Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Alkoholi on kyllä piru mikä pilaa monta asiaa. Isäni joi aikoinaan paljon ja olisi varmasti juonut itsensä hengiltä jos ei olisi löytänyt rinnalleen naista joka pisti hommalle stopin. Eipä se raitistuminen enää meidän välejä korjannut eikä muuttanut sitä että isä pilasi juomalla avioliiton äitin kanssa. Itse käytän alkoholia nykyään hyvin vähän. (No nyt en tietenkään ollenkaan!) ja varmaan imetyksen jälkeen menee taas hetki ennen ku tulee edes maistettua. Nuoruudessa join tietty niinku kaikki nuoret mutta vuosi vuodelta vähemmän ja vähemmän. Mies juo sillointällöin mutta se ei minua haittaa. Kun se pysyy kohtuudessa. Nyt seuraan vierestä hyvän ystävän kamppailua parisuhteessa alkoholistin kanssa. :|

).( Jaksoin tänään jopa lenkille aamulla. En ole jaksanut liikkua juuri mitään moneeeeen viikkoon. Nyt kun pahin väsymys alkaa talttua niin saa itsensä taas liikkeelle. Kyllä teki hyvää raikkaassa ilmassa lenkkeillä. Mutta sitten pilasin sen hyvän olon päiväunilla. Vielä viikko sitten oli pakko ottaa päikkärit että jaksoi. Nyt jos nukun päiväunet niin loppupäivä menee ihan harakoille kun se väsymys vaan lisääntyy siitä nukkumisesta. Päätin siis etten enää päikkäreitä nuku.

Hirveä vaatepula. Pitäisi ostaa alusvaatteista lähtien kaikkee ku mikään ei tunnu enää hyvältä päällä. Kaikki painaa ja kiristää. Ollaan onneksi lähdössä Ouluun ostoksille lauantaina niin jos löytäs jotain mukavaa päälle pantavaa. Ja se mekko. Se samperin mekko olis pakko löytää. Vinkkejä kellään oululaisella mistä kannattas ettiä?

Nioliina ja Sintti
 
Metsäläinen :heart: Voimia!!

Tuosta np-ultrasta... Mulla kun on tuota mahhaa vaikka muille jakkaa, (Bmi yli 40 :ashamed: niin oletin ilman muuta, että ultraavat alakautta. Mutta niinpä vain kätilö yllätti ja sanoikin, että otetaan tuosta mahan päältä ensin. Siitä saatiinkin ihan hyvää kuvaa, pää-perämittakin löytyi, mutta niskapoimua ei saanu mitattua. Kokeiltiin alakautta, mutta ei onnannu, viikot oli tuolloin 11+1. Kerran vielä kokeili päältä ja sen jälkeen lähetti pissalle, jos sitten alakautta näkyisi kunnolla. Mutta sittenpä katosi koko kohtu ja vauva. Ei vain löytäny vaikka kuinka pyöritti ja kaivo. Toinenkin kätilö yritti kohtua löytää, mutta niin tuo vain hävis. No, "uhkaili" siinä sitten uudella ajalla viikon päästä, mutta päätti sitten kokeilla vielä päältä. Ja niin vain saatiin parasta kuvaa mahan päältä, tyhjällä virtsarakolla. Kohtu vissiin niin ylhäällä, että täysi virtsarakko haittasi näkyvyyttä eikä alakautta pissaamisen jälkeen enää yltänyt. Mutta että ei näköjään painokaan estänyt mahan päältä ultraamista.

Mulla on nyt tässä raskaudessa yöunet menneen ihan persiilleen. Heräilen tuossa 3.30 - 4.30 ihan pirteänä ja sitten valvotaan. Valvon sen pari tuntia, kun uni ei vain tule ja sen jälkeen sitten väsymys iskeekin lekalla päähän. Mutta siinä vaiheessa ei enää kannata unille mennä, kun töihin pitää lähteä. Tuumiskelin vain, että voisikohan tämä johtua rautalääkityksestä vai ihan vain raskaudesta vai molemmista. Väsymys vain on välillä jäätävä... Onneksi lauantaina on viimeinen työpäivä tälle kesälle. Sitten voi vaikka vähän torkahtaa päivällä.

Huomenna rv 13...
 
Heipsan taas..
täällä poksuttiin viikonloppuna "kriittiset" 12 viikkoa täyteen ja nyt kai sitä voisi huokaista :D Huomenna olisi NT-ultra, mutta jotenkin en osaa edes jännittää sitä. Sen näkee sitten huomenna, mitä tai kuka siellä luuraa.
 
Lurtsille suuronnittelut ja on todella hienoa, että pääsit hyvään hoitoon ja seurantaan! :)

Alkosta sen verran, että taistelin alkkiksen exän kanssa 7v. yhteiseloa... Siinä ei puheet tai huudot auta eikä rakkauskaan riitä. Onneksi hän kävi Minnesotan vieroituksen ja on ollut nyt yli 2v. kuivilla, mutta tajuaa täysin ettei voi parantua koskaan. Meidän tie silti päättyi, ehti liikaa viinaa virrata ja luottamus huuhtoutui sen mukana pois. Kaikkea hyvää hänelle!

NT-ultra on jo ensi ma, tuolloin 10+6. Saakohan siinä mitään selville, kun tosi aikaiselta kuulostaa?

Voi hyvänen aika, että olen kirjaimellisesti PAKSUNA!
Ärsyttävä vaihe. ;)
Nioliina, ihan samat vaatefiilikset!

POKSPOKS!
Tiimama ja muru 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Lurtsi: jos saat iv antibiootit niin kysy mahdollisuutta kotisairaalahoitoon? eli käyväst tiputtamassa iv biootit kotona sovitusti. Monissa kaupungeissa täysin mahdollista ja potilaalle paljon mukavampaa. Ottavat samalla kontrolli verikokeetkin tarvittaessa kotona.

Voisin vaikka vannoa, että tunnen jo liikkeitä, pieniä kihelmöintejä =)
Kai sitä vain uudelleensynnyttäjänä tunnistaakin ne eri tavalla.

Minulta ainakin np-ultra onnistui mahan päältä lisävarustuksen läpi ihan mallikkaasti, hätää mitään.
Meillä pojat jo keksivät tyttövauvaa varten nimenkin: Orvokki, näin kukkaihmisenä kuulostaa ihan hyvälle.
Pojalle on myös nimi olemassa, kun se se todennäköisin vaihtoehto kuiten on.
Dragonfly: ihanaa kun jännität puolestani. Olisihan se aika kiva saada tyttö, mutta olen jo niin onnellinen kun ylipäänsä vielä saan lapsen, että aivan sama mitä saa kunhan sen vauvan =)

Vauvakuume on karmea juttu.

Ruttu 13+2
 
Halaus ja pahoittelut Metsäläiselle minultakin :'(.
Lurtsille onnittelut ultrakuulumisista, hyvä että vuoto osottautui vauvasta johtumattomaksi! Tuo gynenpoli ja äitipoli on jaettu raskausviikkojen mukaan mun mielestä :).
Täällä meijän esikoiselle (5v) kerrottiin ensimmäisenä vauvauutiset ja nytpä tiedotuksesta ei tarvi muiden huolehtiakkaan :D.. nyt tietää jo isovanhemmat, kaverit ja tarha, kun ylpeä isosisko toitottaa uutista :)! Mukava itellekin, kun toinen on niin onnellinen.. kaksi pienempää ei tunnu asiaa vielä ymmärtävän :).
Rakenneultra-ajan varasin eilen heinäkuun 25.pv ja se tehdäänkin kesän supistusten myötä yksityisellä Terveystalolla,jossa kuulema hiukka parempi ultra :).
 
^Miulla alkaa turvotus aamupalan jälkeen ja paisun iltaa kohti enemmän ja enemmän :D

Olo on nyt ollut reilun viikon jo energisempi ja jaksan siivota ja touhuta kaikkea. Tosi kiva homma. Tottunut siihen, että menen ja teen kokoajan, enkä makaa sohvalla niin olihan se masentavaa...

*Unis* ja masunen 10+6
 
huomasin tossa,että mulle o määrätty lääkkeet kohtutulehdukseen.. ja muistinki sitte että se lääkäri puhu,että hoidetaan tää kohtutulehduksena..ja siks se puhu että voi joutua sairaalahoitoon..

mut sitte googletin asiaa, ja järkytyin..

Kohdunsisäinen bakteeritulehdus johtaa pahimmillaan sikiön hapenpuutteeseen ja kohdunsisäiseen kuolemaan.Oireisen kohdunsisäisen bakteeritulehduksen hoitona on aina suoneen annettava antibiootti ja synnytys. |O kiva.. että mä joudun synnyttään tän sitte ulos jos tää pahenee? mit vit.. eli viikko sitte lääkäri olis määränny lääkket tähän, mutta gyne oli sitä mieltä että kohtutulehdusta ei muka mulla oo ja että se on harvinainen joopa joo.. sitte neuvolassa ei oo kuunneltu ko oon yrittäny selittää mun oireita.. niin että se siitä suomen "loistavasta" terveydenhuollosta. mä oon kuukauden vuotanu haisevaa vuotoa, ja yrittäny selittää eri terveydenalan ammattilaisille mun oireita, ja eilen vasta asia otettiin vakavasti.. mitä vittua oikeasti? anteeksi vaan kielenkäyttöni mutta mua järkyttää tämä toiminta tässä maassa!!! eli, tää on ehtiny kehittyä lisää viikossa pahempaan suuntaan, kun asialle ei tehty mitään ja se vaa painettii villasella..mitä jos tää etenee nii pahaksi,että joudutaan poistaan koko kohtu? ei jumalauta!! :kieh: ja suomen terveydenhuoltoa ylistetään maailmalla.paskat sanon minä!!! sama asia ko menee valittaan teekoohon jotain vaivaa..ensin vilkasee sairaanhoitaja ja sen varaan jää diagnoosi.. jos sen mielestä ei oo aihettaa lääkärille ni kuinkahan moni sairaus on jääny senki takia toteamatta..että mua sapettaa jumalauta!!!

nyt väännän kahta antibioottia päivässä kumpaaki kolme kertaa vuorokaudessa..eli kuuspilleriä per vuorokausi!! Kefexin ja metronidazolia.. tosi mukeva juttu! :(

ja ny vasta tajusin,miks se lääkäri sano että vaikka kaikki näyttää hyvältä ultrassa, ja että siellä masussa ei oo tällähetkellä hätää, niin raskauden jatkumisesta on vaikea sanoa mitään koska on tää tulehdus.. kiva elää sydän huolesta karrella. :'(
 
Joo noi tulehdukset on pahoja.... :/ Mutta harvoin joudutaan kyllä koko kohtua poistamaan? Kuka sulle tollai on sanonut.

JOs on bakteeritulehdus alapäässä (streptokokki) niin silloin joudutaan synnyttämään antibiottitipan kanssa, jotta tulehdus ei tartu vauvaan ja aiheuta vakavia ongelmia.

Mulla ei oo sen enempää tietoa siitä, mitä kohtutulehdus voi tehdä noin alussa, mutta pääasia on, että sulla on ne lääkkeet ja vauva toistaiseksi ok. Otettiinko sulta tarkempia viljelyjä sieltä alapäästä ja saatko tietää, että mikä bakteeri siellä sitten mahdollisesti kasvaa? Onko vuotelu yhtään helpottunut? Muista, että voit aina soittaa kätilölle ja kysyä sun hoidosta, jos on jotain epäselvyyksiä.
 
Lurtsille paaaaljon voimia! Onneksi asiaa silti alettiin noinkin äkkiä hoitamaan, kyllä kaikki hyvin menee!!

Ultrakuulumisia Nt ultrassa olin tänään ja siellä se pikkunen pyllisteli vain :) Ei meinannut millään kääntyä ja hoitaja sitten oikein heilutteli mahaani ja piti jopa käppäillä hieman, jotta pikkusta olis saatu kääntymään mittauksia varten. Kaikki on oikein hyvin, arvot ja verikokeet yms oikein hyvillä lukemilla. Sydänkin sykki ihanasti siellä. Laskettu aika tulee hivenen muuttumaan, ei olekaan ihan niin pitkällä, kuin odotin, joten Laskettu aika muuttuu Namibihibibi, 17.12., 31v, 3. lapsi ja synnytyssairaala TAYS

Viimeyönä sitten havahduin kun olin nukahtanut pytyn ääreen. Koko yön juoksin oksentelemassa. Eipä ollut työkuntoa tänään, silmät painaa ja päätä särkee. Kaipa tää tästä sitten niin, on kuitenkin huojentunut olo, että masussa kaikki hyvin.

Nami ja pikkudemoni tasan 11vk nyt poksis.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MrsRock
tuulentyttö juu kyllä sieltä alapäästä jotaki näytteitä otettii ja kaiveltiin ja molemmista käsistä monta putkia verta.. pissanäytteetki ja kaikki.. aikovat soittaa jos sieltä jotain vakavaa löytyy ja sitte pitää mennä sairaalahoitoon.. :'(

toivotaan nyt kuitenki että lääkkeet puree.. se oli kuitenki lääkärin mielestä hyvä,että kun mulla aristi vaan keskeltä kohtua,ei sivuilta että se ei oo tod näk vielä levinny.. huh ko pelottaa.. ja mä oon sellanen,että ressaan ihan sikana pikkusistaki asioista. nii vastako tää tuo kauhean ressin tyngän muiden ressien jatkeeksi. :whistle:
 
Hellou!! Tänään taas pitkästä aikaa ollut reilua pahoinvointia, olen yrjöillyt pariin otteeseen, ensin aamulla ja sitten iltapäivällä.

Lurtsi, mulla oli kohdussa saakka viimeksi se infektio kun jouduin sairaalaan raskaana, ja todellakin valkovuotoa tuli runsaasti ja se oli tulehtunutta. Verta ei kuitenkaan tullut. Olin 40 asteen kuumeessa ja sairaalassa 4 vrk suonensisäisessä antibioottitipassa,siis kolmet eri antibiootit. Raskausviikkoja taisi olla 15-16 silloin. Jälkeenpäin lääkäri sanoi, että oli ihme jotta raskaus ei mennyt kesken. Mutta kiitän siitä tehokasta hoitoa. Antibioottitiputuksen jälkeen söin vielä niitä kolmea eri antibioottia viikon verran tabletteina. Toivon, että sinullakin alkavat lääkkeet tehota ja pikkuinen kestää matkassa nuo kaikki koettelemukset!

Tänään aamulla tämä meidän uusi pieni tulokas sai mut järkytyksen partaalle. En kuullut kotidopplerilla sydänääniä tutusta paikasta, ja seilasin koko alavatsan tuloksetta. Toistin saman päivällä, taas tuloksetta. Ikään kuin olisi halunnut piileskellä doppleria....etsin molemmilla kerroilla ainakin puoli tuntia. Lopulta kuului muutama nopea "tsuh tsuh" ja taas äänet hävisivät. Sain ihan asetella doppleria ja käännellä miten sattuu, että kuulin lopulta. Pikkuinen oli siirtynyt ihan vasemmalle vatsalle ja jonnekin aika syvälle. Ennen oli keskellä masua ja melkein häpyluun alla. Taitaa se mokoma jo liikkua sitten :D

Mitenkähän sitä tarkenee lauantaina kun on koulujen päättäjäisjuhlia ja ylioppilasjuhlia...minä ja tyttö ostettiin juhlamekot lämpimien päivien huumassa, jos sää on tällainen me kyllä jäädytään...|O

Almandiini & Tsuh 9+6
 
Myös täällä oli tänään NT-ultra. Meidän kuninkaallinen oli päivälevolla ja heristeli vain nyrkkiä kun yritettiin herätellä. Kun sitten vihdoin heräsi esitteli mieluummin takamustaan kuin päätään. Seulat olivat kunnossa ja kaikki muutenkin hyvin. Ilmeisesti minä olen saanut namilta noita päiviä, sillä vauvan pituus vaihteli. Viikot jotain 12+6-13+6 välillä. Ei lähdetty kuitenkaan vielä muuttamaan laskettua aikaa, sillä tulosten keskiarvo oli juuri sen 5 päivää pidemmällä. Samapa tuo, kyllä hän sieltä ulos tulee, kun katsoo aikansa olevan täysi.
 
Lurtsi jotenki tuttua toi ettei oteta vakavasti. Mulla kans on varmaan kohta vuoden ollu joku outo pieni kyhmy oikeessa kainalossa, no 2kuukautta jaksoin viikon välein käydä sitä lääkärille näyttämässä ja koskaan sille ei tehty mitään muuta ku vähän vaan "hiplailtiin" sitä kyhmyä ja todettiin "jos se on siinä viel viikon tai kahen päästä niin tuu sit uuestaan niin katotaan ultralla tms" ja koskaan mitään ei kuitenkaan tehty. Sitte kyllästyin juokseen turhaa lääkärillä ku kukaan ei kuitenkaan vaivaudu mitään tekeen ku kyhmy ei ole kerta kipeä. Saa nähä nyt kun odotan kun aijon saada jonkun tutkimaan tuon kyhmyn kunnolla että mikäs se sitte loppujen lopuks oikeen on. ja oon kuullu niin monta tarinaa et on ravannu lääkärissä jonku kivun takia ja aina lähetetty kotiin ja sit sieltä onki paljastunu niin pitkälle edenny syöpä ettei enää mitään pystytä ees tekemään. Tää suomen terveydenhuolto on kyl ihan perseestä.
 
Heippa! Alotuksen jälkeen en ole kirjoitellut eli kuulumisia täältä. Alkuraskauden pahoinvointi alkaa olla finaalissa ja väsymys helpottanut. :) Tosin poika (1v 9kk) on kovassa kuumeessa ja korvatulehduksessa, joten se alkaa viedä äidin voimat..:( Np-ultra oli maanantaina ja siellä kaikki hyvin. Liikkui kovasti ja sydän sykki! <3 Koko oli 4 päivää pienempi, mutta laskettua aikaa ei vaihdettu. Niskaturvotus oli 0,3 milliä eli ilmeisesti pienimpiä mitä pystyy mittaamaan. Kävin kuitenkin varmuuden vuoksi vielä verikokeissa. Seuraavana olisi neuvola parin viikon päästä ja neuvolalääkäri juhannusviikolla. :) Laitoin myös pyyntöä facebook-ryhmään eli siellä varmaan jatkan kirjoittelua! :)
 
Täällä kanssa vähän jäänyt tämä kirjottelu... Lukemassa olen käynyt päivittäin.
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille ja tsemppiä vaikeissa tilanteissa oleville! Täällä käyty viikko sitten ensimmäisessä neuvolassa, ultrattiin samalla ja kyllähän siellä pieni oli. Viikkoja tuolloin 8+5, vastasi viikkoja 9+3. Kahden viikon päästä np-ultra, saas nähdä mitä siellä sitten sanotaan. Rakenneultra-aikakin tuli elokuulle, hui! Aika oireetonta täällä edelleen, pahoinvointi, kuvotus missä olet?! Tyytyväinen tässä kai saa olla...
 
Iso riita miehen kanssa. Miuta ottaa päähän ku sille soitetaa töistä monta kertaa päivässä. Kesken ruoan laiton, uloslähdön, kaupassa, kylässä. Naputin asiasta erään hänen puhelun aikana. Kun ruoanlaitto kesken ja lapsi huutaa jaloissa ja mies jo kolmatta kertaa puhuu puhelimeen 5 min sisään. Mies kilahti puhelun jälkeen ja sanoi ettäoon ihan älytön ihminen ja kusipää ja hänen tekis ooikeesti mieli pakata kamansa. Yhes välissä sano että mie voin painua vittuun kämpästä. Sanoin sitten että turha sanoa niin koska kämppä on puoliksi miun nimissä. V...ili että täällä vaa elätettävänä asun ja hankin lisää elätettäviä. Sillä siis viittas raskauteen. Tosi asiassa. Mie olen työtön mies töissä. Maksan silti puolet asumiskustannuksista ja kerran viikossa ruokaostokset.
Maksan myös suurimman osan koirien kuluista esim lääkärikulut. Vaikka ne on puoliksi molempien nimissä. Kissan maksan kokonaan. Ostan myös lapsille vaatteita yms. En kovin tuhlaa omiin shoppailuihin. Harvoin jotakin. Mielestäni osallistun työttömyyspv rahastani sen minkä pystyn.
Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta ja kihloissa yli 6 vuotta. Heitin eka kertaa kihlasormuksen pitkin seiniä... Ei oikeesti jaksa kiinnostaa koko ukko, mut en tiä miten selviän sitten yksin. Että tämmönen helatorstain aloitus.
 
Voi Unis, kuulostaa ihan samalta kuin mun ekassa avioliitossa...mies oli naimisissa työnsä kanssa, ja vapaapäivinäkin hänelle usein soitettiin ja kyseltiin asioita työpaikalta. Mulla oli kyllä kauhea alemmuudentunto ja yritin aina välillä tehdä töitä vaikka lapset oli pieniä. Mun työt aina kärsi kuitenkin kun lapset alkoi sairastella paljon ja osoittautuivat erityislapsiksi...noh, ollutta ja mennyttä. Joka tapauksessa jouduin maksamaan jopa pienestä kodinhoidontuesta puolet vuokrasta, vaikka mies ansaitsi reilusti enemmän...itselleen mies osteli sitten ylimääräisillä rahoillaan jatkuvasti tietokonepelejä. Kauhea kun tämä raskausaika tyo nyt paljon kaikkea vanhoja muistoja mieleen, ehkä se johtuu siitä että täällä niin monet kokevat samoja asioita, mitä olen itse joskus kokenut : / Mutta silloin on niin helppo samaistua ja toivottavasti voisin olla jotenkin avuksi, ainakin sympatiat voin lähettää:hug:

Nyt tuo ex-mies on ollut muutaman vuoden naimisissa thaimaalaisen kanssa ja heille syntyy vauva loppukesästä. Tuon thaimaalaisen ei ole tarvinnut olla muuta kuin elätettävänä ja mies ostamassa heille nyt isompaa asuntoa. Noh, mikäpä siinä kun nainen on varmaan kiltti ja hiljainen, tekee hyviä thaimaalaisia ruokia ja osaa miellyttää. Toisin kuin minä, joka en osannut olla mihinkään tyytyväinen. Ja tästä johtuen aloin sitten saada aina nyrkistä. Täytyy vain toivoa, että ex ei koskaan kävisi käsiksi nykyiseen vaimoonsa, ettei tuleva lapsi joutuisi kärsimään samalla tavalla, kuin meidän kaksi ensimmäistä lasta joutuivat. Kantavat traumoja vielä tänäkin päivänä, saavat onneksi terapiaa ja muuta apua.

Kauhea kun aloin muistella nyt näin paljon :( Mutta siis halusin vain sanoa, että mun ex-mies oli kauhean tunnekylmä ihminen, ja erittäin pirullinen suuttuessaan. Jos teillä samansuuntaista, niin toivon että sulla on perhettä tai ystäviä tukena tsemppaamassa. Raskausaika on muutenkin tosi rankkaa, kun on emotionaalisesti niin herkillä. Jaksuja sulle!!:heart:

Almandiini ja Tsuh -POKS 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa piiiiitkästä aikaan :wave:

Niin paljon surullisia uutisia tullut täällä, kaikille hirmuisesti voimia jatkaa eteenpäin :hug:

Lurtsille iso iso :hug:

Alkoholi meillä on miehen kanssa vähän samat ajatukset kun molempien puolelta löytyy suurkuluttajia sekä alkoholisteja niin me emme kauhiasti itse juopottele. Esim mies kerran sanoi että kyllä yhden sauna kaljan voi aina ottaa ja sihen vastasin että kyllä mutta jos sauna lämmitetään joka ilta niin sitten on jo ongelma :stick: alkoholi ja väkivalta valitettavasti kulkevat käsikädessä ja useasti saanut osani isältäni kun olen sanonut hänen käyttäytymisestään humalassa, silti meillä on ihan hyvät välit mutta en koskaan unohda kun hän halusi minut hengiltä.

Oma naparoinen. Olen voinut todella huonosti ja väsyttänyt ihan sairaasti, kännykällä olen lukenut juttuja etten tipahda ihan kärryistä, kännyllä vaan niin hiton huono kirjoittaa :kieh:

Neuvola mulla oli 19.5. aika paljon lippulappuja ja harmikseni vanha tätönen on tulossa takaisin kesän jälkeen. Joko mä nielen kaiken ylpeyteni tai sitten vaan pyydän siirtoa.

Tiistai illalla alkoi kovat vatsakivut jotka siirtyivät oikealle nivusiin. no heti epäiltiin kohdunulkoista sitten umpparia ja olin päivystyksessä aamu 7 asti. Ennen gyneä kaikki oli sitä mieltä että kesken on mennyt ja voi sitä helpotuksen määrää kun siellä se pomppi ja huiteli käsillään. :heart:

Np-ultra 12.6. :attn: kauhia ko mua jännittää vaikka vuorokausi sitten kaikki oli kunnossa ni silti.

Niisku&pikkuvitonen 10+0 JEI!!!:heart:
 
Heipsan ja kiitos kommenteista tuohon omaan tilanteeseeni.
Miehen kanssa ei asiasta keskusteltu, välit palautui tiistaina
ennalleen. Mä niin toivon, että se ite pistää asiat
tärkeysjärjestykseen. Onneksi sain purkaa tuntojani myös tämän
äidille, joka on tosi sydämmellinen ihminen ja oli jo kohta nähnyt
pojastaan että kaikki ei oo hyvin. Mies vertas mua päivi räsäseen,
kun kiellän "kaiken" :D mutta otetaan sitte se linja jos ei muuten
tajua.

*unikselle* voimahali. Miten noi miehet ees kehtaa raivota :(
Nainen herkimmillään ja tunteet muutenkin seilaa laidasta laitaan.
Olisin itsekin ärsyyntynyt, jos toinen on jatkuvasti puhelimessa, vaikka
oikeasti tärkeämmät asiat odottaa käsillä.

Lurtsille voimia antibioottihoitoihin, onneksi joku syy löytyi ja
siihen ehdittiin reagoida. Nyt vain pikaista paranemista.

Voi mä niin ootan, kun viikonloppuna saan dopplerin
käyttöön :) viikkoja poksui eilen 11. Jospa sais jotain kuulumaan.
 
Helatorstaita kaikille ja parempaa loppuiltaa kriiseissä painiville!

Eilen rohkaistuin sanomaan vauvauutiset siskolleni puhelimitse, kylläpä helpotti! Oli hän ällistynyt, mutta muisti kuitenkin onnitella.
Tänään oli kummitädin 80 v. synttärit ja sen jälkeen sain sanottua uutiset myös äidille ja isälle, sisko oli jo ehtinyt sulatella asiaa ja komppasi kivasti mukana. Äiti oli jo jotain isoa juttua aavistellut, kun olen pitänyt puhelinhiljaisuutta, mutta oli lähinnä helpottunut ettei ollut sitten huonoja uutisia. Joten ihan hyvin se meni vaikka pelkäsin etukäteen pahempaa... Eiköhän puhelinpommitus ala kuitenkin piakkoin. ;)

Asiat tuppaavat järjestymään!

Tiimama ja muru 10+2
 

Yhteistyössä