Joulukuun 2016 muruset <3

miss_piggy
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
sanzzes / 36 / 1.lapsi
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS

21.12
Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Josephina / 26 / 1.lapsi
Leonella / 2.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
pisamapeikko

29.12
waninka / 2.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy[/QUOTE]
 
miss_piggy
Listaa muokattu ja la vaihdettu 11.12. Tänään oli varhaisultra. Yksi alkio mitaltaan noin 1,16cm ja vastasi viikkoja 7+2- pari päivää siis pienempi mitä omien laskujen mukaan.
Ikäerosta, meille ikäeroa tulis aika lailla 2v10kk .Mulla menee hermot just vaan ton 2-vuotiaan kans ku ei tottele yhtään, ollaan sijaisasunnossa putkirempan vuoksi (vesivahinko naapurissa) ja koko aika pitää tökkiä teeveetä niin että meinaa lentää lattialle ja väännellä hellan nuppeja, ei usko kun kielletään jaoon joutunu suuttua ihan kunnolla. En tiä miten jaksan sitte kahden pienen kans jos tää tästä ei rauhotu. Poika on kaikenlisäks ollu vauvasta asti huono nukkumaan, joten tiä sitte millon saa nukkua kunnon yöunia itekki.
Meidän lapsiluku on kyllä tän jälkeen täynnä!
 
Mun molemmat tytöt on sga-vauvoja, eka 2,2 kg ja toinen 2,4kg :) molemmat käynnistetty 37+0 :)
On ilmeisesti jouduttu viettämään ensimmäiset päivät keskolassa? Onko sulla joku syy SGA-diagnoosiin? Mua ärsytti silloin kun ne jankutti että olenko polttanut ym (en ollut) kun koetin sanoa, että meidän perheessä kaikki naiset saa pieniä vauvoja, ja että esikoinenkin oli reilusti alle 3kg. (olen myös itse aika pienikokoinen) Käynnistysaamuna sitten lääkäri tunnusteli ja vähän vihaisesti totesi, että "eihän tää mikään pieni oo, ihan normaali 3-kilonen" :D tyyliin "mitä sä täällä edes teet?!" :D No, vauva syntyi kuitenkin samana päivänä ja oli oikein hyvinvoiva.
 
miss_piggy
Minä ja mies ei olla isokokoisia ja poika oli silti 3970g. Sairaalassa oltiinkin sitten 10 päivää kun pojan crp arvot oli niin paljon kohollaan että joutui antaa päähän asennetun kanyylin kautta antibioottia 5 vuorokautta ja 3 kertaa päiässä. Nieli varmaan lapsivettä kun ponnistusvaihe kesti ja oli jumissa jonkun aikaa..kätilötkin naureskeli että eivät oo aikoihin nähneet noin suippopäistä vauvaa. Ja aika ufon näkönen poika olikin. Syntyi 40+3 ja mulla oli joku tulehdus loppuraskaudessa joka ilmeni kutinana ja poltteluna ja oli saanu sen verran aikaiseksi että kohdunsuu oli auennut 1,5cm.
 
On ilmeisesti jouduttu viettämään ensimmäiset päivät keskolassa? Onko sulla joku syy SGA-diagnoosiin? Mua ärsytti silloin kun ne jankutti että olenko polttanut ym (en ollut) kun koetin sanoa, että meidän perheessä kaikki naiset saa pieniä vauvoja, ja että esikoinenkin oli reilusti alle 3kg. (olen myös itse aika pienikokoinen) Käynnistysaamuna sitten lääkäri tunnusteli ja vähän vihaisesti totesi, että "eihän tää mikään pieni oo, ihan normaali 3-kilonen" :D tyyliin "mitä sä täällä edes teet?!" :D No, vauva syntyi kuitenkin samana päivänä ja oli oikein hyvinvoiva.
Esikoinen oli teholla 2vrk, vajaa 2vko oli sit keskolassa opettelemassa syömään. Oli nenämahaletkua ym. Kuopus taas pääsi ihme kyllä mun kanssa osastolle ja pääsi kotiin 3vrk ikäisenä ❤ mulla on perussairautena munuaissairaus, joka ilmeisestikin liittyy siihen. Mulle myös tulee herkästi raskausmyrkytys, niinkun molemmista olikin. Katotaan miten kolmannen kanssa käy. Mä vaan niin toivon et saisin hänetkin osastolle mun kanssa, koska se vaan oli niin ihanaa. Kun taas esikosta oli jotenki tosi vaikee sit lähentyä vauvan kans ku joutu olee niin paljon erossa. :(
 
Esikoinen oli teholla 2vrk, vajaa 2vko oli sit keskolassa opettelemassa syömään. Oli nenämahaletkua ym. Kuopus taas pääsi ihme kyllä mun kanssa osastolle ja pääsi kotiin 3vrk ikäisenä ❤ mulla on perussairautena munuaissairaus, joka ilmeisestikin liittyy siihen. Mulle myös tulee herkästi raskausmyrkytys, niinkun molemmista olikin. Katotaan miten kolmannen kanssa käy. Mä vaan niin toivon et saisin hänetkin osastolle mun kanssa, koska se vaan oli niin ihanaa. Kun taas esikosta oli jotenki tosi vaikee sit lähentyä vauvan kans ku joutu olee niin paljon erossa. :(
Mutta siis esikoisella oli myös napavirtauksissa häikkää ni senkin takia kunto ei sit ollut mitä parhain. Sai muistaakseni pisteet 6-7-7. Kuopus sai 9-9-9. Kuopuksesta sanottiin synnytyssalissa et varmaan lähtee keskolaan kokonsa puolesta mut onneks ei sit kuitenkaan ❤
 
Mulla on siis huomenna eka neuvolakäynti. Puhelimessa neuvolantäti ei ainakaan maininnut mitään, että pitäisi olla pissaamatta ennen tuloa. Unohtikohan vain kertoa, pitääkö minun olla pissaamatta ja kuinka monta tuntia ennen käyntiä. Voi odottautua hankalaks kun tän raskauden aikana on saanut kyllä koko ajan vessassa juosta :D tarviiko käyntiin varautua jotenkin muuten, pitääkö ottaa jotain mukaan?Osaiskohan joku vastata mulle pikasesti
 
Mä sain vaan ohjeen täyttää esitietolomakkeen etukäteen netissä, muuten ei tarvi meidän kaupungissa valmistautua. Tuskin näin alkuun vielä katsotaan pissaa.

Mä oon synnyttänyt pian 11v sitten. Ja sehän meni niinkin hyvin, että sairaalassa oli tuolloin ruuhkaa, kaikki salit täynnä ja kätilöt varattuja. Odoteltiin jossain isien huoneessa 1,5h ja kun kätilö teki sisätutkimuksen, ni paikat olikin jo täysin auki . Olin niin henkisesti turvautunut epiduraaliin, ja kun hiffasin etten saakaan sitä, niin kieltäydyin ponnistamasta . Ponnistelinkin sitten melkein tunnin, ilokaasulla meni se keikka.

Mulla on viimeisen päälle tyypilliset raskausoireet, armoton väsymys, nukun normiyöunien lisäksi 1-2h päikkärit. Ja tää pahoinvointi ja närästys on jotain ihan kaameeta. Vielä en oo oksentanut, mutta ei oo tällä viikolla kaukaa aamuisin liipannut. Edellisen raskauden aikana oksensin koko alkuraskauden, en vaan muista kuinka pitkään. Ja selkää jomottaa.

On tää silti vaan niin ihanaa (näin iltaisin ) ja ihmeellistä . Nyt kait rv 6+1?
 
Mulla on siis huomenna eka neuvolakäynti. Puhelimessa neuvolantäti ei ainakaan maininnut mitään, että pitäisi olla pissaamatta ennen tuloa. Unohtikohan vain kertoa, pitääkö minun olla pissaamatta ja kuinka monta tuntia ennen käyntiä. Voi odottautua hankalaks kun tän raskauden aikana on saanut kyllä koko ajan vessassa juosta :D tarviiko käyntiin varautua jotenkin muuten, pitääkö ottaa jotain mukaan?Osaiskohan joku vastata mulle pikasesti
No täällä meilläpäin ei ainakaan tarvitse ekalla kertaa antaa pissinäytettä että minen ainakaan pidättele...eikä onnistuiskaan . Lähisuvun sairaudet ja sinun sekä miehen tietoja kysellään.
 
Itsellä kanssa huomenna ensimmäinen neuvola. Minun käskettiin pidätellä 3 tuntia väh. Ja sitten pääseekin heti pissalle. Jännittää. Varhaisultra ajan ajattelin perua jos huomenna kaikki menee hyvin.

Täällä saatu ensimmäinen kunnon itkupotkuraivarit ja ilman syytä! Mieskin nauro mua ja aloin itsemään entisestään et miten se voi olla noin ilkeä kun nauraa Väsymys jatkuvaa, tissit kipuilee edelleen mutta onneksi jo hieman rauhoittuneet kun ne oli aivan järkkykipeet! Pahoinvointia ilmenee jos ei syö tasasen väliajoin, oksennus ei tule mutta kyökityttää..
 
minä jouduin myös antamaan heti pissanäytteen, ei sanottu etukäteen mutta muistelin vanhoista, ja oikein meni.. Mutta petyin kun ei kuunneltu sydän ääniä, sanoi ettei näin aikaisin niitä kuule heidän laiteilla viikkoja oli 8+0
Itsellä edelliset raskaudt sujuneet hyvin huolettomasti, en osannut pelätä mitään ja kaikki menikin hyvin, synnytykset olivat nopeat, mutta toisin olin silloin reilusti alle kolme kymppinen, nuorin tosiaan on jo 12v.
Nyt kun lukee netistä kaikkee..niin huoli on kova :( minulla np.ultra vasta kuukauden päästä, joten kovasti mietin yksityisellä käytiä varhaisultrassa, ovatko minkä hintaisia? Meillä olisi mehiläinen tai terveystalo vaihtoehdot.. Ja tosiaan mietin josko sais jostain dopleria ...
Voisin myös liittyä fc ryhmään :)
 
Heippa! Mä en tajua miks joku toinen sovellus laskee mulle viikoiksi 4+6, vaikks Vau-sovellus näyttää 5+0 tänään ja menkkojen eka päiväkin oli keskiviikko, samoin kuin oletettu hedelmöittyminen. Siks oon ollu niin sekasin omien viikkojen kaa kun alussa luulin että viikot paukkuu aina torstaisin. En tajua (n)
 
Meillä ennestään yksi lapsi, esikoinen on kohta 1v 10kk eli ikäeroa tulee riippuen millon vauva syntyy niin vajaa 2v 5kk.

Esikoista odottaessa olin sairaalassa levossa ja supistusten estolääkityksellä rv 25-27 tienoilla ja sitten sairaslomalla lepäili kotona aina rv 35 saakka. Synnytys kuitenkin käynnistyi ja esikoinen syntyi 35+3 2,56 kg. Mulla todettiin supistusherkkä kohtu, normaalia lyhyempi kohdunkaula. Ja tässä raskaudessa on vain yritettävä ottaa rauhallisemmin. Mulla käsien nostot aiheuttaa supistuksia joten puolivälin jälkeen käsiä ei saisi pakollista enempää nostella. Olen myös tiheämmässä seurannassa ensin neuvolassa ja sitten rv 25 eteenpäin polilla.

Viime raskaudessa supistelut alkoivat viikolta 17 ja oireilivat pelkällä selän jomotuksella jota neuvolassa pitivät vain si-nivel särkynä. Osastolla tajusin kun käytölle piirtyi supistuksia koko ajan että todennäköisesti selkäkipu on ollut lähes pelkästään supistuksia ja sitä mieltä lääkärikin oli.
 
Kovin on erilaiset käytännöt eripaikoissa. Tuo täytetty esitietolomake netissä olisi kyllä huippu juttu kaikkialla, säästyisi paljon aikaa ja vaivaa. Joissain neuvoloissa on jopa ultrat ja niistä olen kyllä super kateellinen vaikka raskauksia takana, minen muista milloin muuten niitä sydänääniä ruvetaan kuuntelemaan. Mä sain nyt ekan neuvola ajan vasta ensiviikon perjantaille, viikkoja olis sitten 8+ jotain. Verikokeille oisin halunnut jotta ois saanut selvyyttä tähän tilanteeseen. Vahvat viivat edelleen( eilen testasiin) mutta viimeviikkoinen digi 2-3 kyll huolestuttaa :/ :/
 
Meillä ensimmäisessä neuvolassa tehtiin pissanäyte ja testi neuvolan laitteell, ensi viikolla käyn verikokeissa ja vien pissanäytteen labraan. Ja äitienpäivän jälkeisellä viikolla on ensimmäinen kunnallinen ultra. Esikoisen kohdalla ensimmäisen kerran äänet kuunneltiin viikolla 16 ja nyt mulla on seuraava neuvola 13+4 ja neuvolatäti sanoi että silloin kuunnellaan :)
 
Kiitos vastauksista :) täytynee yrittää pidätellä ainakin se kolme tuntia varmuuden vuoksi. Mun mies tulee mukaan neuvolaan. Onko teidän miehet olleet neuvoloissa mukana? Mukavaa päivää kaikille! :)
Mies ollut muutamiin kertoihin mukana...jos sattunut olemaan just lomilla tjn muttei kyllä töistä pois sen vuoksi ole ollut. Nykyään taitaa olla ns laajennettu tarkastus jossain vaiheessa raskautta ja sinne miehen kuuluisi tulla mukaan.ultriin tottakai mukaan.
 
Pahoittelut menettäneille! :unsure: Toivottavasti pian tärppää uudestaan ja vuosi 2017 on teidän!

Täällä on 3v.-juhlat juhlittu, kaiken sain ajoissa valmiiksi ja kaikki meni hyvin. Pikku prinsessa oli tyytyväinen :love:
Sunnuntai ja maanantai välisen yön sekä maanantain sairasteltiin mahatauti :sick: Minä sekä esikoinen, molemmat aloitettiin 3 aikaan yöllä oksentamaan, esikko selvisi kerran oksentamisella, onneksi. Itse sain vielä aamun vessassa viettää. Nyt elämä jo voittaa! Painokin putosi 2kiloa! :eek:

Ikäeroista: meillä tytöillä on ikäeroa 2v7kk. Esikko täyttänee syyskuussa 6v ja ikäeroa hänen kanssaa tulisi se noin 6v3kk ja nuorempi täytti juuri kolme, joten hänen kanssaan olisi ikäeroa 3v 8kk. (Muoks. Lisäyksenä) Meillä on molemmat tytöt ollut pieniä syntyessään, vaikka mulla sokereita seurattiin raskausdiabeteksen takia. Esikko syntyi viikolla 38+5 46,5cm ja 2840g sekä kuopus vko 38 48cm ja 2950g.

Eilen sain minäkin soitettua neuvolaan ajan. On vasta 16.5. Eli kun viikkoja on 8+jtn. Mulle sanottiin puhelimessa että ekalla kerralla ei oteta pissanäytettä, ettei tarvii pidätellä kolmea tuntia. Ultraa meidän neuvolassa ei ainakaan oo ennen ollut, en tiedä nyt rempan jälkeen. Esikosta sydän äänet on kuunneltu ekalla kerralla, kuopuksesta ei kuunneltu. Saa nähdä että miten nyt sitte.

Mun mies ei ole neuvolakäynneillä ollut mukana, ultrakäynneillä vain. Hän kun on kaikki arkipäivät töissä pienessä firmassa. Jos haluaa vapaata pitää käyttää pekkasia.

Omaa napaa sen verran vielä et täällä edelleen ajoittaista kuvotusta :sick: Lihan käristäminen tai uudelleen lämmitys saa voimaan tosi pahoin! Vessassa saa rampata tosi usein, miten näin aikasin jo tarvii "pitää" vessaa lähettyvillä. :eek: Väsyttää :sleep: ja toisinaan taas vois puunata lattiasta kattoon :ROFLMAO: Nännit ovat tosi arat. Vatsallaan ei enää pysty nukkumaan kun alkaa ahdistaa ja sattumaan mahaan. Sekä eilen oli pakko kaivaa äitiyshousut säästöstä, ei pysty normi farkkuja pitää ilman ahdistusta ja painetta. Tarviis varmaan loputkin kaivaa esiin et olis toisetkin housut mitä käyttää :ROFLMAO: Mä kun oon parhaimmat odotusvaatteet säästänyt jo esikoisen odotuksesta.

-Janlind ja tonttu 5+6-
 
Viimeksi muokattu:
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille!:( Ja toivotaan ja uskotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin niillä jotka vielä varmistusta odotteli!:)

Myös täällä järkyttävä turvotus. Aiemmin maha turposi vasta illasta mutta nyt on kyllä jatkuvasti järkyttävä pallo :S eli löysillä paidoilla mennään ettei ihan vielä paljastuisi kaikille :D

Mantelikaneli oli valitellut oireiden loppumista. Täällä mennään samoilla viikoilla ja oireet myös lieventyneet. Itselläni oli pari oireetonta päivää, jolloin googlettelin kaiken keskeytyneestä keskenmenosta yms Nyt taas tuntuu joitakin oireita mutta mielestäni paljon lievempinä. Toivotaan että oireet vaan helpottivat jo tässä vaiheessa ja kaikki olisi hyvin! Olitteko Mantelikaneli käyneet varhaisultrassa?

Joku kyseli migreenistä, täällä on kärsitty muutama migreenikohtaus. Ja tulevat tosiaan pahempina kuin normaalisti :( Onko migreenistä kärsivät uskaltaneet ottaa mitään lääkettä?)
Mulla oli migreeni viimeks jo niin pahana ettei lääkkeet olisi enää ees auttaneet. Panadolia kaiketi vaan suositeltais. Mulla siitä ei ole mitään tehoa. Tarvii varmaan ottaa neuvolassa puheeksi että mitä sit ens kerralla...

Kerran on yksi kätilö sanonut että buranan voi rajoitusten mukaan ottaa satunnaisesti kunhan sen käyttö ei ole säännöllistä.
Migreenilääkkeet taitaa kyl olla sen verran vahvoja et niitä en ainakaan uskaltaisi ottaa.

Toivottavasti sulla pysyis migreenit vähäisenä! :love: Sitä kun ei toivo kenellekään! On kyllä niin kamalaa!
 
Ekassa raskaudessa mies ehti neuvolaan ehkä kerran tai pari. Äitiyskortin mukaan ekan kerran sydänäänet kuunneltiin rv 15 tienoilla toisessa neuvolassa. Pissanäyte annettiin vasta tokassa neuvolassa, mutta ekan neuvolan jälkeen muistaakseni piti toimittaa näyte labraan.

Täällä olo ollut ihan ok. Huono olo tulee, jos on pitkään syömättä. Tuntuu, että ois nälkä koko ajan...:)
 
Heippa!
Varhaisultrassa käyty aamulla ja siellä pieni ihanuus köllötteli ja sydän jumpsutti :love::love::love: vastasi viikkoja :)
Jospa sitä tänään nyt lapsille sitten kertoisi :)
Ikäeroa meillä tulee vanhimpaan 7,5v ja nuorimpaan 5,5v :)

Meillä mies tulee kaikkiin ultriin mukaan. Muutaman kerran oli mukana neuvolassa ekassa raskaudessa.

Kivaa päivää kaikille ja hyviä vointeja! :)

Aurankukka ja pikkuinen 7+5 :love:
 
Mulla oli migreeni viimeks jo niin pahana ettei lääkkeet olisi enää ees auttaneet. Panadolia kaiketi vaan suositeltais. Mulla siitä ei ole mitään tehoa. Tarvii varmaan ottaa neuvolassa puheeksi että mitä sit ens kerralla...

Kerran on yksi kätilö sanonut että buranan voi rajoitusten mukaan ottaa satunnaisesti kunhan sen käyttö ei ole säännöllistä.
Migreenilääkkeet taitaa kyl olla sen verran vahvoja et niitä en ainakaan uskaltaisi ottaa.

Toivottavasti sulla pysyis migreenit vähäisenä! :love: Sitä kun ei toivo kenellekään! On kyllä niin kamalaa!
Voi apua! Migreenistä olen minäkin alkuvaiheessa kärsinyt, mitään lääkettä en ole uskaltanut koskaan ottaa ja ne on venyneet ja kestäneet sen 3 päivää.
 
Kovin on erilaiset käytännöt eripaikoissa. Tuo täytetty esitietolomake netissä olisi kyllä huippu juttu kaikkialla, säästyisi paljon aikaa ja vaivaa. Joissain neuvoloissa on jopa ultrat ja niistä olen kyllä super kateellinen vaikka raskauksia takana, minen muista milloin muuten niitä sydänääniä ruvetaan kuuntelemaan. Mä sain nyt ekan neuvola ajan vasta ensiviikon perjantaille, viikkoja olis sitten 8+ jotain. Verikokeille oisin halunnut jotta ois saanut selvyyttä tähän tilanteeseen. Vahvat viivat edelleen( eilen testasiin) mutta viimeviikkoinen digi 2-3 kyll huolestuttaa :/ :/
Hmm....nyt vessassa käydessä paperiin hieman verta, ei kirkasta.
 
Tervetulo uusille!:X3:

Täälä poksahti käyntiin 5+0! Ehkä jotenki tyhmää mennä näillä raskausviikoilla kun neuvolassa se oli 4+6.(n) Mutta muutetaan la sitten joko varhaisultran jälkeen tai sitten Np-ultran. Mä tosiaan oon tässä pohtinu että siirtäisinkö varhaisultraa kun se tosiaan on rv 6+2-3. Mutta sitte pitäis siirtaa viikolla koska mulle käy paremmin se lauantain aika nii ei tarvi töistä yrittää lähteä sinne.

Mulla oli tossa yhessä välissä kauheeta kuvotusta muutaman päivän mut nyt se on hävinny. Hirveetä väsymystä on tullu että meinaa päivälläki nukahtaa.:sleep:
 

Yhteistyössä