Joulukuun 2016 muruset <3

Mä aattelin varailla neuvolaan aikaa vasta jos/kun mahassa on jotain elämää. Ettei sit tarvii ainakaan sen takia soitella ja perua, kun ei ollutkaan kuin tyhjä pussi tmv kamalaa :/ Ja jos oot menossa yksityiselle, niin la taitaa olla kalliimpaa kuin arkisin?! Periaatteessahan sanovat, että syke pitäisi näkyä 6. viikon lopulla eli arviolta rv 5+4-5+6. Useilla vaan probleemana, kun eivät ole varmoja ovispäivästä. Mullakin olis menkkojen mukaan viikko enemmän, mutta tunnen kehoni ja tiedän milloin ovuloin :)
Meillä maksaa saman verran lauantaina kuin arkipäivänä! Mä oon aika varma oviksesta eli sen ei pitäis paljon heittää tosta 6+3:) eli se on varmasti ihan hyvä aika käydä kurkkimassa! :love:Mä en viitsi pitkittää neuvolaan soittoa niin pitkälle, meillä on sanottu että pitäis heti kun plussaa nii soitella. Se käyti ajottuu yleensä rv 9.:)
 
Meillä maksaa saman verran lauantaina kuin arkipäivänä! Mä oon aika varma oviksesta eli sen ei pitäis paljon heittää tosta 6+3:) eli se on varmasti ihan hyvä aika käydä kurkkimassa! :love:Mä en viitsi pitkittää neuvolaan soittoa niin pitkälle, meillä on sanottu että pitäis heti kun plussaa nii soitella. Se käyti ajottuu yleensä rv 9.:)
Luulis, että 6+3 uskaltais jo mennä. Mulla on hyvä, kun opiskelen vielä muutaman kuukauden yliopistolla, niin saan käydä YTHS:llä ultrassa mielin määrin :D Kävin viime raskaudessakin varmaan 8 kertaa ylimääräisessä uä:ssä. (olen tosi neuroottinen ja paniikkinen raskauden suhteen, pelkään kaikkea). Kävin silloin jopa vkolla 14+ selvittämässä sukupuolen YTHS:llä :) Nyt on siis helppo mennä jo silloin 6+0, ku jos mitään ei näy, niin voin mennä vaikka parin päivän päästä uusiksi. Ei se nyt ihan ilmaista ole, mutta 24€/kerta siitä on ihan ilmaista :D
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12

12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12

21.12

Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu

29.12

30.12

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Mä oon kans molemmista tytöistä käyny monta kertaa ultrassa. Ekasta kävin 13 kertaa ja tokasta 9 kertaa. Tästä olen nyt sit käyny kerran ja viikot nyt 7+2 (tod näk la vaihtuu seuraavassa ultrassa sen pari pv mut mennään nyt vielä tällä) en muuten olis todellakaan käyny noin monta kertaa, mut kun on riskiraskaus ja seurataan tarkemmin ni onhan se hienoa sit nähdä useammin tonne masuun ❤ en jotenkaan oo vieläkään kunnolla sisäistäny et tuolla oikeesti on elämää. Tuli jotenkin niin "shokkina" kun olin niin varautunu taas niihin huonoihin uutisiin. Aika hurjaa. :love: Tuijottelenkin vähän väliä noita ultrakuvia. Mies oli sit eilen heti laittanu äitipuolelleen viestiä et kävin ultrassa ja vauva on tulossa, omalle äidilleen ei vielä laittanu. Mietittiin et koska lapsille kerrotaan, mut en mä tiedä. Esikoinen on niin kova selittämään kaikille juttuja ni sit tietää kyllä kaikki jos nyt kerrotaan. Mun teki eilen mieli käydä ostamassa jotain vauvan vaatteita mut maltoin sit mieleni, enkä menny o_O
 
Vihdoin sain minäkin varattua neuvolan, kun ääntä saan sen verran jo, vaikka muuten flunssa ei vaan vaan ota hellittääkseen... :(
Eka neuvola onkin jo heti ens viikolla, kun tänään on neuvolan laskujen mukaan 7+1.

Oireita ei kummempia edelleenkään. Ehkä pikkuisen saattaa olla huonoa oloa, jos on pitkä ruokailuväli.
 
Pelkääkö kukaan muu ihan kauheena jotain varhaista keskenmenoa? Musta tuntuu ihan tuskalta että on vasta 3+5, kun esikoisesta tajusin testata vasta kun oli 5+6! Oon ihan satavarma että kohta alkaa vuoto. Tänään olis siis menkkojen pitäny alkaa, tai vielähän tässä on päivää jäljellä. Haamuja tein jo 3+3 liuskoilla ja tänään aamulla digillä ja liuskalla. Onko tässä mitään muuta keinoa ku tehdä vaan aamusin testejä ja kattoa että eihän lähde haalistuun viivat?
 
Pelkääkö kukaan muu ihan kauheena jotain varhaista keskenmenoa? Musta tuntuu ihan tuskalta että on vasta 3+5, kun esikoisesta tajusin testata vasta kun oli 5+6! Oon ihan satavarma että kohta alkaa vuoto. Tänään olis siis menkkojen pitäny alkaa, tai vielähän tässä on päivää jäljellä. Haamuja tein jo 3+3 liuskoilla ja tänään aamulla digillä ja liuskalla. Onko tässä mitään muuta keinoa ku tehdä vaan aamusin testejä ja kattoa että eihän lähde haalistuun viivat?
Kyllä mä pelkäsin. Ja viime km tapahtui 6+4 ni se oli nyt jonkinlainen rajapyykki et pääsin sen yli. Tosin siitä tiesin et kesken menee ku hcg arvot oli viikkoihin nähden matalat ja ne ei tuplaantunu.. Tuulimunassa kans pelkäsin, varhaisultrassa se oli ihan kauhee shokki kun olikin tyhjä pussi rv 6+4. Nyt olikin sit sykkivä sydän ultrassa eilen.
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Moikka! Täällä plussattu jo muutama vko sitten, ja keskustelua on tullutkin seurattua alusta asti. Nyt sain aikaiseksi liittyä itsekin mukaan :)
Eli tänne olisi esikoinen tulossa, laskettu aika ainakin näillä näkymin 2.12. Ja ikää molemmilla 24 v. Tällä hetkellä oireina kammottava pahoinvointi sekä väsymys :( Täällä myös päätä särkenyt ja monet ruoat ja hajut ällöttää kovasti.
Tällä viikolla olisi aika ensimmäiseen neuvolaan, mikä vähän jo jännittää. Varhaisultra myös kiinnostaisi kovasti niin saisi varmistuksen että kaikki hyvin :) Minkälaisia hintoja te varhaisultrassa käyneet olette maksaneet ja missäpäin?
 
Onpa kiva kun on nyt plussanneita paljon! Onnea ja tervetuloa mukaan!

Papupupu, ei varmaan kannata liikaa testailla kun eivät nekään aina niin kerro. Pitää ajatella, että plussa on plussa. Ja aika auttaa. Yritä pitää itsesi kiireisenä.

Niin sanotusti "kiva" kuulla, että muitakin jännittää. Itse odotan esikoista eikä pitäisi olla mitään syytä pelkoon, mutta kun lähipiirissä on sattunut yhtä sun toista niin ehkä siksi on itsekin heti peloissaan. Vihdoin meillä on huomenna illalla se ultra. Pelottaa vähän mitä siellä näkyy, koska eihän sitä voi koskaan tietää. Toisaalta vielä on luottavainen olo... Neuvola on viikon päästä.

Tänään on ollut ihan mieletön väsymys. Onko muilla vielä ollut röyhtäyttävä olo? Minusta tuntuu, että sitä on ollut melkein joka päivä. Ei siis närästystä kuitenkaan.

6+3
 
Kiva, että jengi kasvaa. Mä olen lueskellut juttuja vaikken ole itse kirjoitellut. Nyt on 7+1 ja oireina törkeä väsymys ja edelleen pahoinvointi. Olen kuitenkin saanut pahoinvoinnin hallintaan, joten jaan vinkkini, josko jotakin muuta poloa auttaisi.

- syö jotakin pientä vähän väliä, vaikkei ole nälkä/tee mieli
- jäiset marjat (mulla mustikat)
- kylmät smoothiet! Työpäivästä selviän, kun työpaikan lähellä on ihana smoothie-baari, josta voi ostaa erilaisia jääkylmiä smoothieita. Sitä kun lipittelee pikkuhiljaa, ei ehdi tulla huono olo
- illalla ennen nukkumaanmenoa tankkaus, esim kunnon leipä reiluilla päällisillä
- sängyn viereen vettä ja jotain syötävää, esim. bansku/voileipäkeksit, josta haukkaa ennenkuin nousee ylös esim vessaan
- syö ihan mitä tahansa, mikä uppoaa! Näin neuvoi neuvola :).

Olo siis hallinnassa. Neuvola varattu 26.4., jännittää. Toivon niin kovasti, että kaikki menee hyvin, mutta tammikuisen keskenmenon jäljiltä olen hieman pelokas ja kyttään oireita ja pelkään vuotoa joka vessakäynnillä. Toistaiseksi tuntuu olevan kaikki ok, onneksi.

Gulleplutt 7+1
 
miss_piggy
Tänne on tullu varmaan 10 sivua tekstiä siitä ku oon viimeks käyny enkä jaksa tai ehdi kaikkea ruveta lukemaan joten pikasesti vaan selasin viimesimmän sivun :D En juurikaan täällä enää käy vaan oon tuolla meidän faceryhmässä aktiivisempi. Tänään ostin kirpparilta dopplerin+geelin 5€ kun möin aikoinaan pois sen joka mulla oli poikaa odotellessa.
Oloissa ei kummempia. Pientä etomista. Pitihän sitä doppleria jo testata ku pojasta sain muistaakseni aika aikasin äänet kuuluviin mutta kuulu vaan omien virtausten suhinaa kuten oli ootettavissa.

6+4
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12

12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12

21.12

Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu

29.12

30.12

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Onpa kiva kun on nyt plussanneita paljon! Onnea ja tervetuloa mukaan!

Papupupu, ei varmaan kannata liikaa testailla kun eivät nekään aina niin kerro. Pitää ajatella, että plussa on plussa. Ja aika auttaa. Yritä pitää itsesi kiireisenä.

Niin sanotusti "kiva" kuulla, että muitakin jännittää. Itse odotan esikoista eikä pitäisi olla mitään syytä pelkoon, mutta kun lähipiirissä on sattunut yhtä sun toista niin ehkä siksi on itsekin heti peloissaan. Vihdoin meillä on huomenna illalla se ultra. Pelottaa vähän mitä siellä näkyy, koska eihän sitä voi koskaan tietää. Toisaalta vielä on luottavainen olo... Neuvola on viikon päästä.

Tänään on ollut ihan mieletön väsymys. Onko muilla vielä ollut röyhtäyttävä olo? Minusta tuntuu, että sitä on ollut melkein joka päivä. Ei siis närästystä kuitenkaan.

6+3
Mulla on ollu tota röyhtäilemistä. Pari kertaa tullut oksennuskin suuhun/kurkkuun. Yök. Tyttö 6v oli kysyny isältään et "miks äidistä on tullut poika kun se röyhtäilee kokoajan?" Jep jep! :oops::LOL:
Pari päivää voi mennä niin ettei röyhtäytä, mut sit se taas alkaa.
 
Ihan vaan pikaisesti huikkaan tänään!

Onnea kaikille uusille!:love:

On jäänyt tänne kirjoittelu nyt vähemmälle...koska tästä mun läppäristä tuntuu tulevan huono olo.:D:D:D:D:ROFLMAO:
Minen käsitä.. aina kun otan läppärin syliin ja meinaan alkaa kirjoittaa, niin alkaa kuvottaa. Toki oon paljon koneella, koska töissänikin joudun kokoajan olla koneen ääressä, mutta onhan tää nyt outoa.

Alkanut olla vähän kuvotusta. Yök kaikelle rasvaiselle ja makealle. Nyt aamulla tein turkinjogurtti-mansikkamehukeitto-viinimarja-kurkku smoothien ja se tuntuu olevan riittävän raikasta. Realin leipä menee kanssa, mutta se on nyt loppu. :( Makkarakeitto tai kanakeitto laskee myös, kun niistä ei tihku sitä rasvaa keitinveteen. Ja mehujää vois olla kans hyvä...

Nyt ei muuta, palaan kun pystyn...;)

Hyviä vointeja kaikille!!!:love:

Zipi 6+2
 
Pakko kysyä että millä testeillä olette testanneet plussan? (n) kaks ekaa testiä oli joku tokmannin testi, lauantaina näytti haamun ja maanantaina näytti jo niinkin selkeän plussan että mieskin sen selvästi näki. Tänä aamuna sitten huvikseen testasin rsfu:n testillä ja hyvä jos testiin edes piirtyi mitään, suurennus lasin melkein tarvitsisi että tuosta testistä haamun erottaisi. Tänään olisi se 4+1(n) oireita ei ole muuten ku älytön "mekkala" mahassa (murina ja kurina) ja yksi tietyy kohta mahassa kylmä (muutoin mahanahka siis lämmin mutta yksi kohta pieneltä alueelta kylmä). Edellisessäkään raskaudessa ei ollut mitään oireita. Vainoharhaisena tässä tuumin hakevani vielä tänään clearbluen digin...o_O
 
Nannamariah; mun mielestä Tokmannin testit on myös rfsu:n, muita en ole siellä nähnyt? Esikoisen kanssa käytin marketin PC -testejä, nyt ulkomailla asuessa Aconin. Olen myös kokeillut noita rfsu:n testejä ja ne näyttivät mulle viivanpaikkoja vaikken ollut raskaana.

Nyt on kyllä tosiaan tullut niin paljon uusia plussaajia ettei enää pysy kärryillä viesteissä eikä plussaajissa, mutta onnea kaikille! Ja näytti tuossa vihdoin joku napanneen tuon jouluaatonkin! <3

Me vielä esikoisen kanssa pötkötellään sängyssä, kuopus nukkuu vielä makoisasti. Kävin yöllä pari kertaa syömässä ja silti heräsin ihan järkkyyn nälkään! Ei siis tietoakaan mistään pahoinvoinneista jotka hillitsis tätä mässäilyä, tervetuloa kilot taas :(

Tein äsken viimesen r-testin, nyt loppu! :D Eihän se ihan yhtä tumma ollut kuin controlli, mutta tosi tumma silti eikä taida tuolla testillä edes tummempaa saada.. Ehkä mä vielä viikon päästä teen yhden :D

Suomessa on kuulemma takatalvi tänään, yök! Joka tapauksessa mukavaa päivää kaikille!

Anianna 5+2
 
Tuo tokmannin testi mistä puhuin oli PregCheck:in, sellainen violetti paketti jossa joku sininen kukka koristeena.. :LOL: mutta siis aika luottavainen olen kuitenkin siihen, että masussa olisi elämää. Täti punaista ei kuulu ei näy vaikka muuten niin kellollisen täsmällisesti menkat ovat alkaneet.
 
Heips!
Täällä yks maijamyöhänen liittyy ryhmään. Minulle kävi vähän hassusti... Mulla oli synttärit pari viikkoa sitten, ihmettelin kun ei sokerihiirelle kakku uppoa, röyhtäytti ja närästi vaan. Edellisellä viikolla tehdessäni vähän ällöttäviä, mutta tavallisia töitä leikkaussalissa meinasi ykä lentää, koskaan ei niin ollut edes meinannut käydä. No ihmettelin asiaa viikon verran ja sitten hoksasin testata. (Minulla siis ollut jotkin kuukautisten tapaiset myös huhtikuun alussa, edelliset kunnolliset helmikuussa, mut neuviolantäti sanoi et mennään nyt ultraan asti näillä viikoilla.) Plussahan se viime perjantaina tuli. Ja hirvee itku ja parku ja paniikki. Siis ihan toivottu tämä raskaus on, mutta vähän pisti panikoimaan.
Ikää minulla 36, joten hirvittää iänkin puolesta tämä raskaus (ensimmäinen siis). Joululta saakka yritystä, päätettiin, että tulee jos on tullakseen, ei mitään ovistikutuksia tai muuta.
Ekaan neuvolaan pääsen vasta toukokuun 9.pv, kovasti olisin toivonut että olisin päässyt ultraan, kun ei loppupelissään tiedä näitä viikkoja varmaksi.
Väsymys on aivan mahdoton ja jos unohdan syödä, sitten iskee pahoinvointi. Mieli tekisi huutaa kaikille, että meille tulee vauva! Mutta toistaiseksi mieheni lisäksi ei olla kerrottu kenellekkään. Odotellaan nyt kesään saakka..
LA 11.12
 

Yhteistyössä