Joulukuun 2016 muruset <3

Itse olen ollut todella kova juomaan noita energiajuomia tai oikeastaan vain batterya ja sokeritonta kun liiallinen sokeri saa aikaan närästyksen. Nyt olen miettinyt uskaltaako niitä juoda ollenkaan?

Täälläkin löytyy pelkoa. Ensin pelätään minsei saada plussaa mikä on vikana ja sitten kun plussa tulee alkaa pelkäämään kaikkea. Olen yrittänyt olla miettimättä mitään mutta takaraivossa pelottelee jos tämä ei kuitenkaan onnistu ja siitä syystä tehnyt vieläkin r-testejä sillon tällön ja hienosti on viivat vahvistuneet että kaipa tää on turhaa pelkoa :)
 
Meillä päin kuunnellaan neuvolassa viikolla 16 ja ultraa ei neuvolassa käytetä muuten kuin jossakin tapauksissa lääkärin käynnillä. Ja ihan onneton on meidän neuvolan ultralaite.

Mulla maksoi eilen varhaisultra Terveystalolla 225€. Olen käynyt myös esikoisesta ja kyllä se käynti vaan kummasti huojentaa vaikkakin vielä rv 12 on matkaa.

Hain juuri pahoinvointilääkkeet apteekista ja apteekkari kertoi että neuvolasta ja tk:sta antavat tosi huonosti ja harvoin reseptiä niihin joten jos käy varhaisultrassa ja pahoinvointia on paljon niin kannattaa siellä puhua siitä jos reseptiä haluaa .

Mua ainakin esikoisen kohdalla pelotti ja jännitti vaikka vauva oli äärimmäisen toivottu ja rakastettu. Ja kyllä ne kaikki pelot väistyi kun odotus eteni ja kaikki lopulta päättyi hyvin. Meillä esikoinen oli tulossa maailman jo rv 25 ja lopulta syntyi 35+3 joten jännitystä riitti matkalla. Kyllä se jännitys, pelko ja epävarmuus väistyy ajan kanssa
 
Itse olen ollut todella kova juomaan noita energiajuomia tai oikeastaan vain batterya ja sokeritonta kun liiallinen sokeri saa aikaan närästyksen. Nyt olen miettinyt uskaltaako niitä juoda ollenkaan?

Täälläkin löytyy pelkoa. Ensin pelätään minsei saada plussaa mikä on vikana ja sitten kun plussa tulee alkaa pelkäämään kaikkea. Olen yrittänyt olla miettimättä mitään mutta takaraivossa pelottelee jos tämä ei kuitenkaan onnistu ja siitä syystä tehnyt vieläkin r-testejä sillon tällön ja hienosti on viivat vahvistuneet että kaipa tää on turhaa pelkoa :)
Mä oon kans lähinnä batterya juonu. En oo moneen päivään nyt juonu, mut uskon et tulen tän raskauden aikaan muutaman juomaan.
 
Aurinkoista perjantai-aamua kaikille!:)

Lyro: Taitaa se epävarmuus kuulua kaikkiin elämän muutoksiin. Kyllä itekkin aina välillä mietin, miten kaikki sujuu, mutta sitten perään komennan itseäni olemaan ajattelematta liikaa. Mulla tietysti eri tilanne, kun on lapsia jo entuudestaan..esikoisesta muistan myös itkeneeni välillä ja välillä olin todella onnellinen. Mutta sitähän se on.. odottajan arki. Tunteet heittelevät, välillä itkettää ja välillä naurattaa. Anna itsesi vaan tuntea kaikki tunteet, kyllä ajatukset jossain vaiheessa tasaantuvat.:love: Niin, ja täytyy vielä sanoa, että työlinjaista bortsua olen itekkin jo kymmenisen vuotta haaveillut. :)

Mizzim: Meilläkin on töissä niin kovat muutosten tuulet, että epävarmaa on omakin työtilanteeni äippäloman jälkeen. Tuo on kyllä totta mitä sanoit...meillä kaikilla on omat haasteemme.(y)

Eepuli: Tsemppiä flunssan kouriin!!!(y)

Catharin: Miten odotusaikana voi paino tippua..:D Minä tapaan kerätä sen 20kg, mutta tällä kertaa yritän hillitä puoleen ihan tosissani. Toki se toiset 10kg tapaa tulla loppumetreillä, ja on siis vaan turvotusta joka lähtee synnytyksen jälkeen pois. Täälä vielä ainakin ruokakin maistuu...:) Tsemppiä oloihin!!!(y)

Cherokee: Ihania ultrakuulumisia!!!:love::love::love: Onnea!

Neilikka88: Näinhän se on, kyllä se elämä kuljettaa vaikka lapsi syntyisi missä tilanteessa. Sen vakityönkin ehtii saada myöhemminkin..;)

Minna97: Mä jotenkin luulisin että porkkanoita sais syödä. Mutta nyt ei kyllä varmuutta ole. Ite aion ainakin silloin tällöin syödä.:)

Camy: Sama täälä, makeaa ei tee mieli. Suolaista ja raikasta vain..Tsemppiä väsymykseen ja ultransiirtofiiliksiin..(y)

Miss_piggy: Onnea tasaviikoista!!!:love:

Toukokuinen: onnea tasaviikoista myös sulle!!!:love: Mulla ei ole koskaan ultrattu tai kuunneltu sydänääniä ekassa neuvolassa. Ja kokemusta on komesta paikasta...:( Perustelevat sillä, ettei tule odottajalle turhaa stressiä, jos ei mitään näy/kuulu vielä varhaisilla viikoilla.

Suosituksista: Ite noudatan suurinpiirtein suosituksia, mutta voin minä nyt yhden pienen lakukarkin ottaa kerran kesässä jos sikseen tulee. Yritän säilyttää maalaisjärjen tässä.:)

Haaveilija24: Tietty jos pystyy olla ilman energiajuomia, niin hyvä...mutta jos joskus vähän maistaa niin onko se kauhean eri, kuin kahvikuppi sillin tällöin... vaikka siinä energiajuomapurkissa tosiaan taitaa lukea, etti raskaana ollessa pitäisi juoda...hmmm:confused:

Jennii--: onpas ne varhaisultrat kalliita...mutta kyllähän se varmasti huojentaa mieltä. Ehkä siitä on valmis maksamaan.:)

Omaa napaa: Vähän kuvotusaamu. Kupin keitin kahvia, mutta enempää ei ole enää tehnyt mieli. Täälä ei mitään ihmeempää, eikä mitään uutta. Yksi päivä töitä, ja sitten pääsee viikonlopun viettoon...:love: Tekisi mieli kertoa äidille, kun mennään yhteen tilaisuuteen sunnutaina kahdestaan... mutta kun olishan se niin ihana äitienpäiväyllätys!!!!:love::love::love: Millähän malttaisin mieleni.

Hyvää perjantaita kaikille!!!

Zipi 5+4
 
Me kans mietittiin et ois ihana kertoa äitienpäivänä :love: Mä en vaan malttais oottaa, tuntuu et kohta vaan lipsautan asian:D
Täälä on kärsitty aivan järkyttävästä flunssasta jo viikon verran, onneks tämä työpäivä enää ja sitte saa kaks päivää levähtää.

Tänään 6+1 :love:
 
Huomenta aurinkoiseen tai lumiseen Suomeen, mitä noista säätiedotuksista nyt ottaa selvää! :)

Mä en ole kummassakaan raskaudessa kärsinyt pahoinvoinnista (tyttö ja poika), mutta sen sijaan kärsin hirveästä yöhikoilusta, painajaisista ja hiustenlähdöstä. Nyt jo kolmas hikoiluyö takana vaikka menkat on vasta päivän myöhässä :( Ja leuassa hirveä ihonalainen hormonipatti, niitäkin mulla tulee pitkin raskautta :cry: Synnytysten jälkeen mä olenkin sitten hikoillut seuraavat pari viikkoa niin, että joutuu nukkumaan kylpytakki päällä ja vaihtamaan silti lakanat, peitot ja tyynyt useamman kerran yössä, se on ihan kamalaa, kauhulla jo odotan!

Eipä tässä ehdikkään turinoimaan muuta kun kuopus on sitä mieltä, että kone kiinni ja leikkimään :cautious: Ihanaa päivää!
 
Catharin: joo ite mietin noita yövuoroja kun vaikea pysyä hereillä ilman ja kun en kahvia juo ollenkaan! Mies tosin kielsi multa ne kokonaa :D

Zipi: joo siinä lukeekin "ei suositella raskaana oleville tai imettäville". Kyllä ainakin toistaiseksi voinut olla ilman mitä nyt vähän pääsärkenyt, ehkä yritin selvitä himoistani :D

Anianna: kiva että kerroit tosta yöhikoilusta, olenkin ihmetelly mitä tää on mut sitä on näköjää muillakin :) itselläkin painajaiset rantautuneet tänne..
 
Niin, ja täytyy vielä sanoa, että työlinjaista bortsua olen itekkin jo kymmenisen vuotta haaveillut. :)
Parempaa rotua ei löydä, todellakin suosittelen jos vaan on tarpeeksi aikaa ja tarmoa harrastaa. :) Meidän on tommonen hyperhyrrä, punainen tricolour narttu. Aivan mahtava tapaus, mutta uskomattoman energinen. Alusta asti sillä on ollut kuitenkin on/off vaihde, eli se rauhoittuu hyvin jos mitään ei tapahdu, mutta on heti täysillä mukana kun tehdään jotain. Viettiä löytyy lajiin kuin lajiin ;)

Täällä on tänään 5+0!

Mä olen ollut niin stressissä tästä asiasta, että minun on ollut pakko puhua muutamille ihmisille jo raskaudesta. Minä haluan aina puhua paljon asioista, jauhaa loputtomasti ja kuunnella mielipiteitä ja kokemuksia, se helpottaa omaa oloa ja jäsentää asioita. :)

Onko täällä muita tupakoitsijoita? Mä olen polttanut jo aika kauan, yläasteelta alkaen vähän on/off kausilla. Viimeiset kaksi vuotta olen polttanut säännöllisesti. :censored: Heti plussan jälkeen vaihdoin sähkötupakkaan, eli tällä hetkellä vauvanalku ei altistu enää muulle kuin nikotiinille. Ostin myös nikotiinitonta nestettä, laimennan koko ajan laimeammaksi tuota nikotiininestettä ja tavoite olisi päästä nollille mahdollisimman pian. Miten muilla on sujunut tupakoinnin lopettaminen, jos täällä on muita "paheellisia"?
 
Aurinkoista perjantai-aamua kaikille!:)


Catharin: Miten odotusaikana voi paino tippua..:D Minä tapaan kerätä sen 20kg, mutta tällä kertaa yritän hillitä puoleen ihan tosissani. Toki se toiset 10kg tapaa tulla loppumetreillä, ja on siis vaan turvotusta joka lähtee synnytyksen jälkeen pois. Täälä vielä ainakin ruokakin maistuu...:) Tsemppiä oloihin!!!(y)


Zipi 5+4
Sitä samaa mä mietin. Mun ystävä on laihtunu kaikissa raskauksissa vähän, mut hän on reippaasti ylipainonen ja oksentanu paljon. Mä sit taas oon pieni ja laiha muutenkin, mieskin kysyi et mistä ne on lähteny? Vaikka mulla toi huono olo aaltoilee ni kyl mä silti mielestäni hyvin syöny olen, vaikkakin sit ehkä vähemmän ja jättäny karkt pois? :)

Haavelija24, mä teen kans yövuoroja. Tosin täs listassa mulla ei niitä luojan kiitos ole, aika hyvin olin siis suunnitellut! Tää alku on muutenkin niin väsyttävää ni mä kuolisin jos nyt joutuisin yövuoroon menemään, ku aamut ja illatkin on täyttä tuskaa :unsure:

Lyro, mä oon polttanut. Se on ollu mulla kans on/offia, alotin 12-vuotiaana. Välillä olen ollu parikin vuotta ilman, sit taas alottanu. Nyt taas lopetin ju plussa tuli. Välillä on tehny kauheesti mieli, ja aluks tulikin pari repsahdusta, mut hyvin on menny ilman sit kuitenki. Sähkötupakkaan en oo koskenu :)

Catharin & mini 6+5
 
Lyro: itse lopetin uutenavuotena täysin seinään, ukko sano että nyt loppu ja niin se loppukin! Olin yrittänyt monesti lopettaa ennenkin mutta siinä onnistumatta mutta nyt sain joskin ihmebuustin ja olen ollut ilman. Nikotiinipurkkaa söin aina silloin tällöin ja nyt kun plussa tuli jätin senkin pois ja korvannut sen normipurkalla :)
 
Catharin: nyt on ensi viikolla yöt ja saas nähdä mitä keksin etten nukahda sinne :D no tekemistä piisaa ni pitää pysyä vaan liikkeessä koko ajan.joo itsekkin meinannut täysin nukahtaa aamussa ja illassa.. Yhtäkkiä iskee tajuton väsymys ja sillon ei pysty tekemään mitään..

Olen juonut lidli kokista nyt mutta muistaisin että joku ystävä raskaana ollessaan väitti siinä olevan jotain haitallista raskaana olevalle? Onko teistä joku kuullut asiasta? Kaikista paheista edes minä en suostu luopumaan eli tulen kokista juomaan vastasuudessakin :D
 
tuun vähän kurkkaamaan tänne, mutta en uskala vielä kovin aktiiviseksi ryhtyä. Eilen 3+3! (varma ovis) plussa, ja tänään aamulla dpo11 tällainen viiva pc:llä:

http://aijaa.com/ukOOM9

jos tästä jotain tulee, niin la olisi 26.12. Olen aivan epäuskoinen ja tuntuu tosi hassulta. Otin kierukan pois kolmisen viikkoa sitten ja siitä ei sitten mennyt kuin vähän yli viikko niin tärppäsi ekalla yrittämällä. Jos tämä menee kesken niin ainaki tiedän, että vielä 3-kymppisenäkin olen hedelmällinen :) Minulla siis ennestään 2 tyttöä, -10 ja -15.
 
Catharin: nyt on ensi viikolla yöt ja saas nähdä mitä keksin etten nukahda sinne :D no tekemistä piisaa ni pitää pysyä vaan liikkeessä koko ajan.joo itsekkin meinannut täysin nukahtaa aamussa ja illassa.. Yhtäkkiä iskee tajuton väsymys ja sillon ei pysty tekemään mitään..

Olen juonut lidli kokista nyt mutta muistaisin että joku ystävä raskaana ollessaan väitti siinä olevan jotain haitallista raskaana olevalle? Onko teistä joku kuullut asiasta? Kaikista paheista edes minä en suostu luopumaan eli tulen kokista juomaan vastasuudessakin :D
Mä juon pepsimaxia. Paljon olen vähentäny siitä mitä joskus join mut en aio sitä kokonaan lopettaa, todellakaan :)
 
Mä juon pepsimaxia. Paljon olen vähentäny siitä mitä joskus join mut en aio sitä kokonaan lopettaa, todellakaan :)
En mäkään sitä nyt hirvittäviä määriä juo mutta juon kuitenkin enkä lopeta :) mulla ei erityisemmin ole pahaoloa ollu, ajoittaista huonovointisuuskohtauksia ja päässä pyörii/silmissä tähtiä välillä ja tuo juoma auttaa noihin kohtauksiin vaikkei sokeria olekkaan! Kuulun tähänkä kastiin kun ei voi juoda sokerilitkuja :D
 
Soittelin tosiaan neuvolaan jo ja sanoin heti, että tarvitsen apua tupakoinnin lopettamiseen. Ottivat asian tosi hyvin ja sain jo paljon lehtisiä ja tietoa tupakoinnin lopettamisesta. Hienoa, kun en kohdannut moralisointia, vaikka sitä pelkäsinkin kovasti. Olen muutenkin tämmöinen stressaava ressukka :LOL:

Neuvolasta sanottiin, että olisi hyvä aloittaa nikotiinikorvaushoito. Aloitinkin sen heti, sähkötupakalla. Viimeaikaiset tutkimukset sähkötupakasta ovat olleet niin positiivisia, että sitä "polttamalla" elimistöön ei todella tule muuta kuin sitä nikotiinia. Sama juttuhan se olisi nikotiinipurkassa tai pastilleissa, joihin jotkut jäävät koukkuun loppuiäkseen. Tällä sähkötupakalla saa kuitenkin periaatteessa "polttaa", mutta ainoa haittavaikutus on nikotiini. Tavoite olisi, että rv 8 mennessä olisin jo täysin nikotiiniton, eli polttaisin vain sitä nikotiinitonta nestettä (y) Itse en edes uskalla kokeilla seinään lopettamista, ja todellakin hatunnosto niille, jotka ovat siihen pystyneet! Olen yrittänyt lopettaa monta kertaa parin vuoden aikana, ja viimeksi pääsin jo niin hyviin tuloksiin tuon sähkötupakan kanssa, että nyt viedään se sitten loppuun asti.

Täällä alkaa henkisesti olotilat helpottamaan. KIITOS KAIKILLE ihanista sanoista ja tsempeistä, ja etenkin pelkojen jakamisesta. En ole yksin näiden epävarmojen tunteiden kanssa... :)
 
En ole kuullut, ettei porkkanaa saisi syödä. Katsoin finelin ruokakorista a-vitamiinin määrät/100g: maksalaatikossa 1830 ug, porkkanassa 770 ug, joten eiköhän sitä porkkanaa voi hyvin välillä syödä.

Flunssa ei vaan meinaa helpottaa, ehkä pikkuisen parempi päivä saattaa olla eiliseen verrattuna. Raskausoireita ei ole näkynyt. Tänään olis 6+3.
 
Foreverfever: mä tiedän ton kuumotuksen, oviksia en ole koskaan tikuttanut, mutta aprillipäivänä puolikirkas viiva ja pari päivää myöhemmin ei mitään. Tuntui vahvasti siltä että h#in tikku oli vedättänyt. Kemialliset ja muut kävi mielessä. Vajaan viikon sinnittelin ja sitten ostin uuden RFSU paketin. Keskellä yötä vielä heräsin kun rakko oli niin täynnä ja pakkohan se testi oli tehdä silmät ristissä. Oli suuri helpotus ja ilo kun tuli kunnon viivat. Miten se voikin olla niin suurta draamaa, vielä kun kuuluu niihin jotka voi ihan luomuna tehdä -kunnes toisin todistetaan- ja "riski pisteitä" on muutama. Ehkä se, kun kysymys on kuitenkin ihan elämästä ja kuolemasta, vaikka voiko nyt kuolemasta puhua jollei elämä ala?

Lyron koiruudet ei kyllä ole isoja vaan keskikokoisia. Kivat harrastukset teillä kyllä on. Voin postittaa pari siipeä jos tarvitsee noutotreenien aloittamiseksi.

Haaveilija24: Liekö kaveri tarkoittanut makeutusaineita joita osaa suositellaan välttämään. Sitten on niitä luulojakin, että mitä ei voi, mutta eivät perustu virallisiin ohjeisiin. Minä muuten tasan syön voita ja käytän kermaa ruuanlaitossa kunnes omissa veriarvoissa näkyy ettei minulle sovi.
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin äsken siellä varhaisultrassa ja huonoja uutisia tuli. Näyttää siltä, että tämä on tuulimuna. Suurin piirtein viikkoja vastaava raskauspussi löytyi, mutta ei näy ruskuaispussia eikä alkiota/sykettä. Lääkäri kirjoitti lähetteen Kättärille uuteen ultraan noin viikon päästä. Raskauksissa kuulemma tapahtuu yllätyksiä, joten hän ei halunnut vielä mitään keskytyslääkitystä määrätä. Jos siellä onkin joku. Olen itse aika skeptinen, koska mun lyhyellä ja säännöllisellä kierrolla raskauden pitäisi olla jo viikolla 7+1.

Tämä on tosi kauhea uutinen, vaikka olen yrittänyt pitää pään kylmänä, enkä hiplailla vauvanvaatteita tai hehkutella. Miehen lisäksi olen kertonut vain yhdelle ystävälle.

Onneksi oltiin miehen kanssa yhdessä siellä ultrassa. Hän tuossa juuri sanoi, että hyvä puoli tässä meidän surussa on se, että ainakin tiedetään, että me todella halutaan se vauva. Eli jos tämä ei nyt onnaa, niin suunnataan viivytyksettä Väestöliiton klinikalle. En tosin haluaisi tästä mitään "projektia", mutta jos se sen vaatii, niin sitten vaatii.

Pysyttelen vielä viikon tässä listoilla ja ilmoitan, mitä kävi.
 
Käytiin äsken siellä varhaisultrassa ja huonoja uutisia tuli. Näyttää siltä, että tämä on tuulimuna. Suurin piirtein viikkoja vastaava raskauspussi löytyi, mutta ei näy ruskuaispussia eikä alkiota/sykettä. Lääkäri kirjoitti lähetteen Kättärille uuteen ultraan noin viikon päästä. Raskauksissa kuulemma tapahtuu yllätyksiä, joten hän ei halunnut vielä mitään keskytyslääkitystä määrätä. Jos siellä onkin joku. Olen itse aika skeptinen, koska mun lyhyellä ja säännöllisellä kierrolla raskauden pitäisi olla jo viikolla 7+1.

Tämä on tosi kauhea uutinen, vaikka olen yrittänyt pitää pään kylmänä, enkä hiplailla vauvanvaatteita tai hehkutella. Miehen lisäksi olen kertonut vain yhdelle ystävälle.

Onneksi oltiin miehen kanssa yhdessä siellä ultrassa. Hän tuossa juuri sanoi, että hyvä puoli tässä meidän surussa on se, että ainakin tiedetään, että me todella halutaan se vauva. Eli jos tämä ei nyt onnaa, niin suunnataan viivytyksettä Väestöliiton klinikalle. En tosin haluaisi tästä mitään "projektia", mutta jos se sen vaatii, niin sitten vaatii.

Pysyttelen vielä viikon tässä listoilla ja ilmoitan, mitä kävi.
Voi ei! :( toivotaan et oli vaan kyse huonosta ultralaitteesta tai siitä et pieni oli vaan piilossa. Mä menin sillon viime lokakuussa yksin varhaisultraan 6+4 ja siellä oli 1x1cm kokonen sikiöpussi. Lääkäri sanoi mulle suoraan et joko on tuulimuna tai sit raskaus on viikoilla 5+, mut tiesin ettei viikkoja voi olla niin vähän. Siitä sit 8+4 pääsin neuvolan ultraan missä tulos oli sama ja 9+0 pääsin sairaalalle keskeytykseen. En sit tiedä milloin se kehitys oli loppunut kun sikiöpussikin oli niin pieni. toivotaan et sulla on parempi tuuri! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Jösse
Käytiin äsken siellä varhaisultrassa ja huonoja uutisia tuli. Näyttää siltä, että tämä on tuulimuna. Suurin piirtein viikkoja vastaava raskauspussi löytyi, mutta ei näy ruskuaispussia eikä alkiota/sykettä. Lääkäri kirjoitti lähetteen Kättärille uuteen ultraan noin viikon päästä. Raskauksissa kuulemma tapahtuu yllätyksiä, joten hän ei halunnut vielä mitään keskytyslääkitystä määrätä. Jos siellä onkin joku. Olen itse aika skeptinen, koska mun lyhyellä ja säännöllisellä kierrolla raskauden pitäisi olla jo viikolla 7+1.

Tämä on tosi kauhea uutinen, vaikka olen yrittänyt pitää pään kylmänä, enkä hiplailla vauvanvaatteita tai hehkutella. Miehen lisäksi olen kertonut vain yhdelle ystävälle.

Onneksi oltiin miehen kanssa yhdessä siellä ultrassa. Hän tuossa juuri sanoi, että hyvä puoli tässä meidän surussa on se, että ainakin tiedetään, että me todella halutaan se vauva. Eli jos tämä ei nyt onnaa, niin suunnataan viivytyksettä Väestöliiton klinikalle. En tosin haluaisi tästä mitään "projektia", mutta jos se sen vaatii, niin sitten vaatii.

Pysyttelen vielä viikon tässä listoilla ja ilmoitan, mitä kävi.
Voimia ja kärsivällisyyttä jaksaa tuleva pitkä viikko. Kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu, niin sitä varten nämä ketjut että saa puhua ja kertoa juuri sen verran kun haluaa ja saa tukea jopa vertaistukea.
 
  • Tykkää
Reactions: Jösse
Kiitos tuesta! Kuvittelisin, että laite on hyvä, koska kävimme naisten lääkäriasema Femedassa. Lääkäri näytti myös aika vakavalta sitä ruutua katsoessaan ja pahoitteli kovasti, kun lähdimme pois vastaanotolta. Tuli semmoinen fiilis, että hänen toiveensa eivät ole kovin korkealla, vaikka ei raskautta täysin sulkenutkaan pois. Orientoidun nyt siihen, että eteenpäin ja pian uutta yritystä. Jos/kun tämä on tuulimuna, niin nyt vaan peukut pystyyn, että menee pian itsestään kesken, eikä tarvitse keskeyttää lääkkeillä. Joka tapauksessa menen sinne Kättärin ultraan, kun vain saan kutsun.

Jos tästä haluaa jotain hyvää hakea, niin ainakin saimme mieheni kanssa jonkinlaisen "raskauden" alulle. Se antaa toivoa jatkoa ajatellen. Mutta kyllä tätä pettymystä itketään vielä monta kertaa lähipäivinä/viikkoina.
 
Kiitos tuesta! Kuvittelisin, että laite on hyvä, koska kävimme naisten lääkäriasema Femedassa. Lääkäri näytti myös aika vakavalta sitä ruutua katsoessaan ja pahoitteli kovasti, kun lähdimme pois vastaanotolta. Tuli semmoinen fiilis, että hänen toiveensa eivät ole kovin korkealla, vaikka ei raskautta täysin sulkenutkaan pois. Orientoidun nyt siihen, että eteenpäin ja pian uutta yritystä. Jos/kun tämä on tuulimuna, niin nyt vaan peukut pystyyn, että menee pian itsestään kesken, eikä tarvitse keskeyttää lääkkeillä. Joka tapauksessa menen sinne Kättärin ultraan, kun vain saan kutsun.

Jos tästä haluaa jotain hyvää hakea, niin ainakin saimme mieheni kanssa jonkinlaisen "raskauden" alulle. Se antaa toivoa jatkoa ajatellen. Mutta kyllä tätä pettymystä itketään vielä monta kertaa lähipäivinä/viikkoina.
Mä menin ihan pois itestäni siitä tuulimuna tuomiosta :( mulla oli muutenkin todella tökerö lääkäri eikä todellakaan pahotellut asiaa. Onks sulla mitään oireita?
 
Mä menin ihan pois itestäni siitä tuulimuna tuomiosta :( mulla oli muutenkin todella tökerö lääkäri eikä todellakaan pahotellut asiaa. Onks sulla mitään oireita?
Lääkäri oli aika hillitty, mutta oli selvästi pahoillaan, kun oltiin miehen kanssa molemmat siinä ihan vaisuina ja naamat kalpeina. Hän sanoi, että ei kannata totaalisesti hermostua, koska kaikenlaista kummallista tapahtuu ja tämä ei ole vielä aivan varma asia.

Olen ollut hämmentävän hyvävointinen, joten se on tietysti ihmetyttänyt. Toisaalta en ole siitä hermoillut, koska pahoinvointia ei tule kaikille. Muita oireita on ollut kyllä. Heti hedelmöityksestä olin 2 viikkoa pienessä flunssassa (tajusin jälkikäteen). Mä sairastan yleensä tosi harvoin. Ekana tuli rinnat aroiksi ja ekat viikot palelin aika paljon. Nyt on jo rinnat aika raskaat ja vatsa pullottaa sen verran, että pillifarkuissa on tukala olo. Nälkä on enemmän semmoinen kiljuvan sorttinen ja tekee mieli tuhdimpaa safkaa, esim kananmunia, kalaa ym. Olen enimmäkseen kasvissyöjä. Itkeskellyt olen normaalia enemmän, mutta se voi olla ihan psyykkistäkin tämmöisessä muutostilanteessa. Eli kyllä tämä mahdollinen tuulimuna kroppaakin tuntuu aika tehokkaasti huijaavan. Muhun on ainakin raskauksia kokemattomana mennyt nämä oireet ihan täydestä.

Tökeröistä puheenollen: soitin äsken neuvolaan, koska en välttämättä ehdi sinne ultraan ennen kuin mun neuvola-aika jo olisi. Päätettiin sitten siirtää sitä eteenpäin, niin sen voi perua kokonaan, jos ultrassa ei näy mitään. Hoitaja tarkoitti varmasti lohduttaa, kun sanoi: "hyvä että lääkäri päätti vielä odottaa, koska sullakin on ikää sen verran, että mahdollisuuksia ei välttämättä ole enää kovin montaa". Meinasi leuka loksahtaa auki. Tiedostan ikäni kyllä (37), mutta en kai mä nyt oikeasti vielä niin vanha ole että mahdollisuudet ovat noin heikot? Hyvä että sain itkun pidäteltyä puhelun sulkeutumiseen asti. En olisi tähän päivään kyllä tarvinnut tällaista kommenttia, joka jää todennäköisesti kaikumaan mun päähän siihen päivään asti, jos/kun oman vauvan joskus syliini saan.
 
Lääkäri oli aika hillitty, mutta oli selvästi pahoillaan, kun oltiin miehen kanssa molemmat siinä ihan vaisuina ja naamat kalpeina. Hän sanoi, että ei kannata totaalisesti hermostua, koska kaikenlaista kummallista tapahtuu ja tämä ei ole vielä aivan varma asia.

Olen ollut hämmentävän hyvävointinen, joten se on tietysti ihmetyttänyt. Toisaalta en ole siitä hermoillut, koska pahoinvointia ei tule kaikille. Muita oireita on ollut kyllä. Heti hedelmöityksestä olin 2 viikkoa pienessä flunssassa (tajusin jälkikäteen). Mä sairastan yleensä tosi harvoin. Ekana tuli rinnat aroiksi ja ekat viikot palelin aika paljon. Nyt on jo rinnat aika raskaat ja vatsa pullottaa sen verran, että pillifarkuissa on tukala olo. Nälkä on enemmän semmoinen kiljuvan sorttinen ja tekee mieli tuhdimpaa safkaa, esim kananmunia, kalaa ym. Olen enimmäkseen kasvissyöjä. Itkeskellyt olen normaalia enemmän, mutta se voi olla ihan psyykkistäkin tämmöisessä muutostilanteessa. Eli kyllä tämä mahdollinen tuulimuna kroppaakin tuntuu aika tehokkaasti huijaavan. Muhun on ainakin raskauksia kokemattomana mennyt nämä oireet ihan täydestä.

Tökeröistä puheenollen: soitin äsken neuvolaan, koska en välttämättä ehdi sinne ultraan ennen kuin mun neuvola-aika jo olisi. Päätettiin sitten siirtää sitä eteenpäin, niin sen voi perua kokonaan, jos ultrassa ei näy mitään. Hoitaja tarkoitti varmasti lohduttaa, kun sanoi: "hyvä että lääkäri päätti vielä odottaa, koska sullakin on ikää sen verran, että mahdollisuuksia ei välttämättä ole enää kovin montaa". Meinasi leuka loksahtaa auki. Tiedostan ikäni kyllä (37), mutta en kai mä nyt oikeasti vielä niin vanha ole että mahdollisuudet ovat noin heikot? Hyvä että sain itkun pidäteltyä puhelun sulkeutumiseen asti. En olisi tähän päivään kyllä tarvinnut tällaista kommenttia, joka jää todennäköisesti kaikumaan mun päähän siihen päivään asti, jos/kun oman vauvan joskus syliini saan.
No voi hitto, ei kyl oo hoitaja nyt ajatellu mitä sanoo :( mun kaverilla ei kans ensin näkyny muutakun pussi, mut seuraavalla kerralla löytyi viikkoja vastaava sikiö ja terve poika tuli, et ei tosiaan oo mahdottomuus ❤ pitkä viikko sulla edessä. Mäkin oon 3vko odottanu tota ultraa, viel pari päivää olis tuskaa edessä. Katsotaan kuinka mun nyt käy. Meillä on jo ennestään onneks 2 lasta, tietty jos ekaa yrittäis ni olis se viel isompi shokki.
 
No voi hitto, ei kyl oo hoitaja nyt ajatellu mitä sanoo :( mun kaverilla ei kans ensin näkyny muutakun pussi, mut seuraavalla kerralla löytyi viikkoja vastaava sikiö ja terve poika tuli, et ei tosiaan oo mahdottomuus ❤ pitkä viikko sulla edessä. Mäkin oon 3vko odottanu tota ultraa, viel pari päivää olis tuskaa edessä. Katsotaan kuinka mun nyt käy. Meillä on jo ennestään onneks 2 lasta, tietty jos ekaa yrittäis ni olis se viel isompi shokki.
Muistatko, millä viikolla se sun kaveri ultrattiin?

Toivottavasti sun ultrassa on kaikki kohdallaan! Ei huonot uutiset koskaan helppoja ole ottaa vastaan, jos semmoisia tulee. Sulla on onneksi jo 2 kpl "todisteita" siitä, että homma parhaimmillaan toimii eli se luo toivoa tulevaan joka tapauksessa :) Mua tietty hirvittää se, että menikö oma juna jo. Jotenkin mulla on kyllä semmoinen olo, että vielä mä olen äiti jonain päivänä. Ehkä luotan siihen, enkä mieti liikaa hoitajan harkitsemattomia sanoja. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82

Yhteistyössä