JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

pikaseen tuun käymää.....mulla ois noi kestovaipat ylimääräsenä tossa mut en ihan ilmatteeks haluis luopua niistä.....voisin sit ostaa jonku pienen vauvalle! :whistle:

mut jos jotain kiinnostaa laittakaa yytä
 
Kertokaas, mistä te tiedätte, miten päin vauva on mahassa? Kun moni on kirjoittanut, että vauva on tietyssä suunnassa tms.. Kiinnostaa, kun mulla ei ole mitään hajua, enkä sitä mitenkään "tunne"?
 
DoB
Huomenta ja hyvää uutta viikkoa! Täällä on rankka viikonloppu takana, lauantaina ystävien häissä ja koko sunnuntai remonttihommissa. Eilen oli pakko todeta, että ei musta oo siihen remppaan enää, paikat kramppaa ja sitten loppuillasta ei pysty kävelemään. Ens viikonloppuna ois muutto, keskityn tämän viikon pakkaamiseen.

Mä myös ylpeänä esittelen kasvavaa masua, silti ihmettelen kun kaikki sanoo, että tää on niin pieni! Musta tää tuntuu jo tosi isolta :D Painoa on tullut jo 7,6 kg mikä tuntuu ihan järkyttävältä :eek: Minkähän kokoinen musta lopulta tuleekaan?! Silti tykkään tästä ihanasta pallosta :heart: Ja mies myös, huomioi kyllä masua joka päivä ja kehuu miten suloinen se on. Ja juttelee vauvalle ahkerasti :D Meillä on kyllä parisuhde vaan parantunut koko ajan ja odotetaan molemmat ihan hirveesti että oma pieni nyytti syliin :heart:

Mulla ei ole tullut vieläkään mitään "vaivoja", nekin kivut ja kramppaukset olen itse aiheuttanut sillä remonttiriehumisellani :ashamed: Eli tuntuu, että on päässyt tähän asti tosi helpolla. Ainut mikä vähän rassaa on se, että alapää on kyllä välillä todella turvoksissa. Tuntuu ihan ihmeelliseltä ja myös on ihan näkyvästi turvonnut. Samoin paineen tunnetta tuntuu ja ihan kun joku jo murjoisi itseään siellä ihan alhaalla, ei kiva!

Jive mulla ei ole hajuakaan mitenpäin meidän vauva masussa asustaa, ainut mistä olen päätellyt tyypin istuskelevan suurimman osan ajasta on se, kun kaikki potkun tuntuu ihan alavatsassa. Kertaakaan mua ei ole muksittu kylkiin tai mihinkään ylemmäs. Keskiviikkona on lääkärineuvola, joten eiköhän siellä asia selviä.

Mun äp saapunee tällä viikolla, aika siistiä :D

Dob ja öttiäinen 27+5
 
Huomenta vain kaikille =) , kotona ja pitkästä aikaa koneella...

Tuosta vauvan asennosta masussa sen verran, että olen kanssa kokoajan olettanut sen istuskelevan ja moksivan tuonne alavatsalle, ylhäälle en tunne liikkeen liikettä vielä. Kävin kuitenkin viime maanantaina taas rakenneultrassa, ja siellä se köllötteli pää alaspäin niinkuin pitääkin. Tunsin samalla kun se lääkäri ultrasi, niitä samaisia moksautteluja alavatsaan ja oikein kysyin, että miten päin se nyt olikaan. Ne on kai sitten nyrkiniskua tai siitä tulee joku hevitukka moshaaja, päätään siis paukuttaa :LOL:

Ja lääkäri oli sitä mieltä, että sen verran vilkas tapaus, että voi olla vielä miten päin tahtoo, tilaa on. No kaikki kuitenkin vauvalla hyvin, vaikka mulla verenpaineet onkin taivaissa ja lepoa tiedossa. Kipuja ja oireita kun ei ole, niin joutuu vain tekemään niinkuin viisaamaat sanoo....

Mukavaa aurinkoista viikonalkua! (lähtee penkomaan juuri saatua äippäpakkausta...)

t. Pikatsu ja pikkuinen 27 tasan
 
Heipä hei!

Siis että ottaa aivoon, kirjoitin pitkän rimpsun ja viimeisellä kirjaimella painoin jotain et sivut rupes hyppimään ja kaikki kirjoitus hävis! :kieh:

Siis alusta: Ajattelin kyllä kaikki vaatteet pestä, mitkä olen jo hankkinut olen jo pessyt, äitiyspakkausta odotellessa.. Kestovaipoista: multa saa niitä kans ihan ilmatteeks, kunhan saan sen pakkauksen, eka joka laittaa vaikka yv:tä saa ne multa ilman postikuluja jne.

Flunssa rupeaa helpottaa, kun lepäsin pari päivää kotona, koira kyllä ihmetteli et miks ei pääse pitkälle lenkille, mut eilen korjasin asian ja olin 4h sen kaa ulkona. =)

Annukka rupean olee tulevasta isistä samaa mieltä pikkuhiljaa kun sinäkin, kyllä tämä vielä tästä iloksi muuttuu ja todella itse he siinä menettää. Jospa sitä vielä joku kaunis päivä löytyy sellainen ihana
isi-ehdokas
joka vie jalat alta ja saa taas luottamaan näihin kaks lahkeisiin :D Toivossa on hyvä elää.

Nyt jatkamaan töitä, voikaa hyvin kivuista huolimatta!

marttan + nakki 25+0
 
Moikka!

Vakuutusta ei sitten todellakaan saada tälle lapselle ennen syntymään olen kuulemma kahden hapatoosin jälkeen niin riskialtis tapaus, että ei tipu. Tässä raskaudessa olen kyllä kaikin puolin terveempi arvot normaalit ja painoakin reilut 40kg vähemmän, mutta ei niin ei.
Täytyy sitten hakea vauvan terveystiedoilla 2kk iässä ja toivoa, että siihen asti ollaan terveenä sitten.

Minä kans oliin saada yks päivä sydärin wc:ssä kun 2 hädässä siellä istuskelin tuntematta mitään kipua ihmettelin tip tip tip -ääntä ja katsahdin alas. Pönttö oli siis kirkuvan punainen ja verta tuli ihan norona. Järkytyksestä selvittyäni tarkastin heti ,että mistäs sitä tippuu ja huokasin syvään kun se oli b-rappu. Koko päivän sitä tiputteli ja luulin jo ,että vuodan kuiviin.
Lääkäristä sanoivat, että jos vielä toistamiseen noin paljon tulee niin sitten oyssiin omalle lääkärille niin katsotaan mitä voidaan tehdä tässä vaiheessa. Noita pukamiahan mulle on tullut jo kyllä 2 synnytyksestä ja lisää varmaan tulossa joten hirttotalkoot on sitten synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa tulossa.

Kävin sitten taas mutkan oyssissa eilen kun sain töistä perjantaina hirveen mahakrampin vasemmalle puolelle. Mikään ei auttanut ei särkylääke ei hautominen. Tarkistivat kaikki paikat ja ihan ok. Lääkäri päätyi siis lihaskramppiin käski ottaa 4 kertaa päivässä 2 panadolia ja jos ei pärjää niin sitten osastolle. Nyt sitten viikko sairaslomaa ja lepoa vaihteeksi.... Tänään en oo tarvinnut särkylääkettä kun vain makoilen, mutta lääkäri epäili, että mun kannattimet ei jaksa oikein mahaa kantaa kun painaa jo niin paljon. (koneelta näki, että 2001 ekassa raskaudessa oli ollut sama vaiva) Tukivyön ostoon täytyy lähteä kun paranee.
Vauvelin paino oli jo 1050g joten ihan normaali aikoihin nähden.

Mahan tuijotus minua edelleen vaivaa vain töissä kun olen ollut 3kk pois töistä ja nyt sitten palasin suorilta ison mahan kanssa. Kyllähän se osuu ekana silmään kun mahattomana sieltä toukokuussa lähdin. Ihan ylpeä olen masustani eikä tuijotukset muuten haittaa. Päivittely mahani koosta , että ompas sulla iso maha ei jotenkin kuulosta kivalle vaikka ennen en tuollaisista asioista piitannut. Tulin varmaan itsekriittisemmäksi noiden pudonneiden kilojen myötä. Tutut voi jakaa kahteen kategoriaan: toiset päivittelee, että älä vaan nyt päästä niitä kiloja tulemaan takaisin kun niin suurella työllä niistä pääsit eroon. Ja toinen puoli toistelee, että kyllä sinä noista tulleista kiloista pääset sitten äkkiä eroon vaikka niitä nyt tuleekin: Ihan kuin minua tulleet kilot edes häiritsis! :kieh: tulee sen verran kun on tarvis ja ne kyllä lähtee, mutta ei minun elämä oo puntariin tuijotusta ollut ikinä niin kilon päälle ,vaikka paljon olenkin pudottanut.
Ihmiset on loppujen lopuksi aina ajattelemattomia sanomistensa kanssa tai sitten minä olen herkempi kuin ennen ....tiiä häntä.

Liitoskivut helpottaneet, mutta toisaalta en kyllä ole pystynyt liikkumaanknaa tämän uuden vaivan kanssa. Rupesin tuossa yks päivä miettimään, että minun kivut ovat voineet olla liitoskipujen tilasta jotain kannatin kipuja kun tuntuvat molemmilla mahan sivuilla lantioon asti repiviltä kivuilta ei niinkään keskellä häpyliitoksessa.

Nyt sitten makoillaan sängyssä ja odotetaan josko tässä vielä töihin kykenis ennen äitiyslomaa.

Auris 27+2
 
|O Kuinka kauan tolla ihmeen Kelalla kestää toi päätöksen tekeminen, kolme viikkoo sitte oon jättäny hakemuksen sisälle, eikä vieläkää mitää, asiointipalvelussa lukee vaan, et hakemus saapunut, lukenu melkein samasta päivästä lähtien, ku hakemuksen jätin :headwall: :headwall: Eihän tässä oo enää mitää järkee :/
 
Nappi82, mulla tais mennä viikko niin tuli lappu et äitiysavustus on myönnetty ja siinä oli et 2 viikon sisään pitäs tulla pakkaus. Sitä odottelen :) Mut varmaan se riippuu siitä, miten kelalla on ruuhkaa?

Mä oon olettanut et meidän vauva pyörii vielä masussa kuin väkkyrä. Välillä potkut tuntuu alamahalla, välillä ylämahalla ja välillä taas kyljissä. Ja ilmeisesti peppua se tunkee välillä kyljestä ulos =) No, pyöriköön vielä kun mahtuu pyörimään!

Onpas väsy, ja työmotivaatio ihan nolla. Miten te muut jäätte mammalomalle, jäättekö vasta kk ennen? Mulla alkas oikeesti 5.11, mut työsoppari loppuu tän kuun lopussa. En oo oikein kovin innokas jatkamaan töitä, jos niitä tarjoavat... :p Olis niin paljon hommaa täällä kotona!
 
Merkkari: Mä jään vasta marraskuun puolessa välissä.Ens kuussa muutetaan et työmatka tulee olemaan reilu 50 km suuntaan.Jo senkin takia toivoisin et saisin jäädä pois viimeistään marraskuun alusta.
 
Tuli kelaltaki jotaki lappuja: pyytelivät jotaki tulonhankkimiskuluja?!? ja minähän taas ymmärrän näistäki niin paljon. Matkakustannuksia ei oo ku työpaikka parin kilsan päässä, no laitoin mä siihen varulta noi PAMIN jäsenmaksut mitkä menee suoraan palkasta 1.5%..ja kirjoitin vielä että lasken sen vuoden 2006 verotuksen perusteella, enkä 6kk...Laitoinko nyt oiken? Jos täällä on joku joka osaa vastata
:D
 
Juli05 nii...en tiiä...mä niin VIHAAN noita kelanlappuja!!! :kieh: |O ...katotaa mitä tulee, ku vien huomena kirjeen postiin...ku siinä puhuttiin jostain puolenvuoden tulojutuista...mä kirjotin sinne allekirjotuspaikan alle ihan "ylimääräisenä" sen että haluan tulot katottavan 2006 vuoden perusteella...saa nähä ehtiikö tässä mitää äippärahoja saada enneku vaavi syntyy :LOL:
 
Vauvahaaveita:
Mä menin niiden kelan lappujen kanssa suoraan sinne kelalle, kun ne oli niin vaikeet täyttää :ashamed: Ne sano sieltä, että laskevat tulot sekä vuoden 2006 mukaan, että viimesen 6kk ja kattovat kumpi on mulle parempi vaihtoehto ja sen mukaan ne otetaan. En tiiä, meneekö aina noin? Ja kun en tiennyt, miten mulla on töitä mammalomaan asti (oon määräaikanen, sopimuksia tulee 1vkon-kuukauden pätkissä ja enää ei tietty kukaan halua mulle pitkiä soppareita kirjottaa...) niin ne sano, että ehdin toimittaa äitiysloman alussa tulotiedot, koska eka äippäraha tulee kuitenkin vasta joskus lasketun ajan tienoilla!?
 
merkkari thanks :D ...eiköhän ne ota sen vuoden 2006 mukaan sitten, kun oon kuitenki tienannu sinä vuonna ennemmän, mitä nyt jos ottais 6kk...Tuntityö on just tuosta perseestä, ku joka kk heittää palkka, joskus enemmän ja joskus vähemmän =)
 
Boe
Heip!

Pitkästä aikaa pääsin pyörähtämään täälläkin. Kesäloma meni ja syksy tuli. Toista viikkoa töissä ja mieli haikailee jo seuraavalle lomalle.

Väsymys painaa kun ei saa nukuttua. Kärsin levottomista jaloista ja kammo närästyksestä. Kohta en uskalla mitään suuhun laitta kun kaikki kuplii. Ykkösen kanssa jouduin ihan lääkekuurille, toivottavasti ei nyt tarvitsisi.

Muuten kaikki onkin ihan hyvin. Vauva on hyvinkin vilkastunut ja potkii yleensä tuonne rakon seuduille... Välillä tönin masua, jotta todennäköinen neitokainen kääntyisi ja potkisi muualle. Olen hurahtanut kestovaippoihin ja niitä olenkin hiljalleen ostellut niin uutena kuin käytettyinäkin. Ajattelin ottaa myös kertakäyttövaippoja rinnalle, mutta ne tulee olemaan sitten sellaisia maatuvia.

Kelan paperit lähti viime viikolla eteen päin. Hain 6 kk:n tulojen mukaan kun toukokuussa päättyi osittainen hoitovapaa ja tulot nousi huomattavasti. Kelasta sanottiin, että noin kuukauden kestää käsittely. Se odottavan aika on pitkä kun pitäisi jo päästä hiplailemaan äitiyspakkausta.

Toivottavasti syksy olisi hieman kauniimpi kuin miltä nyt ulkona näyttää. Jaksamisia kailkille!

26+3.
 
Oli eilen ukon siskon kans puhetta tosta, miten Kelalla saattaa kestää, ku seki ihmetteli tota pitkää kestoo, kahdessa edellisessä raskaudessa mulla on jo tässä vaiheessa papereiden jättämisestä ollu pakettiki kotona. Ukon sisko, ku on kuskannu nuorimmaista tampereella lääkärissä, niin ovat hakeneet matkakustannuksia ja parhaimmillaan on kestäny 2kk, et on rahat tullu tilille ja sit kerran oli sanottu, et kolme-neljä viikkoo kestää ja rahat oli seuraavana päivänä tilillä :eek: Ihme touhua.

Joo, huomenna sit olis neuvola ja lääkäri samalla, ku viikotki paukkuu, eli 26 tulee huomenna täyteen. Niin, se meikäläisen närästyksi meni sit vissiin menojaan, mutta aattelin kuitenki huomenna siitä terkalle mainita, ja kysyä, mitä jatkossa tehdä, jos tällänen tulee.
 
Terve!

Huomenna olis neuvola-aika.. jippii.. jotenkin alkaa kammottamaan nousta vaa'alle! Maha on levinny ja paisunu ihan mielettömäksi! En tiiä nyt johtuuko ummetuksesta tms. mut kyllä polvissa tuntuu, että painoa on tullut. Ja ne liitoskivut.. jippiaijee.. ouh.. Mutta, kyllä tästä vielä selvitään!

Luin just uusimman Kelan Sanomat -lehden ja siinä ei ollut mitään niistä nousevista lapsilisistä tai äippärahasta!!! Minkä h**vetin takia ne panttaa niitä tietoja? Ärsyttää!

Mutta.. IHANAA!!! Perjantaina alkaa ajomatka Helsinkiin ja sitten sinne Tallinnaan, kyllä se on odotettu juttu! En kylläkään vaatteisiin juurikaan enää mahu, mutta minkäs teet. Jos joku haluaa tulla arvostelemaan minua pukeutumisen takia ni siitä vaan, täältä pesee takasi.

Eipäs tänne ihmeitä sit kuulu, huomenna lisää neuvolan jälkeen.

Härkis & Neiti 26+6
 
Vauvis: Kelan laput on kyllä ärsyttäviä!

Täällä on ollut puhetta vauvan potkujen kohdistumisesta ja siitä miten tunnistaa vauvan tarjonnan niiden perusteella. No, itse epäilin perätilaa kun potkut tuntuvat aina osuvan alakertaan, ja tänäänhän se ultrassa vahvistui. En ollut ihan varma, ensisynnyttäjä kun olen, mutta kyllä sen ilmeisesti ihan hyvin voi itsekin tuntea :)

Painokeskusteluun otan minäkin osaa, nyt on sitten tullut painoa 8kg. Tuntuu ihan kamalalta, niin kun DoB sanoi, vaikka onkin vaan pallona tuossa edessä :D Ihana pallohan se on, mut hirvittää nuo lukemat. Tänään tosin neuvolan täti sanoi minua hoikaksi, ja ettei kuulemma vatsan peitteet voi ainakaan olla syynä aluksi korkeille sf-lukemille :LOL: Kummallista kyllä, käytän edelleen ihan normifarkkujani, eivätkä ne purista. Mut kokeneemmat: Eikös se niin ole, että jos syö vain nälkään ja terveellisesti (ei herkuttele), niin kilojen pitäisi tippua imetyksessä ihan luonnostaan? Toivottavasti, niin tarkkaan oon ruokavaliotani kytännyt ja yrittänyt suppareista huolimatta liikkua, että jos silti rangaistaan lisäkiloilla mitä ei pois saa niin kyllä ärsyttää. Noh, tulee ainakin vaunulenkkeiltyä synnytyksen jälkeen :D

Mut nyt neuvola/lääkäri/synnäripäivystyskäynti kuulumiset:

rv 25+6
painoa +380g/vko
RR 112/72
hb 130 (obsidan toimi)
pissa puhdas
sf 22 (päästiin käyrille!)
:heart: 145
liikkeet ++
painoarvio 790g
lapsivesi norm.
perätilassa edelleen

Niin, ja tosissaan tuloksena sairaslomaa tämä ja ensi vko nyt kipeiden suppareiden takia. Ei löydy oikein sanoja tähän olotilaan. Mä en vaan voi ymmärtää, että miksi täällä täytyy odottaa kunnes pahin tapahtuu, ennen kun voidaan yrittää auttaa? Kanava on lyhentynyt alusta reilun 1cm, mutta koska sitä on edelleen 4cm ja paikat kovat ja kiinni, niin ei vielä aihetta loppuraskauden (eli se 9vko äitiyslomaan) sairaslomaan. Näitä supistuksia ollut kuitenkin rv 17 asti, ja kokoajan vaan tulevat kipeimmiksi ja pidemmiksi. Otettiin taas varmaan kymmenennettä kertaa ne samat näytteet + kasa infektionäytteitä tän kuumeilun vuoksi, soittavat sitten jos niissä ilmenee jotain hälyttävää. Käyrilläkin makailin, mutta siihen 20min ajanväliin ei osunut kipeää supparia.

Ja ihan kun ei olisi tarpeeksi ongelmia ollut tän raskauden kans, nyt vauvan pitää vielä istua sitkeästi perätilassa (muutaman vkoa jo niin köllinyt). Kyllähän mä sen jo ennen sitä käyntiä tiesin, kun potkii alakertaa niin hemmetin kovaa. Pelkään sitä synnytystä muutenkin, puhumattakaan siitä jos tämä ei nyt käänny. Tiedän, et vielä on paljonkin toivoa että näin kävisi, mutta just nyt en kaipaisi enää enempää huolenaiheita :(

DD (alakuloisena jälleen) ja potkurineiti 25+6 :heart:
 
Ongelmia näkyy olevan täällä vähän jokaisella... Mulla ei onneksi kelan kanssa mutta tuo asuntoasia!!! :x En ees kehtaa kirjottaa tähän mitä aattelen tuosta työntekijästä joka päättää asunnon saajat... Ens kuun alusta olis tiedossa että vapautuu rivarikaksio, mutta ei voi luvata mulle sitä kun ei tiedä tarviiko joku muu sitä enemmän!! Kuka muka?? Pistäsivät kerrostaloon niitä jotka ei oo 7. kuulla raskaana piru vie. Mullakaa oo ketää vahtimassa vauvaa sitte ku tarvii pyykille sun muualle mennä nii yritä sitte sitä kerrostalossa ku täällä ei ees oo missään hissejä. Perkele että vituttaa!!

Noh, neuvolassa tuli käytyä, samoin viikko sitten sokerirasituksessa.

Sokerirasitus: 0 h: 4,8 1 h: 10,6 2 h: 9,0 (Joudun todennäköisesti dietille, sillä Kyssin raja-arvo on tuo 4,8 - hirmuisen alhainen siis!)

Neuvola:

Rv 26+0
Paino 84,65 (viikkolisäys 552 g), viime neuvolasta +2 kg
RR 117/76
U-Prot +-, ei ottanut kantaa kun ei ole mitään oireita
Hb 124 (laskusuunnassa...)
Lapsivettä normaalisti, kehui että ei ole mahassa mitään ylimääräistä :)
Tarjonta NT? (en saa kortista selvää)
Syke 150
Liikkeet ++

Mutta sitten... SFmitta 28,5!!! Miten se voi olla noin kamalan iso - menee Tekayn käyrien yläpuolella reippaasti!!!
 
Kiitos Katherinelle :)

Yllättävän moni on ottanut tuon pohjolan vakuutuksen! Meillä on kaikki vakuutukset siellä, mutta lapsivakuutus oli kyllä selvää alusta asti että halutaan muualta. Pohjola vaan ei tuntunut korvaavan oikein mitään. Haimme sitten lopulta veritas henkivakuutuksen junioria, joka on tietysti hintava (450e/vuosi), mutta täysin omavastuuton ja korvaa jopa perusvoiteita, puhe- ja psykoterapiaa. Näitä tuli kyllä kilpailutettua oikein urakalla, ja joka talosta pyysimme tarjoukset ja luimme ne tarkasti läpi.

Annukka meilläkin ilmassa lievää turhautumista asunnon kanssa. Asumme YKSIÖSSÄ (46,5m2 tosin) aviomieheni kanssa, eikä tunnu mistään irtoavan isompaa kämppää. Toivon todella ettei täällä tarvitsisi kauaa ainakaan vauvan kanssa asua, mieluiten muuttaisimme jo ennen (olemme etsineet asuntoa toukokuusta).
 
B-7
Pikainen piipahdus pitkästä aikaa.Painosta ollut puhe,mulla neuvola vasta kuun lopussa mutta luulen että sen 10kg oon varteeni kerännyt :whistle: Niinkuin aina ennenkin tähän mennessä.
Supistuksia on tuntunut enenevässä määrin ja olen ollut aika sterssaantunut minkä johdosta vauva melskaa vatsassa ihan mahdottomasti.
Voisin tähän vaikka masukuva päivittää parin päivän takaa.



Petite ja seiska rv 27+3
 
DaylightDancer Meillä on vakuutukset veritaksessa , siis kaikkien sairasvakuutukset ja muuta lähivakuutuksessa , oon olut todella tyytyväinen veritaksen palveluihin ja korvattavuuteen , mulla tosin isommilla vielä tuo n.250e vuodessa ja 47e sairautta kohden omavastuu ja nyt tästä tulevasta sitten tuo 450e ilman omavastuuta !
Ensin mietin , että voi h... 200 e noussut summa , mutta kun tuohon miettii , että ei omavastuuta lainkaan , niin eihät tuohon tarvita kuin 4 sairautta , että tulisi vuodessa samaa hintaan ,kuin edelliset ja toisalta , nyt ei sitten vauvan kanssa tarvitse miettiä , että tuleeko tostakin eka 47e täyteen ja sitten vasta korvataan .
Mun oma vakuutus on n. 200e vuodessa ja ilman omavastuuta !!!! Ja on toiminut !

neitim+onni-irina 27+1
 
Neitim: Samanlaisen käsityksen olen ko. firmasta saanut :) Tuo omavastuuttomuus on ihan mahtava juttu! Jos tää neiti tulee vanhempiinsa, niin sillä tulee olemaan ongelmia korvien kanssa. Mulla oli ihan muutaman vkon välein korvatulehduksia (ja kaikenmaailman muita juttuja, olin/olen tosi usein kipeänä), miehellä myös melkein joka kuukausi. Musta on tosi kiva, että voi sitten täysin huoletta viedä vähääkään kipeän lapsen suoraan yksityiselle, jonottamatta. Ja sit jos tarviikin esim. korvien putkitusta, ei sitäkään joudu odottamaan niinkun julkisella puolella. Vaikka onkin 450e, ei lapsen tosissaan paljoa tarvitse sairastaa että se tulee hyödynnettyä. Et ihan ok hinta musta, kun miettii mitä kaikkea korvaa. =)
 
DoB
Tuntuu olevan liikkeellä v*tutusta asuntoasioista, niin täälläkin! Tosin ei pitäis valittaa, me sentään päästään muuttamaan. Mutta silti, ihan kamala homma pakkailla yhtä kämppää ja rempata toista. Ja jotenkin kyllä ahdistaa muuttaa sinne ihan totaalisen remontin keskelle ensi viikonloppuna :/ Kai se siitä kun ei ole vaihtoehtoja. harmittaa vaan niin paljon kun ei ole itse ihan "normaalikunnossa" eli kun ei saa edes siirrettyä jo pakattua muuttolaatikkoa kun se painaa niin paljon. Ärsyttää koko ajan pyytää miestä avuksi asioissa mitkä normaalisti tekisi itse.

Huomenna neuvolalääkärille aamusta, veikkailen että sairaslomaa on tiedossa...tosin ei haittaa, on ollut VÄHÄN turhan rankkaa töissä. Ei oo kiva kun koko loppuillan supistelee ja selkä on ihan tulessa. Ja töissä joutuu olemaan pahimmillaan kiireessä 3h yksin niin se on jo pelottavaa kun koko ajan pelkää, että mitäs jos tästä joutuukin kesken kaiken lähtemään ja niin ei vaan voi tehdä. Eli siis todella toivon että saan sairaslomaa.

Kauheeta valitusta vaan :ashamed:
 
Me otetaan varmaan Tapiolasta vakuutus, kun siellä on muutkin vakutuukset. Ja täytyy myöntää, että aika laiskoja ollaan, kun me ei jakseta kunnolla kilpailuttaa.. Tarkoitus oli kilpailuttaa, mutta se sitten jäi, ja kohta se 3kk laskettuun aikaan täyttyy.

Eilen oli neuvola rv 24+1:

Verenpaine: 137/73
Sikiön syke: 145
HB: 120 (nyt joudun rautakuurille)
Pissa puhdas
Paino: + 800gr/vko :eek:
SF-mitta: 23 cm (taitaa olla lähempänä yläkäyrää )
Liikkeet: ++
 

Yhteistyössä