JOULUKUUN odottajien tammikuu - nyt syntyvät viimeisetkin :)




Joulukuun 1.päivä:
ensimami----------------------------------------KOS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Maamuskainen------kolmas

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS

Jolukuun 6.päivä:
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Sydänkäpyset--------toinen , tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS
oona1986--------------esikoinen, poika----TAYS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
vumpe------------------kolmas
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen

Joulukuun 11.päivä:
itunen------------------toinen------------------TYKS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika---------HYS

Joulukuun 14.päivä:
Valaskala--------------toinen-------------------VKS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Möhömaha------------esikoinen----------------NKL
lispe--------------------esikoinen----------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
AnnClaire--------------toinen--------------------JS
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen

Joulukuun 17.päivä:

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen, tyttö-------VAS
TaikaMetsä-----------kolmas--------------------VAS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 20.päivä:
Pinklady---------------neljäs----------------------JS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS

Joulukuun 21.päivä:

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
kevät ja ruu---------kuudes--------------------K-SKS

Joulukuun 24.päivä:
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07----------------toinen-----------------------K-SKS
Jive- ----------------esikoinen, poika-----------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas---------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö----------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-------------kolmas , poika--------------PS

Joulukuun 30.päivä:
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuu 6.päivä:
Sarabi---------------kolmas


*********************************************
SYNTYNEET:

70 vauvaa:
37 tyttöä ja
33 poikaa


18.9. Nepsus.............tyttö...(LA 7.12.)...........................
11.11. Hiipi....................poika..(LA 5.12.).....2720 g....47 cm
15.11. Valas77..............tyttö...(LA 5.12.).....3850 g....51 cm
18.11. pikkutiikeri.........tyttö...(LA 1.12.).....3770g....51,5cm
20.11. nmp....................poika..(LA 7.12.).....3300 g....49 cm
20.11. sammal...............tyttö...(LA 2.12.).....2830 g....46 cm
21.11. Orvokki80...........poika..(LA 2.12.).....3340g....49cm
22.11. caffee81..............tyttö...(LA 1.12.).....3635 g....52 cm
23.11. Mussupussu........tyttö...(LA 2.12.).....2500 g....47 cm
23.11. OmituinenOtus....poika..(LA 13.12.)..........................
24.11. Auris80...............poika..(LA 6.12.).....3120 g....50 cm
27.11. Aubrieta..............tyttö...(LA 3.12.).....4315 g....50 cm
27.11. pulla75...............poika..(LA 2.12.).....3710 g...48,5 cm
29.11. Aurinkomamma...tyttö...(LA 8.12.).....3390 g....50 cm
29.11. millimenninkäinen.A-tyttö....................2850 g....47 cm
..........(LA 13.12.).............B-tyttö....................2790 g....46 cm
1.12. TooQT2BSTR8......tyttö...(LA 6.12.).....3490 g....51 cm
1.12. käppyrämallut......poika..(LA 6.12.).....3476 g....49 cm
1.12. Annukka84..........poika..(LA 15.12.)......3700 g...........
1.12. neitim..................tyttö...(LA 8.12.).....3510 g....50 cm
2.12. nyty....................poika..(LA 8.12.).....3740 g....49 cm
3.12. nasu24..............tyttö....(LA 6.12.).....3245 g...49,5 cm
3.12. babyseven.........tyttö....(LA 6.12.).....3410 g....50 cm
5.12. Nimra.................tyttö....(LA 1.12.).....3780 g....51 cm
5.12. DoB.....................tyttö...(LA 3.12.).....3260 g....51 cm
6.12. Katherinelle.......poika...(LA 3.12).....4030 g....54 cm
6.12. Iittala.................poika...(LA 10.12.).....3730g....51cm
6.12. Kamomilla-81......tyttö...(LA 1.12.).....3244 g....50 cm
7.12. syysusva05.........tyttö...(LA 5.12.)...........................
7.12. maria-83.............poika...(LA 26.12.).....2720 g....48 cm
8.12. Boe.....................poika...(LA 13.12.).....4030 g....52 cm
8.12. Divina..................tyttö...(LA 15.12.)......3730 g....50 cm
10.12. Ineli.....................tyttö...(LA 7.12.)......3860 g....50 cm
10.12. Vennu..................poika...(LA 21.12.).....3900 g....52 cm
10.12. ViikinkiHelga.......poika...(LA 14.12.).....3500 g..52,5 cm
11.12. DaylightDancer....tyttö...(LA 21.12.)......3380 g....50 cm
11.12. vanilija-77...........poika...(LA 1.12.).....2530 g....44 cm
11.12. Härkänainen........tyttö...(LA 10.12.)......3410 g....50 cm
13.12. Findgirl................poika...(LA 11.12.).....3190 g....48 cm
14.12. taapero...............tyttö...(LA 22.12.)............................
15.12. joululahja-08.......tyttö...(LA 16.12.)......3885 g....49 cm
15.12. pikku87...............tyttö...(LA 19.12.)......2938 g....47 cm
16.12. MARTTAN.............tyttö...(LA 22.12.)......2980 g............
16.12. PipetiPoo............poika...(LA 13.12.)......2760 g....45 cm
16.12. nevi.............tyttö...(LA 23.12.)......3620 g.........49 cm
16.12. Saparo-81............poika...(LA 10.12.)......4050 g....51 cm
17.12. merkkari............poika...(LA 11.12.)..........
17.12. April......poika..(LA 21.12.).......
18.12. KeuKeu............poika...(LA 11.12.)......4190 g....55 cm
18.12. Nasu30............poika...(LA 11.12.)......3700 g....51 cm
19.12. Jasuliini............poika...(LA 20.12.)......3480 g....52 cm
19.12. Tara84............poika...(LA 18.12.).......3825 g.....51 cm
19.12. Nappi82.............tyttö...(LA 17.12.)......3525 g.........51 cm
19.12. maarith.............tyttö...(LA 20.12.)......4014 g........52 cm
20.12. Ente.............tyttö...(LA 6.12.)......4030 g.........54 cm
21.12. OLIVIA06.............tyttö...(LA 24.12.)......3336 g.........50 cm
21.12. Tuisku -84- ............poika...(LA 16.12.)......3660 g....53 cm
22.12. tyylilyyli-80.............tyttö...(LA 18.12.)......4120 g.........51 cm
24.12. jennae.............tyttö...(LA 27.12.)......3000 g........46 cm
24.12. Naputtaja............poika...(LA 23.12.)......3930 g.....57 cm
24.12. NullPoints....poika...(suunn. sektio, LA 1.1.)....3220 g....52 cm
27.12. maria-08............poika...(LA 18.12.)......3270 g....50 cm
28.12. Sartsa32............poika...(LA 22.12.)......3700 g....51 cm
28.12. Viivi82.............tyttö...(LA 23.12.)......3740 g........50 cm
28.12. Mrae.............tyttö...(LA 24.12.)......noin 3500 g........50 cm
29.12. Milja-85............poika...(LA 24.12.)......4110 g....51,5 cm
29.12. Juli-05............poika...(LA 27.12.)........
29.12. Terhikki............poika...(LA 15.12.)......3830 g....51 cm
30.12. sintzi.............tyttö...(LA 14.12.)......4500 g........53 cm
1.1. Punahattu............poika...(LA 27.12.)......3860 g....52 cm



*************************************************


 
Pikainen huomen (juuri ja juuri huomen :) ). Juli05:lle isot onnittelut vauvasta! :flower:

Laitan Julin ja Terhikin tuohon listaan heti kun ehdin (katson samalla josko ehtisin poistella synnyttäneitä LA-listasta).

Sartsa: ei ole tullut mitään punaista meidän esikoisen kakassa, mutta eiköhän se ole sitä vaaratonta kuten sairaalassa sanoivat! Menkää toki näytille jos kovasti huolestuttaa tai vauva vaikuttaa kipeältä.

( . ) ei sitten tullut vauvaa häädettyä eilen illalla, turkasen mies |O . Mitä varten mä miestä edes pidän jos ei se aviollisia velvollisuuksiaan hoida, häh? ;) :p

Ei vaan, eipä olisi kyllä mistään häädöistä hyötyä jos tämä edelleen on vinossa, siis osittain poikittain täällä mahassa, kuten on ollut jo kauan. Mä väitän, että se on kyllä vauvan pää joka punkee tuolla mun oikeassa nivusessa/lantiokuopassa, siis 20 cm sivuun siitä kohdasta johon sen pitäisi porautua... :'( :'( :'( Limatulppaakin rupesi tulemaan aamulla, mutten jaksa iloita asiasta, koska jos synnytys käynnistyisi vaikka nyt hetikin, siitä ei olisi mitään iloa, jos on väärässä asennossa mahassa :(.

Sen verran kuitenkin annoin tulpan takia periksi, että rupesin sairaalakassia suunnittelemaan (en siis tähän päivään mennessä ollut sitä viitsinyt pakata...).

Grynna 41+2
 
Vielä linkki joulukuun juttuihin - laitoin sen nyt suoraan loppuun eli viimeisimpiin keskusteluihin, siitähän voi sitten selailla taaksepäin jos on vanhempiakin juttuja jäänyt väliin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247370,1250
 
Onnea juli ja Terhikki :flower: ! Ja kiitos Sartsalle synnytyskertomuksesta!!

Grynna, jospa sulla olis lähtö hyvinkin lähellä, kun tulppaakin tulee :)? Supisteleeko yhtään?

Täällä ei mitään :( . Ei tulppaa, supistelua tai muutakaan. Mutta vuoden 2009 vauva tästä sitten tuli :) .
 
No niin, nyt pitäisi listan olla kuosissa. Tosiaan ei ole kuulunut Vauviksesta, Punahatusta eikä Mintusta mitään - onkohan rakettien pauke pelottanut useammankin masun asukkaan liikkeelle?

Ja Sintzillä täytyy olla jo nyytti käsissä, kun la oli kuun puolivälissä, toivottavasti hyvää kuuluu sinne!

Juu ja ei sanottavasti supistele, yöllä vaan tuli muutama. Eikä kyllä paljon auta vaikka supistelisikin, jos tuo nyt edelleen on poikittain tuolla... Hitto että ottaa taas kupoliin :headwall:
Anteeksi tämä ikuinen märmätys...
 
Moikka. Täällä vielä minäkin. Tänään taas huono päivä. Toivoin pitkään päiväkävely seuraa kun oli niiiin ihanan kaunis päivä mutta enpä saanu, eikä yksinkään huvita ku menis varmaan itkuksi, olen niin kipeä joka paikasta ja täynnä tätä olotilaa.
Musta tuntuu että yli mennään ja reilusti. Siinä on van se yks iso ongelma, nimittäin meidän lapsen vahti lähtee pois ja yöllä on hankala soitella ketään avuksi. Aloin nyt jo stressata tätäkin asiaa ihan tosissaan.
Meinasin jo aamulla että soitan kättärille että keksikää mulle jotain että tää käynnistyis kun oon niin kipeä. Yöllä kun valvon niin kävi mielessä sellanenkin asia että jos tää vauva nyt kasvaa täällä masussa hyvää vauhtia niin mitenkähän se synnytys menee.. Oon synnyttäny kaksi lasta jotka painoi molemmat 3325g, ja ne meni ihan hyvin. Mutta jos tää kasvaa lähemmäs neljää kiloa niin voipi olla että meikäläisen käy huonosti :eek: Oon aika pieni kokoinen nainen.
Mutta jos jotain positiivista haetaan niin hyvä että syntyy nyt alkuvuoden lapsi, täyttää sitten ainakin kavereistaan ensimmäisten joukossa vuosia. Sitten kun ajokorttia pitäis ajaa niin ei harmita että kaikki kaverit sai jo kortin ja itse pitää venata vuoden loppuun. Aika kaukaisen kuulosia asioita mutta jossakin vaiheessa nää tulee eteen jokatapauksessa ;)
Voi hyvät hyssyrät tätä elämää juuri tällä hetkellä :kieh:
Yritetään jaksaa.
sarabi rv 39+2
 
Oikein paljon onnea vauvan saaneille!!!! :heart: :flower:

Täällä vielä yhdessä osassa :wave: :wave: ...

Ei oo oikein jaksanu koneelle raahautua, ku hirvee megaflunssa päällä :snotty: :ashamed: ...Nyt sitte ajattelin käydä, ku tuo miekkonen käväs tässä, nii samalla päivittää tilannetta.

2009 vauva on sitte tulossa...sais vaan tulla muutaman päivän jälkeen, että saan itteni taas johonki kuntoon. Nyt voimat niin vähissä tän flunssan takia, etten varmaan jaksais synnyttää.
Huomena sit neuvola, ja todnäk. yliaikaiskontrolli ens viikolla (ja mahd.käynnistys).

Nyt vaan toivotaan että viikon sisään saadaan kaikki vauvat ulos masuista :heart:
Nyt takas sohvalle lepäileen.....

vauvis neiti 40+4
 
Iltaa!!!
Nasu30 pakko on kommentoida tohon sun ongelmaan. :hug: Karmeeta jos kuume nousee... Siis antibiootit siihen varmaankin joutuu ottaa???
Meiän pikkuherran röörit on muute ok, paitsi masu tosiaankin... Nyt ei sit olla ykätty sen jälkeen, joten jopa se siitä. Niin ja on tosiaankin toisin päin et imuu on liikaakin, tuntuu et se aivoja imis pihalle..... |O |O |O Neiti oli aina niin hellä, tää tapaus ei oo tosiaankaan...
Jouduin ostaa ne suojatkin, kun tuntui et nänninpäät katkee (siis asennot ja otteet ovat oikeet, ne käytiin siis läpi sairaalassa kunnolla....). No nyt on vissiin herra tajunnut et ei oo PAKKO noin kovaa ottaa... Kumpa jatkuisikin noin koska sitä kamalaa imuu ei pirukaan kuuntele. :snotty: Ajattelin jo pumppuakin ja jatkaa pulloilla, mut noh, se saa ainakin nyt jäädä kun asiat ovat paremmin nyt.
Grynna Hienolta lista näyttää! :heart: On meitä aikas paljon jakautuneita, jotka ovat ilmoittautuneet. :heart:
(.)Mä käyn täs pyörähtämässä kun kerkeen. Hiljaista taitaa olla tuolla kerhonkin puolella?
Illan jatkoja! :heart:
 
Vaapukka ja Sarabikin täällä vielä kärvistelemässä, no hyvä etten yksin ole ;) . Vauvikselle jaksuja flunssaan!

Tara - mitat laitettu! Voimia baby bluesiin, se on kyllä tosi tavallista kuten varmaan tiesitkin, mutta kyllä sen pitäisi joidenkin viikkojen mittaan helpottaa. Ellei, ota asia puheeksi neuvolassa. Mullahan esikoisen jälkeen diagnoisoitiin synnytysmasennus, jota en itse edes tajunnut, lääkäri jälkitarkastuksessa rupesi katsomaan että ihan ei nyt kuulosta jutut siltä miltä pitäisi. Terapiaan pääsin yllättävän nopeasti, lääkkeetkin sain (tosin en niitä aluksi halunnut, jälkeenpäin olen kyllä jästipäisyyttäni manannut koska niistä oli sitten oikeasti tosi paljon apua). Toivottavasti sulla ei kuitenkaan masennukseen asti mene, totesin vain ihan rohkaistakseni, että JOS niin kävisi, niin siitäkin selviää!

Tänään kävin kävelyllä, joka tosin ei saanut mitään aikaiseksi (enpä odottanutkaan). Olen kävellyt joka päivä ainakin kerran, välillä kaksikin lenkkiä ihan vaan kunnon takia, eikä se ole koskaan vaikuttanut suppailuihin tms. tuon taivaallista. Siivoiltukin on vähän, ja pitäisikin itse asiassa vielä mennä kylppäri pesemään. Tosin en kyllä usko, että sekään on oikeasti synnytyksen kannalta tehokas ässä :)
 
hei vaan kaikille :wave:

tulin vain nopeasti ilmoittamaan että meidän prinssi syntyi lauantaina 27.12. klo 17.07 (rv41+2) pituutta oli 50cm, painoa 3270g ja pipo 33,5cm

synnytys kesti sen 21 tuntia10 min ja elämäni hirvein kokemus :( mutta loppu palkinto oli senkin arvoinen , rakas poikamme on niin suloinen hurmuri jota rakastan yli kaiken :heart:

maria & 5 päivää vanha prinssi
 
Iltakäynti vielä...
Olin tunnin lenkillä päivällä ja itkin tunteita
äidilleni. Helpotti. Supistellut on, mutta ei tunnu
kiihtyvän. Kunpa olis jotain tehnyt kohdunsuulle,
että se käynnistys huomenna sit onnistuis tai
menis mahdollisimman mukavasti.
Aamulla 8.30 pitää olla paikan päällä. Ei varmaan
hirmu hyviä unia ole tiedossa. Edelleen olen
toiveikas, et lähtö tulis jo yöllä....
On tää.
Jos vieläkin vaan käännyttävät kotiin tulen sitten
pinoutumaan...Muussa tapauksessa tulen kertomaan
tulokkaasta tulevalla viikolla.

Kiitos "seurasta" kaikille. Tästä on ollut paljon apua -
erityisesti viimeisen kahden viikon aikana olen löytänyt
itseni täältä usein.
 
Onnea Marialle!

NullPoints, lueskelin jo eilenkin tuosta rintatulehduksesta ja voi mennä ilman antiobioottejakin ohi ja lääkärille jos vuorokauden päästä ei ole oireet helpottanut. No mulla onneksi nyt jo parempi olo, laitoin lämpöä rinnoille, imetin ja lypsin ahkerasti (aina tulehtunut rinta imetyksessä etusijassa) ja kuume jo laskenut. Punainen läikkä vielä jäljellä mutta toivon mukaan lähtee pian. Edelleen joudutaan kyllä antamaan myös korviketta vauvalle kun ei jaksa kovin tehokkaasti imeä. Vaikka jää maitoa rintoihin niin en oikein saa tuolla ostamallani pumpulla mitään irti :kieh: Outoa kun samaan aikaa lypsämällä irtoaa mutta se on vain niin hankalaa.
 
Huomenta! Täällä herätty jo seitsemältä. Koko yön supisteli niin että osasta jo kellotin, mutta sitten tuli uni ja annoin olla. Aamulla sitten nenä tukossa ja kauhea nälkä. Tänään tulossa ihana päivä ja olen suunnitellut mennä lasten kans puistoon.
Voi että mua harmittaa että olin mattimyöhänen, kun vauvatar-sivuilla oli brion lämpöpussit 39e(ovh.99e), enkä tilannu sitä mustaa pussia ajoissa, nyt ne oli loppunut, eikä missään ole enää samaa tarjousta :kieh: :kieh: :kieh: Se tarjous oli siellä monta viikkoa, ja nyt kun tein vihdoin päätöksen niin eipä ollu enää... :kieh:
Tää on niin tätä. Ihan kun ei valmiiksi ottais jo kaikki päästä!
Toivotaan että tän päivän auringon paiste saa mut edes puoliksi paremmalle tuulelle.
sarabi rv 39+3
 
Onnea marialle :flower: :heart:

Täällä neuvola takana ja kaikki ok, paitsi verenpaineet oli koholla (osittain johtuu flunssasta)
Yliaikaiskontrolli on ens viikon perjantaina, rv 41+5(Jos ei vaavi tuu aikasemmin)...taijan varulta ottaa sairaalakassin autoon mukaan, jos sille tielle sitten jään =)

Nyt paljon lepoa, että flunssa helpottas...jos tässä joutuu tosi toimiin v-lopun aikaan :heart:

vauvis neiti 40+5 :snotty: :heart:
 
No niin piti tulla nyt hehkuttaan tänne että sain kun sainkin sen lämpöpussin oikean värisenä ja tuohon alehintaan!!! :wave: En pystyny lähtemään puistoon, sen verran maha on arka niiden yöllisten supistusten takia. Lapset meni omaan pihaan leikkimään. Varmaan menevät usein jatkossakin jos vauva on kipeä eikä päästä yhdessä ulos. Nyt mä meen taas kurkkaan niitä ikkunasta miten siellä menee!
Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille, vaikka lähes tulkoon yksin kökin täällä...
 
Hyvää kuluvaa vuotta kaikille! Onnea vauvoista ja jaksamista vielä vatsan kanssa painiville! Ihana palkinto on teitäkin odottamassa...

Saisinkohan tähän jotain pientä synnytyskertomusta aikaiseksi..menin sovitusti sairaalaan 19.12. ja lääkäri passitti osastolle, että kyllä tämä nyt käynnistetään. Painoarvioksi saatiin "nelisen kiloa"; vauva ei ollut kiinnittynyt eikä juuri laskeutunutkaan. Kohdunkaula jäljellä kokonaan ja kohdunsuu kiinni. Hyvin epäkiitollisesta tilanteesta siis lähdettiin...
Kympiltä aamulla eka Cytotec - ei mitään tuntemuksia eikä muutoksia kellarissa. Kahdelta toinen kapseli ja sitten klo 17 maissa epäsäännöllisiä supistuksia. Yhdeksältä illalla vieläkin kellari ennallaan, ei muutoksia. Great. Sain Opamoxia ja jotain kipulääkettä, että saisin nukuttua, lisää Cytotecia ei laitettu, ettei kivut nyt ihan hullumaisiksi yltyisi. Yö meni huuruissa, en nukkunut vaan lähinnä keinuttelin kaurapussien kanssa keinutuolissa ja köpöttelin huonettä ympäri. Aamulla 20.12. ysiltä kätilö tuli hakemaan mua lääkärin vastaanotolle ja olin epämääräisesti kipeä..ei vieläkään mitään tiheitä tai kovin säännöllisiä supistuksia. Ne harvat, jotka tulivat, olivat sitten kyllä kivuliaitakin. Lääkäri ronklasi tovin ja totes, että nyt ollaan reippaasti parille sormelle auki. Nainen petiin ja kyyditys synnytyssaliin, jossa aloitettiin oksitosiini. Vähän vaille 11 alkoi supistelemaan tihenevällä tahdilla. Yhden maissa olin 3 cm auki ja pyysin jotain kipuun. Kätilö soitti anestesialääkäriä paikalle, mutta hän sanoi pääsevänsä puolen tunnin päästä. Siispä toinen lääkäri apuun; puhkaisi kalvot ja laittoi kohdunkaulapuudutteen, joka mukavasti auttoi siihen asti kun nukuttajasetä pääsi paikalle. Epiduraali "epäonnistui"; meni spinaalitilaan, joka sitten tosiaan olikin ihan totaalipuudutus..ennen puudutuksen laittamista olin 5 cm auki. Sitten seurailtiin ruudusta supistuksia; tiheitä oli ja pientä kutitusta tuntui vatsalla. Söin kalapihvejä ja rosollia! Neljän jälkeen tilattiin anestesialääkäriä taas paikalle, että jos spinaalia saisi lisättyä..taas vähän kesti ja haukkailin ilokaasua suht onnistuneesti. Olin n. 7 cm auki kun lääkäri tuli paikalle ja siinä sitten arpoivat, että lisätäänkö puudutusta vielä vai ei..no lisättiin ja hyvin pian olikin enää pieni reuna kohdunsuuta jäljellä. Kokoajan mulla oli oksitosiinitippa menossa..tais ehkä pieni tauko olla jossain vaiheessa. Ponnistutti ihan törkeesti tässä vaiheessa, mutta piti odottaa lupaa ponnistaa..17:30 sain luvan ponnistaa, jalat laitettiin telineisiin ja kolmella-neljällä supistuksella tyttö putkahti maailmaan. Mitat olivat siis 4030g ja 54 cm; nlatätin kotikäynnillä 9 pv:n ikäisenä neiti painoi jo 4260g. :heart: :heart: :heart:

Kipeetä teki varsinkin lopussa kun puudutus lakkasi ja uusi satsi ei ehtinyt vaikuttaa. Sana "kipu" sai taas uusia ulottuvuuksia. :) Synnytyksen kesto oli 6h 50min ja ponnistusvaihe 14min..melko nopeeta, vaikka sairaalassa siis tulikin se kokonainen vuorokausi kärvisteltyä siinä ennen. Tytsy huusi ennen kuin oli edes kokonaan maailmassa ja oli heti alusta asti kova imemään. Tissit on koetuksella. Päivärytmi menee vauvan tahdissa..enimmillään nukutaan reilut kolme tuntia, mutta pääosin parin tunnin välein sylkytellään ja tissitellään. Maitoa tulee runsaasti - hyviä liivinsuojia etsitään edelleen! Lypsämäänkin olen siis jo päässyt...

Ente ja Likka - huomenna 2 vkoa!
 
Hyvää alkanutta vuotta meiltäkin ja onnea jakaantuneille! Voimia niille jotka ovat vielä koossa :heart:

Josko minäkin pikaisen kertomuksen saisin väsättyä ennen kuin neiti herää.

Tosiaan silloin 27. päivä illalla 18 jälkeen alkoi olla suppareita tasaisesti ja tuntuikin ihan kiitettävästi. Päätin kuitenkin että kotona ollaan ja pysytään niin kauan kuin vaan mahdollista. Kymmenen aikaan ajattelin että koitan mennä nukkumaan mutta ei siitä mitään tullut kun teki niin pirun kipeää ja maatessa vielä kipeämpää. Mies oli jo ihan valmiina lähtöön mut mä vaan puhisin :D Ennen puolta yötä aloin miehelle puhumaan että ehkä niitä eväitä vois alkaa laittaan valmiiksi, voihan ne sit aamupalaks syödä jos ei lähdetä =) Ei menny kauaa kun totesin että no josko sittenkin lähdettäis, supparit tuli ihan muutaman minuutin välein ja teki KIPEETÄ. Siinä sit kasattiin kamat ja puin päälleni, ja alko lapsivettä lorahteleen. Tankilla piti matkalla käydä ja ennen yhtä oltiin sairaalalla. Nousin autosta ja vedet hulahti. Siinä sit käkätettiin miehen kanssa kun vaapuin märissä housuissani eteenpäin, et ei ainakaan turhaan taidettu tulla :LOL: Ilmottauduttiin ja pääsin käyrille, kolme senttiä auki ja supisteli koko ajan. Päästiin siitä sitten melko suoraan saliin. Sain ilokaasun avuks ja sillä mentiin puoli neljään saakka. Sit teki jo niin tuskaa etten pärjänny kaasulla ja sain epiduraalin, ah sitä autuutta!! Sain nukuttuakin :heart: Mies nukku säkkituolissa lattialla :D 5.40 sain lisää puudutetta ja laitettiin oksitosiinit valmiiks. Taas sain hetken nukuttua. Siinä sit kätilö tuli sanomaan että vuoro vaihtuu ja seuraava kätilö vie mut vessaan. No se ei sit onnistunu ja katetroitiin. Jossain välissä kätilö tuli lääkärin kanssa siihen husaamaan, laittoivat mulle jonkun anturin kohdun seinään kiinni joka mittaa supistuksia, tulivat kuulemma niin erikoisesti (tunsinkin sen), yks ihan järjettömän iso joka ei meinannut lakata, ja heti perään kolme pienempää :eek: No siinä sit köllittiin taas, nyt sain vaan ilokaasua vaikka olisin mieluusti ottanu jotain muutakin. Puol yheksän sain sit vielä puudutelisän ja olin jo melkein auki. Jonkun ajan päästä kätilö tarkisti tilanteen kun oli paineen tunnetta aikalailla, ja sainkin luvan ettei tarvii enää laittaa vastaan kun ponnistuttaa, mut ei vielä tarvii ponnistaa kun reunoja oli jäljellä muuten kokonaan auki :) Sit parin supparin jälkeen olikin reunat hävinnty ja päästiin ponnistaan... Oli aika tuskaa mutta ei läheskään niin tuskaa kun olis voinu olla. Ponnistusvaihe kesti 12 min ja neiti oli pihalla klo 11.07 :) Sain neidin syliin ihmettelemään (laitan tonne profiiliin hänestä kuvan muoks en saa sitä vaihdettua :(). Neiti tuli nyrkki edellä joten muutaman tikin sain :x Kestoksi merkattiin 17 h 15 min

Viivi ja Masi 5 pv
 
kiitos sarabi! mäki halusin tota mustaa pussukkaa ja ku olin menossa ostamaan ni olikin loppu :kieh: mut nyt oliki tullu lisää!
tilasin vauvataresta viim.viikolla vaunut ja nyt odottelen niitä...tulis jo...meillä on ni funit mutta ku niissä oli punasta ni enhän mä niitä voi käyttää :headwall: :whistle: kolmentytön jälkee itää kaikki sinistä :whistle: :LOL: onnea nyytin saaneille! :flower:
 
Ehtoota

Ilmoittaudun vain, ei uutta kerrottavaa. Koko päivän on kyllä vatsaa poltellut - voiko kohtu muka olla muutamasta kipeähköstä supparista yöllä ja aamupäivän aikana niin kipeänä? Ei ole siis vain sitä menkkajomottelua vaan kohtu tuntuu olevan kuin tulessa :eek:. Limatulppaa tuli pikku pikku viiru yöllä ja sitten ei ole enempää näkynyt. No, maanantaina sitten näkee, onko yhtään paikkojen kypsymistä tapahtunut.

Mullakin oli neuvola tänään, kaikki ok. Painoa tosin terkka sai toista kiloa enemmän kuin tiistain lukema, oli kyllä eri vaaka joten ei reagoinut siihen mitenkään. En kyllä itsekään usko, että 3 päivässä olisi puolitoista kiloa tullut.

Kiva että Nyty ja Sarabi saitte haluamanne pussit! Ja toivottavasti Sarabilla supparit kohta alkavat muuttua tositoimiksi. Ja toivon mukaan Vauvis pian paranee!

Viiville ja Entelle vielä kiitokset tarinoista, ja sitten esikoiselle iltapuuroa laittamaan. :wave:

Grynna 41+3
 
Nopeesti vähän...
kotona ollaa,tyttö synty 30.12, käynnisteltii 3 tabletinmurulla
4,5kiloa ja 53cm, ilokaasulla mentiin ja epiduurali vaikutti ku pää oli ulkona,lapsivesi vihreetä,sykkeet laski,mulla meni verta 1,4litraa...!
huusin ku hullu ja oli muuten mun vika synnytys!
ihana neiti ja isoveli vähä pihalla vielä ja mustis mutta...pääasia et nyt kaikki ok, kuhan oma olo kohenee vielä vähän :)
 
Suuret onnittelut kaikille, jotka ovat jo päässeet nauttimaan uuden perheenjäsenen seurasta :flower:

täällä oikein taustailijoiden taustailija :ashamed: Päivittäin odotusaikana kävin lukemassa ja hengessa olen ollut mukana, mutta kirjoittelu jäi aina jonkun "hyvän" syyn vuoksi... Ilmoittelempa nyt kuitenkin, että meille syntyi poika 17.12.08 ja olemme ikionnellisia pikku joulutontustamme :xmas: :heart:
 

Yhteistyössä