Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Ai jossakin tulee ultra aika postitse. Meilläpäin se varataan itse.

Joku kysy tässä taannoin että onko päänsäryt alkaneet, nii mietin että mitennii? Miulla on päänsärkyä normaalistikin useampia päiviä kuukaudesta. Ja nyt sitten toissa päivänä alko hirvee särky ja vieläki päällä. En muista millo olis viimeeks tämmöstä ollut. Ja voi kuulkaa, oon vetänyt näinä päivinä valehtelematta ainakin 10 panadolia :( ei ne oikein auta mutta ku ei uskalla ibumaxiakaan ottaa...
Istun nyt junassa. Useampi tunti ruhtinaallista omaa aikaa :D haen kissanpennun kotia <3

Tänään poksuu 10+0 <3
 
Mulla on keskimmäinen muksu syntynyt poliklinisesti kesällä 2006. Ihan hyvä kokemus sinänsä. Toisaalta tekis tehä samalla tavalla nytkin, toisaalta haluis tän viimosen kerran mennä fiilistelemään sinne osastolle. :LOL: Muistan, et parikymppisenä ensisynnyttäjänä siel oli ihan kamalaa, mutta kolmekymppinen kolmen äiti saa olla jo aika rauhassa. ;) Lisäksi mulla oli oma huone, mikä oli mukava säkä :)
 
Pikainen omanapapäivitys: Kaikki oli hyvin nt-ultrassa :). Laskettu aika siirtyi 1.12 (mikä täällä listalla onkin jo valmiiksi, kun en uskonut heidän 6.12 veikkaustaan). Siellä se pikkuinen pomppi ja niskaturvotusta oli alle millin. Rakenteet, mitä nyt näkyi, oli kaikki kunnossa. Uskaltaisiko sitä nyt vähän hengähtää. Olen niin kovin helpottunut tuloksista. Melkein itkin, kun näin pikkuisen hyppimässä ja kaikki oli hyvin.

Toothie ja pikkuinen:heart: rv 12+3
 
Vauvan liikkeistä ultrassa: Mä olen nyt keksinyt uuden huolenaiheen ja ultrasta on hädin tuskin kulunut puolta viikkoa :ashamed: Mutta kun te muut olette maininneet, että ultrassa vauva liikkui, mutta mun ei liikkunut kertaakaan sen ultrauksen aikana.. Onkohan se normaalia? :O
 
EliEli: Minullekin tuli vain yksi + merkintä liikkeistä neuvolakorttiin ja hetken aikaa olin huolissani asiasta, kun sen määritelmä on vähän (kun taas ++ on normaali). Luotan kuitenkin siihen, että jos se olisi hälyttävää, niin siitä olisi jotain sanottu tai laitettu kontrolliultraan tai jotain. Googlettelin sitä sitten ja vauva voi hyvin myös nukkua ultrauksen ajan, jollon se ei liiku. Sen lisäksi vauvallakin on rauhallisempia ja vilkkaampia jaksoja. Uskoisin myös, että vauvatkin saattavat olla myös eri luonteisia ja senkin takia liikkuvat eri tavalla. Mietin tänään vaiko äidin pelko ennen ultraa myös vaikuttaa asiaa. Uskon kuitenkin että meillä kummallakin asiat on hyvin. Jos se olisi huolestuttavaa, niin kyllä siitä olisi mainittu.
 
H3n3>
Jäin kaipaamaan Haikaranpesää. Oli tympeää synnyttää tavallisella osastolla kun uudelleensynnyttäjälle ei edes huonetta heru vaikka tahtovat pitää siellä! Minulla kuitenkin 3 lasta joiden kanssa olisi mukava punkata vaikka toki mies voi olla kotona niiden kanssa. Haikaranpesä ei ollut yksinäinen kun sai olla perhe huoneessa.

Muista synnyttäjistä en saanut viimeksi seuraa kun oli hiukka kipeä olo...
 
Toothie voit hyvin olla oikeassa, ehkä hän nukkui. Vaikuttaisikohan myös se että en syönyt juurikaan mitään ennen ultraa, ajattelin vain kun joku mainitsi netissä että mehua juomalla vauvaan sai eloa.. Syke oli kuitenkin hyvä, pitää vaan luottaa että kaikki hyvin! :heart:
 
Ihanaa kuulla positiivisia uutisia np-ultralaisilta! Itselläni vielä - öö - 10 päivää omaan ultraani… Voih… Jaksaisipa odotella.

Meillä sellainenkin ihme sattui alkuviikosta, että harrastettiin seksiä ihan kahtenakin iltana. Eka kerran yhteydessä huomasin, että oli tullut vähän verta. Sitten seuraavana päivänä ennen uutta kertaa huomasin, että verta/ruskeaa vuotoa tuli vähän pissalla käydessä. Ja nyt nuita "värejä" on tullut aina välillä paperiin. Tänäänkin. Johtuuko kaikki ihan vain tuosta seksin harrastamisesta ja voi tulla vielä näin muutama päivä jälkeenkin päin vai onko tässä jotain pahempaa… Ei sitä siis tule tosiaankaan paljoa eikä muuten huomaa kuin vessareissuilla ja välillä ei tule yhtään mitään.

Mietityttää, kun mulla on ollut kuvotuskin poissa jo kohta viikon. Raskas masu -tunne, alituinen kusihätä ja repäisykivut (tai ei ne nyt mitään kipuja mun mielestä ole) on oikeastaan ainoat oireet… Mulla on nännit isohkot ja niissä on semmosia "nystyröitä", mutta itse tissit ei ole kasvaneet. Onko muilla tissit edelleen normaalit ? Niin ja päänsärystä oli puhe. Mulla oli joskus alkuviikoilla pää kipeä ja se meni nukkumalla ohi. Normaalisti joudun siis ottaan lääkkeen, että menis ohi. Mutta muuten päänsärkyä ei kyllä ole ollut, vaikka auringon valo ja lämpö normaalisti on sellaisen laukaisseet..

Puuh. Olispa tosiaan se ultra niin sais itsekin tietää, että olenko edes raskaana vai olenko vai valeraskaana!
 
Toothie, mullakin oli liikkeet vaan yhdellä plussalla, samoin oli tästä nuorimmaisesta tytöstä, tsekkasin just vanhan nvolakortin. (pojistahan ei oo ees ko. ultraa otettu)

Rauhallinen tapaus tuo likka on nytkin. Kysyin liikkeistä kätilöltä, tää tapaus vaan pari kertaan ikäänkuin "hikkasi" ja sit käänsi kylkeä. :LOL: Kätilö sano et kaikki näyttää oikein hyvältä.

Tytöstä muuten kotidoplerilta kuului äänet usein samasta paikasta, samoin tältä tulokkaalta. Rauhallisia tenavia, en valita. :)

Tuulentyttö ja Poppana 12+2
 
Törööö:wave: Huono olo ollut poissa, mikä on oikein mukavaa. Se kun tarkoittaa sitä, että jaksoin tänään polkea kuntopyörällä ja käydä retkellä kuopuksen kanssa. Siis tehdä normaaleja asioita, se on mahtavaa :)

Löysin itseasiassa Citymarketista (!!!) aivan oivallisen juhlamekon (turkoosia, mustaa ja valkoista) ja siihen päälle KappAhlista valkoisen pitsiboleron, kengät ja käsilaukku löytyy ennestään joten en liikaa köyhdy yksien ylioppilasjuhlien takia. Paitsi tietysti ruusut ja lahja, jonka varmaan täytyy olla rahaa, tulee nuorelle ihmiselle aina tarpeeseen.

Tilasin eilen dopplerin ja pari masutuubia, mitään niistä minulla ei ole ennen ollut. Varmaan innostun bola-korustakin jossain vaiheessa, onhan ne ainakin kauniita:D Tuntuu, että nykyään on kaikenlaista uutta odottaville äideille, mitä ei ollut odottaessani aiempia lapsia.

On niin upeita kelejä pidellyt, olen nauttinut valtavasti. Aurinko antaa energiaa. Mukavaa loppuviikkoa! :)

Almandiini POKS 9+0
 
Oon kyllä kuullut että joutuvat herättelemään vauvaa ultrassa ravistamalla yms että kyllä se rauhallisuuskin on ihan sallittavaa! :)

Mulle ei ole vielä ultraan tullut aikaa mutta kävin tänään verikokeissa ja sain dopplerista sydämmen jumputuksen kuuluviin!! :heart: Epäuskosena tippalinssissä kuuntelin vaikka kuinka pitkään ja lähetin miehellekki sähköpostiin kun on töissä jos haluaa ennen melkeen 2 viikkoa kestävää ulkomaan reissua rauhottaa mieltä :) Sehän oli kuunteluttanu äänet koko keittiölle ja sano että otti ihan mahanpohjasta kun on sitä itsekkin niin jännittäny mun hermoilujen myötä :D Ihanaa!! Nyt sillä ultrallakaan ei enää oo niin kiire.

Juhlia ei kauheesti oo kesällä onneksi tiedossa mutta ihan perus kamppeet alkaa käydä ahtaaksi ja tänään jouduin ekoista housuista luopuun ku painaa mahaa niin ikävästi. Vatsan sisään veto ei kyllä onnistu vaikka töissä sitä epätoivosesti ainaki ultraan asti aattelin yrittää piilotella.

Muuten oireet onki tosi vähissä. Tissit ja maha paisuu ja nälkä on jatkuva mutta hajut ei enää ällötä ja tosi harva ruokakaan tekee pahaa. Kahvi ei kylläkään maistu enää ja mustaa teetä en pysty juomaan tai alkaa hulluna kerään ilmaa ja kivistään koko päiväksi. Huimausta oon tässä jännittäny kun viikonloppuna olin kokoajan jalkeilla ja alkoi huimaamaan ja kun tarkistin kalenteria niin just samoihin aikoihin jouduin olemaan kolme päivää makuulla kun vähänkään pidempi jalkeilla olo heitti pään ihan pyörälle :( Jospa se ei iskis nyt keskellä Espanjan helteitä sitte uudelleen!

Minä olen muuten menossa laittamaan raitaa tukkaan ja käytän varppina aurinkorasvaa tuolla ulkomailla. Tuntuu että ihan kaikki on kohta kiellettyä!

Ma&Mi ja sintti 9+3
 
Jokohan minäkin uskaltaisin liittyä joukkoon.. Taustalta seuraillu ihan alusta asti, mutta koittanut pitää matalaa profiilia ja elätellä vain varovaisia toiveita vuoden takaisen pettymyksen johdosta.. :'( eilen kuitenkin käytiin ultrassa ja siellähän se 6 senttinen sintti vilkutteli. :heart: oli niin kovin helpottava tunne kun tyyppi näkyi samantien kuvassa kun anturi osui ihoon, ei tarvinnut etsiä ollenkaan..
Eli jos vaan joukkoon vielä sopii..?

Lyyli77 / 37 / 2. lapsi / JS / LA 2.12

Oireita on piisannut aivan riittävästi, varsinkin pahoinvointia, joka huipentui vielä viime viikonloppuna kunnon vatsatautiin.. Silloin tuli posliinia halailtua, mutta muuten olen siltä onnistunut välttymään.. mielihaluja on vaihtelevasti, mutta tuntuu olevan enemmän sellasia vastenmielisyyksiä.. hajut tekee pahaa, vaikka normaalisti rakastan miehen partavettä, hajuvesiä, tuoreen korvapuustin tuoksua niin nyt saa juosta karkuun.. suklaasta ja karkeista tulee järkyttävän huono-olo, mikä ei toki ole huono asia ollenkaan, ennen olisin voinut elää pelkällä suklaalla.. ja se valitettavasti myös näkyy.. :( suolaiset herkut uppoaa kyllä, mutta niitä täytyy koittaa vältellä parhaansa mukaan..
Esikoinen on jo 7 vuotias, joten melkein kaikki vauvatavarat ovat jo siirtyneet eteenpäin uusille käyttäjille, eli on reilusti shoppailtavaa edessä.. :saint:
Kesälle on varattu 2 viikon matka Espanjaan ja melkein kauhulla odotan sitä hellettä.. Matka siis oli varattu jo ennen tätä pikku ylläriä.. ja siihen heti perään lähdetään sitten vielä viikoksi Tanskaan ja Legolandiin.. Huh Huijaa.. Kai niistä selviää jos rauhassa ottaa.. :cool:
Mutta nyt hetkeksi vielä sohvalle telkkarin pariin, eli torkkumaan...
 
  • Tykkää
Reactions: EliEli ja Juliet83
No niin täällä käyty tänään ekassa neuvolassa! :) Ultrassa näkyi pikkuinen, jonka sydän löi! :heart: Ihanaa! :heart: Vastasi viikkoja, jotka laskettu kuukautisista eli 8+6 nyt ja la se 26.12., joka onkin listalla... ;) Tarkentuu varmasti sit nt-ultrassa, kun ei neuvolan ultra niin tarkka kuitenkaan. Mutta pääasia kuitenkin, että sydän siellä löi! :) :heart:

Täällä kans varataan ultra itse ja soitinkin heti tänään ajan... 16.6. olis eli hurjan kauan pitää vielä odottaa! Miten jaksan! :D

Mä olin esikoisesta sairaalassa vain yhden kokonaisen yön osastolla, jos ei lasketa sitä yötä kun poika syntyi... Tosin poitsu jäi vielä sairaalaan teholle! :( Itse koin kuitenkin, että mukavampi nukkua kotona kuin sairaalassa ilman vauvaa... Olin kuitenkin itse hyvä vointinen fyysisesti. Kurjalta vain tuntui tulla kotiin ilman vauvaa, ihan niin kuin ei olis synnyttänytkään... :'( Nyt sitten toiveet korkealla, että jospa tämä synnytys menis normaalisti ilman komplikaatiota ja saisin pienen heti viereen!

Juliet & Nuppu 8+6
 
Voi hemmetti.
Söin medium pihvin tai siis puoli raakana :( olen kylässä ja tarjottiin pihviruoka. Pöydässä varmistettiin miten sen haluan ja sanoin että niin kypsänä kuin mahdollista ja minulle paistettiin lisää sitä pihviä. Mut ei se kypsynyt,en viitsinyt enempää sit vaatia... Kyseessä oli käsittääkseni naudan liha sellanen 4 cm paksu pihvi. Pelottaa että vauva kärsii tästä.. Ja sit ku näitä särkylääkkeitä joutunut syömään useamman päivän tällä viikolla. Voihan stressi.
Sanokaa että teistä joku muukin on syönyt puoliraakaa lihaa ja särkylääkkeitä...
 
En oo kauheesti koneella istunut kun on ollut niin mieltön sää ja ollut vaan ulkona ja nauttinut :) Kaikki varmaan arvaa että en kauheesti mistään pahoinvoinneista kärsi :D

Yritin saada kaikki päivitykset bongattua, toivottavasti meni oikein :)
Uusia tippujia en ainakaan bongannut mikä on ihanaa. =)

Doppleria olen säännöllisesti kokeillut mutta edelleenkään en ole saanut sykettä kuuluviin ja se hieman huolettaa... :/
 
Täällä on ollut ihania ultra uutisia! :heart: Oon kyllä vähän kade kun itse saan varmaan vasta parin viikon päästä ajan..

liikkuminen ultrassa Mä en koskaan nähnyt että tyttö olisi liikkunut ultrassa (enkä kyllä ajatellutkaan että se siellä voisi heilua). Jouduin yhdessä ultrassa jopa hyppimään ja mahaa tönittiin oikeen kunnolla että olisi saatu neiti kunnolla näkyviin. Siirsi kuulemma vaan kädet tiukemmin kasvojen eteen =) Muutenkin oli rv18 asti pää alaspäin ja alhaalla eikä koskaan potkinut mua. Välillä vaan vähän venytteli peppua. Hyvin rauhallinen tapaus on vieläkin.

Sairaalasta kotiutuminen me oltiin viimeeksi 2 yötä (+ se jolloin neiti syntyi). Kai piti olla yli 48h synnytyksen jälkeen siellä. Olisin kyllä halunnut aikaisemmin kotiin ja tällä kertaa toivon että se onnistuu.

Onneksi on perjantai!

Pampula 10+0
 
Ultrakuulumisia täältä :). Liikuvainen sikiö, joka vastasi vkoja 12+5 eli la 29.11. Tuohan mulle annettiin neuvolassakin, mitta olin varma, että se ottaa vkolla takapakkia niin kuin AINA ennenkin. Mulla siis kierto 34pv, jonka vuoksi uä:ssa aina la muuttunut, mut nytpä pääsikin yllättään. Ultraaja meinas, että ovulaatio on vaan ollut aikaisemmin.. mutta täälläki oli muistaakseni keskustelua siitä että miksi ei suoraan voida muuttaa la:ta kierron mukaan niin minä nyt taijjan olla esimerkki siitä että outouksia sattuu ;D!
Niille jotka ei saa äänoä kuulumaan nii ootteko kokeillu laittaa tyynyä alaselän alle ja jalat vaikka lattialle niin että kohtu nousis mahd.esille :)?
 
Täältä taustalta seuraillut teitä päivittäin, nyt on jaksuja vähän kirjoittaakin.
Onnea kaikista hyvistä ultrakuulumisista! Niitä on mukava lukea ja olen huippuonnellinen teidän puolesta. Täältä ultriin perässä hiihdetään. 2.6 on mulla.. odottavan aika on pitkä.
Mulla taas aika monia ristiriitaisia tunteita päällä. Meni varmaan isään välit. Mieheni täyttää viikon päästä pyöreitä vuosia. Isäni vaimoineen on taas kutsunut itsensä kylään tuolloin. Pyysin häntä mitä kauneimmin ottamaan oman 80v isoäitini (äidin äiti) matkan varrelta mukaan.. asuvat samassa kaupungissa 100 kilometrin päässä*meistä. Ensin valehteli tekstarilla että auto on täynnä ja kun huomautin että neljähän heitä vain on niin tuli sellainen tekstiviesti että oksat pois; Väännetään sitten rautalangasta ***** ei tule minun kyydissäni koskaan minnekkään!!!!! Iskä.
Onhan mun vanhemmat eronneet kipeästi ja riitaisasti vuonna -89 ja isoäitini puuttui aikanaan paljon nuorien isäni ja äitini asioihin, mutta haloo...... äitini menehtyi syöpään liian nuorena viisi vuotta sitten ja mummikaan ei varmasti menneitä kaivele. Lisäksi isäni ja vaimonsa ovat olleet yhdessä yli 20vuotta... iitkenyt minä nyt sitten pettymystä, vihaa ja sitä että isäni käytännössä hylkäsi minut tuolloin -89, ollessani 6- vuotias joten koko ukko on mulle suurimmaksi osaksi ihan ventovieras.
Onneksi on kotidobbleri jolla voi kuunnella piristysjumputusta... =)
 
Pakko käydä täältä helteen keskeltä (+29) poksumassa 9+0! :heart:

Joo joskus voi olla joku vähän erilainen kierto vuodessa... Mulla normisti 30-32, mutta esikoisesta tuli nega kp30 ja vasta reilun viikon päästä plussa. Eli jos menkat olis tullu, niin kierto olis jostain syystä ollut lähempänä 40! ;) Ovulaatio olikin ollut myöhemmin... :) Nyt taas tämä raskaus (ainakin vielä) aika tarkalleen 28 kiertopäivän mukaan eli ovis ollu aikasemmin, mitä normaalisti! :D Ihmeellinen tämä naisen kroppa! :LOL:
 
No niin, tänään se tilaamani doppler jo tuli postissa ja heti menin innoissani kokeilemaan. En kyllä vielä ainakaan saanut vauvan sydänääniä kuulumaan, mutta viikkoja onkin vasta 9+1...täytyy varmaan odottaa useampi viikko vielä ennen kuin uskallan kuunnella, etten pety :( Kyseessä on Angel Sounds Fetal Doppler JPD-100S, ja paketin takakannessa lukeekin että "The Fetal heart detector can be used from 14-16 weeks of pregnancy". Aika tympeetä, jos tuolla ei sitten aikaisemmin edes kuulu mitään, ei ainakaan tuote-esittelyssä Raskauskeijun sivuilla ollut mainintaa noin myöhäisestä kuunteluajasta.

Tervetuloa uusille:wave:
 
Heippa vaan! Miekii uskaltauvun nyt vihdoin tänne teän joukhon. Jos nuo päivitettävät tiedot laittais ensin :)

Eli Hopeapaju, LA 3.12.2014, 34 v., kolmas lapsi ja LKS on synnytyssairaala.

Ketju on kyllä niin hurjan pitkä, etten varmaan ihan kaikkea jaksa lukea, jos nyt viimeiset sivut lukasen, niin enköhän mie kärryille pääse missä menhän :) Vähän jos itsestäni jotain sanon, niin kolmas tenava tosiihhan on tulossa. Poika on jo 8 vuotias, tyvär 7 vuotta. Olo on kuin ensikertalaisella, unehtunu niin paljon asioita tässä välissä. Neljä vuotta met ehimmä tätä pientä odottaa. Tyvär meillä on erityislapsi, autisti. Omat haasteensa tuo, vaikka onkin minun mielestä suhteellisen helppo ollut *koputtaa puuta*. Ei agressiivisuutta, puhe kuitenkin joka osa-alueella vähintään 2,5 vuotiaan tasolla.

Neuvolassa olen kahdesti ehtinyt käymään, verikokeissa muutaman kerran enemmän. Mulla oli ekalla neuvolakäynnilla hemoglobiini 96, joten sitä on tarkkailtu. Rautaa siis olen joutunut syömään kahta pilleriä päivässä. Toisessa neuvolassa oli hb jo 113 eli ihan hyvin noussut. Muutoin kaikki ok, vähän etomista ja muutaman kerran on pitänyt pönttöä halia. Väsymys on vain ollut aika kova, johtuen enimmäkseen tuosta matalasta hb:stä. Sikiöseulonnat on käyty ja tulos siinä normaali.

Siinäpä jotain :) Alan nyt vähän perehtymään ketjuun, että ketäs täällä on ja miten menee :)

Hopeapaju 12+2
 

Yhteistyössä