Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Tänään käyty neuvolassa ja neuvolatäti ei lähteny edes kuuntelemaan sydänääniä koska viikkoja vasta 8+0. Mutta saan niitä sitten kotona ruveta kuuntelemaan kun ja toivon mukaan kuuluu. Np-ultra aika tulee sitten postissa, sinne ei enää tarvi itse soitella. Meinaako muut osallistua siihen verikokeeseen mikä otetaan viikolla 10. Vai pitääkö siihen automaattisesti mennä jos osallistuu np-ultraan?

Miwwi 8+0
Ne verikokeet on ihan vapaaehtoisia, kyllä ultraan pääsee silti. Mä kävin ottaas ihan sen takia, et osaan sit varautua tulevaan jos niissä ja ultran turvotuksessa jotain häikkää tulee olemaan.
 
Hei pitkästä aikaa! Kyllä ne viikot vaan kuluu vaikka ei siltä tuntuis On ollu niin huonovointisuutta et ei oo jaksanu ku käydä täällä äkkiä lukees mitä kuuluu. Neljännes pian takana kaikilla (y)
Meillä oli neuvola viime viikolla ja ultrattiin, ihanaa, itkukin pääsi kun sydänäänet alkoi kuulua :love: Piti pidätellä että pienokainen ei kovin pomppis kuvassa :LOL:
Miehelle se oli se totuuden hetki, hälle eka muksu, mulle jo kolmas. Nyt vasta alettiin puhua tosissaan ett lapsi olis oikeesti tulossa :ROFLMAO:
Np -ultra on kesäkuun alussa, sitä siis jännäilee.
Onko teillä minkälaisia keinoja tän ajan väsymykseen? Itellä alkaa helpottaa, kahviakin pystyy jo vähän juomaan ja oon saanu levättyä mutta kaveria murehdin. Hänellä paha väsymys ja vielä pieniä lapsia ja jotenkin haluaisin auttaa.
Niin joo ja la vaihtui neuvolassa, jos joku päivittää niin vaihtaako päiväksi 11.12?

Kiriliini 10+4
 
Heippa!
Täältä seuraanne liittyisi 27-vuotias esikoistaan odottava, jonka la on (toistaiseksi) 14.12. ☺ Tällä hetkellä siis rv 10+1. Ensimmäinen neuvolakäynti oli viime viikolla. Kun aikansa neuvolatäti sykettä etsi, niin johan löytyi ja pieni kuulosti aivan höyryveturilta ❤ Nt-ultra on reilun viikon päästä. Jännittää kovasti. Kaikki
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi
Verx / 2.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
NinaRinsessa / 2.lapsi

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS
Kuvituksia / 27 / 1. lapsi / K-PKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS
Amore / 28 / 2.lapsi /KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks
Marimac / 3.lapsi / JS

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen

29.12

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS

31.12
Tintt@r@ / 32 / 4. ja 5.lapsi / OYS

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Heippa kaikille! Taustalla olen seurannut useamman viikon teidän kirjoituksia ja ajattelin liittyä joukkoon. La 6.12 ja neljäs lapsi. Olen 31 v. Synnytyspaikka Tays.
Facebookissa en ole joten toivon että tännekin jaksetaan kirjoitella sen ohessa.

Tänään viikkoja 11+3 kauheaa pahoinvointia ollut nää 5 viikkoa joten jos kohta helpottais. Ens tiistaina mennään nt ultraan!! ☺☺
 
Parempia vointeja meille kaikille ja pahoivoinnin helpottamista toivon! Mulla ainakin toi ällötys on aikalailla jaksottaista. Välillä kauhee ällötys ja välillä ei mitään. Väsyttää välillä ihan älyttömästi ja välillä vähä pirteempi muttei lähellekään niinku normaalisti meikäläinen :)
Jos ei se ultra-aika tässä pian tuu niin varaan ajan ens viikolle yksityiselle ultraan. Mun täytyy ens viikon loppupuolella kertoo puolelle sukua ja haluisin olla ittekki tilanteesta ajan tasalla ennen kuin suuni avaa. Voi kunpa osaisin olla huolehtimatta että miten pienet voi.
 
Tänään käyty neuvolassa ja neuvolatäti ei lähteny edes kuuntelemaan sydänääniä koska viikkoja vasta 8+0. Mutta saan niitä sitten kotona ruveta kuuntelemaan kun ja toivon mukaan kuuluu. Np-ultra aika tulee sitten postissa, sinne ei enää tarvi itse soitella. Meinaako muut osallistua siihen verikokeeseen mikä otetaan viikolla 10. Vai pitääkö siihen automaattisesti mennä jos osallistuu np-ultraan?

Miwwi 8+0
Tiistaina kävin veri kokeissa, nyt 11+1 ja ensiviikon to on NT, eli osallistunut noihin.
 
Eka ultra onnellisesti takanapäin! Siellä pikkuinen köllötteli ja jumppaili, sydän löi reippaasti ja kaikki hyvin :)
Laskettu aika pysyy 5.12.,vaikka koon perusteella vastasikin kolmea päivää enemmän.

Olipa kiva, kun ultrasivatkin mahan päältä. Niin on taas tekniikka parissa vuodessa kehittynyt.

Olo ollut melko normaali, välillä huonoa oloa enemmän, mutta ei haittaa arkisia tekemisiä juurikaan. Ruoka ei välillä oikein meinaa maistua.
 
Eka ultra onnellisesti takanapäin! Siellä pikkuinen köllötteli ja jumppaili, sydän löi reippaasti ja kaikki hyvin :)
Laskettu aika pysyy 5.12.,vaikka koon perusteella vastasikin kolmea päivää enemmän.

Olipa kiva, kun ultrasivatkin mahan päältä. Niin on taas tekniikka parissa vuodessa kehittynyt.

Olo ollut melko normaali, välillä huonoa oloa enemmän, mutta ei haittaa arkisia tekemisiä juurikaan. Ruoka ei välillä oikein meinaa maistua.
Niin ja kävin samalla myös verikokeissa. Nt-luku oli ultrassa oikein hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Sykkeitä ei löytynyt ultrassa maanantaina eikä tänään. Alkio vastasi viikkoja 7+4, vaikka pitäisi olla tasan 11. Tämä lapsi ei valitettavasti ollut tarkoitettu meille suurista toiveista huolimatta. Hyvästi pieni <3.

Onnellista odotusta teille kaikille! Minä poistun takavasempaan.

NinaRinsessa
 
Sykkeitä ei löytynyt ultrassa maanantaina eikä tänään. Alkio vastasi viikkoja 7+4, vaikka pitäisi olla tasan 11. Tämä lapsi ei valitettavasti ollut tarkoitettu meille suurista toiveista huolimatta. Hyvästi pieni <3.

Onnellista odotusta teille kaikille! Minä poistun takavasempaan.

NinaRinsessa
Voi ei! Voimia sinne!:cry: Saanko kysyä oliko sulla mitään oireita? Pelkään ite että onko kaikki täälä hyvin:(
 
Pahoittelut NinaRinsessa.

Tuo on varmaan se mitä kaikki pelkää. Eikä yhtään auta muiden kokemukset keskeytyneistä keskenmenoista. Ja se fakta, että noin 15% raskauksista menee kesken alkuvaiheessa. Itse en oo käynyt virallisessa ultrassa vielä, nt-ultra tulee olemaan eka ultra. Töissä gyne lupasi ultrata, jos haluan, mutta enpä taida haluta. En halua murtua töissä, jos sykettä ei löydykään. Päätin alusta saakka olla realistinen, tiedostan riskit, mutta yritän olla hätäilemättä. Mutta ei se oo niin helppoa.

Nyt oon enemmän stressaillut ultrakutsun puuttumista, kun postissa pitäis tulla, vaan ei näy, eikä kuulu.
 
Pahoittelut NinaRinsessalle keskenmenosta.:(

Kyllä tässä itselläkin on jännitystä ilmassa, kun pahoinvointi yllättäen hävisi lähes kokonaan tällä viikolla. Pistää väkisinkin miettimään että onko kaikki kunnossa. Maanantaina on onneksi vihdoin ensimmäinen neuvola, ja siellä on kuulemma myös ultra, joten toivottavasti päästään näkemään onko meidän kyytiläinen vielä mukana ja oikeassa paikassa.

Pari viikkoa sitten olisin tehnyt mitä vaan, jotta pääsisin pahoinvoinnista eroon! Nyt sitten kaipaan sitä takaisin...:rolleyes:
 
Mulla oli eilen hyvä päivä pahoinvoinnin osalta, samoiten tänään ei tunnu olevan huono olo, josko siis alkais helpottaa? Viime yönä olin tuntevinani pientä kuplintaa/muljintaa, mut en tiedä sitten.

Catharin & mini 11+6
 
Moikka kaikille! Neuvolassa kävin viime viikolla puhumassa mukavia yli tunnin. Mitään muuta ei katsottu kuin verenpaine ja paino. Nyt ostin sitten hölmöyksissäni dopplerin ja alkoi heti kaduttaa. En löytänyt mitään sykettä. Oma syke kuului ja sellainen viuhviuh, muttei mitään hevosenlaukkaa. :( tiedän, että kokeilin liian aikaisin, joten pakkasin kapistuksen ja pistin piiloon odottamaan viikkoa 12...

Pelottaa nyt silti vähän, sillä oireet ovat kadonneet melkein kokonaan. En ole kertaakaan koko raskauden aikana edes oksentanut. Nyt ei enää edes tee huonoa kuin ehkä kerran päivässä tulee yök ja menee heti ohi. Rinnatkin on enää vain vähän arat. Mitään turvotustakaan ei liiemmin ole, eikä "kohdunkasvukipuja". Pahin "oire" on varmaankin ummetus.

Olisipa se syke vielä siellä, kun ainakin varhaisultrassa viime viikolla näkyi ihan hyvin.

Onko teillä muilla oireet vielä voimakkaita? Itse olen vasta rv 9+5, niin huolestuttaa.
 
Neilikka88, mulla ihan samantyyppiset fiilikset. Pahoinvointia ei enää oo, vähän huono olo tulee, jos ei syö säännöllisesti. Ei enää rintojen arkuutta lainkaan. Alavatsakipuja/tuntemuksia on, mutta nekin lähinnä huolettaa. Ainoat oireet on yöpissiminen 1-2krt/yö ja närästys. Mutta toisaalta mitä oon keskeytyneistä keskenmenoista lukenut, niin ei nevraskausoireet välttämättä edes häviä. Mä en jotenkin enää yhtään pysty ajattelee et mun vatsassa olis kasvamassa mitään. Ja mulla oli Dopplerin kanssa sama, tosin kuuntelin synkeitä viikko sitten, enkä löytänyt mitään. Nyt mulla viikot 9+6. Ei auta kun odotella ultraa.
 
Kovasti voimia NinaRinsessa!

neilikka88 miulla oo oireita/oloja oikeestaan koko aikana ollut ja kyllä se sammakko kuitenkin tuntuu voimissaan olevan. Itse löydän dopplerila sydän äänet, milloin paremmin, milloin kauhean hakemisen jälkeen ja joskus 15min etittyäni turhaudun ja kokeilen myöhemmin uudelleen. Tosin viikkoja "jo" 12+3. Vasta 10 viikolla ostin dopplerin niin en tiedä miten aikaisiin voi kuulla. Yllättävän alhaalta alkuun löysin äänet, nyt jo vähän siirtynyt ja alkaa jo riehua sen verran että saa "metsästää" anturilla kun liukahtaa anturin alta piiloon.

Huomenna olisi paljon odotettu ja pelätty NT-ulta... :ninja:
Verikokeissa kävin jo parisen viikkoa sitten. Meillä Kuopiossa ei tietoa saa ultran yhteydessä, piinaavat 2vko odotettavana vielä veriseulan tuloksia. Soittaavat JOS jotain.. Kiva vahtia puhelinta kauhusta kankeena.... :confused:

Muutempä ei olossa eikä elossa mitään kummaa. Jos ei sydämen jumputusta välillä kuuntelis niin ei tässä edes tuntis olevansa raskaana.
 
Sykkeitä ei löytynyt ultrassa maanantaina eikä tänään. Alkio vastasi viikkoja 7+4, vaikka pitäisi olla tasan 11. Tämä lapsi ei valitettavasti ollut tarkoitettu meille suurista toiveista huolimatta. Hyvästi pieni <3.

Onnellista odotusta teille kaikille! Minä poistun takavasempaan.

NinaRinsessa
Pahoitteluni! :cry: Niin niin väärin...Toivottavasti pian tärppää uudelleen! ❤

Neilikka ja bittikukka voin lohduttaa sillä et mulla loppui/väheni oireet juurikin rv:lla 9-10. Kuulin sydänäänet ekan kerran 8+5 joten se on ollu ainoo asia mikä saa uskomaan raskaana oloon. Varmasti teilläkin on kaikki hyvin! ❤

Omaa napaa..mulla on ollu inhottavia mahakipuja ja selkäkipua. Ne on pistäneet vähän pelottamaan taas. Mutta sydämen tykytys kuuluu ainakin toistaiseksi! :) Np-ultra ja seulonnat on alkaneet myös pelottamaan. Mulla menee siinä mielessä hassusti et eka on äitipolikäynti ultran kera 31.5. ja sit heti perään np-ultra 3.6. Eli pääsee kurkkaamaan masuun kaksi kertaa saman viikon aikana. Ainaki tulee tarkkaan syynättyä et onko kaikki kunnossa.

MiNalo rv 11+3
 
MiNalo, mulla alkanut vatsaa nipistelee välillä kunnolla ja selkääkin saattaa jomottaa hetkellisesti lujaa! Nyt kun väsymys ja ällötys on helpottanu nii oon alkanu liikkumaan niin sekin aiheuttaa vatsassa kipuja. Pelko persauksessa torstaihin asti.
NinaRinsessalle voimia jaksamiseen :(
 
Moikka kaikille! Neuvolassa kävin viime viikolla puhumassa mukavia yli tunnin. Mitään muuta ei katsottu kuin verenpaine ja paino. Nyt ostin sitten hölmöyksissäni dopplerin ja alkoi heti kaduttaa. En löytänyt mitään sykettä. Oma syke kuului ja sellainen viuhviuh, muttei mitään hevosenlaukkaa. :( tiedän, että kokeilin liian aikaisin, joten pakkasin kapistuksen ja pistin piiloon odottamaan viikkoa 12...

Pelottaa nyt silti vähän, sillä oireet ovat kadonneet melkein kokonaan. En ole kertaakaan koko raskauden aikana edes oksentanut. Nyt ei enää edes tee huonoa kuin ehkä kerran päivässä tulee yök ja menee heti ohi. Rinnatkin on enää vain vähän arat. Mitään turvotustakaan ei liiemmin ole, eikä "kohdunkasvukipuja". Pahin "oire" on varmaankin ummetus.

Olisipa se syke vielä siellä, kun ainakin varhaisultrassa viime viikolla näkyi ihan hyvin.

Onko teillä muilla oireet vielä voimakkaita? Itse olen vasta rv 9+5, niin huolestuttaa.
Oireettomuuskin on ihan normaalia. Mulla ei missään vaiheessa ole rinnat olleet arat, ei turvotusta, ei kasvukipuja eikä ummetusta, en ole oksentanutkaan ollenkaan. Ainoastaan pientä huonoa oloa ollut joinain päivinä. Ja silti ekassa ultrassa kaikki oli ok. Ekan raskauden alkuviikot olivat myös samanlaisia, ja raskaus sujui aivan normaalisti.

Ei siis kannata huolestua :)
 
Pitää kantaa korteni ketoon - olen nimittäin itsekin ollut melko lieväoireinen koko ajan. Alkuun oli närästävää tunnetta aina, jos ei syönyt. Rinnat ovat olleet arat. Alavatsa on ollut turvonnut. Siinä ne oireet aikalailla ovat. Nyt kolmesti nähty miten tyyppi kasvaa ja kehittyy hyvin. Tänään 10+5.
 
Itelläkään ei kovin paljon oireita ole. Rinnat arat ja yöllä herään aina kylkeä kääntäessä rintojen aristukseen. Pahaolokohtauksia tullut muutama että pitänyt maata hetken. Oksentanut en ole kertaakaan, oksennustautikaan ei ikinä iske edes ja muutenkin olen huono oksentamaan jos näin voi sanoa pienestä pitäen vältellyt sitä ja kestänyt huononolon joten vaikuttaisiko sekin? Väsymys on kova, nukkuisin vain. Mutta todella vähäisiä oireita. Nippailuita huilatessa alavatsalla vain :) n. 1,5 vkoa vielä ekaan ultraan, ai että jännittää :)
 

Yhteistyössä