JOULUKUUN odottajien tammikuu - nyt syntyvät viimeisetkin :)

Terve täältä tauon jälkeen!
Palautuminen synnytyksestä on ottanu koville, lähinnä ton istumisen kanssa on ongelmia, siksi ei siis koneella juurikaan tule istuttua :D . Poika sen sijaan voi hyvin ja on oikea söpöliini. Ensimmäinen neuvola oli viikolla ja pienin askelein tapahtunut kasvuliikkeitä. Päätään kannattelee aika mukavasti jo aika ajoin.

Maitoa ei tule edelleenkään juuri mitään. Nyt tahti on tasaantu yhteen kertaan päivässä ja muuten mennään korvikkeilla. Kaikkee on kokeiltu ja oon nyt antanu itelleni luvan antaa "periksi" sille että näillä mennään. Tärkeintä on että kaveri saa ruokaa tarpeeksi :heart:

Ite menin ja nappasin pari päivää sitten flunssan päälle ja nyt tätä sitten parannellaan. Onneks kuume ei oo noussu juurikaan mutta tukkonen olo kuitenkin. Toivotaan että poika ei tätä iloa saa nyt näin heti.

Arki on ollu ihan mukavaa ja uusi perheenjäsen on sopinut nakutetusti mukaan. Isänsä on mukana kaikessa joten mistään ei ole tarvinnut murehtia, on saanu välillä keskittyä ihan itteensäkin kun vielä niin raihnainen.

Ristiäisiä pitäisi pikkuhiljaa alkaa järjestää...nimikin tuntuu olevan jo päätetty :heart:

Tsemppiä vielä niille joilla synnytys edessä ja kaikille uusille äideille mielettömästi onnea!!

Keukeu ja Poika 15pv
 
Moikka,

Onnea kaikille vauvaantuneille :flower: :flower:

Meille syntyi 1.1.2009 klo:13.10 Poika 3860g ja 52cm :heart: :heart:

Synnytys oli aika karmea mutta ei siitä sen enempää. =)

Tsemppiä kaikille jotka vielä odottelee ja :hug:

Punahattu ja Pesonen n.32h :heart:
 
Isot onnittelut Sintzille ja Punahatulle! :flower: Mä arvasinkin, että synnyttämässä olette kun ei ole kuulunut :)

Ja Aprilille lämpimät onnittelut myös!

Sait sitten Punahattu 1.1. vauvan kuten "uhkailitkin" ;). Ei ollut minusta valitettavasti seuraksi. Oliko muuten Naikkarilla ruuhkaa?

Ja Vaapukallakin tänään jännä päivä, nyt vasta muistin että hällähän on tänään ollut se käynnistys.

Toivottavasti Nasu30:n rintatulehdus on jo helpottanut. Se kaali on tosiaan vain kotikonsti, joka helpottaa oloa, mutta tulehdukseen kannattaa kyllä hakea ihan antibiootit kuten NullPointskin sanoi. Antibiootista voi joskus tulla sammasta, meillä esikoisen kanssa mulle tuli ja tarttui rinnoista vauvan suuhun, mutta lähti onneksi nopeasti puolukalla. (Siihenkin on lääke jos kotikonstit eivät tepsi.)
 
Onnea Sintzi ja Punahattu!!!

Tulehdus on helpottanut onneksi vaikka pojan syöminen edelleen todella huononlaista.

Tuli mieleeni, että jos/kun täällä on pääkaupunkiseudun äitejä voitais joku kerta tavata kahvien merkeissä sitten kun arki vauvojen kanssa on tasaantunut.. Miltäs kuulostaa?

Nasu ja poika 15pv
 
Moro taas,

Onnea taas uusille äideille! On se ihana lukea et vaikka monilla pitkä ja kivulias synnytys niin lopputuloshan se kuitenkin tärkein on ja synnytys jää sit taka-alalle.
Vaikka mun synnytys kuulosti helpolta tämä oli jo kolmas ja eka on tietääkseni usein pisin ja vaikein. Minäkin synnytin ekaa 8 vuotta sitten jotain 20 tuntia....

Olen ihmetellyt miten nopeasti palautunut itse sillä olo ihan normaali melkein tietenkin kiloja on vielä jotain 8 ylimääräistä mutten ota siitä paineita ja tissit on valtavat meijerit.

Meidän poitsu syö tosi usein, öisin parin tunnin välein ja päivisin puolen tunnin-tunnin välein. Toisaalta ei roiku syömässä kerralla puolta tuntia vaan 5-10 minuuttia niin ehkä sen takia sitten usein.
Maitoa vaan on niin paljon et eilen illalla lypsin 2 dl ja pakastin ja äsken oli pakko käydä lämpimässä suihkussa ja tyhjennellä taas kun alkoi olla varsinkin toinen rinta kivikova niin täynnä maitoa.
Mulla nousi maito vasta kolmantena päivänä. Sen takia tuli pari kertaa pojun pissan mukana sitä uretaanisakkaa jota luulin vereksi kun kätilö sanoi että poika alkaa juomaan ja munuaiset puhdistuu. On jo loppunut se.

Niin vaippaa saa vaihtaa kanssa 1-2 tunnin välein kun syö noin usein niin melkein heti sit kakkaakin...Kohta on 3 pkt minivaippoja jo mennyt. Huomenna haetaan lisää....

Kuin moni muuten oli vaan sen lyhyen ajan osastolla synnytyksen jälkeen? Meillä Taysissa lähetetään 2 vrk kuluttua kotiin (toki saa jäädä jos haluaa pidemmäksi ajaksi) mutta kätilö tekee yhden kotikäynnin ja soittaa vielä kahtena seuraavana päivänä.
Mun mielestä oli ihan kiva käytäntö.

Itse kanssa olisin valmis menemään ihmisten ilmoille vähän esim. kauppaan. Olen ollut kotona maanantaista lähtien. Täytyy yrittää huomenna suunnitella jos pääsis nopsaa käymässä vaikka Prismassa.
Olishan ihana mennä ale-ostoksille esim. H&M, Lindex jne. ja ostaa vauvalle vaatteita kun en ostanut ennen syntymää paljoakaan koska en tiennyt sukupuolta.
Tietenkin nettikaupoista vois kanssa katsoa...

Onneksi mies on kotona vielä ensi torstaisin ja sitten palaa töihin. On ollut niin kovaksi avuksi en olis yksin selviytynyt toisen lapsen hoidosta 2v. , ruoan laitosta yms.
Olen yrittänyt päivisin kun 2.v ja vauva nukkuu niin itsekin ottaa pienet torkut vähintään tunnin niin jaksaa paremmin poitsun yösyömiset jne.

Siirrytäänkö me kohta tonne syntyneiden puolelle onko siel jo paljon porukkaa kirjoitellut?

Nyt hyviä perjantai-iltoja ja kaikille odottajille vielä supparituulia!

T: Sartsa ja poitsu 5 vrk =)
 
Grynna:Mä en päässyt sinne asti kun suppaili 3-4 minuutin välein kun lähdettiin niin tunnin matka oli mulle liikaa ja päädyttiin hyvinkäälle. :whistle:

Joo siis yllättävää kyllä mutta sairaalaan kun päästiin niin 4cm auki ja supistukset ei ollut edes pahoja vielä, eikä kyllä avaavat supistukset ollut mitään kauheita missään vaiheessa, varsinkin kun sain sen epiduraalin kahteen kertaan mutta se ponnistusvaihe oli ilman kivunlievitystä aika karmaiseva.Vauvan sydänäänet hävisivät moneen kertaan ja vaihtoehdot imukuppi tai sektio tai siis molemmat kun ne ottivat vauvalta verikokeita päästä mahan sisältä ja lopputulos että vauva perääntyi takaisin ylös joten nollatilanteesta laskeutumisen kannalta piti saada ponnistusvaiheessa vauva laskeutumaan siinä hädässä että sydänääniä ei ollut ja laittoivat mua seisomaan ja kontilleen että vauva laskeutuisi jotta ei tarvitsisi leikata ja pystyttäisiin käyttämään imukuppia.
Edellisen kerran olisin ollut seuraavana päivänä ollut valmis synnyttämään mutta nyt ei kyllä ole samaa fiilistä. :(
Nostan kyllä hattua kaikille luomusynnyttäjille, musta ei olisi siihen. :eek:
Mun synnytyksen kingi oli kyllä nukkumatti, harmi ettei loppuun asti. :flower:

Sartsa kyseli lyhythoitoisesta synnytyksestä ja mä olin vuorokauden ja lastenlääkäri tarkisti vauvan tänään ja mennään maanantaina vielä uudestaan tarkistukseen.

Ai niin joo, oli todella tarkka poika kun tuli silloin toivoin tulevan.Ihme juttu. :heart:
 
Terve kaikille!
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:
onkohan kohta puoliin jo kaikki vauvat syntynyneet? =)

Mulla on nyt jäänyt palstailu vähän vähemmälle kun meillä ei lähtenyt tää vauva arki pörräämään ihan parhaalla mahdollisella tavalla..vauva on tyytyväinen kuin mikä, nukkuu, syö ja kakkaa =) mutta ite kärvistelen parhaillaan kohtutulehduksen ja rintatulehduksen kourissa... :'( eilen jouduin sairaalaan kun rupesi kauppareissulla vuotamaan verta niin paljon, että luulin pissaavani housuun...siis valui ihan pitkin reisiä ja housut oli ihan läpimärät! :x kiva kun esikoinen huusi kovaan ääneen, että "äiti pissaa housuun" ...yritä siinä sitten selittää, että ei äitiltä tule pissaa, mutta ei tässä mitään hätääkään ole...äh..
vähän aikaan jouduin oleen tiputuksessa, otettiin tulehdusarvot ja lääkäri katto ultralla kohdun...onnistuin sitten puhumaan itteni kotiin napsimaan niitä antibiootteja, ettei tarvinnut osastolle jäädä..onneksi asutaan niin lähellä sairaalaa, että päästivät lähtemään kun lupasin tulla heti ambulanssilla jos jos tila yhtään muuttuu...maanantaina sitten täytyy mennä kontrolliin, katotaan pitääkö tehdä kaavinta.. :(

Maidon tulokin meinaa loppua...tuosta tulehtuneesta rinnasta ei tule kuin max. 20ml |O
oisko kellään mitään vinkkejä millä helpottaa rintatulehduksen oireita..kaalinlehtiä, lämpökääreitä, lämmintä suihkua on jo kokeiltu...

 
Punahattu Vihdoinkin! Onnee Aivan Sikana!!!!!!!!!!!!!

Onnea muillekkin jakaantuneille!!!
Nasu30 Hienoo et on parempi olo! :heart:
jennaelle isot :hug: ! Kamalaa miten voi kaikki tuollaiset iskee. :hug:
Rintatulehduksesta mul ei oo kokemusta, joten oon vaan ääneen asiaa täs ihmetellyt. Kun itse kuitenkin imetän, niin ei oo huono asia tietää pikkasen asioista, jos vaan oireita alkaa tulee...
Muuten olen todennut et saa olla ulkona aivan sika paksu pusero päällä, muuten pelottaa et rinnat kylmettyy... Heh, maalla asioita näkeneenä vissiin näihin "utare-asioihin" kiinnittää erityis huomiota. :kieh:
(.) Ei multa vielä kauppareissut suju aivan luistavasti. Pikkumies nukkui koko reissun, mut mulla alkoi särkee sit selkää ja tuntuu s-haavassa. Eli oli aika hidasta toimintaa.
Kotona kaikki menee ihan kivasti. Ollaan niin ihastuneita tuohon tulokkaaseen. Isosisko haluais osallistua KAIKKEEN ja sit kun sanon EI, niin alkaa murjotus. Eli isosisko oireilee ihan selkeesti. Pari kertaa oon löytänyt neidin veljensä luolta et se yrittää nostaa häntä. Ja tää on vielä sen jälkeen kun oon sanonut sata kertaa et EI saa nostaa, kun niskat on niin hauraat.:headwall: Eli: kissat joudun pitää erillään vaavin kamoista (vaavin lähelle eivät mene) ja sit isosiskoa joutuu kans seuraa mitä se saa aikaan. Eli aikamoista vahtimista on tää. :headwall:

Suppareita lähettelen lopuille aivan hulluna!!!!!! :ashamed:

NP ja Tirri :xmas: 10 pvää vanha
 
Oikein paljon onnea punahattu ja sintzi :flower: :flower: :heart: !!!! :flower: :flower: :heart: ...Ihanaa, että ootte saanu pienet jo syliin.

Täällä vielä flunssan kourissa, ja näköjään taidan olla viimeinen joka vauvan saa :ashamed: ...Tuntuu, että voiskai sitä lähtee synnyttään, vaikka kuin olis pää ja muut röörit tukossa |O ...katotaan poksuuko enään rv 42...huomena nyt tod.näk. poksutaan kuitenki.... :/

vauvis neiti 40+6 :snotty:
 
Vauvis, et tod ole viimeinen täällä, jakaantumatta olen minäkin eikä merkkiäkään että ilman käynnistystä mitään tapahtuisi. Mullahan jo parina päivänä supparit palasivat, ja nyt taas eilen illalla katosivat. Ei yöllä mitään, ei tänään mitään. Taidan olla ainoa ihminen maailmassa, jolla seksi nimenomaan karkottaa supparit, ei tee niitä... :headwall:

Grynna 41+4
 
punahattu ja sintzi, onnittelut! :flower: :flower: Jennae, tilanteesi kuulostaa ikävältä, pikaista paranemista :hug: ! Toivotaan että tulehdukset saadaan pian kuriin!

Harmi kun vauvis sait nyt flunssan :( ! Grynna, eipä mullakaan tuo seksi näköjään auta mitään . Olen itse asiassa jo luopunut toivosta, ei tää synny ikinä. Ei ole suppareita, ei tulppaa, ei edes tavallisesta poikkeavaa valkovuotoa. Turhauttaa niin että parempi jättää tämäkin viesti vaan tähän, etten tartuta negatiivista mieltä muihinkin :headwall:
 
Nimra
Moi vain kaikille :wave:

Mua ihan hävettää, kun ei ole tänne tullut kirjoiteltua piiiitkäään aikaan, mutta egjäpä se tuo neito on siihen ihan hyvä syy :heart: ja on tässä ollut sellaisia episodejakin, että vähemmälläkin olis voinut päästä :whistle:

Kaikille uusille vauvaantuneille onnittelut ihan sydämen pohjasta :D Onnea Onnea !!!

Kaikille jotka vielä odottelee vauvaa niin toivottelen kovasti suppareita ja tsemppiä loppuodotukseen :hug: Kyllä ne vauvat sieltä vielä tulee, vaikka tietenkin välillä se ehkä tuntuukin mahdottomalta ajatukselta... :ashamed:

Mä kuulin kurjan uutisen tuttuni lapsipuuhasta, joten veti mielen hiukan täällä apeaksi... Oli rakenneultrassa huomattu aivottomuus (anenkefalia ) :'( Kurjaa tuollainen :|

Meillä on tosiaan ollut hiukka tyttö kipeä ja on ollut kauhea ruljanssi, että mikä tuttipullo käy ja samalla on pitänyt sitten noita tippojen antamista jättää välillä väliin ja aloittaa uudelleen, kun Anni hiukka suuttui, kun nyt on jo kolmas tuttipullo menossa.. :snotty: mutta saa noista pulloista (perinteisistä ) niin kauheet massuvaivat, että nyt mennään sit sellaisella venttiilipullolla :D Toivottavasti on paras!!
Nyt on sit neidillä peppu ihan punakka.. :x Mä yritän pitää mahdollisimman paljon ilmakylvyssä ja laittaa sinkkivoidetta/Bepanthen-voidetta, jotta helpottaisi... Toivottavasti!!
Meinaa olla tytöllä myös hiukka limaista tuo kakka, joten sitä nyt tässä jännmäilen, että ei muuttuisi ihan ripuliksi, kun kamalaa jos joutuu sairaalaan jo noin pienenä :'( Höh, kaikkea sitä onkin! Välillä tulee siis normaalia kakkaa ja sit taas välillä ihan limaa... :ashamed:

Mut nyt tyttö heräs, joten syötölle mentävä :wave:

Tsempit kaikille!!!!

Suvi ja Anni 1 kk 1 p :heart:
 
No, onneksi täällä on jive ja grynna mun kaverina... :D Vaikka grynnakin luultavammin pääsee vauvanhaku reissulle piakkoin, koska alkaa olemaan päivät vähissä kohta :heart:

No, jos tästä jotaki hyvää pitää yrittää miettiä niin ainaki täysin 100% varmuudella meillä kaikilla on vauvat ulkona viimestää 2 viikon päästä! =) ...Lyhyt aika, mutta kuitenki niin pitkä...

vauvis neiti 40+6
 
Kiva kuulla Nimran vauvakuulumisia, toivottavasti vaan teillä nuo massuvaivat helpottavat! Olettekin jo eri pulloja kokeilleet, kannattaa kokeilla myös eri korvikemerkkejä (jos teillä syödään korviketta? vai syökö Anni tissimaitoa pullosta?) koska niissäkin on yllättävän paljon eroja. Esim. meillä esikoisen maha ei kestänyt Tuttelia ekaan n. puoleen vuoteen, Nanilla mentiin vaikka harmittikin (kun se on Nestlen tuote). Baby Sempiä myös pidetään lempeänä, sitä ei vaan ihan joka kaupassa näy.

Toivottavasti muuten Jennae:lla tulehdukset ovat jo helpottaneet!

Vauvis - totta, ensi viikolla tämä kaiken todennäköisyyden mukaan otetaan täältä ulos jos ei ole itsekseen tullut, eli pitkä aika ei enää olekaan. Mä en näitä viikkoja niinkään harmittelekaan, osasin ihan odottaa että ei lähde tulemaan ainakaan ennen kuin on 42 viikkoa kasassa. Mutta se mitä mä jännään, on synnytystapa. Mä kun EN halua uutta leikkausta, en en! Mullahan viimeksi synnytys pysähtyi ja leikattiin, ja se oli aika spooky kokemus. Paraneminen myös kestää leikkauksesta yleensä kauemmin kuin alatiesynnytyksestä, ja sitten mulla on ongelmana että miten mä tuon 1 v 5 kk esikoisen hoidan jos mulla on vauvankokoinen reikä mahassa...

Niin että siksi mä niitä suppareita ym. toimintaa niin kiihkeästi toivon, että kypsyttelisivät jotain tuolla alhaalla. Mulla viimeksi käynnistettiin todella epäkypsästä tilanteesta, ja eihän siitä mitään tullut. (Ongelma kenties myös iso vauva, jota kanniskelemaan kohtu oli väsynyt, eikä sitten jaksanut pusertaa niin isoa mötkälettä pihalle. JA - mullahan on nytkin iso tulossa... :headwall: )

Jep, mutta jaksuja vaan edelleen Vauvis, ja Jive myös (sekä muut, jos on vielä muita odottajia - onko meitä oikeasti enää vain 3 jakautumatonta aktiivia? Meinaan kun ei ole Sarabikaan ilmoittautunut, niin on tainnut päästä matkaan?)
 
Toivottavasti Grynna pääset luonnollista tietä hakemaan vauvaa :hug:
Vähiin käy porukka, ennenku loppuu... :whistle: ...Jospa tässä yrittäs olla ajattelematta koko asiaa, ja antaa tulla kun on tullakseen..jotenki muutenki nii turtunu olo ku joka päivä oottaa, että tänäänkö se tapahtuu, ja sit huomaakin että taas ollaan menty seuraavaan päivään, ja sama jatkuu..... :ashamed:
Onneksi on tämä flunssa päällä nyt, nii ei tuu kokoajan ajateltua asiaa...jotain hyötyä tästäkin ;)

vauvis neiti 41+0 POKS! :heart:
 
Heipähei kaikki =) ja onnea vauvautuneille!!OLen pari kertaa kirjoitellut tänne, mutta enempi vaan lueskellut ja ollut henkisesti mukana :D .Synnytin tiistaina 30.12 pikkuruisen peikkopojan, meidän perheen 6.lapsi :heart: .Ihana, suloinen mussukka!!!!!!Ja synnytys kesti 2 h ja ponnistus 30 sek!!!!! aika reipasta tahtia, huhu huh!

JIVE;GRYNNA;VAUVIS ja oliko vielä muita HUOMIO tässä käynnistysvinkki, joka käynnisti oman synnytyksesni ihan salamavauhdilla. :eek: Ja pitää siis olla jo LA käsillä, jotta toimii näin hyvin, kuten minulla oli ja teillä on.

Siis tässä vaiheessa oksitosiinin tuotannon räjäyttää :D :eek: ;) , kun otat rinnanpäistä kiinni aika tiukasti, ei siis mitään hellää sivelyä, vaan riuska ote :LOL: ja alat pyöritellä aikas kovin, jos vaan kestät.Minulla alkoivat tosi rajut supistelut n. vartin kuluessa.Olin jo Tyksissä ja kätilö käski minua tekemään niin, kun vähän suppaili, tosi on =) Ja sitten meni siis pari tuntia, kun poika tuli maailmaan.KOKEILKAA IHMEESSÄ.......toivottavasti auttaa :hug:

Tsemppiä matkaan!
T.Torpeedo
 
Kasassa oleville :hug: Mä täällä kurkin taas kun "kaveria ei jätetä"...
Grynna mielenkiinnolla seuraan miten sul sit lopuksi menee. Sulla kun meni esikoisen kans aika samanlailla kuin mulla. Tokaan me sit mentiinkin erilaisin sotasuunnitelmin. ;)
Torpeedon nännin pyörittelyt kuulostavat hurjilta, kun omat on hellänä pojun imutteluista. No, jos tuo auttaa, niin yrittäkää vaan.... :heart:
Jaksuja sinne!
 
Nimra
Suuret tsempit teille vielä ketkä nyyttiä odottelette... :hug: Kovasti puhisen täältä suppareita... saas nähdä, että onko vaikutusta :whistle:

Olipas jännä vinkki tosiaan tuohon käynnistykseen :D En olis kyllä itse hoksannut ja ny ton myöhäistä pyöritellä :LOL:

Grynna Korvikkeella mennään ja Tutteli EI Annille käy eli NAN1 on se millä mennään.. Me ollaan tosiaan kokeiltu 3 pullomerkkiä ja yhdestä ollaan nyt sit pidetty kiinni :saint: ja hyväksi todettu =)

Täällä olikin sitten hiukan äksöniä..

.....eli eilen illalla Anni oli todella itkuinen ja ei meinannut rauhoittua millään...ja sitten syötön jälkeen (ilmakylvyssä melkein koko ajan pepun takia) niin suorastaan räkäisi kakkaa.. se siis lenti ja kauas ja sen jälkeen tuli ruskeaa vettä ja silloin ei enää mennyt kauaa, kun oltiin matkalla keskussairaalaan :'( Mua HIRVITTI

Tyttö pääsi suht nopeasti lastenlääkärille joka tarkasteli tyttöä ja (klo 01:00) ja tuumasi siinä, että laitetaan tytölle tippa ja nesteytys tarvittaessa... :( Noh, tipan laitto ei onnistunut, kun ei löytynyt suonta ja lääkäri pisti vielä Annia varmaan 6 kertaa (kamalaa katsoa, kun lapsi huutaa eikä voi mitään tehdä :'(

Tipanlaiton epäonnistuttua meidät otettiin lastenosastolle tarkkailuun ja siellä vietimme sitten koko yön, kaikki kolme :| Onneksi olimme kuitenkin mieheni kanssa yhdessä niin pystyimme olemaan tukena ja turvana toisillemme <3 ja yhdessä vahtimaan tyttöä.

Syöttelimme tyttöä 3 h välein ja lääkärin ohjeiden mukaan...kyllä tyttö söikin kiltisti :saint: ja ai että... nukkuin (taas vieraassa paikassa ) kuin enkeli :D

Aamulla otettiin verikokeet (Adeno ja Rotaviruksista ) ja myös ulostenäyte ja kaikki kunnossa!

Lastenlääkäri kävi katsomassa ja puhumassa aamusella ja puhuimme tuosta limaisuudesta kakassa, hengityksen limaisuudesta ym ja lääkäri ja (kaikki ) hoitajat olivat sitä mieltä, että Annilla on flunssa ja lima tulee siis sen takia myös kakassa... (voi toki olla jokin muukin sairaus, mutta tämä siis ensisijainen ) ja ei tarvitse siis panikoitua limasta ennen kuin silloin jos limakakkaisuus jatkuu flunssan parannuttua.

Kyllä me olimme helpottuneita!! Ja täytyy kyllä myöntää, että varsinkin minä olin helpottunut, sillä olin jankuttanut Annin flunssasta äidille ja isännälle..., mutta mulle van sanottiin, että alle 3-kuinen EI sairastu...ja nyt se siis ON totta, että sairastuu ne ja hoitajat totesi, että sairastuu ihan vastasyntyneetkin flunssaan, joten IHNA NORMAALIA.

Toivottavasti tämä episodi siis on tässä, eikä limakakkaisuus enää flunssan parannuttua jatku... tietäispä vaan kauan tuo flunssa jatkuu :whistle: Annin syömistä ja juomista täytyy seurailla, mutta ihan hyvin hän on syönyt ja painoa mittailivat sairaalassa (4,3kg ) ja kuumetta (37 ) joten kummatkin ihan hyvät :heart: Nyt ollaan siis tytän kanssa kotona ja mukaan saimme sairaalasta keittosuolatippoja ja neuvoja tuohon peppuun ( se ON KAAMEA ) kaikkien mielestä kipeä!! ja siihen antoivat neuvoksi pottujauhoja, ilmakylpyjä, sinkkivoidetta ..

Suvi ja Anni 1 kk ja 2 p
 
Eli mentii käynnistykseen viime maanantaina. Paikat sormelle auki mut kohdunsuu viel ylhäällä ja laitettii tabletti kohdunsuulle. Näitä laitettiin 3kpl ku tilanne ei edennyt! Illalla sit sen kolmannen jälkeen supistukset alko n.3min välein ja tiesin et se oli sitä itseään, vaikka hoitajat sano ettei se vielä synnytystä merkkaa, mut sama olo ku esikoisen kanssa mut supistukset kovempia. Kun supistuksia tullu 2tuntia ni katottii tilanne ja 4cm auki ja saliin päin.
Synnytys kätilö vaikutti nuorelta ja tympeeltä, heti tuli epävarma olo...sano heti et luulee mun menevän viel osastolle nukkumaan yöksi, en näyttänyt siltä et synnytän vaikka sattu ja supistukset tiheitä. Teki mieli haistattaa sille, mut keskityin synnytykseen. Pyysin ilokaasua ja sain sitä, sanoin että haluan AJOISSA epiduraalin ja kätilö sano et joo joskus myöhemmin sitten...Kivut alko kovenee, ilokaasua otin ihan kamalasti ja lopulta kipu niin kovaa et sanoin ettei riitä enää. Mies sano kätilölle et nyt jotain muuta. Joo-o, kätilö halusi ensin puhkasta kalvot ni vauva ehtii laskeutua alas ennen puudutetta. Puhkasi siis kalvot, lapsivesi vihreetä ja vauvalla napanuora kaulan ympäri, kätilö tunki kätensä kyynerpäätä myöten alapäähän ja selvitti napanuoran ja mulla apuna VAAN ilokaasu...vittu että sattu, ihan kamalaa!
sit tuli epiduraali ja laitto kesti ja kesti...puudute paikallaan, asennon vaihto ja ponnistuksen tarve alko, puudute ei päällä ja tuntu et kuolen siihen kipuun ja paineesee...yritin karkuun ja huusin,haistatin kätilölle,itkin ja olin paniikissa..ei puudutetta ja ei saanu ilokaasuakaan enään! kätilö huusi että ponnista kovaa, tukka näkyy ja syke laskee..tein kaikkeni ja lopulta se oli ulkona...lapsella kaikki hyvin ja mä tärisen kivusta. Olipa kova paikka ja kätilökin ihmetteli ku oli sanonu painoksi 3,7kg mut synnärin vaaka näytti 4,2kg mut sain sen ilman puudutetta maailmaan, pituus 53cm...verta menetin 1,4litraa ja huippasi ja rautaa vaan suuhun...osastolla meinasin pyörtyä ja vauvaki punnattii kahella vaalla ja paino todellisuudessa 4,6kg eli synnärin vaaka rikki :eek: huuh, pakko kummastella kui sain tytön maailmaan, mut olipa meidän vika vauva!
mulla imetys ei suju,onnistu ja siitä kuullu kätilöiltä moitteita mut meillä mennää korvikkeella ja lypsän sen maidon myös tytöllle mikä tulee...
Ihana tuo on ja arki alkanu suht ok, isoveli vähän kummissaan vielä mut ajan kanssa tottuu varmasti!

sini ja peikkotyttö 5päivää
 
Pakko tulla kuokkimaan tännekin :D Olin itse joulukuun odottajissa 2007 jolloin synnytin kuopuksemme. Olen synnyttänyt 4 lasta ja "käynnistänyt" kahden viimeisen synnytyksen juuri nuin kuin torpeedo opasti :LOL: Ja molemmat on tulleet aika vauhdilla 3n synnytys kesti 2,5h ja neljännen 3,5h... Eli voin suositella myös nännien hierontaa :LOL:
Tsemppiä teille "kärvistelijöille" vielä!
 

Yhteistyössä