Joulukuun 2016 muruset <3

Viime kerralla mulla alkoi haalistua viivat ennen vuotoa mutta sitä edellisellä vasta kun oli vuotanut ja hcg laskenut. Hcg nousi vielä vaikka raskausmateriaali oli vuotanu pois.

Jotenkaan tuo hcg ei rauhoittanut mua yhtään.. torstaina neuvola, liekö sinne asti mennään.

4+5
 
Pipo-otus olen pahoillani, toivotaan että pian tärppää uudelleen. :( Mulla ois nyt vasta 4+4, en kyllä edelleenkään uskalla uskoa todeksi ennen sitä varhaisultraa. Plussan aikoihin oli tosi etova olo aamusin, mutta nyt ei enää niin kovasti, joten pelkään kyllä että onko siellä edes ketään. Karkkia ja makeaa en pysty syömään vaikka oon ollu melkonen karkkihiiri, nippailuja alavatsalla tuntuu silloin tällöin. Onneks päivät menee ton taaperon kanssa aika nopsaan niin ei ehdi liikaa odotella ultraa ja huolehtia.

Minkä ikäsiä lapsia muilla muuten on? Onko muilla tulossa tällanen alle 2v ikäero lapsille? :) Ois kiva sitten enemmänki kuulla ja jutella mutta ehkä sitten siellä facessa jos sinne saakka pääsee. On tää odottaminen kyllä nimensä mukaan melkosta odottamista!
 
Papupupu: Meillä on esikoinen pian 3v9kk ja kuopus pian 1v10kk eli 1v11 kk on heillä ikäeroa ja kolmanteen tulisi eroa 2v6kk mikä kyllä tuntuu itestä paremmalta kuin tuo esikoisen ja kuopuksen alle 2v sillä 6kk tekee jo ison eron tuossa iässä. Esikoinen oli just vasta suostunut alottamaan pottailut kun kuopus syntyi ja olihan siinä sitten rumbaa ja esikoinen ei vielä puhunutkaan silloin niin hermohan sillä meni kun äiti ei ymmärtänyt eikä ehtinyt vauvanhoidolta koko ajan arvuuttelemaan. Kuopus toivottavasti käy jo itse pöntöllä kun kolmas syntyy ja hän osaa sen verran hyvin nyt jo puhua ettei tule sitten jatkuvasti väärinymmärryksiä :) Nostan kyllä hattua äideille jotka selviävät kunnialla 1v. ikäerolla! :D

Täällä tais aiemmin olla puhetta hajamielisyysoireista, no nyt ne on rantautuneet tännekin.. Kolmena päivänä jo olen täyttänyt astianpesukoneen ja pesukoneen, mutta en ole muistanut laittaa päälle ja ihmettelen miksi astiat on niin likaisia. Meinaan myös unohtaa tehdä lapsille ruokaa :O Ja vähän väliä löydän itseni jostain huoneesta enkä muista mitä varten sinne menin..

Tänään meinas käydä ihan jäätävä kämmi kun menin vau.fin sivujen raskauslaskuriin ja klikkasin kännykällä selatessa vahingossa sitä "jaa facebookissa" -nappulaa!! Onneksi siinä oli vielä peru -kohta ennen kuin olis mennyt julkaisemaan "onneksi olkoon, laskettu aikasi on 19.12.2016"!! Piti käydä monta kertaa tarkistamassa ettei se vaan jotenkin mennyt mun faceen, huh!
Kaiken lisäksi raskauslaskuri ei tänään edes näyttänyt raskausviikkoja! Ootteko huomanneet samaa, että välillä se sanoo "onneksi olkoon, laskettu aikasi on x/x/xxxx, olet nyt x viikkoa ja x päivää raskaana", mutta välillä kertoo vain LA:n? Voisko johtua tasaviikoista kun tänään oli 6+0..

Mä oon nukkunut niin huonosti jo viikon, että ihan itkettää. En vaan saa millään unta! Viime yönäkin nukahdin vasta aamuyöllä ja heräsin hirveään hedariin niin kuin jo kolmena aamuna peräkkäin :( Ei se auta ku lähteä taas yrittämään onneaan.

Öitä!

Anianna 6+0
 
Jos kaikki menee hyvin meille syntyisi myös Jouukuussa 5.12 kolmas lapsi, toisin vanhemmat ovat jo 12 ja 16 joten iltatähti meidän perheeseen :) Ensimmäinen neuvola käyti takana viikkoja 8+1 Ensimäistä ultraa odotllaan myös, kaiken varmistamiseksi.. Pientä kuvotusta rintojn arkuutta ilmassa, sekä pietä vuotoa, mikä huolestuttaa tietenkin, aikaisemmin ei sellasta ole ollut :( Ja pieniä vatsa kipuja = pientä vihontaa, ihan ku ois nälkä koko ajan.. ?? Tieto lisää tuskaa, nuorempana sitä oli niin huoleton odotusaikana, nyt sitä säikähtää pientäkin juttua :( Vähän ärsyttää.. vielä ei uskalla juuri edes iloita tästä, salaa miehen kanssa myhäillään, kukaan ei vielä tiedä, vasta ultran jälkeen :)
 
Pipo-otus olen pahoillani, toivotaan että pian tärppää uudelleen. :( Mulla ois nyt vasta 4+4, en kyllä edelleenkään uskalla uskoa todeksi ennen sitä varhaisultraa. Plussan aikoihin oli tosi etova olo aamusin, mutta nyt ei enää niin kovasti, joten pelkään kyllä että onko siellä edes ketään. Karkkia ja makeaa en pysty syömään vaikka oon ollu melkonen karkkihiiri, nippailuja alavatsalla tuntuu silloin tällöin. Onneks päivät menee ton taaperon kanssa aika nopsaan niin ei ehdi liikaa odotella ultraa ja huolehtia.

Minkä ikäsiä lapsia muilla muuten on? Onko muilla tulossa tällanen alle 2v ikäero lapsille? :) Ois kiva sitten enemmänki kuulla ja jutella mutta ehkä sitten siellä facessa jos sinne saakka pääsee. On tää odottaminen kyllä nimensä mukaan melkosta odottamista!
Meillä nuorin juuri täyttää 2v, loput 4v, 5v ja 6v. Nyt tulee noin 2v 8kk eroa, mikä tuntuu ihan kivalta, kun kaikki muut on alle 2v ikäerolla. :rolleyes: Esikko oli tuon 2v 8kk, kun kolmonen syntyi ja muistan kuinka hellyyttävä hän oli. Kovasti auttoi ja leikitti 1v veljeään, kun esim imetin vauvaa. Se oli ihanaa aikaa, vaikka 3 alle 3vuotiasta vois äkkiseltään kuulostaa maailman lopulta.:D:love:
Onnea Josu! :love:
Edelleen kyselen, onko täällä ketään joka ei ole fb:ssä?
 
Meillä nuorin juuri täyttää 2v, loput 4v, 5v ja 6v. Nyt tulee noin 2v 8kk eroa, mikä tuntuu ihan kivalta, kun kaikki muut on alle 2v ikäerolla. :rolleyes: Esikko oli tuon 2v 8kk, kun kolmonen syntyi ja muistan kuinka hellyyttävä hän oli. Kovasti auttoi ja leikitti 1v veljeään, kun esim imetin vauvaa. Se oli ihanaa aikaa, vaikka 3 alle 3vuotiasta vois äkkiseltään kuulostaa maailman lopulta.:D:love:
Onnea Josu! :love:
Edelleen kyselen, onko täällä ketään joka ei ole fb:ssä?
Mä en ainakaan ole vielä fb:ssa...ehkä sit jos hyvin käy.
Hmm....meillä esikoinen on jo 18, keskimmäinen 16v ja nuorin 3 vuotias.tämä on ollut ihanteellinen kombo, isommat ovat olleet niin iso helpotus arjessa ja meidän tähtönen saanut huomiota varmaan liiaksikin :) elämä on just nyt helppoa joten jännittää kyllä millaiseksi arki muuttuu jos tämä raskaus nyt ylipäänsä jatkuu. Oma ikäkin jo pelottaa
 
Minä en myöskään vielä ole fbssä, ultran jälkeen liityn, jos kaikki hyvin.

Meillä tulee ekalle ja tokalle ikäeroa n. 2,5v.

Täällä lievä paha olo jatkuu päivittäin, iltaa kohden enemmän, varsinkin jos on enemmän liikkeellä tai muuten paljon tekemistä.
 
Huomenta! Täällä alkaa jo kova väsymys nostamaan päätään..huh. Ja pahaolo myös, vähän väliä pitää syödä, että olo olisi jokseenkin siedettävä. Lapsista oli puhetta, meillä on tytöt 10v, 8v, 5v ja pojat 4v ja 2v. viimeisin on syntynyt rv 33 joten vähän pelottaa kuinka nyt käy. Pojista kun olen ollut jo vuodelevossa aikasessa vaiheessa ja syönyt vaikka mitä estolääkkeitä, mutta viimisessä ne ei auttaneet yhtään.
Ja päivystyskäynnillä supistelujen takia lääkäri ultrasi sisältäpäin ja kun minä siinä sitten rupesin aivastelemaan niin lääkäri huomasi, että sisäsuu aukesi reippaasti. Jäin sitten tarkkailuun ja kypsyteltiin vauvan keuhkoja ja 4 pv myöhemmin vauva sitten syntyi. Mites teillä muilla on aikaisemmat raskaudet sujuneet?

Äippäkuudelle rv 5+6
 
Mulla on inhottava tunne, ettei tuolla ketään ole. En mitenkään pysty kuvittelemaan, että olisin ihan oikeasti raskaana. Kyllä tulee piinaava viikko tästä kun ultraa odottelen. Vielä 6 päivää.. Tekis mieli tehdä CB:n digi ja katsoa mitä viikot näyttää, mutta toisaalta ei viitsit tuhlata rahaa, kun ei se mitään muuta, näytti sitten mitä hyvänsä. Ehkä siis odottelen sinne ensi viikon maanantaille. Saas nähdä.

5+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on inhottava tunne, ettei tuolla ketään ole. En mitenkään pysty kuvittelemaan, että olisin ihan oikeasti raskaana. Kyllä tulee piinaava viikko tästä kun ultraa odottelen. Vielä 6 päivää.. Tekis mieli tehdä CB:n digi ja katsoa mitä viikot näyttää, mutta toisaalta ei viitsit tuhlata rahaa, kun ei se mitään muuta, näytti sitten mitä hyvänsä. Ehkä siis odottelen sinne ensi viikon maanantaille. Saas nähdä.

5+1
Mulla sama olo.. Ois liian hyvää jos täältä jouluvauva tulisi, niin paljon vastoinkäymistä on yrityksessä ollut.. Tätä on yritetty nyt 2,5v ja kaksi plussaa saatu jotka molemmat kesken. Kuopusta yritettiin 1,5v ennenkuin lääkkeillä tärppäs. Nyt oon syönyt clomeja 3tbl/kierto ja tässä kierrossa otin vaan yhden.. joten jos ei oo isommalla annoksellakaan tärpännyt niin miksipä pienemmälläkään loppuun mentäis.

Ylihuomenna neuvola..

4+6
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
sanzzes / 36 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS

21.12
Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Josephina / 26 / 1.lapsi
Leonella / 2.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
pisamapeikko

29.12
waninka / 2.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
JonMa: minäkään en ole Facebookissa, enkä edes pääse, kun ei minulla ole sellaista..:D
Pahin ällötys ohi, nyt pystyy jo jotain touhuamaankin. Voiko olla että näin aikasin loppuu se pahin pahoinvointi. Viikon ollut helpompana. Viikkoja nyt tasan 8+0.
Huomenna olisi neuvola, kylläpä jännittää! :D
 
Tervetuloa uusille ❤ täällä ei kummempaa. Samat oireet jatkuu, väsymystä, palelua, etomista, tissit kipeät.. Alaselkä on alkanut tulla kipeäksi, huomaan sen tulevan rasituksesta, menee kyl levolla ohi. Tuo väsymys on kyl aikamoista. Ja huomaan et töissä mulla on ihan jäätävä ketutus. Tulee itellekin kurja olo kun en oikeesti vaan nyt jaksais olla töissä. Meille ikäeroa tulee 6v7kk ja 4v4kk.
Mua on alkanu pelottaa et menee kesken. Nyt on ne päivät kun menkkojen pitäis alkaa (eilen tai tänään) mut vuotoa ei oo näkynyt. Ja tokihan olen pienen ultrassa jo nähnyt, mut siltin.. Menis vaan aika nopeasti! Tekis mieli tilata doppleri, mut en tiedä.. Äh.

Siitä emätintulehduksesta raskausaikana ni mulla oli tokasta, eipä se oikein mitenkään vaivannut. Ainoo oli ne supistukset mitkä alkoi aikasin. Mut vaikka se tulehdus hoidettiin ni kyl silti supisteli, et en tiedä. Siel oli jotku clue?solut koholla.

Catharin & mini 8+2
 
Hei ja saako vielä ängätä joukkoon tonttuiseen?? Olin tuolla marraskuun odottajien puolella ensin, mutta pikkanen osottautuikin vähän hitaammaksi tarttujaksi ja tänään toisessa varhaisultrassa LA siirtyi 1.12. Itse pelkäsin jo kaikkea mahdollista kun aika tarkkaan tiedän päivät milloin vauvaa "tehty", mutt tää sissi vissiinki sitte vaan tarras vähän myöhemmin kiinni.

Mutt nyt siis kaikki tähän asti ok, pikku "sammakko" vastasi ultrassa viikkoja 8+5 ja sydän sykytteli kovasti. :p

Eli jos listalle pääsee: Truuly 38v 2.lapsi LA 1.12

Myös faceen olisin innokas liittymään jos vielä mahtuu? Kellekkäs se piti viestiä nakata?
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
sanzzes / 36 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS

21.12
Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Josephina / 26 / 1.lapsi
Leonella / 2.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
pisamapeikko

29.12
waninka / 2.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Hei ja saako vielä ängätä joukkoon tonttuiseen?? Olin tuolla marraskuun odottajien puolella ensin, mutta pikkanen osottautuikin vähän hitaammaksi tarttujaksi ja tänään toisessa varhaisultrassa LA siirtyi 1.12. Itse pelkäsin jo kaikkea mahdollista kun aika tarkkaan tiedän päivät milloin vauvaa "tehty", mutt tää sissi vissiinki sitte vaan tarras vähän myöhemmin kiinni.

Mutt nyt siis kaikki tähän asti ok, pikku "sammakko" vastasi ultrassa viikkoja 8+5 ja sydän sykytteli kovasti. :p

Eli jos listalle pääsee: Truuly 38v 2.lapsi LA 1.12

Myös faceen olisin innokas liittymään jos vielä mahtuu?
Tervetuloa! Faceen mahtuu vielä. Laita vaikka mulle viestiä ni lisään sut facessa kaveriksi ja lisään sut sit siihen ryhmään :)
 
JonMa: minäkään en ole Facebookissa, enkä edes pääse, kun ei minulla ole sellaista..:D
Pahin ällötys ohi, nyt pystyy jo jotain touhuamaankin. Voiko olla että näin aikasin loppuu se pahin pahoinvointi. Viikon ollut helpompana. Viikkoja nyt tasan 8+0.
Huomenna olisi neuvola, kylläpä jännittää! :D
Sitä juuri tarkoitinkin, kun en itsekkään enään ole koko fb:ssä. Taisin muotoilla kysymyksen huonosti. :rolleyes: Edellisten odotuksissa olen ollut ja odotusryhmissä sitä kautta. Toivoisin silti tälläkin kertaa pääseväni esim live tapaamisiin mukaan, mutta luultavasti tämä palstan puoli nuukahtaa siinä kohtaa, kun suuri osa siirtyy fb:n puolelle.:(
 
Sitä juuri tarkoitinkin, kun en itsekkään enään ole koko fb:ssä. Taisin muotoilla kysymyksen huonosti. :rolleyes: Edellisten odotuksissa olen ollut ja odotusryhmissä sitä kautta. Toivoisin silti tälläkin kertaa pääseväni esim live tapaamisiin mukaan, mutta luultavasti tämä palstan puoli nuukahtaa siinä kohtaa, kun suuri osa siirtyy fb:n puolelle.:(
Yritetään pitää tämä palsta hengissä fb:stä huolimatta, kun kaikki eivät sinne edes halua :)
 
  • Tykkää
Reactions: JonMa
Onnea uusille tulokkaille :love:

Ikäerosta; meillä näille tulee eroa 8v ja muutama kuukausi, riippuu nyt siitä millon pikkukakkonen meinaa maailmaan tulla.

Pahoinvointi sen kun jatkuu. Välillä on parempia päiviä, siihen pienen etovaan oloon ei edes kiinnittä huomiota ja välillä taas älyttömän huono olo, tuntuu vähän väliä että oksennus lentää. Kerran vasta oksentanut ja toisaalta toivon ettei enempää tarviisi, vihaan oksentamista. Väsymys on pahentunut entisestään, koko ajan väsyttää ihan sama nukkuuko yöllä monta tuntia ja päivällä lisää, välillä meinaa pystyyn nukahtaa :sleep: palelua ja rintojen kipeyttäkin löytyy.

Pikkukakkonen 9+1
 
Mulla sama olo.. Ois liian hyvää jos täältä jouluvauva tulisi, niin paljon vastoinkäymistä on yrityksessä ollut.. Tätä on yritetty nyt 2,5v ja kaksi plussaa saatu jotka molemmat kesken. Kuopusta yritettiin 1,5v ennenkuin lääkkeillä tärppäs. Nyt oon syönyt clomeja 3tbl/kierto ja tässä kierrossa otin vaan yhden.. joten jos ei oo isommalla annoksellakaan tärpännyt niin miksipä pienemmälläkään loppuun mentäis.

Ylihuomenna neuvola..

4+6
mä en oo ees uskaltanu neuvolaan vielä soittaa. Katson sitten uä:n jälkeen, jos on aihetta. Mä en edes tiedä, miksi tällainen tunne. Olen kyllä joka raskaudessa pelännyt alusta loppuun asti kaikkea kamalaa. Doppleri käytössä viikosta 9 lähtien joka päivä jne. Raskaudet on olleet suht helppoja ja ihania, samoin synnytykset. Samoin jokainen on tärpännyt heti, lähes pelkästä ajatuksesta. Toivon, että tämä huono tunne johtuu vain epäuskosta omaa onnea kohtaan ja juuri siitä jouluvauvan ihanuudesta. Ajatuskin, että saisin jotain niin hienoa vielä (kun lapset piti jo olla tehty) on niin uskomaton.

Sinulla on kyllä Pisamapeikko ollut tosi raskasta ja ymmärrän oikein hyvin, miksi tuntuu, ettei tästä mitään tule. Saanko kysyä, missä vaiheessa km:t tapahtuneet? Olen joskus tosi kauan sitten saanut keskenmenon, mutta en silloin edes tiennyt olevani raskaana joten se ei ollut niin kauhea paikka. Nyt jos menisi kesken en tiedä miten jaksaisin alkaa uuteen yritykseen. Toisaalta se kai on ainoa "hoitokeino". Todella toivon, että sinullakin vihdoin menisi kaikki nappiin ja saisitte sen pienen tontun! :)
 
Jos nyt hieman positiivistakin, niin ainakin raskausoireet ovat ehkä voimakkaammat kuin koskaan tässä kohtaa. Etenkin henkisella puolella. Pillitän kyllä milloin mistäkin. Siis katsoin yksi päivä niitä amerikkalaisen kuvakilpailun tuotoksia, joissa synnytyksen aikana oli otettu kuvia. Voi luoja, että aukesi hanat. Kaikki vauvoihin liittyvä saa itkemään. Onko muilla tätä samaa :D Väsy painaa myös, mutta se on minulle tuttua kaikista odotuksista ihan alusta asti. Oksentanut en ole raskaana koskaan, se rajoittuu pieneen ällötysoloon silloin tällöin. Repäisykivut ja vessassa ravaaminen väsyn lisäksi ainoita fyysisiä oireita. Tuo vessaongelma kyllä ahistaa, jos tässä loppuun mennään. Viime raskaudessa viimeiset pari kk kävin öisinkin 15-30min välein vessassa läpi yön. Aloin lopuksi olla niin väsynyt, kun en koskaan puolta tuntia pidempään saanut nukkua, että menin pyytämään käynnistystä. Sen sainkin, mutta loppujen lopuksi kuitenkin syynä SGA-epäily, joka tuli ilmi kun ultrailtiin käynnistystä miettiessä. (vauva oli loppujen lopuksi ihan normaali vauva 2,8kg, kuten esikoisenikin) Oli se kyllä kamalaa aikaa. Itkin vaan aamut ja yöt, kun olisin halunnut nukkua, mutta vaikka olisin ollut juomatta klo 18 jälkeen, niin se vessaravaaminen jatkui silti. YYH.
 
Hei! Muistampa vihdoinkin ite myös tänne kirjottaa. Aina tuntuu tulevan jotain muuta kun muistuu tämä mieleen.
Eli täällä olisi 24 vuotias toista lasta odottava äiti. :) 11.12. pitäisi olla laskettu ja viikkoja siis nyt 7+2. Varhaisultrassa ajattelin käydä ensi viikolla kun nyt saadaan sunnuntaina juhlittua esikoisen 2v synttärit pois alta. Maanantaina on ensimmäinen neuvola yhtä aikas esikoisen neuvolan kanssa.
Nyt täytyy vaan alkaa opetella tänne kirjoittelu uudestaan, esikosenkin ryhmässä kun on jo yli kaksi vuotta juteltu vaan Facebookissa. :)

Tähän FB ryhmään tulisin mielelläni mukaan sitten varhaisultran jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
sanzzes / 36 / 1.lapsi
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS

21.12
Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Josephina / 26 / 1.lapsi
Leonella / 2.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
pisamapeikko

29.12
waninka / 2.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Jos nyt hieman positiivistakin, niin ainakin raskausoireet ovat ehkä voimakkaammat kuin koskaan tässä kohtaa. Etenkin henkisella puolella. Pillitän kyllä milloin mistäkin. Siis katsoin yksi päivä niitä amerikkalaisen kuvakilpailun tuotoksia, joissa synnytyksen aikana oli otettu kuvia. Voi luoja, että aukesi hanat. Kaikki vauvoihin liittyvä saa itkemään. Onko muilla tätä samaa :D Väsy painaa myös, mutta se on minulle tuttua kaikista odotuksista ihan alusta asti. Oksentanut en ole raskaana koskaan, se rajoittuu pieneen ällötysoloon silloin tällöin. Repäisykivut ja vessassa ravaaminen väsyn lisäksi ainoita fyysisiä oireita. Tuo vessaongelma kyllä ahistaa, jos tässä loppuun mennään. Viime raskaudessa viimeiset pari kk kävin öisinkin 15-30min välein vessassa läpi yön. Aloin lopuksi olla niin väsynyt, kun en koskaan puolta tuntia pidempään saanut nukkua, että menin pyytämään käynnistystä. Sen sainkin, mutta loppujen lopuksi kuitenkin syynä SGA-epäily, joka tuli ilmi kun ultrailtiin käynnistystä miettiessä. (vauva oli loppujen lopuksi ihan normaali vauva 2,8kg, kuten esikoisenikin) Oli se kyllä kamalaa aikaa. Itkin vaan aamut ja yöt, kun olisin halunnut nukkua, mutta vaikka olisin ollut juomatta klo 18 jälkeen, niin se vessaravaaminen jatkui silti. YYH.
Mun molemmat tytöt on sga-vauvoja, eka 2,2 kg ja toinen 2,4kg :) molemmat käynnistetty 37+0 :)
 
Täällä poksahti 7+0 ja äsken iski 10 minuutin kipukohtaus joka tuntui ensin vatsassa ja sitten selässä oikein kunnolla ja meni ohi. Kellään vastaavia nyt tai aikasemmista? Toivon että liittyvät kohdun kasvuun tms. mutta netti on vaarallinen omalle päälle kun lueskelee kaikkea...voiko tää alku tuntua yhtään pidemmältä ja osaako sitä sitten toiseen kolmannekseen hieman relata.
 

Yhteistyössä