Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Kiitos Catharin vastauksesta raskausmyrkytystä koskien!

Miwwi, mullakin loppui eilen pahoinvointi kuin seinään, toissapäivänä oli vielä ihan hirvee olo ja eilen sit ei yhtikäs mitään. Viikkoja eilen vasta 7+6 ja tietysti tässä nyt pahinta pohtii. Melkein jo toivon, että paha olo tulis takas vaikkei sekään kivaa ollut :( Nyt on kyllä pikkasen masis torstain lääkärin asti, toivottavasti siellä selviää mikä tilanne.

Mukavaa viikkoa!

Anianna 8+0
 
Marimac raskaudet on todellakin erilaisia! Itse oksensin pimua oottaissa ihan kokoajan ja ihan kokoajan.. Plussasta laitokselle. Nyt en oo oksentanu kertaakaan (paitti tää kolmatta päivää jatkuva migreeni alkaa kyllä jo yökkyyttää) eikä muutenkaan ole oireita niinkuin oli likasta. Ja vu:ssa oli kuitenkin ihan elävä "sammakko" mukana kun aattelin että en taatusti voi olla raskaana kun ei oksuta eikä mittää. :love:


Pisamapeikko onko jo uutisia? Täällä peukut pystyssä sulle! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin ja Marimac
Mä laitoin nyt sit eilen illalla sen ensimmäisen canesten puikon. Tänään on hävinny pahoinvointi kokonaan ja aamulla oli tullu hieman kirkasta nestettä ja myös hieman sitä tablettia kun oli pehmennnyt. Tulee heti ekana mieleen että nytkö tää meni sit kesken. Pahoinvointi ollu viikon aikana voimakasta ja nyt sit hävis kokonaan.

Mwwi 6+4
Hieman olin epäuskoinen kun tuota canesten rasvaa lääkäri määräsi jalkasieneen ja selosteessa lukee ettei ensimmäisellä kolmanneksella, mutta apteekkarikin oli sitä mieltä että sopii. Mies siihen totesi että haastetaan ne oikeuteen jos jotain tulee. Rupesi jo naurattamaan, sillä mitä vaurioita se korjaa?

Oireiden perusteella en varmaan sitten enään olisi raskaana. Ei pahoonvointia, ei kuoleman väsymystä, ei mahaa, tms. Kahviakin join kolme kuppia äitienpäivänä enkä aiheuttanut yhtään kummastusta tai kyselyä niin että ois kertoa pitänyt. Ainoa oire on kipeät rinnat.
 
Joo kyllä tässä nyt pitää vaa mennä päivä kerrallaan :) mut aina se stressaa että onko kaikki hyvi ja sinne np-ultraan on niiin pitkä ainakin että kyllä tässä harmaita hiuksia ehtii tulla monta kertaa:ROFLMAO: Mut nyt vaan peukut kaikille pystyyn että menee hyvin ihan loppuun asti(y)

Mua jotenki masentaa mun äitin käytös. Jos hän näkee jonku naisen jolla on pieni lapsi ja maha pystyssä nii se on heti sanomassa että "no huh huh tolleki tulossa jo toinen" on sanonu jo melkee jokasesta vastaan tulijasta jolla on näkyny lapsi ja mahassa toinen.. Monista lapsista ei edes tiedä että minkä ikäsiä ne on. Ja äitini sanoi mulle yks päivä että ettehän te oo vielä tekemässä toista. On ollu jotenki nii :poop: fiilis sen jälkee ku tiesin jo silloin että voin minä hetkenä hyvänsä plussata. Ja ei yhtään huvittais kertoo äitille tästä raskaudesta.. Meijän lapsille tulis ikäeroa 2v9kk.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, kolme viikkoa tuntuu pitkältä tässä. Neuvolan täti lupasi et saa soittaa ja pyytää väliultraa jos tuntuu siltä, voi olla että soitan. Mies ois halunnut nyt jo kertoa.. Nähtäväksi jää mitkä ovat reaktiot.
 
Ihanaa, pisamapeikko, että olet saanut iloisia uutisia.

Minä kävin äsken uusintaultrassa ja edelleen näkyi ihan liian pientä vastaamaan viikkoja, joita pitäs vähintään 6+ ellei 7+. Sain tuomion tuulimuna tai varhaisilla viikoilla pysähtynyt kehitys eikä kannata kuulemma enää elätellä toivoa. Että se sitte siitä jouluvauvasta. Ei se varmaan hyödytä mitään käydä maksamassa itseä kipeäksi vielä alakautta ultrassa.

En tiiä miten kestän taas tän kaiken henkisen ja pian myös fyysisen kivun.:cry::cry::cry:
:cry::(
 
Ihanaa, pisamapeikko, että olet saanut iloisia uutisia.

Minä kävin äsken uusintaultrassa ja edelleen näkyi ihan liian pientä vastaamaan viikkoja, joita pitäs vähintään 6+ ellei 7+. Sain tuomion tuulimuna tai varhaisilla viikoilla pysähtynyt kehitys eikä kannata kuulemma enää elätellä toivoa. Että se sitte siitä jouluvauvasta. Ei se varmaan hyödytä mitään käydä maksamassa itseä kipeäksi vielä alakautta ultrassa.

En tiiä miten kestän taas tän kaiken henkisen ja pian myös fyysisen kivun.:cry::cry::cry:
Voimia! Sano jos voin olla avuksi muuten kuin kertomalla osanottoni.
 
Moi vaan taas, en ole oikein jaksanut kirjoitella mitään. Oireet ovat olleet ihan minimaalisia verrattuna siihen, mitä kuvittelin ennen raskautta niiden olevan. Välillä tulee vähän yöks-olo, esim. juurikin jo mainitusta jääkaapin hajusta. Tänään se haisi aivan sipulille, yh. Oksentanut en ole vielä kertaakaan. Kaikki ensimmäisten viikkojen alavatsakrampitkin ovat hävinneet.

Huomenna menen vihdoin alkuraskauden ultraan ja toivon mukaan ei tarvitse ainakaan vähään aikaan todeta jokaisen tulevaan lapseen liittyvän lausahduksen jälkeen "jos tuolla nyt on mitään elämää".

Tällä viikolla on myös ensimmäinen neuvola. Kiva että ehdin käydä ultrassa ennen sitä, sillä en oikein tykkäisi jutella yli tuntia tulevasta lapsesta , joka voi ihan hyvin olla vaikka tuulimuna. Eihän sillekään mitään voi, mutta ihan henkilökohtaisen elämän kannalta olisi kiva tietää, onko siellä ketään ennen kuin ilmoittaa työnantajalle (pakko ilmoittaa hetimiten) tms.

Toivottelen kaikille siedettäviä oloja ja voimia niille, joilla on käynyt huono onni!

T. Neilikka 8+0 jännäkakka housussa ultraa odottaen...
 
Onnea pisamapeikko, mitä mää sanoin :)

Tänne kuuluu päivästä riippuen hyvää tai huonoa. Vointi on ihan ok, vaikka pahoinvointi on välillä inhottavaa. Väsymys on kuitenkin pysynyt ainakin vielä kurissa. Maha on ihan järkyttävän kokoinen ja harmittaa, kun vaikka se tietysti onkin turvotusta, niin näyttää ihan raskausmahalta, enkä haluaisi esim appivanhempien vielä kyselevän mitään. Mutta eipä tätä varmaan kauaa pysty kuitenkaan peittelemään, jos nuo kaksi siellä pysyvät. Varmaan vkolla 12 näkyisi jo kumminkin (jos ei jo aikaisemmin).

Keskiviikon ultraa odotan kuin kuuta nousevaa. Ensinnäkin siksi, että tietäisin vieläkö molemmat elossa, ja rukoilen kaikkia maailman jumalia, että vaikka ei vielä uä:ssä näkyisikään, niin lapsilla olisi omat vesipussit. Mono-Mono-kaksoset olisi mun painajaiseni. Riskien takia, väistämättömän aikaisen sektion ja tehohoidon takia ja sen jatkuvan pelon. Siispä päivä kerrallaan menen ja toivon, että sieltä joku kalvo löytyisi jossain kohtaa. Käyn vielä uä:ssä ainakin vkolla 8+ ja 9+ keskiviikon lisäksi (kun siihen mahdollisuus on), mutta sitten tuo luksusmahdollisuus poistuu kesäksi.

Miehen kanssa on yritetty totutella ajatukseen kaksosista. Useimpina päivinä tunnen olevani maailman onnekkain ihminen, kun taas toisina mielessä käy, että voi hyvä luoja. On kai jotenkin niin stressaavaa, että ekaa kertaa elämässäni en nauti raskaudesta oikein yhtään. Haluaisin sen olevan äkkiä ohi, vaikka normaalisti rakastan raskausaikaa ja ennen vannoin, että mikään ei ole ihanampaa kuin olla raskaana.

Pitkä teksti tästä tulikin ja omanapainen, pahoittelut.

7+0
 
Halauksia Josephinalle :cry:

Onnea Papupupulle ja Pisamapeikolle :love:

Tänään kerroin työkaverille, kun oli niin valtavan huono olo. Työkaveri onnitteli ja tokas, että kattelinkin tuota vatsaa, mutten kehdannut kysyä.
ApuA! Näkyykö se jo tosiaan niin paljon!? Varmaan kaikki on sitten sen jo huomannut...:eek:
Huonot olot jatkuu ja ysiviikon puoliväli ylitetty. Eli 8+4
 
Voi ei Josephina, hirmuisesti voimia tulevaan! Ei tuota kyllä kenellekkään toivoisi, henkisesti itelle ainakin aika raskasta. :cry:

Onnea hyvistä ultra uutisista Pisamapeikko (mitäs me sanottiin ;)) ja Papupupu ❤

Mä kävin tänään aamulla niissä verikokeissa, th laittoi mut sit lääkärille kun tälle päivää sattui olemaan yks vapaa aika. Ihan ton pahoinvoinnin takia, toki mulla noita kipujakin on, mut en sit niistä mitään maininnut.. Määräs mulle pahoinvointilääkettä (mitä en vielä ehtiny hakemaan) ja saikkua 22.5 asti o_O Ei siinä muuten mut huomenna pitäis pomolle soittaa ja sehän ei tästä raskaudesta mitään tiedä vielä. Noh, kohta tietää. Pyysin sit kattomaan ultralla ni opiskelija sit ultras ja siellä se pieni oli, vastas täysin viikkoja nyt ja heilutteli kauheesti käsiä ja jalkoja :love: kyllä kyynel valui kun siinä makasin, ultras onneks mahan päältä. Lääkäri meinas et kun nyt tätä pahoinvointia on paljon mulla ja tytöistä ei ollut ni saattais olla poika.. Hiukan jännittää :whistle:

Catharin & mini 10+1 :love:
 
Olen niin pahoillani puolestasi Josephina... :cry: Itke surua pois, niin paljon kuin on tarve... Kipu menee joskus pois, ja vaikka ei menisikään, niin sen kanssa oppii elämään :cry: paljon, paljon voimia teille.
 
Onnea teille hyvistä ultrakuulumisista :love:
Pahoittelut Josephinalle:(

Miwwi aikamoista tuo, mitä joudut kuulemaan äidiltäsi. Mistäköhän se kumpuaa? Tsemppiä äidin kanssa toimeen tulemiseen!
En oikeen tiedä. Tiedän itsekin että meillä on ollu tosi hankalaa ja stressaavaa esikoisen kanssa, mut en mä todellakaan sen takia rupee pitkittään seuraavaa lasta ja niin se nyt sattuikin jo tulemaan. Enkä mä todellakaa rupee äitiltäni mielipidettä kysymään. Mut jotenki vaa masentava fiilis kun hän noin puhuu ja huvita edes sille kertoa tästä..
 
Säikähdin äsken niin järjettömästi, kun tuli yht äkkiä voimakas kipu vasemman munasarjan kohdalle. Pelkään niin paljon kohdunulkoista! Ultrassa en oo vielä käynyt ja se ois vasta kolmen viikon päästä. Tietääkö joku miten voin päästä nopeasti ultraan, en kestä enä tätä epätietoisuutta. Jos jollain kokemusta Pohjois-Karjalan alueen edullisista ultrista, niin kertokaa. Mitenköhän saan unta kun pelottaa näin paljon että se räjähtää ja aiheuttaa jonkun verenvuodon. Ei pitäisi ehkä lukea netistä kaikkea.
 
Mulla ainakin on välillä todella kipeitä repäisykipuja, mutta ihan oikeella paikalla ihme on.. Terveystalolle ainakin voi saada aikoja jopa samalle päivälle.

Pitää varmaan tilata äitiysvaatteita, ei meinaa mene oikein housut jalkaan enää..

Eilen illalla iski ihan megapahaolo.. kävin oksentaa mutta ei helpottanut. aamulla jatkui.. pitää varmaan ostaa mehua aamuksi, jonka kanssa saa lääkkeet otettua.

6+6
 
Katoin noita Terveystalon nettisivuja. Luki, että tarviis lääkärin lähetteen ultraan. Eihän mulla sellaista oo.. :( Minnehän voi voittaa ja kysyä onko tämä normaalia? Neuvolaan voi soittaa vasta klo 12. Eilen illalla siis alkoi kunnon repäisyllä kipu, jonka jälkeen koko ajan tuntunut kipua välillä vähemmän ja välillä enemmän. Yön sain jotenkuten nukuttua särkylääkkeen avulla. Onko muilla sattunut vasemmalle munasarjan kohdalle, onko tämä ihan normaali kipupaikka?
Tänään 10+0
 
Minna97, Mulla on ollut vasemmalla puolella kipuja, ei kylläkään ihan noin pahoja kuin sulla kuulostaa. Mulla todettiinkin varhaisultrassa vasemmalla puolella iso keltarauhaskysta, joka voi tosiaan sattua kovastikin kun tyhjenee. Erilaiset kystat ovat kai aika yleisiä ja useimmiten täysin vaarattomia, mutta lääkäri ainakin mun käski heti ottaa yhteyttä heihin jos se alkaa tosi paljon sattua. Kysta ei kuitenkaan hänen mukaansa ole edes puhjetessaan vaarallinen sikiölle. En siis väitä että sulla on tuollaine nkysta, mutta itselläni se on oireillut juuri tuollaisena mitä kuvailet.

Mutta kyllä mä sinuna soittaisi heti vaan neuvolaan kun sen aika on. Eikö terkka voi kirjoittaa lähetteen ultraan?

Cherokee ja papu 11+0
 
Kiitos Cherokee! Vähän huojensi oloa, kun kuuli että kyseessä ei välttämättä olekaan kohdunulkoinen :) Minä kun pelkään niin paljon sitä kohdunulkoista, että se räjähtää siellä ja aiheuttaa hengenvaarallisen verenvuodon ja äääks ! Ihan hassua että oon ollut tähän asti ihan luottavaisin mielin mutta nyt tuli joku kauhea paniikki ja mielessä pyörii sitä sun tätä. Jos tästä nyt yrittäisin vaikka rauhoittua ja soittaa neuvolaan sitten puoliltapäivin. Ihanaa kun täältä saa vertaistukea. Näin esikoista odottaessa kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.
 
Heippa pitkästä aikaa ja hirmuisesti onnea ihanista ultrakuulumisista ja voimia pienen menettäneille!:)

Täällä olot ja ajatukset menee aivan laidasta laitaan ja välillä ei tiedä itkisikö vai nauraisiko :LOL: heitteleekö muilla mielialat?

Eilen oli ensimmäinen oikea neuvola ja vieläkin se pieni siellä köllötteli :love: viikot on ultran mukaan jo 10+1 vaikka menkoista laskettuna 9+6.

Huomenna aamulla pitäisi varata aikaa nt ultraan, jos siellä meinaa käydä. Onko kaikki muut menossa? Meillä neuvolassa ultrataan aina kun haluaa, niin siksi aikaisemmissa raskauksissa en ole käynyt mutta toisaalta nyt tekisi mieli käydä tarkastamassa.

Pähkinä ja pirpula 9+6 (10+1)
 

Yhteistyössä