Joulukuun muruset 2016 *kesä - heinä*

Tervetuloa uudet! :) mahtavia uutisia moni saanut jo ultrista, ei enää kauaa niin kaikki on käynyt ultrassa. Kävin itse tänään äippäpolilla, alotetaan primaspan 100mg (oon siis ominpäin syöny disperin 100mg) ja siellä lääkäri kattoi ultralla pientä, vastasi pään mittojen mukaan just viikkoja mitä pitääkin ❤ katsoi myös kohdun ja istukan jotain verisuonia tms, niissä joku on kohonnut ja siks meinas et aspiriinihoito olis mulle hyödyllinen. Mietin vaan et kun olen ominpäin sitä jo syönyt ja silti ne jotkut jutut koholla ni mitä jos en oliskaan syönyt ominpäin noita? Olisko koko vauva edes hengissä? :( en lääkärille siis tästä mitään sanonut kun taas sitä sanoi et aspiriini aiheuttaa keskenmenoja, silti sitä määrätään keskenmenon saaneille. Kai heillä sit omat näkemyksensä on. Mut nyt vaan toivotaan et tosta olis hyötyä ja saatais olla edes tämä raskaus ilman raskausmyrkytystä! Muuten kaikki siis ok! :)

Catharin & mini 14+1
 
Päivittelenpäs minäkin ultrakuulumiset!

Eli tänään oli se odotettu nt-ultra ja kaikeksi onneksi kaikki oli hyvin! Niskaturvotusta 1,3mm ja veriseulat normaalit, eli kaikki kuten pitääkin. Saatiin useampi kuvakin mukaan ja 4D:näkin päästiin kyytiläistä ihmettelemään :love:

Kovasti taas liikkui ja touhusi siellä. En tiedä, jos pian uskaltaisi kertoa tuleville isovanhemmille vauvelista...

Tänään viikkoja 12+1:)
 
  • Tykkää
Reactions: Innaa90 ja Catharin
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Epävarmoin tuntein mentiin viime viikot, kun nt-ultra jännitti niin kovin. Eilen vihdoin oltiin ultrassa ja kaikki oli hyvin :love: siellä se pikkuinen heilui aika tavalla. Voisin kans pikkuhiljaa liittyä sinne facebookin ryhmään.
Nyt olis rv 12+4.
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Täälläkin ultrassa käyty, la aikaistui viikolla, itse en päässyt listaan muokkaamaan, eli 19.12.--> 12.12., mua vähän hämmentää uusi la, koska ovislimojen, kiinnittymisvuodon, vm ja yhdyntöjen perusteella odotin la siirtyvän 1-2 päivää eteenpäin tai taaksepäin. Tuo viikko ei mun mielestä voi mitenkään pitää paikkaansa... Onko muilla käynyt samoin?
Yv laitettu fb-ryhmään liittymisestä
 
Helou! Täälä ois yks uus mamma viestiketjuun. Meilä ois La 5.12. Pari viikkoa sitte ultrassa käyty ja kaikki oli niiku pitääki. Vikkelä on jo kaveri, kokoajan liikkeessä kun sydänääniä kuunneltu Haluaisin päästä myös fb ryhmään, miten onnistuis?
 
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

29.11
Banna / 31 2.lapsi / JS

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / SatKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi
Kerppuli / 31 / 4.lapsi / Tays
Krts / 1.lapsi
Marryym/ 18/ 1.lapsi/ LKS

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
Verx / 2.lapsi
Pallukkana / 34 / 2.lapsi / K-HKS

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Eeee*

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
minna97 / 18 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS
Kuvituksia / 27 / 1.lapsi

15.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

16.12
Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi
Susuli / 4.lapsi
Villaruusu

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS
Marimac / 3.lapsi / JS
Mönkijä1316 / 27 / 2.lapsi / KOS

25.12
suklaakirsikka / 2.lapsi
Frannie / 29 / 2.lapsi / KOS

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen
Ruusannuppu / 32 / 1.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS


Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes
NinaRinsessa
Amore
Nannamariah
Tintt@r@

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Pitkästä aikaa tulen päivittelemään tännekin. Eli kaikki hyvin np-ultrassa. Viikkoja 12+5 eli ei heitä päivääkään omasta arviosta. Seuloissa ei todettu riskia ja muutenkin näytti olevan ihan normaalisti kehittynyt ja vilkas tapaus. Tästä on mukava jatkaa hyvillä mielin. Isovanhemmille kertominen jännittää, enkä vieläkään ole varma, mikä olisi sopiva ajankohta. Oletteko muut jo kertoneet heti np-ultran jälkeen?

Lisään tähän vielä la 18.12 (en saa kännykällä laitettua punaisella) ja kätilöopisto. Voi lisätä listaan siis. :)
 
Mä oon kärsiny yskästä ja flunssasta yli viikon jo, tympiää! En tiiä johtuuko siitä vai oisko hb laskenu ku koko viikon ollu niin väsyny ja vetämätön olo. Mahaa aina välillä nippailee ja tulee repäsykipuja mut muuten hyvä olo :) Tänään 14+3.
 
Helpotus, perjantaina käyty ultrassa ja kaikki hyvin. Ekaa kertaa sain nähdä 4D kuvaa, on se kyllä uskomatonta nähdä niin elävää kuvaa pikkuisesta! Mä olen nyt vaan vähän pihalla mikä mun LA on kun ekassa ultrassa lääkäri laski viikoiksi 8+2 ja LA 21.12., mut nyt se pompsahtikin niin, että LA olisi jo 15.12. joka on oviksen mukaan lähes mahdoton. Kuulemma pitkä vauva taas tulossa (kuopus oli 56cm), joten ehkä se tuolla selittyy.

Sain mukaan myös DVD:n jossa oli muutama hyvä kuva joiden perusteella olen googlettanut pääni puhki "nyppylä-teoriaa" eli onko tulossa tyttö vai poika. Välillä olen tytön kannalla ja välillä selkeästi pojan kannalla :D (http://www.thegenderexperts.com/nub-theory.html).

Onkohan kaikki siirtyneet sinne facen puolelle, onko täällä enää ketään? :) Mua ei jotenkin innostaisi siirtyä faceen missä ryhmäkoko on jotain 100 luokkaa... Monella muulla kaksplus ryhmällä näyttää olleen aktiivista ihan loppuun asti, kuoleekohan tää ryhmä nyt sit kuitenkin?

Anianna 13+3(?)
 
Täällä on kyllä tosi hiljaista :( facen puolella on aktiivista. Samalla tässä muistuttelen et tämän kuun viimiseen päivään asti on aikaa liittyä ryhmään, sit suljetaan :)

Mä haluaisin koko ajan mennä ultraan kattomaan et onks kaikki hyvin ja onko tyyppi kasvanu lainkaan. Viikon päästä ma on seuraava neuvola ja siellä sovitaan sit ultra-aika :) tää aika tähän asti on kyl menny aikast nopeasti.

Me ollaan julkistettu tää raskaus facessa nt-ultran jälkeen, sitä ennen kerrottiin porukoille ja jollekin kavereille :)

Tänne ei oloissa oikeestaan mitään uutta, väsyttää enkä oo saanu aikaseks edelleenkään alottaa rautaa vaikka on jo monta pv pitäny. Kaapissakin olis valmiina. Liitoskipuja ei nyt loman aikana oo ollut juuri ollenkaan, en oo tosin rehkinytkään. Kauhulla odotan et loma loppuu ja joutuu takas töihin! Enää 3vko..

Tänään on tuntunu selkeesti jo liikkeitä, niistä ei enää voi erehtyä ❤

Catharin & mini 15+0 poks!
 
miss_piggy
Ja vielä faceyhmän koosta..siellähän on lähes samat tyypit ku täällä kaksplussalla joten ryhmän koko on lähes sama kuin täällä ketjussa on keskustelijoita plus muutama ylimääräinen.
Faceryhmään pääsee vielä mukaan kun nakkaa yksärin Catharinelle. Itse en täällä kaksplussalla enää kovin aktiivinen oo kun puhelimella tän käyttö on niin vaivalloista mutta facesta mut löytää ja siinä ryhmässä myös yksi yp.

14+2.
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mä lähinnä ajattelin, että jos porukka olisi jakaantunut kaksplussan ja facen välillä niin, että ryhmäkoot olisi jääneet vähän maltillisemmiksi.. Mut jos kaikki on siirtyneet faceen niin taitaa tämä kaksplussan puoli kuivua kasaan ja täytyy alkaa vaikka stalkkaamaan muiden kuukausien kuulumisia ajankuluks :D
 
Mä lähinnä ajattelin, että jos porukka olisi jakaantunut kaksplussan ja facen välillä niin, että ryhmäkoot olisi jääneet vähän maltillisemmiksi.. Mut jos kaikki on siirtyneet faceen niin taitaa tämä kaksplussan puoli kuivua kasaan ja täytyy alkaa vaikka stalkkaamaan muiden kuukausien kuulumisia ajankuluks :D
Sieltä tippuu täs jonkun hetken päästä porukkaa kun tehdään aktiivisuuskartotus, halutaan ryhmästä taustailijat pois et siellä saa rauhassa avautua asiasta kun asiasta :) mut sinne vaan kuule, siellä on hyvä ilmapiiri :)
 
  • Tykkää
Reactions: joohanna
Eilen käytiin nt-ultrassa ja kätilön mukaan kaikki hyvin mutta itse en ole niin varma :( sikiö vastasi hyvin viikkoja ja oli tosi aktiivinen. Ei näkynyt mitään poikkeavaa MUTTA niskaturvotus oli kuitenkin 2.7mm. Kätilö kyllä vakuutteli että kaikki vaikuttaa oikein hyvältä ja turvotus on ihan normaali. Mutta silti mulla on huoli. Varmaan johtuu siitä että oon asioista niin paljon lukenut ja kun muut tuntuu saavan niin pieniä lukemia. Esikoisella oli turvotus 0.9mm... Nyt sitten kauhulla odotan et tuleeko riskiluvut kirjeellä vai soitetaanko...

Mönkijä 12+4
 
Eilen käytiin nt-ultrassa ja kätilön mukaan kaikki hyvin mutta itse en ole niin varma :( sikiö vastasi hyvin viikkoja ja oli tosi aktiivinen. Ei näkynyt mitään poikkeavaa MUTTA niskaturvotus oli kuitenkin 2.7mm. Kätilö kyllä vakuutteli että kaikki vaikuttaa oikein hyvältä ja turvotus on ihan normaali. Mutta silti mulla on huoli. Varmaan johtuu siitä että oon asioista niin paljon lukenut ja kun muut tuntuu saavan niin pieniä lukemia. Esikoisella oli turvotus 0.9mm... Nyt sitten kauhulla odotan et tuleeko riskiluvut kirjeellä vai soitetaanko...

Mönkijä 12+4
Mulle ainakin sanottiin et jos turvotus on 3mm tai yli ni sit vasta aletaan huolestumaan. Ootko varma et sai hyvin mitattua? Meinaan siinä voi niin helposti tulla virheitäkin. :( mulla oli molemmista lapsista 1,1mm ja nyt oli 1,6mm ja olin siitäkin jo helisemässä kun monet sai niin pieniä mittoja, vaikkei tuo omakaan mikään iso ole :)

Maha alkaa jo todella painaa, jotenkin hankalaa laittaa sukkiakin jalkaan vaikkei viikkojakaan vielä hirveesti ole.

Catharin & mini 15+3
 
Tänne ei kans mitään kummempia, hyvä ja energinen olo ollu jo muutaman päivän. Maha on alkanu kasvaa ja näkyy jo aika selvästi jos on tiukat vaatteet :) Aattelin lähteä ostaan kesäkukkia kun en oo vielä saannu aikaseks. Tänään 14+6.
 
Mulle ainakin sanottiin et jos turvotus on 3mm tai yli ni sit vasta aletaan huolestumaan. Ootko varma et sai hyvin mitattua? Meinaan siinä voi niin helposti tulla virheitäkin. :( mulla oli molemmista lapsista 1,1mm ja nyt oli 1,6mm ja olin siitäkin jo helisemässä kun monet sai niin pieniä mittoja, vaikkei tuo omakaan mikään iso ole :)

Maha alkaa jo todella painaa, jotenkin hankalaa laittaa sukkiakin jalkaan vaikkei viikkojakaan vielä hirveesti ole.

Catharin & mini 15+3
No mieskin oli sitä mieltä ettei tuo mitta ehkä
pidä paikkaansa, vähän vaikeaa oli mittaaminen kun pieni oli kokoajan liikkeessä. Ja kätilö nyt oli vahvasti sitä mieltä että kaikki on hyvin, sanoi että on terveen vauvan merkki kun liikkuu niin paljon. No, kahden viikon sisällähän saadaan tietää että onko kohonneet riskit vai ei. Jos ei mitään riskiä ilmene niin ehkä mä sitten uskon että kaikki on hyvin ja alan nauttia tästä raskaudesta :) esikoisen kanssa oli niin helppoa, kokoajan tunne että kaikki on hyvin ja kaikki tulee menemään hyvin. Nyt oon ollut kokoajan paniikissa ja pelänny milloin mitäkin. Johtuu varmaan siitä että on enemmän tietonen kaikesta mitä voi olla pielessä. Ja joo ehkä ei oo ollu se fiksuin idea googlettaa jatkuvasti kaikkea ja lukea kaikenmaailman keskusteluja, jotka muutenkin on se luotettavin tietolähde :D mies on onneks ihanan rauhallinen, hän on päättänyt että pienellä on kaikki hyvin ja kuulemma vahva fiilis siitä että "isin prinsessalla" tulee kaikki menemään hyvin :) prinsessa siitäkin huolimatta että mulla on poikaolo...
Ehkä tämä tästä...
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Eilen käytiin nt-ultrassa ja kätilön mukaan kaikki hyvin mutta itse en ole niin varma :( sikiö vastasi hyvin viikkoja ja oli tosi aktiivinen. Ei näkynyt mitään poikkeavaa MUTTA niskaturvotus oli kuitenkin 2.7mm. Kätilö kyllä vakuutteli että kaikki vaikuttaa oikein hyvältä ja turvotus on ihan normaali. Mutta silti mulla on huoli. Varmaan johtuu siitä että oon asioista niin paljon lukenut ja kun muut tuntuu saavan niin pieniä lukemia. Esikoisella oli turvotus 0.9mm... Nyt sitten kauhulla odotan et tuleeko riskiluvut kirjeellä vai soitetaanko...

Mönkijä 12+4
Täällä oli/on ihan samoja tuntemuksia. Nt-ultrassa turvotus oli 2.34mm. Meillä tosin pikkunen ei ollu kovin liikkuvainen. Päiväunilla oli koko ajan. Nää oudot mahatuntemukset ei ainakaan oo helpottanu mieltä. Mä oon kans lukenu netistä ja täytyy todeta että ei ois kannattanut. Lisäks mun piti alottaa joku kilpirauhaslääkitys ja sitä miettii että mitähän se on ehtinyt aiheuttaa. Siitä mun ultrasta on tosin jo kaks viikkoa eikä oo mitään kuulunut niin kaipa kaikki on sitten kunnossa. Uskon että myös teijän pikkusella on kaikki hyvin :)
 
Täällä oli/on ihan samoja tuntemuksia. Nt-ultrassa turvotus oli 2.34mm. Meillä tosin pikkunen ei ollu kovin liikkuvainen. Päiväunilla oli koko ajan. Nää oudot mahatuntemukset ei ainakaan oo helpottanu mieltä. Mä oon kans lukenu netistä ja täytyy todeta että ei ois kannattanut. Lisäks mun piti alottaa joku kilpirauhaslääkitys ja sitä miettii että mitähän se on ehtinyt aiheuttaa. Siitä mun ultrasta on tosin jo kaks viikkoa eikä oo mitään kuulunut niin kaipa kaikki on sitten kunnossa. Uskon että myös teijän pikkusella on kaikki hyvin :)
Ehkä teidän pikkusella oli vaan just päikkäriaika silloin :) meillä esikoinen oli nt-ultrassa paikallaan, siitä vähän silloin mainittiin mut sit turvotus oli pieni eikä ollut mitään kohonnutta riskiä. Ja erittäin eläväinen melkein 3-vuotias on nyt.
Etkö oo saanu mitään tietoa niistä riskiluvuista? Meille sanottiin että tulee kirjeellä kotiin jos ei ole kohonnutta riskiä ja soitetaan jos on kohonnut riski. Kahden viikon sisällä pitäis vastaus tulla ja jos ei oo tullu niin sit pitää soittaa ja kysellä perään.
Mut eiköhän teillä ja meillä mene kaikki ihan hyvin. Meillä onneks mies on vahvasti sitä mieltä, omia tuntemuksia sekoittaa varmasti nää kaikki keskustelut mitä oon lukenut... Ei ollu fiksua kyllä ollenkaan :D
 
Ehkä teidän pikkusella oli vaan just päikkäriaika silloin :) meillä esikoinen oli nt-ultrassa paikallaan, siitä vähän silloin mainittiin mut sit turvotus oli pieni eikä ollut mitään kohonnutta riskiä. Ja erittäin eläväinen melkein 3-vuotias on nyt.
Etkö oo saanu mitään tietoa niistä riskiluvuista? Meille sanottiin että tulee kirjeellä kotiin jos ei ole kohonnutta riskiä ja soitetaan jos on kohonnut riski. Kahden viikon sisällä pitäis vastaus tulla ja jos ei oo tullu niin sit pitää soittaa ja kysellä perään.
Mut eiköhän teillä ja meillä mene kaikki ihan hyvin. Meillä onneks mies on vahvasti sitä mieltä, omia tuntemuksia sekoittaa varmasti nää kaikki keskustelut mitä oon lukenut... Ei ollu fiksua kyllä ollenkaan :D
Ei oo tullut mitään tietoa niistä.. mut jos en väärin muista niin ne sanoi, että soittaavat jos on riski, muutoin kuulee neuvolassa tulokset. Maanantaina onkin seuraava neuvola niin ehkä siellä sit kuulee.. :) pääseeköhän tästä raskaudesta ikinä nauttimaan ilman stressiä :D meillä kans mies on luottavainen, et kaikki ihan hyvin!
Tsemppiä tulosten odotteluun :)
 
Ei oo tullut mitään tietoa niistä.. mut jos en väärin muista niin ne sanoi, että soittaavat jos on riski, muutoin kuulee neuvolassa tulokset. Maanantaina onkin seuraava neuvola niin ehkä siellä sit kuulee.. :) pääseeköhän tästä raskaudesta ikinä nauttimaan ilman stressiä :D meillä kans mies on luottavainen, et kaikki ihan hyvin!
Tsemppiä tulosten odotteluun :)
Kiitos! :)
Varmaan käytännöt vaihtelee paikkakunnasta riippuen mutta varmasti neuvolassa tietävät.
Mä jotenkin veikkaan että täysin stressitöntä tää raskaus ei tule olemaan missään vaiheessa :D itse oon muutenkin tosi herkkä stressille ja nyt kun sille on "hyvä syy" niin aivan varmasti tulen kehittämään uusia stressin aiheita. Ja valitettavasti kokemuksesta tiedän ettei se stressaaminen lopu synnytykseen, sit alkaa erilaiset stressin aiheet :D onneks mies on täys vastakohta ja on niin tottunu näihin mun juttuihin, osaa rauhoitella eikä ainakaan sitä virhettä tee että lähtis näihin juttuihin mukaan.
Tsemppiä stressittömyyteen! :)
 
Mulle sanottiin et soitetaan seuraavalla viikolla jos seuloissa on jotain, mut muuten kuulen neuvolassa ne. Eipä oo soittoa kuulunu! :) mulla on kans maanantaina seuraava neuvola. Saan sillon varattua ajan rakenneultraan, moni on tuolla facen puolella saanu jo päivänkin tietää! Vähän jännittää et jos ei saadakkaan sukupuolta kuulla, mun tuurilla vauva on taas hankalassa asennossa. Mies siis haluaa ehdottomasti sen tietää, tekis mieli mennä 4d:hen mut se hinta on aika suolanen ku hinnat on noussu. :( nähtäväksi siis jää! Olishan se helpompi ostaa kaikki sit valmiiks.

Onks muille tullu nyt raskaus aikana aftoja suuhun? Siis mulla on nyt varmaan neljäs. Tekis mieli repiä koko poski irti :mad: mikä hitto näitä tekee?!

Missä muilla on muuten istukka? Mulla on taas etuseinässä, samoiten kuopuksesta oli. Kuopuksesta tunsin aiemmin ja paremmin liikkeet kun tästä, jotenki se istukka nyt tuntuu vaimentavan niitä ku välillä tuntuu selkeesti. Onneks on sentään toi doppleri vielä ni saa tarkistettua et onks tyyppi hengissä :confused:
 
Meilläpäin varattiin samalla ajat nt-ultraan ja rakenneultraan :) rakenneultra on meillä 9.8 mikäli ei mitään ikävää ilmene ennen sitä.
Ja jos on mahdollista niin kannattaa harkita sitä 4D-ultraa Virossa. Olin yhden kaverin mukana siellä viime vuonna ja on huomattavasti halvempaa kun Suomessa. En nyt tarkkaa hintaa muista, jotain 50-100€ välillä ( jos en ihan väärin muista niin 70€ tais olla)ja itse matkathan nyt ei paljon maksa. Ultraaja puhui tosi hyvää englantia ja kaveri sai kasan kuvia sekä DVD:n mukaan. Mekin ollaan sitä vaihtoehtoa harkittu jos ei rakenneultrassa sukupuoli selviä.
Mulla ei onneks aftoja oo ollut mut tässä pahoinvoinnissa on ihan tarpeeks kestämistä :D ja istukka on tällä kertaa edessä, viimeks oli takana. Saa nyt sit nähdä miten se liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa.
 

Yhteistyössä