Joulukuun 2016 muruset <3

Tänään oli eka neuvola.. vaikka mietin että siirränkö kuitenkin myöhemmäksi.

Ar-ultra on 11.5 & eka lääkäri 16.5.. Katotaan päästäänkö kumpaakaan.

Digi oli kyllä tänää 3+ mut löytyykö syke.. kestääkö mukana.

5+1
 
Tänään oli eka neuvola.. vaikka mietin että siirränkö kuitenkin myöhemmäksi.

Ar-ultra on 11.5 & eka lääkäri 16.5.. Katotaan päästäänkö kumpaakaan.

Digi oli kyllä tänää 3+ mut löytyykö syke.. kestääkö mukana.

5+1
Uskotaan et pysyy mukana ❤

Täällä oli eka neuvola tänään. Sydämensykettä ei suostunu th kuuntelemaan etten pety, minkä tosin arvasinkin. Hb 115, rr 135/80, prot +, paino on noussu vähäsen. La pidetään samana mitä ite olen laskenut, eli 4.12 koska th:n mukaan ultra oli niin lähellä sitä mitä ite laskin. Varattiin aika seulaan ja nt-ultraan, se on sit 23.5. :)
 
Tänään yritin käydä paikallisessa sairaalassa varaamassa ajan "neuvolaan", mutta täällä olikin taas systeemit muuttuneet sitten viime raskaudesta ja sain jonkun numeron johon pitäis yrittää soittaa heti aamusta, argh.

Mulla vissiin pahenee raskausoireet jokaisen raskauden myötä :/ Esikoisen kanssa ei ollut mitään muuta kuin väsymys ja turvotus joka ilmeisesti johtui raskausmyrkytyksestä kun seuraavan kanssa ei ollut pienentäkään turvotusta. Kuopuksen kanssa mulla oli ekaa kertaa nännit vähän arat ja väsymys. Nyt mulla on niin kipeet nännit, että kävellessäkin sattuu vaikka on rintsikat. Ja tällä viikolla on alkanut pahoinvointi.. Äsken meinasin juosta pöntölle kun tuli niin kaamee olo. Tuntuu kuin olis pienessä krapulassa koko ajan, tuntuuko teistäkin pahoinvointi siltä? Mulla on myös tässä raskaudessa iskenyt aivan käsittämätön loputon nälkä - eilen vedin lautasellisen ruokaa, meni 10min. kun mun maha jo kurni, otin lisää ja heti kohta oli taas nälkä. Sinnittelin pari tuntia iltapalaan asti, söin iltapalan ja taas sama juttu, heti uudestaan kurniva nälkä, siis ihan oikeesti maha KURNI nälästä, mitä ihmettä! :D

Mitäs Vappusuunnitelmia teillä on? Täällä ulkomailla ei ole oikein vapputunnelmaa, ylläri, mutta pitäähän sitä ainakin munkit paistaa ja fiilistellä muiden vappukuvia! :)

Anianna 6+3
 
Anianna aivan! Mullakin huono olo on sellainen krapulainen. Varsinkin istuminen lämpimän ruuan ääressä teettää tuskaa. Itsensä oikaiseminen pystyyn tai makaamaan auttaa vähän. Lisäksi tylsä ummetus vaivaa :cautious:

Vapuksi täytyy testata jotain uutta holitonta kuohuvaa!
 
Onks kellää muulla pahanhajuisia röyhtäilyjä? Luoja mä tunnen itseni iha possuksi :D

Paha olo lisääntyy iltaa kohti, sauna vei voimatkin. Koko ajan nälkä mutta mikään ei maistuis, ajatuskin etoo.
Ostin ranskalaisia illaks jos ne maistuis.

Vappukaupoilla käytävä huomenna. Pitää varmaan ostaa myös jotain holtitonta kuplivaa, miettii muutenkin jotain hyvää syötävää.. oon töissä ni kauheesti varmaan jaksa ees juhlii.
 
Voimia niille, jotka joutui luopumaan odotuksesta! <3

Minulla ei edelleenkään oksetusta. Lähinnä etoo vain silloin tällöin. Eikö myöskään tee mieli lämmintä ruokaa. Ei oikeastaan huvita syödä mitään. Alavatsa taas tuntuu olevan toisinaan kuin "tulessa" etenkin öisin. Pelottavaa... Yksi aamu tuntui ihan samalta kuin ennen juuri ennen menkkoja ja olin vielä nähnyt unta keskenmenosta.

Sitten ällöjuttuja... Yksi päivä tuli ihan haalean vaaleanpunaista vuotoa, joka sitten muuttui haalean vaaleanruskeaksi (vanhaa verta siis), joka sitten muuttui keltaiseksi. Ei sitä paljon ole tullut, mutta olen ollut silti peloissani, onko jokin pielessä (tulehdus?).

Kohta vappu! Tekee mieli simaa... Mutta mitähän sanoo vatsa :D

Tänään siis ehkä 6+3
 
Heippa, täällä on kaamee kestokrapula ympärivuorokautisesti! Ihan hillitön väsymys ja jatkuva pahoinvointi. Jos ei syö, oksettaa. Kuitenkin ajatus kaikesta ruoasta oksettaa. Helppoa! Ja närästys ei ainakaan vähennä pahaa oloa. Eilen kävin 5 minuuttia itkemässä pää pöntössä, oon niin väsynyt tähän oloon. En kuitenkaan oo oksentanut kertaakaan. Voimat on ihan poissa, eilen lyhyt kävelylenkkikin veti ihan veteläksi, ei puhettakaan et jaksaisi mennä jumppaan tai salille. En oo koskaan ollut kotona näin paljoa ku vikan kahden viikon aikana. Ja oon oikeesti maannut sängyssä kaiken ajan. Edellisestä raskaudesta on 11 vuotta, ni mietiskelin tässä, että koskakohan tää helpottaa? Töissä oon toistaiseksi saanut pidettyä asian salassa, ja ehkä työt vähän helpottaakin oloa, kun on pakko keskittyä muuhun, ku siihen ajatukseen "oksennan kohta".

Vappusuunnitelmia en oo uskaltanut tehdä, toiveissa olis suunnata Kaivopuistoon ekoille ulkojätskeille, jos vaan on hyvä ilma. Simat sain laitettua tekeytymään sunnuntaina, ja vieläpä pullotettua maanantaina, siinä on mun parin viikon saavutukset .
 
Hehe me ollaanki hehkeä porukka :sick::D:D:D

Täälläkin olo pahenee iltaa kohden. Olin kauppaan lähdössä, vaan pitikin palata pikasesti pöntön läheisyyteen. Ei oo onneks "tosi toimiin" tarttenu alkaa. Mies lähti ostamaan vissyä ja mehujäätä...

7+0
 
Heippa kaikille! Täällä ilmoittautuisi vielä yksi mukaan joukkoonne! Plussasin reilu viikko sitten suoraan yhden keskenmenon jälkeen, joten minulla on raskausviikkoja jotain väliltä 5-7. Varovasti veikkaan, että tänään mennään suunnilleen viikoilla 5+2.
Minulla on jo kaksi lasta ja toivon mukaan saamme joulukuun lopulla vielä kolmannen lapsen perheeseemme. Ensimmäinen neuvola on jo ensi viikolla. Kesän olemme kokonaan ulkomailla, joten en ihan ehdi Suomessa nt-ultraan kun viikkoja ei todennäköisesti ole tarpeeksi. Täytyy siis käydä sitten yksityisellä ulkomailla. Neuvolasta sanottiin kyllä, että he laittavat joka tapauksessa lähetteen nt-ultraan, ja pääsen sinne juuri ennen matkaa, kun raskautumista edeltäneen keskenmenon takia on mahdotonta tietää raskausviikkojani tarkalleen. Sopii minulle!

Olen kiinnostunut siitä joulukuisten facebook-ryhmästä, mutta uskaltanen liittyä sinne vasta ekan ultran jälkeen, jos sopii?
 
Oli pakko testata digillä myös, onko viikot lisääntyny asianmukaisesti. Taas kauheessa jännityksessä tuijotin sitä testiä, ja tulihan siihen se 3+. Silti kun ei vaan tunnu, että tuolla on mitään. Oon niin oireetonkin. ÄÄÄH. Suurin "oire" varmaan se, ettei tee mieli syödä. Varsinkaan leipää, jota yleensä popsin ihan hulluna. Onneks maanantai lähestyy ja pääsen sinne ultraan, tää on niin piinavaa :( Onneksi myös tuo vielä-melkein-vauva pitää ajatukset aika paljon muualla, ja oon keksinyt itelleni tekemistä kyllä :) Jättänyt gradunteon täksi viikoksi ja alkanut sisustaa lasten huonetta.

Onnittelut uusille ja pahoittelut niille, joita on kohdannut suru :(

5+3
 
Mulla on myös tässä raskaudessa iskenyt aivan käsittämätön loputon nälkä - eilen vedin lautasellisen ruokaa, meni 10min. kun mun maha jo kurni, otin lisää ja heti kohta oli taas nälkä. Sinnittelin pari tuntia iltapalaan asti, söin iltapalan ja taas sama juttu, heti uudestaan kurniva nälkä, siis ihan oikeesti maha KURNI nälästä, mitä ihmettä! :D

Mitäs Vappusuunnitelmia teillä on? Täällä ulkomailla ei ole oikein vapputunnelmaa, ylläri, mutta pitäähän sitä ainakin munkit paistaa ja fiilistellä muiden vappukuvia! :)

Anianna 6+3
Mulla myös nälkä kurnii mahassa koko ajan, ei mee kuin hetki ruokailusta ja taas on nälkä. Tulee nopeasti heikko olo, jos ei laita suuhunsa taas jotakin. Rasittavaa, ihan sama juttu oli viime raskaudessa.
 
Bittikukka tuo sun teksti oli ku mun suusta..ymmärrän niiiin miltä susta tuntuu! Aivan yhtä kaamea olo täälläkin. :( Ootan vaan et millon tää helpottaa..vai helpottaakokaan. Aivan jäätävä oksetus, närästys ja turvotus jatkunu nyt kolme viikkoa. Parina aamuna oon kyllä oksentanuki vaikka pyrin välttämään sitä viimoseen asti. Mulla ei auta edes syöminen. Yleensä on syönnin päälle vaan entistä pahempi olo.
Ja voi kamala mikä väsymyskin! Nukahdin kouluun yks päivä ja sohvalle nukahdan tuon tuosta. Oi tätä raskauden ihanuutta! :ROFLMAO: Just.

Onko kukaan kokeillu vielä dopleria? Mulla on sellanen ja ihan mielenkiinnosta kokeilin eilen ekan kerran. No eihän sieltä tietenkään mitään kuulunu..mutta pian vois alkaa kuulumaan "hevosenlaukkaa". Jos tuolla nyt ketään masussa on..Kuulin kuopuksesta rv 8+4 ekan kerran.

Tervetulotoivotukset uusille!
Pahoittelut km:n kohdanneille! ❤

MiNalo rv 8+0
 
Oi, mä olen tässä metsästänyt käytettyä kotidoppleria! Täytyy kai kuitenkin ostaa ihan uusi, kun tuntuvat menevän torista heti, ennen kun ehtii edes nähdä uutta ilmoitusta.

Kovasti tekisi mieli kokeilla sellaista... :) Saisi mieskin kuunnella vauvan ääniä :love:
 
Heippa kaikille! Täällä ilmoittautuisi vielä yksi mukaan joukkoonne! Plussasin reilu viikko sitten suoraan yhden keskenmenon jälkeen, joten minulla on raskausviikkoja jotain väliltä 5-7. Varovasti veikkaan, että tänään mennään suunnilleen viikoilla 5+2.
Minulla on jo kaksi lasta ja toivon mukaan saamme joulukuun lopulla vielä kolmannen lapsen perheeseemme. Ensimmäinen neuvola on jo ensi viikolla. Kesän olemme kokonaan ulkomailla, joten en ihan ehdi Suomessa nt-ultraan kun viikkoja ei todennäköisesti ole tarpeeksi. Täytyy siis käydä sitten yksityisellä ulkomailla. Neuvolasta sanottiin kyllä, että he laittavat joka tapauksessa lähetteen nt-ultraan, ja pääsen sinne juuri ennen matkaa, kun raskautumista edeltäneen keskenmenon takia on mahdotonta tietää raskausviikkojani tarkalleen. Sopii minulle!

Olen kiinnostunut siitä joulukuisten facebook-ryhmästä, mutta uskaltanen liittyä sinne vasta ekan ultran jälkeen, jos sopii?
Mikä sun la mahtaa olla? Lisään sit listoille :)

Mä oon kans miettiny tota doppleria. Aluks päätin etten osta, mut tänään kävin lastentarvikeliikkeessä mut siel ei ollu. Vähän on alkanu siis nakottaa. Ei viittis tonne facen lastenkirpullekaan laittaa ilmotusta et ostetaan, kun sit kaikki näkee.
Mulla särkee paikat niin ku loppuraskaudessakin, nyt ku tää on jo nyt alkanu ni tätä menoa olen nopeesti saikulla. :( tänään vasta 8+5.
 
Netistä löytyy hyvin nuita dopplereita, aika edullisiakin osa. :) itse tilasin viime raskauteen ja on se ihan kiva tälläselle hermoilijalle ennen ku ne vauvan liikkeet alkaa tuntua. Ja onneksi löysin ne sydänäänet joka kerta niin ei tullu paniikkeja, joskus joutu toki kauemmin hakemaan. Aluksi se oli helpompaa kun kohtu oli vielä pieni ja syke löyty aina samasta kohtaa. Muistaakseni rv 10 eteenpäin kuului minulla :)
 
Mä aion taas ostaa dopplerin. Ehdin myydä viime raskaudessa hommaamani. Se oli kyllä mulle ihan pelastus koska olen tällainen panikoija. Käytin loppuun asti aina silloin tällöin. Ekan kerran äänet löytyi rv 8+4. Nyt ajattelin ekan kerran etsiä n. 9+0, mutta ehtinen käydä uä:ssäkin sitä ennen kahdesti :D (jos siellä siis jotain edes on)
 
Onnea uusille odottajille ja suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille!

Me käytiin eilen varhaisultras ja sielä pienen pieni papu jo liikku ja sydän löi:love::love: Aivan uskomaton tunne ku näki siitä ruudulta oman vauvelin!
Täälä on tällä viikolla ollu just tuota krapula-olotilaa, alkaa iltapäivällä ja pahenee iltaa kohden. Ei oo tarvinu oksentaa, mut tuskanhiki päällä vaan maata.

Tänään 8+1, vielä ois reilu viikko ekaan neuvolaan :)
 
miss_piggy
Mulla oli tänään eka neuvola. Neuvolan laskujen mukaan viikkoja 8+0 mutta ultran mukaan joka oli tiistaine 7+5. Lähete lähti nt-ultraan ja rakenneultraan, verikokeet otettiin samalla, pissanäyte pitäis viedä labraan. Sokerirasitukseen joudun menemään kun bmi 26. Eipä oikein muuta erikoista. Väsyttää ja välillä tulee hieman huono olo mutta pahoinvointirannekkeet auttaa ja nyt ostin sitä B6-vitamiinia jota koitan ottaa 100mg päivässä.
 
Jännä et nyt jo monelle laitettu lähete rakenne ultraankin, meillä saa ajan vast lähempänä. Eikä siis mitään lähetteitä laiteta minnekään :) mä oon ihan kuoleman väsyny. Huomenna olis vielä lapsen synttärijuhlat, oon yrittäny siivota ja kaikkee, mut en oo ees jaksanu ajatella mitä kaikkea tarjoan. Mulla on paikat ollu tänään tosi kipeet, tukivyö on kyl ihan ehdoton nyt jo. Kumpa vaan tulis ens viikko ni saan sen.

catharin & mini 8+5
 
Mulla on tiedossa myös rasitukset kun edellinen oli rd raskaus..

Eilen viilteli alaselkään huolella..kylmägeeli auttoi. oli muutenkin torvottava ja pierettävä olo. ihan varma et nyt viimestään kesken meni. Tekis mieli ens vkolla ultraan mutta eipä sinne kannata näillä vkoilla mennä..

5+3
 

Yhteistyössä