Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

hei siis googlettelin ultrakuvia kaksosista. Onko noi mun nyt identtiset, kun ovat tuolla samassa mustassa pussissa?! Gyne sanoi, ettei vielä voi tietää, mutta miksi monilla on kuvissa kaks erillistä säkkiä ja toisilla 1..apua.
 
hei siis googlettelin ultrakuvia kaksosista. Onko noi mun nyt identtiset, kun ovat tuolla samassa mustassa pussissa?! Gyne sanoi, ettei vielä voi tietää, mutta miksi monilla on kuvissa kaks erillistä säkkiä ja toisilla 1..apua.
Mun ymmärtääkseni identtisillä olis sama pussi, epäidenttisillä erilliset (y) Mä pelkäsin ihan hulluna et mulla olis ollut kaksi kun myös tunsin oviksen aikaan molemminpuolista kipua ja mun suvussa on paljon kaksosia. Mut onhan tuo aivan mahtava uutinen, sen alkushokin jälkeen ❤ Aika hurjaa!

Uudet tulijat, muistakaa laittaa laskettuaikanne kirjotukseenne ni päivitän sit listaa tuolla etusivulla, eli enää ei päivitetä sitä tänne sivujen väliin :)

Mul on jotenki ihme olo ettei kaikki olis ollenkaan hyvin kuitenkaan. En mä tie miks. Plaah. Kolme viikkoa olis seuraavaan ultraan vielä aikaa. Miten ikinä jaksankaan odottaa?! Mulla alkaa tänään kaks yövuoroa, sit on yks yö kotona ja taas yks yö töissä. En oo tän raskauden aikana tehty yhtään yötä et enpä tiedä miten hitossa pysyn hereillä?! Yks energiajuoma lähti kaupasta mukaan varuiks :whistle: mä päätin etten kokeile dopplerilla nyt pariin päivään ollenkaan, katotaan sit et kuuluisko äänet. Jos se näyttö vaan näyttikin omia lukemiaan, mistä noistakaan tietää :unsure:

Catharin & mini 9+1
 
Toi tollanen monta viikko koko ajan oksentaminen, saati koko raskauden kuulostaa ihan käsittämättömän kamalalta!

Foreverforever onnea ja tsemppiä asian sulatteluun! :) Olis kyllä itellekkin aluks kova järkytys jos tuolta kaksi löytyisi, mutta varmasti se muuttuisi mukavaksi asiaksi pienellä sulattelulla. Jotenki en edes osaa kyllä näin etukäteen edes ajatella että voisi olla kaksi kun ei edes suvussa ole.
 
hei siis googlettelin ultrakuvia kaksosista. Onko noi mun nyt identtiset, kun ovat tuolla samassa mustassa pussissa?! Gyne sanoi, ettei vielä voi tietää, mutta miksi monilla on kuvissa kaks erillistä säkkiä ja toisilla 1..apua.
Täältä ulkopuolelta kommentoin kun huomasin että sulle on tuplauutisia tullut! Onneksi olkoon niistä uutisista! :) Meillä on eskari-ikäiset kaksoset, tyttö ja poika ja kyllä ne selvästi kahdessa eri pussukassa pötköttelivät kun ekaa kertaa ultrassa nähtiin pikkuset:) Mä olin osannu oottaa tuplauutisia kun kaksi alkiota oli siirretty ja lopun viimein kaikki meni ihan hyvin. Ei sitä ennakkoon liikaa kannata murehtia:) (helpommin sanottu kuin tehty) Toivotan kaikkea hyvää masuasukeille, jospa vaan kaikki menisi hyvin:)
 
  • Tykkää
Reactions: foreverfever
Täällä myös kärsitty kamalasta päänsärystä. Mielessä pyöriny jo pitkän aikaa että onkohan tuolla ketään. 12.5 ois vasta varhaisultra, tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne asti. Jos ultrassa menee kaikki hyvin, ni olisin kans kiinnostunu liittymään fb-ryhmään.
Mukavaa viikkoa kaikille! :)
 
Toi tollanen monta viikko koko ajan oksentaminen, saati koko raskauden kuulostaa ihan käsittämättömän kamalalta!

Foreverforever onnea ja tsemppiä asian sulatteluun! :) Olis kyllä itellekkin aluks kova järkytys jos tuolta kaksi löytyisi, mutta varmasti se muuttuisi mukavaksi asiaksi pienellä sulattelulla. Jotenki en edes osaa kyllä näin etukäteen edes ajatella että voisi olla kaksi kun ei edes suvussa ole.
Siis olen niin yllättynyt asiasta, koska meilläkään ei ole kummallakaan suvussa kaksosia. Lisäksi en täytä mitään niistä "riskikriteereistä", eli yli 35v ikä, synnyttänyt vähintään 3 lasta, pitkä, ylipainoinen, jne. Aivan hassua. Eniten nyt mietityttää tuo identtisyys, kun siellä samassa pussissa näyttivät olevan. Siskoni kyllä meinasi, että uä:n kuvakulma ei vain välttämättä näytä kaikkia välissä olevia kalvoja, ja gyne tosiaan myös sanoi, ettei vielä voi tietää, mutta itseä ihmetyttää, kun niin selkeästi näyttäisivät olevan samassa ja toisilla on ihan selvästi eri pusseissa. Kääk. Tänään soitan neuvolaan ja varailen sinne aikaa.
 
Täältä ulkopuolelta kommentoin kun huomasin että sulle on tuplauutisia tullut! Onneksi olkoon niistä uutisista! :) Meillä on eskari-ikäiset kaksoset, tyttö ja poika ja kyllä ne selvästi kahdessa eri pussukassa pötköttelivät kun ekaa kertaa ultrassa nähtiin pikkuset:) Mä olin osannu oottaa tuplauutisia kun kaksi alkiota oli siirretty ja lopun viimein kaikki meni ihan hyvin. Ei sitä ennakkoon liikaa kannata murehtia:) (helpommin sanottu kuin tehty) Toivotan kaikkea hyvää masuasukeille, jospa vaan kaikki menisi hyvin:)
minua pelottaa eniten kaksosraskauden riskit, sekä sektion mahdollisuus. Pelkään sektiota aivan hulluna ja HALUAN kuollakseni synnyttää alateitse. Milläköhän todennäköisyydellä se kaksosten kanssa onnistuu? Vaikka eipä siihen todennäköisyydet vaikuta miten nämä vauvat tuonne asettuvat ja jos ovat identtiset niin vissiin se sektio on aina vaan todennäköisempi. Kyllä niin paljon mietteitä herättää!
 
Hei taas pitkästä aikaa!
Täällä oli tänään eka neuvola, muuten käytiin perusjutut ja täti kyseli lähinnä syksyn keskenmenosta toipumisesta ja miten nyt suhtaudun, kerroin olevani peloissani kun viimeksikin meni niin pitkälle (rv12) ennen kuin todettiin ja että minua lohduttavin tieto tähän hätään olisi että sikiö on elossa. Koska meidän neuvolassa ei ole ultraa, hän kysyi sitten haluanko kuunnella doplerilla sillä riskillä ettei mitään kuulu. Pitkän etsinnän jälkeen se vilkas laukkaääni kuului sieltä :love:. Sain vielä parin viikon päähän seuraavan ajan sydänäänten kuulemiseen kun nt-ultraan on vielä aikaa. Ehkä vähän hysteerinen, mutta ei voi mitään...

9+3
 
Banna onnittelut sydänäänten kuulemisesta! On se vaan ihana ääni! :love:

Kuulkaas vuodosta huolimatta minäkin kuulin äsken sen äänen!!! ❤❤ Ihan uskomattoman helpottunu olo. :love: Eilen sain aikojakin varattua eli ens viikon tiistaina olis käynti äitipolilla ja pääsen myös ultraan. Ja heti seuraavana päivänä eli keskiviikkona on neuvola-aika. Toivottavasti pikku tyyppi jaksaa sinnitellä hengissä nyt!!
Jännä juttu muuten...kuulin sydänäänet ensimmäistä kertaa samana rv 8+5 päivänä kuin kuopuksestakin! :) Esikoisemme, 7-vuotias tyttö, tuli paikalle äsken kun äänet sain kuuluviin. Kyseli mitä teen, sanoin että kuuletkos tuota. Tyttö siihen totes leveä hymy kasvoillaan että onko siellä toinen vauva?! Ajattelee siis kuopusta vielä vauvana. Nt sitten jännitetään osaakk neiti pitää salaisuuden kun haluttas pitää tämä salassa yli np-ultran. :D

MiNalo rv 8+5
 
Onnea ihanista uutisista, joita sai lueskella! :)

Täällä edelleen flunssan oireita, sitkeä tauti ollut, ja lisäksi koko ajan lievää etovaa oloa. Väsyttääkin. Ja paha maku suussa. Joinain päivinä on parempi olo, ja jaksaa touhuta enemmän. Maha elää omaa elämäänsä, kurnii ja murisee ja tuntuu ontolta, vaikka yritän parin tunnin välein jotain syödä.

Ekaan ultraan olisi 2,5vk aikaa. Kylläpäs jännittää jo, että kaikki olis hyvin.

Tänään 9+1
 
minua pelottaa eniten kaksosraskauden riskit, sekä sektion mahdollisuus. Pelkään sektiota aivan hulluna ja HALUAN kuollakseni synnyttää alateitse. Milläköhän todennäköisyydellä se kaksosten kanssa onnistuu? Vaikka eipä siihen todennäköisyydet vaikuta miten nämä vauvat tuonne asettuvat ja jos ovat identtiset niin vissiin se sektio on aina vaan todennäköisempi. Kyllä niin paljon mietteitä herättää!
Onhan siinä synnytyksessäkin toki riskinsä. Minä synnytin alakautta. Helppo ja nopea. Blop, blop, Niinkuin plussapisteet <3 Peukut että kaikki menee hyvin! Monikkoperheille onneksi omaa vertaistukea, synnytysvalmennukset ym eli kyselemään vaan!
 
  • Tykkää
Reactions: foreverfever
Heippa Hei!
Minäkin voisin liittyä tänne mukaan!
Todella epätodellinen olo, en usko vieläkään että raskaana ollaan :)
Seurailen täällä ainakin näin alkuun ja ensimmäisen ultran jälkeen jos asukas löytyy niin haluaisin mukaan face ryhmään, jos vielä mahtuu :)
Eli siis Amore 28v toinen lapsi ja KOS :love:
Ja siis LA 21.12 nyt ainakin näin alkuun ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mizzim
Ei se sektio mikään mörkö ole.. enemmän mua jännittäis alakautta alkaa punnertaa :)
Hyvillä mielin lähtisin joulun jälkeen viimeiseen sektioon.
No se on kai vähän sama, kun jotkut pelkää alatiesynnytystä, niin minä en ikinä suostuisi sektioon, ellei se ole vauvan/vauvojen turvallisuuden kannalta välttämätöntä. En tiedä miksi pelkään sitä niin kovasti. Ja onhan siinä sekin, että kahden vauvan ja yhden alle 2-vuotiaan kanssa olisi aikamoinen katastrofi, jos minun toipumiseni kestäisi sektion jälkeen. Millä siinä isä yksinään pärjäisi, jos olisin esim. kantokiellossa :D Alatiesynnytysten jälkeen kun olen ollut heti siinä kuosissa, että suihkuun vaan ja kävelenpä tästä itse osastolle. Plus viime vauvan kanssa olin alle vuorokauden sairaalassa muutenkin. Mutta se menee sitten niinkuin menee, eipä sille paljoa itse voi :) Nyt olen jo hieman tottunut ajatukseen kahdesta vauvasta, ja vaikka se edelleen tuntuu ihan hullulta, että se sattui muka juuri minulle, niin olen ajatellut, että onhan se aikamoinen ihme ja suuri lahja. Joten kyllä tulee olemaan tosi kova paikka jos jommallekummalle tai molemmille jotain käy :( Ensi viikon ke on seuraava uä ja todella toivon, että ovat kasvaneet asianmukaisesti, ja saisi jopa vähän selkoa siitä, minkälaiset kaksoset siellä asustaa.
 
  • Tykkää
Reactions: mizzim
Mulla esikoinen oli 3v kun tulin yh:na sektion jälkeen sairaalasta kotia.. sehä vaa luksusta kun on mies :D
Vaikka tuo nykyinen ei pidä ees mitään isyyslomia..
Vkon oon ollu kaikista sairaalassa ja menny ihan loman kannalta.
Toipunut hyvin, viimeisestä parhaiten.

Ja sen takia pelottaa jos nyt joudun esim kaavintaan koska sektioiden takia sitä ei mielellään tehdä.
 
Mulla esikoinen oli 3v kun tulin yh:na sektion jälkeen sairaalasta kotia.. sehä vaa luksusta kun on mies :D
Vaikka tuo nykyinen ei pidä ees mitään isyyslomia..
Vkon oon ollu kaikista sairaalassa ja menny ihan loman kannalta.
Toipunut hyvin, viimeisestä parhaiten.

Ja sen takia pelottaa jos nyt joudun esim kaavintaan koska sektioiden takia sitä ei mielellään tehdä.
Koskas sulla se uä olikaan muuten? Myötäodotan sitä täällä, jotta saat sinäkin ainakin vähän mielenrauhan :)
 
mä nyt näköjään spämmään koko ketjun täyteen mutta koko ajan tulee uutta asiaa :D Mikä sen FB- ryhmän tilanne on? En jotenkin vieläkään uskaltaisi liittyä, vaikka haluaisin. Kun on se sitten ikävä lähteä pois jos käy huonosti. Mahtaako sinne mahtua vielä viikkojen päästä?
 
mä nyt näköjään spämmään koko ketjun täyteen mutta koko ajan tulee uutta asiaa :D Mikä sen FB- ryhmän tilanne on? En jotenkin vieläkään uskaltaisi liittyä, vaikka haluaisin. Kun on se sitten ikävä lähteä pois jos käy huonosti. Mahtaako sinne mahtua vielä viikkojen päästä?
Vielä mahtuu :) ite ajattelin et viimeistään kesäkuun loppuun mennessä on ryhmään liityttävä jos haluaa, sillon pitäis loppukuulaistenkin ollut käynyt ultrassa. :)
 

Yhteistyössä