* Joulukuun clomistit *

No minähän taidan sitten kuulua tähän ketjuun kanssa. Vielä ei ole menkat alkaneet, mutta lauantaina odottelen alkamista. Ensimmäinen clomikuuri sitten olisi.
Sain tuohon clomien kanssa jotain toista lääkettä. Käytetään kuulemma vaihdevuosien hoitoon. Mut tässä tapauksessa pitäs auttaa kohdun limakalvoa pysymään hyvänä. Kuulemma ne clomit voi sitä limakalvoa ohentaa. Lääkäri sanoi, että kokeilen ekan kierron clomeja yksin ja sit jos on niukat menkat niin otan ton toisenkin lääkkeen. Onkohan kellään kokemuksia? Kuinka paljon ne clomit sit oikeesti vaikuttaa siihen kohdun limakalvoon?
 
Mulla on nyt kp4 ja eka clomikuuri. Yksi inssi on jo takana ja nyt sitten tulossa toinen. Nyt vaan jännittää että meneekö se inssi viikonlopulle.

Onko teillä ollut oireita clomeista tai muista hormoneista. Mulla edelliskierrolla 3 x menopuri-pistos ja sitten pregnyl. Jossain vaiheessa mun vasen kylki/ maha on tullut aika kipeäksi. En enää muista koska se on alkanut oireileen mutta hoitojen aikana kumminkin. Ei siinä muuten mitään, mutta töissä on välillä oikein tosi hankalaa pitää naamavärkkiä ihan pokerina kun niin kovaa välillä mahaa kirpäisee ja tietenkin aina täysin odottamatta. Koko kuukautta kun ei viitsi sanoa että "menkat vaan :whistle:


Positiivista mieltä kaikille =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 18:57 Robotti Ruttunen kirjoitti:
Lääkäri sanoi, että kokeilen ekan kierron clomeja yksin ja sit jos on niukat menkat niin otan ton toisenkin lääkkeen. Onkohan kellään kokemuksia? Kuinka paljon ne clomit sit oikeesti vaikuttaa siihen kohdun limakalvoon?
Miulla oli älyttömän niukat menkat jo ennen clomeja, joten en ole huomannut eroa. Miulla muniksen irtoamattomuus johtuu reilusta ylipainosta, että nyt vaan yritetään sitä saada tapahtumaan ja laihtumisella menkkoja runsautumaan ja säännöllistymään (4,5kg saanut jo pois :) ). Meillä on IVF varattu maaliskuulle, että sinne asti olis tarkotus nuita clomeja syödä. Miulle lääkäri ei ole puhunut mitään kohdun limakalvon ohenemisesta :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 19:49 Nasu kirjoitti:
Onko teillä ollut oireita clomeista tai muista hormoneista.
Miulla maha turpoaa ja nippailee välillä kovastikin. Välillä pissattaa, saattaa huipata ja tulla hikipuuskia, mutta kyllä ne kestää :)
 
Emppu1978
Tuun kanssa mukaan... Täällä onkin "tuttuja"!

Mun toinen erä clomeja popsitaan vasta joulukuun puolessa välissä, mutta tällaisena poikkeavana on niin kiva kuulua porukkaan :D

Ensimmäisellä clomikierrolla iski kanssa niitä kuuluisia "kuumia aaltoja" silloin tällöin ja iltaisin saattoi olla vähän heikko happi. Toisinaan sai myös ravata pissimässä jatkuvasti. Mutta onneksi ihan siedettäviä sivuoireita.

Ainoa heikkopuoli kuluneessa kierrossa oli se, kun gyne käski tikuttelemaan ovista, jotta tiedetään onko clomeista apua.. viivojahan todella tuli, yhteensä seitsemänä päivänä ja sen jälkeen lakkasin testaamasta. Näköjään Pco vaikuttaa tulokseen. Eli ei tietoa auttaako clomit vaiko ei..
 
Moi! :wave:

Täällä ekaa clomikiertoa jännitellään, tänään kp 5 ja ensimmäinen clomi napattu aamulla (mulle määrättiin clomit kp 5-9). Tarkoitus myös tehdä tyksissä inssi tähän kiertoon, mutta pahasti epäilen että ovis osuu viikonlopulle. Kun kuulemma clomit voi aikaistaa ovulaatiota?
Taustaa: Meillä yritystä 05/05 alkaen, kaikki ok, aukiolotutkimus takana jne. Ollaan siis selittämättömiä...
Onnekasta clomikiertoa kaikille kanssayrittäjille!
 

Hei!

Minäkin jo edellisen kuun pinoonkin ilmoittauduin, mutta tällä viikolla vasta pääsin uuteen kiertoon ja eilen napsin ekan clomin kp 3:n kohdalla. Vielä ei tunnu yhtään mitään erityisiä oireita, mutta saas nähdä mitä mukanaan tuo. Kuinka moni täällä on käy ultrassa seurannassa, että miten munasolu/solut kehittyvät? Lääkärini ei katsonut tarpeelliseksi seurantaa näin pienellä annostuksella, mutta varasinpa silti ajan kp 11, koska haluan ainakin varmistuksen siitä, että jotenkin tehoavat.
 
Heippa.

tuun kanssa tänne.

Vauvaa yritetty seitsemän kk ja takana yksi ihan alun keskenmeno viime kierrosta.

Gyneltä sain clomeja tehostamaan omaa tuotantoa ja annostus on se 1 tabu 3-7 päivänä. tänään on kp. 1 ja nappi nassuun sitten lauantaina.

Miten teillä on kierrot lyhentyneet.
Mulla on ollut ongelmana pitkä kierto, 36 päivää, mutta ovikset oon silti löytänyt ja täsmänny hyvin menkkoihin eli 14 pvää ennen.

Millonhan sitä uskaltaa sitä ovista sitten ootella ja kannattaako tikuttaa?

Mulla ei myöskään oo ultria määrättu ja sinäänsä ei kai oo tarve kun ovuloin normaalisti.

Pikkuisen arvelluttaa kyllä, pelottaa mahdolliset rypälä- tai monisikiöiset raskaudet.

Kertokaas mulle vähän mitä ootella, kun gyne niin hintsusti antoi tietojaan...
 
Heips!

Minulla on menossa kp 11 ja huomenna olis ultra... söin tässä kierrossa 2 clomia / pv (kp 3-7)... kauheita hikiaaltoja ja hirveä väsymys vaivana... edellisessä kierrossa ku söin vain yhden clomin päivävauhtia, ei oireita ollu juuri mitään. Yhdellä tabletilla ei ilmeisesti ollu sit paljoa vaikutustakaan- mullahan on kans pco...(se gyne sanoi näkevänsä non 25 munarakkulaa / munasarja...mut kaikki noin 8mm. Se oli kp 10. Mut sit yks ilta - kp 14 -mulla nappas oikein kunnolla koko alavatsa...ja yllätys, yllätys, kuukautiset kaartoi paikalle tasan 14 vrk siitä... että mene ja tiedä.) Nyt mua jännittää aivan tautisesti, et onko tästä suuremmasta annoksesta mitään hyötyä ollu.....

vaikka ihan varma kyl olen, ettei tää onnistu meillä... ollaan niin kauan jo yritetty... :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 15:06 Tuitsu kirjoitti:
Miten teillä on kierrot lyhentyneet.
Millonhan sitä uskaltaa sitä ovista sitten ootella ja kannattaako tikuttaa?
Pikkuisen arvelluttaa kyllä, pelottaa mahdolliset rypälä- tai monisikiöiset raskaudet.

Kertokaas mulle vähän mitä ootella, kun gyne niin hintsusti antoi tietojaan...
Miulla on kierto pysynyt suht samana, mutta clomit on säännöllistänyt sitä :) Ennen kierto 23-29pv ja nyt kaks kiertoa (clomeilla) peräkkäin ollu 27pv. Eli ei ole lyhentänyt.

Mie olen laskenut oviksen aina kierron puoliväliin ja paikkaansa on pitänyt. Sillon olen tikutellut ja viivojakin saanut, mutta ei tarpeeksi vahvoja :(

Miulla on sellanen tuntuma, että aika harvoin clomit monikkoraskauksia aiheuttaa. Ole vaan huoletta :saint:
 
alan ammattilainen
Clomit ei aiheuta sen enempää monikkoraskauksia kuin aivan luomusti alulle saatetut raskaudet. Poikkeuksena esim multiovulaatio, jossa munarakkuloita on kehittynyt useita, tällöin annetaan lääkäristä yhdyntäkielto. Ihmettelen suuresti ettei teillä kaikilla ole seurantaultraa. Ultrassa käydään tavallisesti niin kauan että löydetään clomien oikea annostus mikä tehoaa. On turhaa syödä 1 päivässä montaa kiertoa jos vaikutusta ei olekkaan. Ultra on monella ainut keino saada tietää clomien vaikutuksesta, koska kuten joku mainitsikin, ovistestit voivat näyttää vääriä tuloksia pco.n tms takia.
Ja oireista, kuumat aallot ovat merkki lääkkeen purevuudesta, eli ottakaa aallot hyvillä mielin vastaan!
Puhukaa seuraavalla kerralla lääkärillenne jollette ole varmoja onko annostus oikea. Clomeja ei kuitenkaan suositella syödä kuin max 6kk, joten kurjaa jos tietämättään syö väärää tehotonta annosta.

Onnea yritykseen!! Minullakin on clomivauva itselläni kahden vuoden odottelun jälkeen. Yhden tabletin kierto ei kasvattanut rakkulaa, mutta kun annos tuplattiin niin tehosi ja siitä kierrosta raskauduin.
 
Huomenta tytöt!

Voi järkytys mikä HIKI yöllä!! Ja edelleen tulee kuumia aaltoja... Näköjään lääkkeet tosiaan vaikuttaa, hyvä niin. Mä otan vaan yhden Clomin per päivä, koska ovulaationi normaaliolosuhteissa ihan ok. Jostain syystä tyksissä haluttiin silti mulle Clomit, koska se on nähtävästi aina tapana inssikierroissa. Painokin ehkä voi vaikuttaa tuohon lääkkeen tehoon? Olen meinaan aikas pienikokoinen.
Toivottavasti ei tästä enää oireet voimistu; "mukavaa" olla ihan hikinen ja turvonnut joulujuhlissa tänään!
 
Minulla oli viime kierrossa 1tbl Clomifenia kp 3-7. Ultrassa kävin ja vastetta ei ollut. Tässä kierrossa oli tupla-annos ja eilen kävin ultrassa, niin jopa oli 2,3cm soluja. Molemmilla puolilla yks. Lääkäri sanoi, että jos olis neljä tai viis, ni laittas yhdyntäkiellon, mutta jos on kaksi, niin todennäköisesti ei katastrofia tule. Hän sanoi myös, että todennäköisesti tänään (eli eilen) tapahtuu ovulaatio. Illalla vihloi alamahaa, en tiedä mitä tapahtui.

Clomifeneista sivuvaikutuksina minulle tuli väsymystä, jonkun verran niitä kuumia aaltoja, mutta myös hurjaa palelua. Yleensä olen tarennut missä olosuhteissa tahansa, ei juuri ikinä kylmä, mutta nyt oon kaipaillu koko ajan lämmintä. Välillä oikein horkkamaista tärinää kylmästä.

Jäi mieltäni vaivaamaan se, että kun tässä kierrossa kahdella tabletilla ei tullut ylistimulaatiota, niin onko se sitten varmasti niin, ettei muissakaan kierroissa tule? Lääkäri ei pitänyt tarpeellisena ultrata seuraavissa kierroissa, käski syödä samaa annosta. En tajunnut kysyä sitä siellä. Käski neljä kuukautta yrittää, jos ei tärppää, niin sitten käymään.
 
hei...no, mä sit kävin siellä ultrassa eilen. Söin tosiaan kahta tablettia, ja lääkäri oli pettynyt, kun löytyi yks 9,5 ja kaks 11 mm palloa. sain ekaa kertaa sit menopuria ja pregnyliä pistettäväks. Ti on uus ultra ja JOS (siis mulle jäi sellainen käsitys että tämä tosiaan on iso jos) kasvanut / neet niin sitten peonkin ensimmäinen inssi. Vähänkö tuli äkkiä...

Pistäminen kävi ihan helposti... yöllä olin tosi kiukkuinen miehen tullessa työreissulta kotiin ja aamulla sain kauhean itkukohtauksen. nyt vähän sillä puolella mille pistin on outo tunne.. täytyy lukea vanhoja ketjuja muiden oireista.

Mulla on pco tosi paha. (Lääkäri oon ihan kiva, VL ollaan. Mut joka kerta ultratessaan se on huokaissu ääneen että on sulla kyllä ihan hirvesäti näitä rakkuloita... )Lääkäri sanoikin et jos nyt ei onnistu, seuraavalla kierrolla syödään kolme clomia (alkaa siis joulun aikoihin) ja jos sekään ei auta, joudun munasarjojen polttoleikkaukseen... ONKO TÄSTÄ KELLÄÄN KOKEMUSTA?????

Mulle jäi koko eilisestä käynnistä tosi surullinen olo... nyt olis tarvetta vertaistuelle.. :'(

Kiva kuitenkin, että tänne voi tuntojaan purkaa!!

persikkaposki
 
En tiedä kauheasti tuosta polttoleikkauksesta, mutta mullekin tällasta ajatusta vilauteltiin. Siinä ilmeisesti puhkaistaan laserilla munarakkuloita. Jotta pääsisi kasvamaan yksittäiset isoiksi. Pitkä aikainen apu tämä ei ole, ilmeisesti muutaman kuukauden. En tiedä miten pitkään kyseinen toimenpide kestää tai tuleeko siitä sairaslomaa...

Ennemminkin olisin sillä kannalla, että ottaisin metformiinit käyttöön. Mutta lääkärini on vissiin vanhanaikainen eikä tiedä noista (vaikka kysyin). Kyllä mie vielä tuon pco-peikon kukistan ;)
 
Huomenta tyttäret! :)

Teen täällä juuri lähteä clomi-seurantaultraan.. Eka kierto kun mies on paikalla koko kierron :saint: ;) vähäsen kyllä jännittää mitä tuolla sisällä näkyy.. Toivottavasti edes yksi iso mollukka!! Pitäkäähän peukkuja!!

:hug:
 
Huomenia kaikille!!! Taidanpa tulla tähän ketjuun mukaan, koska minulla myös eka glomi kierto meneillään. Eilen otin viimeisen tabun ja nyt viikko ilman mitään ja sitten vielä noin viikko teroluttien kanssa... Aika matalalla toiveella olen matkassa, jtoenkin tuntuu et auttaako nää pillerit oikeesti.... :\| Me ollaan yritetty noin puolitoista vuotta saada toinen lapsi, mutta kun ei ole ruvennut kuulumaan, niin ajattelin mennä tutkimuksiin. Ei minusta mitään "vikaa" ole löytynyt, ja mieskin on sama kuin ekassa raskaudessa joka lähti norm. kolmannella kierrolla.

Clomeja olen syönyt 2 tbl / vrk ja kp 3-7. Ultrasta ei minunkaan lääkäri puhunut mitään, sanoi vain et jos ei raskautta kuulu puoleen vuoteen, niin sitten yhteyttä uudestaan lääkäriin...

Toivottavasti tämä nyt ainakin säännöllistää mun kp:t, kun ne on välillä normaalisti 29-30 ja siten joskus kestävät kp42...

Hauskaa maanantaita kaikille!!!

T: Rhonda
 
siitä polttoleikkauksesta... mulle lääkäri sanoi et se tehdään nukutuksessa mutta et sairaslomaa tulis vaan 1-2 päivää.. joten eipä se kai kovein ihmeellinen juttu voi olla. Ja tosiaan, apu on vain väliaikainen.

mulla on jo diformit ollu käytössä pari vuotta, ne on säännöllistäny kiertoa (ennen ei ollu ku noin 1-3 kk / vuosi, nykyisin kierto on pitkä, siinä 48-63 päivää - mut säännöllinen sitten kuitenkin. Eka clomin voimin toteutettu kierto oli 28 päivää. Sekin tuntui pieneltä ihmeeltä!

päivänjatkoja kaikille!!!
 
Brazil
Heissan!
Nyt osui sopiva pino miullekin! :D Eli mulla eka clomi-kierto menossa, kuhan haen ne tosta apteekista...Meillä n. vuosi yritystä takana ja kummassakaan ei ole todettu vikaa, paitsi et mä en ovuloi säännöllisesti... :'( Monta, liian monta pettymystä takana, nyt menossa kp 3 ja ku menkat alkoi itkin silmäni päästä...huh, en oo kyl pitkään aikaan itkenyt niin vuolaasti...

Vai tulee Clomeista hikoilua ym. ?? Mä nimittäin oo ollu ihan ihmeissäni ku mä jo nyt (ilman Clomeja) hikoilen nukkumaan mennessä ku sika...En tiiä voiko johtua siitä kun viime kierron otin Lugeja....niistä meni kyl kuuppa sekasin...mä olin niin raivona ja välillä itkeskelin ihan hassuista asioista...voi tätä naisen elämää :LOL: :LOL:

Pitää tulla täältä sit kyselemään enemmän jos tulee kysyttävää!
 
Täällä vika clomi napattiin sunnuntaina ja missään vaiheessa ei ole ollut mitään erityistä oiretta. Ainoastaan ihan vähän mahassa sellaisia viiltäviä kipuja silloin tällöin. Mutta niistä nyt ei tiedä, että mistä johtuvat. Torstaina tai perjantaina menen ultraan ja tuolloin kp on 11 tai 12. Vähän jännittää, että millaisia uutisia siellä kuulee. Ihmeesti olen kyllä tässä kierrossa pystynyt olemaan niin ajattelematta tätä vauva-asiaa, mikä on vain hyväksi. Toivottavasti ei stressaus palaakaan.
 
Huomenia!
En varsinaisesti ainakaan vielä kuulu tähän pinoon, kun ensimmäinen clomi-paketti on tuolla kaapissa odottamassa seuraavaa kiertoa, joka alkaa ties milloin. Mutta noviisi kun olen haluaisin muutaman asian kysäistä. Lääkäri määräsi minulle 2 clomia/päivä kp 2-6. Seuranta ultra on sovittu kp 12. Koska teillä on ovis tapahtunut viimeisestä clomi-päivästä? Ja jos syö 2 clomia päivässä, niin onko mahdollista että ovuloi ennen sitä kp 12 seurantaultraa? Minulla clomit määrättiin pitkän menkkakierron takia. Viimeisin luomukierto oli 62 päivää. Minulla ei ole diagnosoitu pco:ta. Lääkäri epäili pitkän kiertoni johtuvan ainoastaan "laiskasta hormooni-toiminnasta". Pitäisikö sitä ruveta tikuttelemaan ovista jo jossain kp 9 aikoihin ja varmuuden vuoksi ryhtyä toimiin jo ennen ultraa? Mutta entä jos tapahtuu multiovulaatio ja lääkäri määrää yhdyntäkieltoon ja ennen sitä ultraa on varmuuden vuoksi jo ruvettu toimiin, niin siellähän ne simpat elelevät ehkä neljä viisikin päivää eikä niitä pois saada. Kääk! Olisi varmaan pitänyt kysyä asiaa lääkäriltä, mutta enhän minä hölmö silloin osannut. :ashamed:
Kiitokset jo etukäteen, jos joku osaa vastata! :flower:
 

Yhteistyössä