Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Tukiverkoista: Meillä on hyvät tukiverkot, jos puhutaan siitä, että ollaanko yksin vai ei. Mun vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla, miehen kylläkin kauempana. MEillä on myös paaaaljon ystäviä, jotka ovat meille ihan superrakkaita. MUTTA. Jos tukiverkoilla tarkoitetaan lastenhoitopalveluja, niitä meilläkään ei ole.

Mun vanhemmat ottaa lapsia ehkä kerran-kaksi vuodessa yökylään. Ja tää meidän nuorin ei oo tosiaan ollut elämänsä aikana kun pari tuntia jonkun muun kun mun tai mun miehen hoidossa. Toisaalta ollaan asennoiduttu siihen, että nyt eletään tätä vaihetta. Kun tuo tyttökin kasvaa, hän varmaan haluaa mennä yökylään kummille taikka mummille ja sitten meillä on sitä aikaa. Aika aikansa kutakin.

Sarasofia, jos ootte tuen tarpeessa, esim. tukiperhetoimintaan kannattaa tutustua, myös ns. varamummojakin on saatavilla. Ikävää, että tunnet olosi yksinäiseksi. :(
 
Huh kun on pahaolo... ruokaa yritän tehdä, mut ei jaksais seisoa. Ja tämä olis se päivä taas kun on kerhoon vienti ja pk:sta haku, eli pyörä kulkee. Zumban jätän väliin Suomen pelin takia. No okei, ei tämä olo muutenkaan ole kovin tanssikuntoinen.

TukiVerkostot:
Meillä on hyvsä tukiverkosto.
Lapsia hoitaa molemmat mummot ja joskus miehen sisko on ottanut tuon vanhemman. Akuutit hoidot suorittaa yleensä minun äiti ja suunnitellut hoidot miehen äiti. Tällä ja ensi viikolla on isompi menossa molemmille hoitoon. Yöhoitoon annan vain miehen äitille. Nyt kun esikoinen täyttää jo 5, voisin jo laittaa meidän äitillekin yöhoitoon, mutta poika ei ole innostunut asiasta. Koska kuopus on hankala hoitaa, varsinkin kun on kasvanut isommaksi, ei ole vuoteen ollut yöhoidossa mummolassa. Mutta meillä on mahdollisuus viedä hänet tilapäishoitoon, koska hän kuuluu vammaishuollon piiriin. Tarvitsemme hoitoapua säännöllisesti, varsinkin kun kuopuksella on paljon sairaalassa käyntiä.
 
Huomentapäivää! Tänään meni jo Snickers jäätelöpatukka ja toffeeta sekä lakritsaa aamupalan jälkeen:O Ööh tuota, jos meno jatkuu näin, ei mulla enää kauan jatku tämä "toispuoleinen kiinteytyminen" :D

Tukiverkoista: meillä ne on valitettavasti ollut aina todella huonot --> muutin nuorena muualta päin suomea pääkaupunkiseudulle, ja silloisen miehen kanssa hankittiin lapsia, joista kaksi erityislapsia... avioliitto hajosi, jäin yksin lasten kanssa yms. Miehen vanhemmat olivat "liian" vanhoja olemaan tukena, ja omat vanhemmat liian kaukana. Olin 24/7 lasten kanssa. Vasta kun alkoivat olla isompia, alkoi helpottaa jonkin verran. Tämän nykyisen miehen isä asuu kaukana ulkomailla, äiti on kuollut. Mun vanhemmat edelleen siellä muualla päin suomea. Mutta näillä mennään, kaikkeen tottuu... uskon että pärjätään, kun on jo niin paljosta pahemmastakin selvitty.
 
Tukiverkkoista Meillä on hyvät, kun koko perhe jämähdetty samalle paikkakunnalle... :LOL: Mun vanhemmat asuu ja miehen äiti (isä kuollut). Lisäksi vielä miehen mummo eli pojan isomummo, tosin hän jo niin vanha ettei voi hoitoapua antaa... :) Mun sisko asuu myös täällä, hänellä kaksi lasta niin on serkkujakin lähellä. :heart: Miehen puolelta niitä ei voikaan tulla, kun ainut lapsi... Mun veljetkin asuu täällä, mutta enoista ei ainakaa vielä hoitoapua. Ovat vähän yli parikymppisiä ja muuta asiat kiinnostaa tällä hetkellä! ;) No kyllä enot kuitenkin kylässä käy! :D Tukiverkoista huolimatta poika ei oo vielä kertaakaan ollut yöhoidossa, kun vasta 10kk. Eikä oo ollu tarvettakaan... Ehkä pitää harjoitella ennenkuin lähden synnyttämään, jos silloin tarvis tulee. :) Hankala ollut jättää pidemmäksi aikaa, kun ei ole huolinut pulloa tai korviketta. Nyt ollaan totuteltu makuun ja juo onneksi pullostakin. Mutta varsinkin miehen äiti on päivisin hoitanut paria tuntia, kun olen käynyt asioilla. On todella innokas ja ihan höyrähtänyt mummo, kun ensimmäinen lapsenlapsi! :LOL: Mun isä käy melkeen päivittäin, kun on eläkkeellä ja minä kotona... Joskus vähän rasittavuuteenkin asti! :ashamed:

ON: Täällä öllöolot jatkuu... Oksentaa ei tarvii, mutta jatkuva krapula päällä ja närästää koko ajan! : / Menis nyt äkkiä nää ekat viikot. Aika vaan matalee, ensi viikon to eka neuvola + ultra ja tuntuu niin kaukaiselta. :attn: Haluais jo varmistuksen, että masussa on elämää! :)

Juliet83 + Nuppu 7+4
 
Viimeksi muokattu:
heipä hei kaikki! ilmoittaudunpa joukkoon mukaan, täällä siis viikkoja kasassa 7+6 ja la 24.12 <3
en kaikkia viestejä jaksanut lueskella nyt kun tabletilla näitä katselen ja kirjoittelen...:)
itsestäni sen verran että neljättä lasta odotamme, viides raskaus kyseessä (kolmas raskaus oli tuulimuna)... olen 27v, mies 33v, pojat 9, 7 ja 1veet....Hollolasta ollaan, joten PHKS on synnytyssairaala...:) olo on lähes koko ajan krapulainen; etoo, on nälkä ja väsyttää... :p

Kirjoittelen paremmin kunhan koneelle ehdin....:)
 
No eipä tullu töihinmenosta sitten niin yhtään mitään!
Yrjöily alkoi eilen ja koko yön se kesti, jatkuen oikeastaan ihan tähän hetkeen asti. Työteveyteen painelin ja sielläkin oksensin ennen omaa aikaani kaiken mahdollisen ja vähän enemmänkin pihalle. Kylkiin sattuu jo ja vattasta kourasee oikeen repäsyn lailla jokanen rykäsy. Oon niin loppu! Työterveyslekuri meinas, että söisin postafenia tähän pahoinvointiin. Mietin ihan ääneen sille, että koko paketinko vetelisin sitten, koska tää on paikoin niin rajua ja onko se muka turvallista? Kolmiolääkehän se ja en minä uskalla moisia alkaa vetämään ja eihän sitä jatkuvaan käyttöön suositella varmaan muutenkaan ja luulisin, että joutuisin sitä popsimaan aika säännöllisesti. Meillä on kyllä ihan surkeeta touhua työterveydessä!! Kolme päivää vaan laitto sitten saikkua ja pitäisi siis mennä viikonlopuksi töihin, koska aamuvuoroa olisi sillon. No, yritetään. Esimies onneks kyllä ymmärtää ja sano että ilmottelen vaan, jos ei oo työkuntoa!

Eilen tuo nuorimmaiseni, 8v, tokas, että kyllä sulla äiti on siellä mahassas varmaan zombie, kun oksennat niin paljon! Vähän kyllä alkaa tuntuakin siltä!

Tukiverkoista

Vanhempani asuvat 3 km päässä ja siskoni 2km päässä ja mieheni sisko on myös asiasta kovin innoissaan, kun tulee tädiksi,omia lapsia ei hällä ole, joten parinkymmenen kilometrin päässä hänkin. Miehen äiti asuu myös viereisellä paikkakunnalla. Että hoitoapuja on kyllä. Ja vanhempi tyttäreni, pian 14v, haluaa myös osallistua hoitamiseen, on niin innoissaan.
Nyt poksuu 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille.
Aina kun lukee edelliset niin tuntuu, että joka asiaan tekisi mieli jotan kommentoida ja kun on lukenut kaikki loppuun niin unohtaa mitä piti laittaa... ja laittaa kaiken itsestään.
Täällä tänään 11 täysi, ihana luku. Alkaa näyttää jo niin kivalle =)
Suorastaan vartun, että pääsisin synnärille ja ilokaasun kimppuun, ihmisen paras ystävä.

Muutoin väsyttää ja rankasti.
Parisuhteessa olen kerran ollut niin, että olin kihloissa, lapsista oli puhuttu ja kun aloin yllättäin odottamaan pillereistä huolimatta niin välit meni poikki. Oli todella kurjaa, opiskelin ja perhekkin oli sitä mieltä, että ei lapsia. No minä en halunnut keskeytystä, mutta luonto hoiti asian vk 11 ( huomattiin muutoin ultrassa vasta 5vk myöhemmin...)

Toiseksi olen kovasti huolissani maltanko/pystynkö olemaan kotona kerrankin yli 10kk, aikaisemmin lapset menneet hoitoon tai mies ja anoppi hoitaneet kun äitiysloma on loppunut.
Kelan laskureita olen käynyt testailemassa ja miettimässä ottaisinko äitiyspakkauksen. Jos tulisi tyttö niin en ottaisi, pojalle nuo kaikki kyllä sopisivat. Makuupussi on kyllä aika äklö.
Kaikille jaksamisia ja wc pöntöstä irtautumisia.
 
Ultrassa eilen käyty ja pieni sydän jumpsutti siellä kovaa vauhtia :heart: Kaikki hyvin, vastasi viikkoja 8+3, lähes 2cm pitkä ihmisenalku!
Laskettu aika vahvistui ja tulee olemaan 20.12 Tämän jos SaraSofia viitsisi päivittää.

Eipä paljon onnellisempi olo voisi olla tällä hetkellä ja uskaltauduttiin kertomaan tutuille raskaudesta.

[/URL][/IMG]
 
Poks 9+0! Aamulla käyty neuvolassa missä juteltiin ja täyteltiin papereita, otettiin hb joka oli 129 eli laknaut jo laskea sillä mulla yleensä 140 paikeilla. Tänäänkään ei ole pahemminpahoinvointi vaivannut mutta väsymystä ollut ilmassa :)


miltsu ja hempukka 9+0
 
Puuh. Nukuin huonosti. Heräsin kesken kaiken murehtiin, että pitääkö tässä erota ja mistä saan uuden kodin itelle ja vauvalle, miten saadaan jaettua omaisuus (minä en oikeastaan erotilanteessa haluais juurikaan mitään) ja miten myytyä nykynen koti... Niin, eli meilläkin on tämmöstä vääntöä, että olen "varautunut" vähän mihin tahansa... :( No, ihan hyvissä välein aamulla erottiin, kun mies lähti töihin viikoksi.

Lyhyet unet kai taas teki sen, että tänään ollu kuvotusta ihan mukavasti. Jääkaappi löyhkää ihan kamalalle. Yäk. Mitään ei oikeen tee mieli, mutta jotain pakko tunkee tasasin välein suuhun, ettei tulis oksennusolo.

Kaikesta huolimatta onnellinen olen pikkuolennosta masussani! <3
 
KirsiJanita; onnea hyvistä utrakuulumisista! :flower:. Sulla on selkeempi kuva kuin mulla oli vk sit samalla päivällä, mutta ilm tuota on tarkennettu..

Esteri; =(. Mun ei ehkä ollut hyvä lukea tarinaasi, mutta noin voi tietysti josksu elämässä käydä.. Luonto poistaa elinkelvottomat yksilöt.

Metsäläinen; :hug:, tsemppiä!!!

Tukiverkosto; Hmm, olematon... Kavereilla omat perheet tai omat kuviot. Isäni asuu yli 300kmn päässä ja näemme muutaman kerran vuodessa. Kolme kertaa ollut 12vuoden aikana hoitamassa lapsia, hätätapauksessa kun en ole enää mitään muuta keksinyt. Tulevan vauvan mummo otti kerran hyvää hyvyyttään minun nuorimmaiseni yökylään jotta saimme vähän juhlittua ukon kanssa. Mutta en usko, että heistä on tämän vauvan kohdalla apua, ( enkä kyllä aio pyytääkään). Heidän elämäntilanne on jo senverran raskas, etten halua heitä kuormittaa millään tavalla..
Nuorimmaisen isäkään ei koskaan ota tyttöä, vaikka tapaamissopimuksen mukaan pitäisi ottaa joka toinen vkl ja lomilla :(. Ihan olen kokopv yh.
Hirvittää jo etukäteen tulevaisuus, mutta ehkä sitä pärjää vaikka pää kainalossa.. Toisaalta on jo tottunut useamman vuoden tähän totaali yh elämään.

Juuri kun pahoinvointi alkoi hellittää, iske kevätflunssa! :mad:. Väsyttää ja kaamea olo. Ei jaksa tehdä mitään :ashamed:.

Kirppa ja möykky 9+2
 
Pikaisesti kuulumisia;

Neuvolassa käyty eilen 12.5, ja ihana neuvolatätimme ultrasi vatsan päältä, kun olin niin huolissani että jahka siellä edes mitään on :D Ja olihan siellä, vastasi kuulemma viikkoja hyvin ja pieni sydän sykki vimmatusti :heart:

Tänään tuli "iso" pulma, kun viimeinen päivä on siskon yo-juhlat ja viime keväänä ostin ihanan mekon (toisiin yo juhliin), tänään kokeilin mekkoa ja Vitalis sentään eihän se mennyt enää lähellekään kiinni! Kyllä itkettää :D

Turvotusta on enemmän kuin laki sallii ja näytän tyyliin siltä, kuin viimeisillään olisi :headwall:

Ainiin, kuinka pääsisin sinne FB ryhmään?

Pikaisesti pikkuihra ja ? 9+6
 
Täällä kirjottelu on vähän jääny kokopäiväisten pahojen olojen takia. Väsymys on kanssa aivan hirveä ja voisin nukkua 12h yöllä ja 3h päikkärit. Kävin tänään työhaastattelussa vaikka ei ehkä ois pitäny mennä kun heti jäin miettii että mitenkä jaksan näin raskaana kun kumminkinkin on varastotöitä eli nosteluja on tiedossa. No tehty mikä tehty eikä vielä voi ees tietää saako paikkaa.

Parisuhde> ollaan oltu miehen kanssa yhdessä reilu 9v ja naimisissa nyt 8kk. Parisuhde on aivan loistava vaikka mies on nyt joutunu tekemään oikeestaan kaiken kun oon ihan sängyn orjana vaan kun ei vaan jaksa kun huono olo 24/7 mutta oksentaa ei tartte.

Seksi> seksiä tekee mieli 24/7 ja kyllä meillä oikeestaan päivittäin harrastellaan tän väsymyksen lomassa ja on kyllä nyt aivan mahtavaakin.

Paino> huomenna neuvola ja kauhulla ootan puntaria kun muutenkin lievää ylipainoo ja nyt loppu patterit omasta puntarista niin en yhtään tiiä kuinka paljon on tullu painoo lisää ennen raskautta lukemaan. Painoa on edellisistä tullu 18kg, 13kg ja 17kg. Eikä vilkasta oo kaikki vieläkään pois.

Synnytykset > mulla on kaikki synnytykset ollu nopeita ja luomuja. Esikoinen 3h3min, keskimmäinen 1h42min ja kuopus 4h4min. Mulla vaan ihmeellistä se ettei synnytyksen yhteydessä ole ollu supistuksia nimeksikään vaikka harkka supistuksia omistan yleensä aina rv20 lähtien. Mulla ei käyriin koskaan oo piirtynyt juuri mitää nyppylä ja kätilötkin sanoo että synnytän perjaatteessa harkka supistusten voimilla eli lääkityksiä ei tartteta.

Tukiverkko > on todella hyvä kun mun ja miehen vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla ja 2km säteellä meistä ja apua saadaan ihan milloin vaan ja kylässä käydään säännöllisesti useamman kerran viikossa.

Tiukuliina ja hippu 8+3
 
Onnea Cirsi ja pikkuihra kivoista ultrista :)

Mä kaivoin tänään dopplerin kaapin perältä ja tunnin etsiskelin ja pelkkää viuh viuh sieltä täältä kuulu, odotetusti mutta vähän silti petyin kun niiiin odottaa sitä sydämen tykytystä. Jos vaikka viikon päästä kokeilis uudestaan :)

Neuvolassakin kävin ja jäi niin paskan maku suuhun siitä että hyi hitto :( :( En tiedä kehtaisinko noin vaan pyytää th:n vaihtoa, syynä vaan että kemiat ei kohtaa yks yhteen sen naisen kanssa. Hemmetti mikä besserwisser :kieh: :(

ss 8+6
 
Täällä myös laiskottaa, kun joku kyseli kohtalotovereita. Heti kun pääsee töistä niin kinttaat tipahtaa ja akka rojahtaa sohvalle. Aktiivisuus -10.

Pahoinvointi on edelleen ip painotteista. Alkaa n. klo17-18 ja edellyttää päivällä pupertamista parin tunnin välein. Turpoaminen ja lihominen hirvittää! Mekko-ongelma täälläkin, kun viikon kuluttua on juhlat ja suunniteltu vaate on kuin makkarankuori. Yäk!!!
Porkkanoita tai jotain muuta kaninruokaa kehiin äkkiä, mutta tuohon mekkoon ei toivoakaan.

Väsymys ja seisaallaan sinnittely laukaisee myös kuvotuksen, joten makuuasento on ainoa lääke (ja onneksi auttanut).

Tukiverkko oli ensimmäisessä liitossa sekä toisessa pitkässä suhteessa olematon. Ensin oltiin miehen kanssa kahdestaan lasten kanssa ja eron jälkeen olen hoitanut kaiken yksin, mutta ystävien henkisellä tuella. Miehen vanhemmat eivät halunneet hoitaa lapsia ja omat vanhempani olivat kaukana.
Eron jälkeen olivat lähempänä, mutta paheksuivat niin etten jaksanut olla heille tilivelvollinen.

Nyt olenkin ihmeissäni, kun uuden miehen perhe on meidän elämässä aidosti mukana silti tunkematta ja hallitsematta. Nämä tulevat isovanhemmat saivat äitienpäivänä tiedon ja ovat todella innoissaan tukemassa (ja heille ensimmäinen lapsenlapsi). Omalle suvulleni en ole vielä halunnut kertoa, paheksukoon sitten myöhemmin.
Näyttää, että saan viimeinkin kauan kaivatun perheen! :)

Hauska lukea muiden juttuja, niinkuin joku totesi: veitte sanat suustani. :) Samaa paattia keikutetaan.

Soittelin neuvolaan ja nyt sain siunauksen allergia ja astmalääkkeilleni. Helpotus!

Voimia teille kaikille, onnea ultrakuulumisista ja kiitos tästä vertaisporukasta! :)

Tiimama ja murunen 8+0 POKS! :D
 
Lumisateista huomenta :O

Tukiverkosta Mä muutin esikoista odottaessa takaisin synnyinseudulle just sen takia kun tukiverkko on täällä parempi. Melkein kaikki kaverit asuu täällä ja puoli sukua. Oma äitini asuu tunnin ajomatkan päässä ja miehen vanhemmat ihan viiden minuutin päässä. Hyvät on tukiverkot siis. Ei siis sillä että hoitoon kovinkaan usein poikaa saisin mutta ompahan paikkoja missä kyläillä ja ihmisiä keneen tukea kun on tarvis. Ja kyllä sitä hoitoapuakin sitten aina silloin tällöin saa kunhan minä vaan kehtaan pyytää. Mä olen tosi huono pyytämään apua ja mies onkin yrittänyt opettaa siihen että kaikesta ei tarttee selvitä yksin.

Oma Napa Todella oireetonta :O Ainoa mistä tiedän olevani raskaana on vihlasukivut (kohtu kasvaa?) silloin tällöin ja väsymys. Näytän kyllä erittäin raskaana olevalta, kiitos mahottoman turvotuksen.

Nt-ultra olis 4.6. Kauhian pitkä aika vielä. Verikokeet sitä varten on 26.päivä. Innolla odotan onko tällä kertaa mimmonen labratäti. Mulla on toinen käsi kokonaan tatuoitu ja jostain syystä jotkut ei suostu ottamaan siitä kädestä verinäytteitä. Mä aina innolla ootan että miten käy kun meen. Tilastollisesti sanoisin että puolet ei suostu. Enkä tiiä miksi ihmeessä.

Onko muita tatuoituja? Mun oli tarkotus alottaa nyt kesällä tuo toinen käsi tatuoimaan kokonaan mutta se nyt, jo toisen kerran raskauden takia, siirtyy ens keväälle. Harmittaa mutta jospa jaksaisin odottaa.

Täällä tosiaan tulee vettä ja lunta ja räntää sekasin. Argh. Ulos ei hirveesti huvita mennä. Vaikea uskoa että viikonloppuna olis muka +20 lämmintä. Huh huh.

Nioliina ja Sintti 8+2
 
Huomenia!

Tukiverkoista: meillä on hyvät. Miehen vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla ja ottavat mielellään lapsia hoitoon, ovat olleet jopa vklopunkin mummon ja papan kanssa mökillä. Omat vanhemmat ja sisko asuvat 700km päässä ja veli perheineen myös vähän kauempana, niin heitä ei kovin usein nää. Oma hyvä ystävä ottaa myös välillä poikia hoitoon, varsinkin arkipäivinä kun hänellä on silloin vapaita. Helpottaa huomattavasti, kun pääsee käymään tietyt asioinnit ilman lapsia esim. tuo ultra :)

Nioliina: mulla myös pari tatuointia ja käteen oli tarkoitus laittaa lisää, mutta itselläkin täytyypi odottaa ens vuoteen asti..

Täällä myös yksi joka painii mekko-ongelmien kanssa! Siskon ylppärit myös viiminen päivä ja maha pömpöttää kyllä niin kivasti, että näkyy löysemmänkin mekon alta :O en tiedä mitä sitä laittas päälle, kun näyttää jo niin paksulta!

Murunen ja pöntsykkä rv 11+1
 
Morjens ja tervetuloa uusille, joku taisi tulla vielä mukaan :wave:

Luin kyllä juttujanne eilenkin, mutta väsymys ja pahaolo kaatavat sänkyyn heti kun mahdollista... Oksentelua on onneksi aika vähän, yökkimistä sitäkin enemmän. Sellainen kestokrapula päällä koko ajan. Välillä tulee hyviäkin hetkiä ja sitten taas..

Tukiverkostosta, meillä on lähellä mummot ja papat, auttavat kyllä mielellään, isäni varsinkin on oikea hoitoapulainen! Soittelee ja kyselee usein, että kuka tulisi yökylään ja tarvitsetteko apuja. Samoin siskoni on minulle todella tärkeä tuki ja turva.

Palelu on minulla jatkunut ja samoin tulee repäisykipuja aivastaessa jne. Unen tarve edelleen kova, olo on paljon parempi, jos voi ottaa päiväunet ;)

Huomenna neuvola, jännää! Sieltä piti mielestäni tulla jotain lappuja jo postissa etukäteen, mutta ei ole kyllä mitään kuulunut, enkä ole ehtinyt soitella ja kysellä perään. Selvinnee huomenissa! Toivon, että jo huomenna katsotaan ultra-ajat ja muut, ollaan lähdössä sinne reissuun, niin haluaisin ne ennen juhannusta hoitaa. Viikkojen perusteella pitäisi onnistua ennen juhannusta.

Ihanan lahjan oli saanut Milja, muistankohan oikein... Bola-korusta haaveilen itsekin :)

Voimia ja jaksamista kaikille :hug:

Karhunvatukka ja tahvo 7+0 POKS! :popcorn: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milja82
Nioliina Mulla myös pari tatuointia ja yhden (tai kaksi ;)) vielä haluaisin. Yksi on selässä ja viime raskaudessa neuvolan täti oli ihan sitä mieltä etten saa epiduraalia ja jos menee sektioon pitää nukuttaa. Sairaalassa lääkäri taas ei käsittänyt mikä ongelma tatuointi voisi olla. Ehkä kyseessä on joku vanha asenne? Tai jos ei ole kokemusta/osaamista/luottamusta omiin taitoihin ei uskalleta ottaa tatuoinnin läpi? Siis jos verisuonet näkyy huonommin tai jotain.

Np-ultra Oletettavasti mun olisi juhannusviikolla tai sitten sen jälkeisellä. Sillon olisi siis viimeistään pakko olla se viikkojen takia. Mulla on eka neuvola tosi myöhään (meilkein 10vk jo sillon) ja kun siihen lisää lähete ajat...

Sarasofia Kannattaa vaihtaa täti jos ei kemiat kohtaa..Sitä tätiä kun joutuu seuraavat pari vuotta aika tiiviisti tavata.

neuvolalääkärit Millaisia kokemuksia teillä on? Meillä on sellainen täti joka on sanotaanko vähemmän kiva. Mä niin toivon etten joudu tällä kertaa sen luo.

Namibihibibi hurjaa toi sinun pahoinvointi. Koita jaksaa!

Tiukuliina Mulla oli just tollaisia "harkkasupistuksia" synnytyksessä eikä niitä oikeen saatu käyrälle. Enkä tarttenut mitään lääkkeitä ennen kalvojen puhkaisua. Sen jälkeen sain että pystyin lepäämään ja juomaan ennen tosi toimia (siinä vaiheessa melkein 2 vuorokautta hereillä ja ilman ruokaa tai juotavaa).

Esteri Mäkään en ole kotona viihtyvää sorttia :LOL: Meillä tyttö meni heti 1v hoitoon. Oli kyllä tosi lyhyttä päivää ja viikkoa. Oli ristiriitaista kun hakkasin kotona päätä seinään ja unelmoin töistä ja sit kuitenkin kun piti pieni laittaa hoitoon tuli huono omatunto. Nostan hattua niille jotka jaksavat kotona olla. Se on kyllä rankkaa.

Pampula 7+5
 
heipsansaa!!!

tulin pikaseen kertoo kuulumisia. tuun perehtyyn muiden teksteihin myöhemmin paremmalla ajala..

Nyt on viikon ollut veristä tuhruttelua.. välisä enempi, välisä vähempi. Soittelin neuvolaan, jossa sanottii että voi olla tulehduskin.. pitää viedä pissanäyte.. neukkutäti ei muka uskonut keskenmenoon. Veikkas tulehdusta koska viikko sitte neuvolakäynnissä oli punasoluja ja ne leukosyytit kahella plussalla..jeesusteli vaan sitä,että miksei mua oo laitettu labraan aiemmin että voitas tulehus sulkea pois.. labraan meen viemää pissanäytteen kohta.. sitte jos vuoto jatkunee, ja syytä ei löydy, tai vaikka löytyyki syys pissasta niin ensviikolle kuulemma neuvolalääkäriaikaa varataan.. huoh.. ku saa olla huolesta pinkeänä.. :'(
noh ei autako toivoa parasta, ja pelätä pahinta!! ja varasin ultran yksityiseltä, 55€ maksaa täällä Oulussa.. ja lauantaina olis.. kun niin huolettaa että onko tuolla kaikki ookoo.. :ashamed:
 
Sakkura
Heippa!

Täällä yks myöhänen ilmoittautuu :) Olen käynyt lukemassa ketjua, mutten oole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään. Meille on neljäs lapsi tulossa.

LA 27.12/ Sakkura 29v./ 4.lapsi/ OAS

En ole ikinä kirjoitellut millään palstalla, joten kokemus se on tämäkin :D Meillä ei paikkakunnalla tukiverkkoa ole, minun vanhemmat asuu 2 tunnin päässä samoin miehen äiti. Lähinnä minun vanhempien kanssa tulee oltua tekemisissä. Käydään kylässä vähintään kerran kuussa. Miehen äidillä on uusi mies, joten häntä ei kovin montaa kertaa vuodessa näy. Voi olla muutenkin, kun meidän kemiat ei oikein kohtaa, ettei häntä kiinnosta käydä ;)
Meille siis neljäs tulossa, esikoinen on 1. luokalla, keskimmäinen menossa eskariin syksyllä ja nuorimmainen on 1v 8kk. Kahden nuorimman kanssa olen kotona.
Ensimmäisen neuvola-ajan varasin tänään, kun sain aikaseksi. Ensi tiistaille jo sen sain. Kenellekään ei olla vielä kerrottu. Haluan varmistua, että joku todella on kyydissä :)

Pitänee lähteä lasten kanssa ulos, nyt kun vielä sada.

Sakkura 7+4
 
Tervetuloa uudet :wave: Ja hei Tiimama76, ihan pakko kommentoida : mun vanhemmat ja suku on valitettavasti ihan samanlaisia kuin sulla...mun raskaudet ja tekemiset elämässä ylipäänsä on aina aiheuttanut jupinaa ja paheksuntaa, mikään ei koskaan ole hyvin mitä olen tehnyt jne. Tiedän niiiiin tuon tunteen|O Siitä syystä mua ei sitten YHTÄÄN huvita kertoa tästä raskaudesta heille, kun ei sieltä mitään ilon kiljahduksia tule kuulumaan. Harmi, kun oikein kukaan sukulainen ei tule iloitsemaan puolestamme, ainoastaan mies on onnessaan ja kuopus tulee olemaan myös, on jo pitkään kysellyt milloin meille tulee vauva. Mutta vielä usean viikon tämän vauva-uutisen joudun lapsiltakin pitämään pimennossa, kun en halua kuulla itkuparkupettymysraivaria esikoiselta...joka on siis jo 17...:O

Huomenna on illalla ultra yksityisellä, pääsen sitten näkemään onko tuolla sisällä oikeasti joku. Olen aivan paniikissa:whistle:
 
Heips.

Pahoinvoiville jaksuhalit! Vaikka itse odotti innolla omia oksuja ja huonoja oloja niin nyt kyllä kiitos max 3 viikkoa enää jaksan:D mä olen niin väsynyt ja vihainen kokoajan et sitten itkettää tuleeko tästä nyt yhtään mitään :snotty:

Ihanan ultrakuvan oli joku laittanut. Itseäni hiukan nyt harmittaa että menin niin aikasin kun siellä ei juuri ollut mitään tunnistettavan näköistä :D sillanen merihevosennäkönen pötkö :LOL: kai siellä joku kehittyy kun itse voin näin huonosti...

ja sitten en tiedä onko niin paljon turvotusta mutta mua sattuu alavatsalle kaikki hemmetin housut!!

Mulla laite odottaa kaapissa enkä tiedä koska kerkiäisin rauhassa kuuntelee pikkuista tai siis edes kokeilla... tuntuu että makuuasennossa nukahtaa heti.

tukiverkko.... aika olematon... tai on joo kuhan maksaa tarpeeksi vaivannäöstä. Vanhemmilta en pyydä mitään kun saa aina jäädä kiitollisuuden velkaan. Miehen puolelta en edes kysy ku eivät pidä mitään kuria lapsilla ja meillä menee miehen kanssa monta päivää saada ne takaisin ruotuun kun ovat saaneet tehdä mitä haluaa. Huoh!!!

Parille ihmiselle olen tälläviikolla kertonut koska olen ollut todella törkeä käytökseltäni ja vältelly heitä väsymyksen ja huonon olon vuoksi ja sit alkoivat ihmetellä ni jouduin paljastamaan.

jollakin oli hankaluuksia miehen kanssa tai miehellä hankaluuksia hyväksyy tilanne?!? En osaa sanoa muuta kuin paljon voimia ja tänne palstalle vaan avautumaan ettei tartte yksin olla asioiden kanssa!

Mulla olis ens ma neuvola! Enkä todellakaan tiedä koska olis np ultra.... toivottavasti ennen juhannusta!

Niisku&pikkuvitonen7+6:heart:
 
Lurtsi mitkä viikot sulla nyt on? ootko käyny ollenkaan vielä ultrassa? Kauheesti tsemppiä :hug: Tiputtelua on jollain ihmisillä pitkin raskautta, jos esim. istukka on kohdunsuun päällä. Mulla on kokemusta sen verran keskenmenoista, että alkanut kyllä pienellä tuhruttelulla, mutta on yltynyt parissa päivässä ihan kunnon vuodoksi.

Tsempit, ilmoittele itsestäsi!


Tuulentyttö ja möhönen 10+5
 

Yhteistyössä