, niin olipahan nopeaa toimintaa. Olen henk.koht. vielä ihan pihalla vauvoista ja niiden hoidosta, raskauden etenemisestä ja oikeastaan ihan kaikesta. :D Onneks on vielä ainakin 8 kk ja rapiat aikaa miettiä ja sivistää itseään.

Toivottavasti pääsen vielä kertoilemaan tänne kuulumisia. Kiva kun nykyään netistä saa niin paljon vertaistukea. Omassa lähipiirissäni kun ei noita vauvoja vielä ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi ja Pähkinä89
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi

3.12
Mantelikaneli / 1.lapsi
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

9.12

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS

13.12

14.12
Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

17.12

18.12

19.12

Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi /

20.12



Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Tsemppiä Neilikka88! Aikamoista ajan pelaamista täälläkin päässä. Yritin ihan ekat viikot keskittyä muihin asioihin, jotta päivät ja viikot kuluisivat nopeammin. Onneksi olen voinut hyvin, joten raskaus ei hirveästi muistuttele itsestään joka hetki. Nyt alkaa masu jo vähän tuntua ja yhdelle ystävälle kertominen sekä tänne liittyminen tekivät tästä todellisempaa.

Toivottavasti tulet mukaan porukkaan! Itsekin koen tämä vertaistuen tosi hyväksi jo nyt.
 
Kun päivitätte noita tietoja ni kattokaa, et otatte viimisimmän päivityksen, ettei kukaan jää listalta pois :)

Täällä ei mitään uutta. Tänään olis 6.työpäivä, onneks menen vähän myöhemmin kun toinen lapsista on nyt vesirokossa. Voisin mennä takas nukkumaan.. Mies aikoo kuulemma tulla ens viikon ultraan mukaan. Toivottavasti katottais vatsanpäältä..

Catharin & mini 6+2
 
Moikka! Kyselisin onko kellään auttanut pahoinvointiin B6-vitamiinit? Kuinka nopeasti? Itse ajattelin testata, josko ne auttaisi.
Mä taidan kertoa sit aikanaan raskaudesta tylsästi tekstiviestillä ehkä ultrakuvan kera. Kasvotusten jännittää liikaa muiden reaktio :D
6+0 viikolla mennään, hitaasti aika menee:)
 
Pitäisikö noiden vitamiinien auttaa? Tällä hetkellä tuntuu että voisin kokeilla ihan kaikki keinot. Just kävin ekaa kertaa yökkimässä vessassa ja olo on kauhea. Milloinkahan alkaa vanhemmat lapset ihmettelemään kun äiti vaan makaa ja hyppää vessassa. :sick:

Itse annan varmaan lasten hoitaa lähimmille kertomisen jos ja kun päästään äitien päivään asti. Jos eivät sitä ennen arvaa. Jotenkin on kyllä kahden vaiheilla että missä vaiheessa ja miten kertoo lapsille. Toisaalta haluaisi päästä varmemmille viikoille, mutta toisaalta mitä vai voi tapahtua myöhemminkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi
Hei
Vieläkö voi listalle liittyä? Eilen plussattu ja raskauslaskuri näyttää lasketuksi ajaksi 18.12
34 v olen, kaksi lasta, 14 ja 7 v edellisestä liitosta
Lisäksi takana 2,5v aktiivista yritystä nykyisen puolison kanssa ja yksi kohtukuolema sekä kaksi kohdunulkoista, joten aika sekavin ajatuksin tuon eilisen plussan kanssa ja kovasti pelottaa.
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi

3.12
Mantelikaneli / 1.lapsi
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

9.12

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS

13.12

14.12
Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi

19.12

Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi /

20.12

21.12

22.12

23.12


24.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Hei
Vieläkö voi listalle liittyä? Eilen plussattu ja raskauslaskuri näyttää lasketuksi ajaksi 18.12
34 v olen, kaksi lasta, 14 ja 7 v edellisestä liitosta
Lisäksi takana 2,5v aktiivista yritystä nykyisen puolison kanssa ja yksi kohtukuolema sekä kaksi kohdunulkoista, joten aika sekavin ajatuksin tuon eilisen plussan kanssa ja kovasti pelottaa.
Onnea ja tervetuloa joukkoon ❤ toivotaan et nyt kaikki menee hyvin ja saatte nyytin syliin :)
 
Kivaa kun tulee lisää plussaneita, onnea kaikille! Ja tsemppiä pahoinvoiville.

Kivoja ideoita tavoista kertoa. Olen vähän ajatellut että kerron vanhemmilleni jotenkin vähän eri tavalla kuin läväyttämällä ultrakuvan pöytään (missä ei mitään vikaa ole). Ehkä jokin arvoitus tai etsitä, ollaan vähän hassuttelijoita niin sopisi hyvin. Miehen vanhemmille ehkä perinteinen pulla uuniin -vinkki. Tai sitten ei malteta ja vaan kerrotaan.

Ensi viikolla minullakin on nyt sitten se varhaisultra! Pakkohan se on päästä vähän kurkkaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zipi
Onnea ja tervetuloa uusille :love:

Ite meinasin äitille ja siskoille laittaa ultrakuvan ja mitkä viikot menossa. Ei me niin älyttömän läheisiä olla joten se saa riittää. Ja tiedän että sieltä tulee kuitenki saarnaa, saavat sen hoitaa viestin kautta. Mies ajatteli soittaa vanhemmilleen tiedon. Kavereille luutavasti ainaki osalle kerrotaa kasvotusten ja niille joita ei niin usein nää laitetaa viestiä.

Jouduin eilen lähtee töistä kesken päivää, oli niin huono olo ettei ois selvinny. Kaikki syöminen aiheutti hirveetä pahoinvointia ja kakomista kunnes sitten keksin että kokeilen mansikoita kun niihin himo yllätti. Mansikat oli ainut mitä pysty syömää ilman pahoinvointia. Kahdet päikkäritkin tuli nukuttua :unsure: tänään vielä kotona lepäilyä, jospa huomenna olisi parempi päivä.

Hieman alkaa olla hankala esikoiselta saada peiteltyä raskaus. Hämmästelee miks äiti voi huonosti, nukkuu paljo ja juoksee vessassa. Toistaseks meni selitys flunssasta läpi mitta liekö kauan menee enää. Haluttaisiin odottaa ultraan asti ennen kuin tulevalle isosiskolle mitään kerrotaan.

Pikkukakkonen 7+1
 
Mä alan täällä kyllä olemaan epäuskoinenepäuskoinen koko raskauden suhteen, tai sit päiviä ei ole vielä 6+0... Mä oon kolme viimeisintä raskautta aloittanut kunnon pahoinvoinnit 6+0 ja nyt ei mitään!!!:eek: ei pitäis kyllä valittaa, koska sitä en todellakaan kaipaa, mutta voiko viides raskaus olla NIIN erilainen?!?!

Tai kun joku kyseli siitä tyttö/poikaodotus ja pahoinvoinnit, niin mulla 4 tyttöä ja kolme voimakasta pahoinvointiraskautta ja yksi todella paljon lievempi. Eli tiedäpä sit .mitä on luvassa ;)

Unettomuus on kyllä kolmannesta raskaudesta tuttu seuralainen ja on kyllä v****maista :mad:

MimSe 6+0(?)
 
miss_piggy
B6 vitsku voi auttaa jos sitä ottaa 25mg 3 kertaa päivässä. Suosittelen myös pahoinvointitannekkeita.

Tänne tulee niin kauheesti tekstiä etten pysy mukana. En oikein kerkee täällä käydä ja enemmän oon siellä meidän faceryhmässä. Kaikki sinne nyt! Ja kiinnitettynä julkaisuna esittelyketju.

Mulla ei oo mitään oireita. Ei mitään. Ei myöskään ainuttakaan testiä joten en voi testata.. viikot kai pitäs olla jotain 5+4. Joko tuolla ei oo mitään elossa tai sit vaan oon onnellinen oireeton.
 
Täällä ollaan edelleen kamalassa flunssassa. Muita oireita ei edelleenkään ole ilmaantunut. Neuvolaan soittelen, kunhan ääni taas kulkee sen verran.

Viime raskaudessa annettiin isovanhemmille joululahjaksi ultrakuva ja laskettu päivä. Nyt ei olla vielä mietitty, miten tästä seuraavasta kerrottaisiin.
 
Mä kerron ihan vaan kertomalla, kun ei musta ole mihinkään.
Melkeinpä kaikki energia kuluu hirveän pahoinvoinnin kanssa sinnittelyyn, jota on ympäri vuorokauden (n)
Oma ongelmansa on myös edelleen se, ettei mikään ruoka ole hyvää/ meinaa mennä alas ja syön mitättömän määrän päivässä (väkisin, kun vatsaan jo sattuu ja on vaan pakko saada jotain vähän alas).

Mä todella toivon, että tämä helpottaa jossain vaiheessa ja pystyisin vaikka siivoamaan, käymään kävelyllä ja vähän nauttimaankin jostakin.
Kokeilen kaikki maailman rannekkeet ja vitamiinit, kun saan ne, mutten ole kovinkaan toiveikas :unsure:

6+5 (?)
 

Yhteistyössä