Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

LaaMaa, kyllä se np-ultrassa vauvan näkeminen toivottavasti rauhoittaa sunkin mieltä! Mulle ainakin autto vaikka olin ihan hermona siihen asti.

Tuli postissa paperit verituloksistaki eikä mitään poikkeavaa joten toivottivat vaan onnellista odotuksen jatkoa! :heart: Ekaa kertaa nyt uskon oikeesti että me selvitään tästä :D

Äitiyspakkaus otetaan vaikka kaikki vaatteet hankin silti lisäksi ite kun vähän epäilyttää onko tuossa mitään käytettävää mutta ihan sen ekan vauvan hankinnan kokemuksena haluan ottaa kaiken irti ja on tuosta varmasti hyötyä enemmänki kun osaan nyt ees kuvitela! Aloin tänään kerään listaa asioista joita vauva tarvii kun ei oo hankittu vielä mitään mutta ei se ollutkaan niin pitkä kun olin alkuun ajatuksissani tuskaillu! Nyt kun tietäis vielä mistä niitä lasten vaatteita/tavaroita kannattais hankkia :D mutta luultavasti eka ostan ihan tietämättömänä vaikka mitä ja sitte vasta kokemuksesta pystyn sanomaan mitä kannattaa hankkia ja mitä en joskus seuraavalle mahdolliselle vauvalle hanki.

Kestovaipat jää kyllä varmasti kokeilematta meillä. Luulen että tarpeeksi haastetta ihan vaan perusasioiden hoitamisessa ekan kans ilman sitä hankalaa vaippasähläystä. ;)

Likkeitä ei ole vielä tuntunut mutta kun kohtu on kuulema taakse päin kallellaan niin ei ole kauhean oletettavaakaan että liikkeet aikaisin tuntuis. Ultraaja sano vaan että ehdin varmasti tuntea kaikenlaisia potkuja ihan riittävästi sitten loppuajasta :D

Olo on mahan pullotusta lukuunottamatta ihan normaali. Vatsa ei kauheesti luista mutta ei tosin ummetakkaan. Nälkä on vähentynyt kun ihan ahmin tuossa väissä, väsy on loppunut ja pystyn keskittymään taas töihinkin paremmin. Tajusinkin että äippäriinkään ei ole enää kun 4kk!! Ensin kauhean pitkälle tuntuva alku kituutus ja nyt kaikki asiat pitäis hoitaa ja hankkia neljästä palkasta.. jotenki yllätti :D


-Ma&Mi ja kolmas pienin elefantti 13+1
 
Meillä oli tänään eka ultra ja samalla saatiin seulonnan tulokset. Siellä se vaavi rauhassa köllötteli ja kaikki hänellä oli hyvin :D huolta herättää se,että mulla on neljä erikokoista myoomaa ja yksi on aika iso. Nyt joudun tarkempaan seurantaan niiden kasvun ja vaikutusten tiimoilta. Toivon niin kovasti etteivät kovin kasvaisi ja alkaisi vaivata kivuilla... Vauvalle ei ainakaan toistaiseksi ole niistä haittaa. Onko kellään täällä teistä noita myoomia kavereina?
 
  • Tykkää
Reactions: Hanna27
Tervetuloa kaikille uusille :)


Täällä poksahdellaan tänään 14+0 :)
Olen enemmän kirjoittanut nyt tuolla fb:n puolella. Helpompaa kun muutenkin fb:tä käytän paljon.

Äitiyspakkausta en ota. Ensimmäisestä otin, toisesta en, enkä tästäkään. Perustarvikkeet löytyy. Vaatteita ostelen pikkuhiljaa sitten.

Liikkeitä ei tunnu vielä... ekasta tunsin muistaakseni rv 17+ ja tokasta rv 16+. Tokasta tuntui käsiin potkut jo rv 17+.

Miulla on vieläkin sellasta heikohkoa oloa.. että heti syömisen jälkeen tulee tai sitten ennen sitä... syödessä olo ok, mut heti sen jälkeen yöks... loppuis jo. Olis kiva alottaa se "normivaihe" missä olo melkein kuin ei raskaana oliskaan :D

En ole muuten kertonut tästä raskaudesta vieläkään kellekään... tai no poli tietää ja neuvola xD Ehkäpä pian avaan suuni. Miun maha on aamuisin vielä aika huomaamaton.. ihan pieni kumpu näkyy. Mutta kun syön ja sit päivän mittaan varsinkin, on se jo aika pyöreä...

*Unis* ja masunen 14+0

Ps tulkaa tuonne fb ryhmään. Siellä keskustelua on kokoajan, eli aktiivista porukkaa :heart:
 
Morjensta pitkästä aikaa! Tosi vähän tulee täällä kyllä enää kirjoiteltua, kun on tuo Fb-ryhmä. Suosittelen tulemaan sinne, siellä on oikein mukavaa ja tosiaan aktiivista juttelua :)

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä kuulumisista!

Sain vihdoin kerrottua esikoiselle maanantaina tästä raskaudesta. Minä se olin joka purskahti ensimmäisenä lohduttomaan itkuun, jännitin kertomista ja tytön reaktioita niin paljon. Mutta tyttö on kasvanut viime aikoina henkisesti, ja kun hän näki miten kauheat paineet mulla oli hänen reaktiostaan, niin hän halasi minua. Siinä sitten itku silmässä lohduttelimme toisiamme, että mikään meidän välillä ei tule muuttumaan, ja että ihan yhtä lailla tyttö on rakas kuin aina ennenkin:heart: Kerrottuani tytölle, sain kerrottua myös pojille ja heidän reaktionsa olivat ihan ok. Isompi oli aika hämmästynyt, ja sanoi että tuntuu oudolta :D Kuopus oli ihan iloinen. Hän on itseasiassa jo vuosia odottanut itselleen pikkusiskoa tai pikkuveljeä, ja oli varmaan jo "luopunut toivosta" sellaisen saadakseen.

Ilmoitin raskaudesta myös Facebookissa ultrakuvan kera, ja paljon tuli onnitteluja. Ei kukaan siellä ainakaan kehdannut ihmetellä asiaa julkisesti, vaikka voivat kotonaan jonkin verran päivitellä. Suurin osa ihmisistä on varmaan kuitenkin aidosti iloisia puolestamme, jopa äitini vaikka pelkäsin hänen paheksuvan (tuntien hänen luonteensa ja tapansa reagoida moniin asioihin).

Tänä aamuna oli neuvola ja viikkoja nyt 13+0, kun laittoivat ultrassa päivän vähemmäksi. Hölmöä, koska sikiö on kuitenkin tarkalleen 12+6 kokoinen, eli kasvaa sen mukaan mitä kierron mukaan pitääkin. Mutta olkoot miten hyvänsä...hemoglobiinia ei otettu, unohdin kysyäkin. Alkuraskaudessa oli ollut 137, mulla se alkaa kuitenkin laskea aina aika reippaasti jossain vaiheessa. Mutta ei varmaan vielä muutamaan viikkoon.

Kyselin niistä suhdeluvuista, kun tuli postissa vain ilmoitus että kohonnutta riskiä kromosomipoikkeavuuksiin ei ole ja hyvää jatkoa raskaudelle. Downin suhdeluku oli neuvolan tädin mukaan 1:4800 ja 18-trisomian 1:100000, eli ihan hämmästyttävän hyvät ennusteet.

Vauvan syke oli n.155 ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Tyttöfiilis mulla on edelleen, en malta odottaa rakenneultraan, jos pääsis näkemään kumpi on tulossa:heart:


Almandiini ja Tsuh 13+0 (tai 12+6)
 
Täällä edelleen jonkin verran pahoinvointia mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Minäkään en ole kertonut raskaudesta vielä.

Minä en fb ryhmään ainakaan tule kun en palvelua muutenkaan käytä. Olen lähdössä lomille nyt ja palaamme vasta elokuussa joten listan päivitykset jäävät nyt minun osalta.

Hauskaa kesää kaikille!
 
Poks poks 13+0 tai niinku ultrassa laskettiin ni nyt ois jo 13+4 :)

Selvästi hiljentynyt tämä palsta??? Taitaa kaikki olla fb puolella tai lomia/juhannusta viettämässä... nohviikonlopun jälkeen voikin sanoa että seuraavaksi tulee joulu... joka taitaa madella tänä vuonna tai siltä se jo tuntuu...
 
Vupsu; samaa katselin itsekin, että olisi kiva kyllä tutustua =) Oman jännityksensä kyllä luo tähän odottamiseen tuo vuodenvaihde. Jospa jonkun meidän vauva on vielä ensimmäinen tamperelainen ja pääsee Moron kanteen =)

Niisku-Rouva; taitaa kaikki olla tosiaan juhannuksen vietossa. Toivottavasti EliEli, jossain vaiheessa pääsee lukemaan posteja, että pääsisi myös sinne FB:n puolelle. En tiedä mitä siihen viestiin piti laittaa? :D
 
Täälläkin poksuu 13+0! :D
Mukavaa juhannusta kaikille! :)

Joo toivottavasti minunkin viesti olisi mennyt perille, että pääsee sinne fbhen... Joku siellä olijoista vois vinkata, että täällä on halukkaita liittymään. ;)
 
Täällä odotti aamulla ylläri, vatsa on poissa! Siis turvotus on hävinnyt yön aikana oikein kunnolla ja astetta pienempi vauvamasu oli tilalla! Olipa sangen ketterä olo, kun kumarteli tiskikonetta tyhjäksi ja pyykkikonetta täydeksi :) Muutoin kyllä on ollut ilo seurailla asukkaan menoa. Eilen oli järjestänyt yksiöönsä suuren luokan juhlat, koko päivän pukelsi liikkeellä olla ja mamman mahaa kutkutteli <3
Hyvää juhannusta kaikille!
 
Juu lomalla ollaan ja ei täällä kerkee ollakaan! :)

Oksentelu jatkuu ja ei ne primperanitkaan enää oikein auta! Joten niitä ei oo nyt tullu paljoa syötyäkään. Hittooko napsin jos yrjöön jokatapauksessa.

Pallokalalta alan jo näyttää, mutta neuvolan vaakasen mukaan on vain kolmekiloa tullut painoa lisää.

Liikkeitä on ollut ja paljon tuolla mahassa. Oikein kunnon möyrintää!


Nami ja pikkudemoni 14+5
 
Heido!
Minua karmeasti kiusais jo tietää kumpi on tulossa, muuta kohta ajattelekkaan.
vielä pitäis 3vk kitua rakenneultraan =(

Liikkeitä tuntuu jo kivasti ajoittain, vatsa venyy ja paukkuu. On jo ihan vauvamasun näköinen ja sa alkaa pitää tiukkoja vaatteita.

Eteenpäin siis mennään
Ruttu 17+0, on se saavutus tuokin =)
 
Neuvolassa käyty tänään ja mittoja löytyy.

Rv15+0
Paino +117g/vk yhteensä +700g koko aikana.
Paineet 133/79
Pissa puhdas
Hb139
Sykkeet 150

Tyytyväinen oon tohon 700g koko aikana kun ylipainoo hieman on ja yleensä tässä vaiheessa on jo tullut muutamat kilot.

Seuraava neuvola 15.8 jossa saadaan kela lappuset mutta ennen sitä on tarkastus ultra 10.7 ja rakenne ultra joskus elokuun alussa sen ajan saan ton ultran jälkeen varata.

Tiukuliina ja hippu rv15+0 poks
 
Täälläkin käytiin neuvolassa tänään. Rv 15+4, painoa tullut 179g/vk. Syke 162.
Kuultiin ekan kerran sydänäänet :heart:

Uskotteko että sykkeestä voi päätellä sukupuolta? Sukupuoli haluttais jo täälläkin tietää.. :)
Pahoinvointi on onneksi vihdoin ohi ja väsymyskin helpottanut jonkin verran. Kovasti oon yrittänyt kuunnella vatsan tuntemuksia iltaisin, mutta eihän noista kuplista vielä tiedä mitä ne on.
 
Äitiyspakkauksesta: aiotaan ottaa. Tykkään siitä :).

Sykkeen nopeus: en usko, että sykkeestä pystyy päättelemään sukupuolta :). Pikkuisella ainakin ne vaihtelee niin paljon, että sen puolesta voisi olla kumpi vain. Virallisissa mittauksissa on ollut 164 ja 150, mutta kotona dopplerilla kaikkea 130-170 välillä on näkynyt. Neuvolassa myös totesi, että Pikkuinen taisi lähteä liikkeelle, kun sykkeet nousivat, kun hetken oltiin häntä kuunneltu. Sielläkin pyöri 130-165 välillä. Kivahan se kuitenkin on eri merkeistä yrittää päätellä, kumpi sieltä olisi tulossa :).

Vaunut yms: olen vähän niitä alkanut vilkuilemaan, mutta ostetaan kaikki isot ostokset vasta rakenneultran jälkeen. Onko kenelläkään vinkkejä, miten pääsisi alkuun vaunuviidakossa? Mitä ominaisuuksia kannattaisi katsoa? Olen tässä aivan hukassa. Vähän ollaan alettu laittaa asuntoa siihen suuntaan, että lapsi olisi tulossa, kun meillä on pieni asunto, niin muutamat huonekalut lähtevät pihalle, että tilalle mahtuu pinnasänky ja tilaa säilyttää vaunuja. Tavaraa siis ollaan alettu karsimaan, mutta se on kyllä ihan tarpeellistakin, kun muutettiin yhteen kahden täyden kodin tavarat, niin edelleen on kyllä ylimääristä. En jotenkin vielä edes osaa kunnolla uskoa, että meille on tulossa vauva ja jotenkin tuntuu vielä aika kaukaiselta miettiä vauva-arkea, mutta onhan tässä vielä toivon mukaan ainakin 20 viikkoa aikaa varautua asiaan :).

Keskustelun hiljaisuus johtuu kyllä varmasti myös kesästä, mutta varmasti myös siitä, että osa keskustelusta on siirtynyt fb:hen.

(.) Täällä olen ollut nyt aika hiljainen, kun facebookin ryhmään liityin, mutta asiat on oikein mukavasti. Potkut on alkanut tuntumaan välillä ja vatsa kasvaa. Neuvolassa viikko sitten asiat oli kunnossa :). Parin viikon päästä sitä olisikin jo puolessa välissä ja reilu kolmisen viikkoa rakenneultraan.

rv 17+4
 
Hui, tännehän on ilmestynyt lisää odottajia vaikka millä mitalla! =) Omalla kohdalla on tuo kirjoittelu jäänyt hieman turhan vähälle taas kun on aina olevinaan jotain muuta. Täällä nyt viikkoja 17+6, ja potkuja on tuntunut jo jonkin aikaa melkoisesti! Joka kerta on neuvolassa huomautettu toukan vilkkaudesta ja hyvästä kasvuvauhdista :D Rakenneultra on 17. päivä, sitä odotellessa! Sukupuolta en edes ole mennyt arvailemaan, sillä kumpi vain on meille oikein tervetullut. Odotan tosin kyllä jo sormet syyhyten että tieto tulisi, jotta pääsisi hommailemaan pienenpieniä vaatteita ja valmistautumaan kunnolla pikkuisen tuloon :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna poksuu 15+0 :heart: Mun ei tule oikein enää käytyä täällä paljon, kun olen melko aktiivinen siellä FB:n puolella. Toivottavasti joku kuitenkin ottaa asiakseen listan päivityksen, jotta uudetkin pääsevät kunnolla mukaan. Vaikka joku sellainen, joka ei Facebookin ryhmää niin paljon käytä? Olisihan se mukavaa, kun tämä ketju pysyisi virkeänä kuitenkin.

Hyvää jatkoa kaikkien raskauksille!

Almandiini ja Tsuh
 

Yhteistyössä