***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Meille syntyi 3.1. TYTTÖ 3540g/ 50cm, rv40+3.

Yritin sairaalasta kirjoitella, mutta puhelimen kapasiteetti ei riittänyt näihin sivuihin. Tyttö on ihanan rauhallinene tapaus, aivan toinen ääripää kuin isoveljensä. No, onpahan kokemusta haasteellisesta ja vähän helpommasta vauvasta.

Onnittelut vielä kaikille vauvan saaneille!!

Nyt tyttö nukkuu sylissä, joten koitan kirjoitella lyhyesti synnytystarinaa jos joku näitä vielä lukee. Synnytys oli lähes täydellinen. :) Kesto 5h, ponnistusvaihe 5min ja täysin luomu kun kivunlievitystä ei siinä kiireessä ehditty edes miettimään. Supistukse alkoi klo17 kivuttomina, käytiin vielä koko perheen voimin kaupassa. Klo20 supistukset muuttuivat säännöllisiksi tasan 10min välein ja alkoivai tulla vähän kipeiksi. Kun esikoinen saatiin nukkumaan ja lapsenvahti paikalle, lähdettiin sairaalaan. Yli tunnin matkalla supistukset jatkuivat 10min välein ja olivat vain vähän kipeitä. Ajattelin että sairaalassa menee vielä ikuisuus kun vointini oli niin hyvä.

Sairaalaan saavuttiin 23.30, käyrillä 30min ja sisätutkimuksessa kohdunsuu auki 4cm. Kätilön mukaan voi mennä vielä pitkään kun kohdun suu kaukana pään takana niin että vaivoin edes ylsi sitä kokeilemaan. Lähdettiin miehen kanssa vielä portaisiin kävelylle kun olin hetken pitänyt kaurapussia selässä ja lepäillyt. Takaisin synnärille olikin jo vaikea päästä kun supiseli niin tiuhaan että supistusten väli oli lähes olematon. Soitin kätilön paikalle ja hän ohjasi meidät synnytyssaliin. Käski miehen hakemaan mehukannua viellä mukaan ja alkoi näyttää mistä sänkyä saa nostettua. Itsellä jo aika tukala olo enkä saanut puhuttua kun oli jatkuvasti supistus päällä. Lopulta kätilö sanoi, että katsotaan sitten sitä kohdunsuun tilannetta. Vaivoin pääsin pitkälleni kun alapäässä hirmuinen paine, kohdunsuu 8cm auki. Mies sai vielä väännettyä minut ylös kun pitkällään oli tuskallista olla. Yhdes supistuksen jälkeen kätilö halusi vielä katsoa tilannetta ja kampesin pitkälleni, kohdunsuu täysin auki! Kalvot teki pussin pään eteen ja siinä selitys valtavalle paineelle joka oli niin epämiellyttävä että en sen läpi tuntenut enää edes supistuksia. Kätilö puhkaisi kalvot ja sain luvan ponnistaa. En ehtinyt edes aloittaa kun kätilö jo sanoi, että ponnistaminen pitää lopettaa, vauva syntyy! Pienellä oli molemmat kädet poskilla, mutta niin vaan tuli vauhdilla. Eniten ihmetytti kuinka puhdas vauva oli, aivan kuin elokuvien synnytykset, joissa tulee pesty vauva maailmaan. Tyttö sai heti täydet 10 pistettä. Synnytyssalissaehdittiin olla 15min. Ainoa miinus synnytyksessä oli repeämät, joihin tarvittiin 5 tikkiä. Nyt vaan toivon että paranevat nopeasti. Synnytys oli kyllä niin nopea ja ihanteellinen, että voisin heti lähteä uudestaan samanlaiseen synnytykseen! :D Lopussa kätilö pahoitteli kun ei ehditty mitään kivunlievitystä antamaan. Eipä sitä tuossa ehtunyt kaipaamaankaan.

Lumine ja tyttö 3vrk
 
Onnea kovasti vauvan masusta syliin saaneille :flower:

Viimeisimmät taitaa olla synnytyspuuhissa tai jo vauvat kainalossa laitoksilla/kotona :heart: Onko täällä ketään vielä omaansa odottavaa? :)

Niin vaan on "meidän" kuu ohi ja pitkä odotus takana :) Kiva oli täällä palstailla teidän kanssa, nyt sitten haikeana siirryttävä tuonne vauvapuolelle/fb:n puolelle jatkamaan vauvantuoksuisia höpinöitä :heart:

Jos joku ei sinne enää siirry niin ihanaa vauva-arkea ja kaikkea hyvää! :wave:


Astre ja "Elsa" 9vrk
 
Onnea kovasti vauvan saaneille :flower:

Täällä odotellaan vielä,tänään käytiin tarkastuttamassa kun vatsaa kovettelee niin ettei potkuja tunne,mutta käyrillä ei juuri edes supistuksia ollut ekalla kertaa,jouduttiin olemaan monta tuntia sisällä kun odoteltiin lääkärin lupaa päästä kotiin,käyrillä sit katottiin toisenkin kertaan ja toiseen näkyi vaan muutaman supistus piirtyvän.

Vkolla käytiin ultrassa missä sanoi olevan yhdelle sormelle auki,no nyt kun tarkisteltiin niin ei edes kuulemma auki :| melkein varma olen että käynnistykseen menee,maanantaina yliaikakontrolli ja jos ei ala kuulumaan niin varmaan vkon lopulla sit käynnistellään.

Pelottaa,olishan se niin hyvä että itekseen tulis,ei ole kipeitä supistuksia ollut ollenkaan,ainoastaan ennakoivia kovetteluja.Eniten pelottaa se jos ei ala aukeemaan edes käynnistyksellä,mutta täytyy nyt vaan toivoa et jotain tapahtuis,tänään tehtiin pari kertaa kohduntarkistus jos se alkais siitä etenemään mutta saas nähdä.

jemina81 ja poitsu 41+0
 
Jeminalle kovasti tsemppiä!!!! Toivottavasti pian jo pääset nyytinhakuun:heart:

Lämpöiset ONNITTELUT Viena ja Lumine :flower: IHANA synnytys Luminella!!! vau :)

Meille syntyi pikkuinen prinssi 5.1 klo.10.23 - ihana,suloinen tähtisilmä :heart:

Synnytys oli tosi hurja, supparit 14h 1-3min välein ilman taukoja, olin kovassa kuumeessa, oksensin, ponnistuvaihe kesti 2h, tarvittiin vielä imukuppia ja episotomiaa(hirveästi tikkejä,ääh) ja pikkuisella olikin napanuora kahdesti kaulan ymärillä ja oli niellyt vihreää lapsivettä. En saanut häntä heti syliini vaan hänet vietiin keskolaan jossa nyt keräilee voimia, kuntoa ja sokereita. Siellä toki saa vanhemmat käydä vaikka yhtenään:) 2 antibioottikuuria hänelle menee, nenämahaletku ja sokeria sekä happiarvoja tarkkaillaan mutta on ihanan reipas ja kiltti poika ja tosi valpas ja tutkailee maailmaa sekä äitiä ja isiä innolla :heart:
Synnytys oli kamalan kivulias ja kurja - olin varma että en pysty enempään ja kuolla kupsahdan kivusta mutta kylläpä sitä sisua löytyi ja palkkio on maailman parhain, suloisin ja ihanin :heart:

Yhdyn New yorkin sanoihin eli tuhannet kiitokset teille kaikille tuesta ja keskusteluista täällä!!!!!!!!!!!!!!!!! Ne on olleet kullanarvoisia :heart: Toivottavasti mahdollisimman monet jatkavat täällä ja/tai kerhon puolella!!! =)

Halauksia,
Miimau&Pikkuprinssi 5.1.2012
 
Onnea vauvautuneille ja Sid mähän sanoin, ehit nipin napin ennen mua ;) Oltiin sit näemmä siellä samaan aikaan, osastolla siis :D

Ja meillehän syntyi 3.1. täydellinen tyttönen, 4210g ja 50,5cm, viikkoja 41+3.

Kaikki meni oikein hyvin, leikkauksessa meinasi tulla pientä ongelmaa kun tyttö olikin puoli kiloa arvioitua isompi, piti leikata haavaa isommaksi ym. Nyt on äiskällä maha ihan mustana siitä runnomisesta :D Tytöllä on tuuhea vaalea tukka, mistä lie sen tuuheuden perinyt.. Kerrassaan rakastuneita ollaan kaikki, äiti tosin ei ole vielä kovin suosiossa perheen poikaväestön keskuudessa. Kova ikävä on purkautunut kovana kiukutteluna, eilen tosiaan vasta nähtiin ekan kerran sitten maanantain kun hakivat meidät kotiin. Keräsin just vähän irtopisteitä kun annoin pojille avaamatta jääneet suklaakalenterit ;)

Ensimmäinen yö kotona meni hienosti, neiti nukkui yli 6h putkeen, neljältä nousi syömään vasta, sitten söi vielä seiskan maissa ja pötkötti kainalossa siihen asti kun ite nousin ja tuolla se vielä on yöunillaan. Maito nousi jo eilen sairaalassa, tyttö olikin mulla vierihoidossa koko ajan ja vietti yöt mun kainalossa, tissillä koko ajan. Paino laski melko paljon mutta ei annettu lisämaitoa kun muutaman kerran vähän ja eilen sitten tosiaan alkoi kunnolla tulla iteltä joten syömispuolikin on hallussa. Hormoonit ei oikeen kytkeytyny päälle ekan parin päivän aikana ja tuntui ettei koko tyttö oo ees minun, olin tosi onnellinen mutta jotenkin ei oikein osannut kiintyä. Vaan niinpähän tuo on äitin sydämen vienyt ihan täysin, on tässä jo monet itkut ryystetty ja ihasteltu miten ihana voi pieni ihminen olla :heart:

Ite oon parantunut tosi hienosti, haava on vähän kipeä mutta suht normaalia elämää tässä voi viettää. Viime sektion jäljiltä olin paljon kipeämpi. Sängystä nousin jo leikkauspäivän iltana, ja seuraavana päivänä olinkin jo paljon jalkeilla. Elämäni ensimmäinen peräpukaman kyllä sain kun ei maha toiminut moneen aikaan, yäk. Onneksi ei ole kovin kipeä ja siihenkin sain osastolta lääkkeet.

Mutta joo, nyt on lähettävä vaihtamaan päivävaatteet itelle ja lapsille. Ootellaan et isi tulis apteekista kotiin, en eilen jaksanut hakea lääkkeitä itelle kun kotona PITI olla buranaa ja panadolia joita mulle siis nyt määrättiin. No, buranaa on kyl mut panadolia oli YKSI!!! Vähän on nyt sit ollu maha kipeempi ku oon vaan buranaa ottanu :D

Hyvää vointia kaikille ja voimia vielä viimeisille odottajille, taitaa vielä joku olla ilman nyyttiä?
 
Kovasti onnea miimaulle ja tirpalle vauvautumisesta:flower: kurjaa jos miimaulla ollut kivulias synnytys,mutta onneksi nyt kaikki on hyvin myös tirpalla.

Täällä vielä odotellaan,ei ole kipeistä suppareista tietoakaan,joten eiköhän tässä ensvkolle mennä ja päättämään sitä jatkosuunnitelmaa sairaalaan.Luultavasti ensivkon loppupuolella kuitenkin meillakin ois sit nyytti sylissä,pelottaa vaan kovasti se synnytys,mut se on vaan kestettävä : /

jemina81 ja poitsu 41+1
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Tsemppiä kovasti Jeminalle!!! Ei kannata pelätä ollenkaan, se on jokaisella erilainen ja kaikesta huolimatta tosi upea kokemus joka selkiää itselle vasta vähitellen sen kaiken jälkeen. Tämä kaikki on jotain niin ihmelleistä ja upeaa ettei sitä voi kuvitella etukäteen millään tavoin.*Anna vain virran viedä ja anna itsesi mennä synnytyksen mukana! Kaikki kipu loppuu kyllä ja jäljellä on maailman upein palkinto <3 Mä en olis ikinä voinut kuvitella kuinka onnellinen sitä voikaan olla nyt!!!!!! <3

Mä tsemppaan sua täysillä, toivottavasti pääset pian nyytinhakuun :heart:

Hurjan paljon onnea Tirpalle!!! :flower:

Miimau&Pikkuprinssi
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Onnea pikkuisista :flower: :heart:

jemina Meidän esikoinen syntyi 42+1 ja muistan hyvin ton odotuksen tuskan :) Onneksi nyt enää ihan viimiset päivät sullakin odottelua! Synnytyshän voi käynnistyä koska vain tai sit vaikka jouduttaiskin käynnistää sujua nopeesti ja hyvin. Mut edelleen muistutan et täälläkin muutamia itseni mukaan lukien kellä synnytys ei ollut helpoimmasta päästä niin kyllä siitäkin selviää jollain kumman voimalla :heart: Parasta on ehkä juurikin se ettei sitä voi tietää etukäteen mitä tapahtuu, muuten jännittäisi turhaan. Antaa synnytyksen viedä, osaavat kätilöt kyllä tukee ja auttaa jos jotain ongelmia ilmenee. Tsemppiä kovasti!!


Astre ja "Elsa" 10vrk
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81 ja Miimau
Kiitos miimau ja astre ihanan lohduttavista sanoista,jotka lämmittää sydäntä :)

Täytyy vaan toivoa että paikat alkais kypsymään niillä lääkkeillä jos käynnistykseen päädytään,se varmasti eniten pelottaa jos elimistö ei olekaan täysin kypsä kun sitä aloitellaan.Mutta lueskelin just tuossa synnytyksen käynnistämisvihkosen jonka sain lääkäriltä,täytyy vaan olla luottavaisin mielin että ei pyörry tms siihen kipuun,liikaa mietin oman äitini synnytystarinaa joka oli niin että 3päivänä käynnisteltiin ja välillä kävi kotona keräämässä voimia kun ei meinannut aueta millään,mutta onhan kaikki toisin nykyään kun on erilaisia vaihtoehtoja ehkä enempi kuin ennen.Neuvolassa vaan sanottiin että usein menee aika lailla samalla tavalla kuin omalla äidillä.

Uskon että se palkinto vie kaikki kivut ja muut mennessään,siihen vaan voi vielä mennä jokunen päivä jos se käynnistely ei sujukaan niin helposti tai muuten synnytys.

Haluaisin uskoa että tulis itekseen sieltä,mutta vaisto sanoo ettei niin käy,kun ei mitään oireita nytkään ole mistään,saas nähdä.

Kiitos kannustuksesta,se tulee nyt todella tarpeeseen,kaikki muut ovatkin jo tainneet saada nyyttinsä tältä palstalta,onnea kaikille vauvautuneille :flower: täytyy tulla sitten jatkamaan toiselle palstalle kanssa jahka se omakin nyytti on syntynyt :)

kiitos kaikille teille jotka ootte kannustanut ja antaneet neuvoja,niitä on ollut mukava jakaa täällä teidän kanssa.Mukava jakaa jatkossakin teidän kanssa kokemuksia toisella palstalla sitten =)

jemina81 ja poitsu 41+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NewYork ja Miimau
Jeminalle tulin tuomaan tsemppejä tuolta tammikuisten pinosta. Itsellä ovat kaksi ensimmäistä lasta lähteneet tulemaan juurikin ilman yhtäkään ennakoivaa supistusta. Kaiken lisäksi esikoinen käynnistettiin juurikin sen kolme päivää mutta yhtään supistusta ei saatu akaan enne kun kolmannen päivän illalla ja sitten 4 tunnin päästä lapsi olikin maailmassa. Kakkonen lähti spontaanisti ja kolmessa tunnissa syntyi. Esikoinen ei ollut edes laskeutunut kun käynnistystä aloiteltiin kakkonenkin laskeutui päivää ennen syntymäänsä.

Jeminalle siis voimia odotteluun. Kyllä kaikki voi tosiaan lähteä ihan niinkuin puskistakin ja kaikki sujua hyvin ja nopeastikin.

Lillame 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja jemina81
Miljuunasti onnea kaikille vauvautuneille!! :heart: Ihanaa että olette vihdoin saaneet nyyttinne syliinne!! :flower:

Miimau Hui mikä synnytys!! Oikeen kylmän väreet meni, kun luin kirjoitustasi!! Mutta pääasia, että sinä ja pieni poikanne olette kunnossa!! :hug:


Kahlan ja pikku-ukkelo
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81 ja Miimau
Jeminalle rohkaisun sanoja:
Mun äiti kävi viikon käynnistyksessä joka päivä sairaalalla ennen kun synnyin. Mun esikoinen käynnistettiin sitte 42+0 ja syntyi 42+1 illalla. Älä siis luovu toivosta, ja aina käynnistetty synnytys ei oo niin paha, itsellä jäi oikein hyvä mieli! Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja jemina81
Sokruli: Onnea vauvautumisesta :flower: vaikka synnytys ei ilmeisesti mennytkään hyvin. : /
Nyt on täällä jotain ehkä tapahtumassa,menkkajomotusta ollut eilisestä asti,aamulla heräsin myös siihen,nyt on ainakin toistaiseksi pysyneet säännöllisinä,toivottavasti se edesauttaisi jotain tuolla alhaalla ja valkovuotokin on ehkä vähän rusehtavampaa ja menkkajomotus ehkä pikkasen voimistunut,nyt vaan odotellaan mitä tapahtuu.

jemina81 ja poitsu 41+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Miimau, Viena,Tirppa, Banski ja Sokruli! Ja kaikki jotka unohdin!! :flower:

Ja kiitos miljoonasti kaikille täällä kirjoitelleille, teistä on ollut uskomaton tuki:heart:
Ihana kun on saanut vertailla kokemuksia ja kirjoitella tuntoja!

Tsemppiä Jemina! Pian se teidänkin pieni sieltä tulee ja on kaiken mahdollisen kivun ja vaivan arvoinen. Kaikki synnytykset on erilaisia, saattaahan olla että sulla on loppuen lopuks tosi helppo, toivotaan =)

Synnytystarinaa jos joku vielä täällä lueskelee. Sairaalan virallisen version luin, mutten saanut sitä vielä kotiin. Se lähetettiin ensin kuulemma neuvolaan.

1.1 illalla kateliin miehen kanssa leffaa. Mulle tuli leffan aikana paha olo ja makailin vessan lattialla peläten että oksennan. Lähdettiin vielä n. klo23 ulos kävelylle. Mulla tuli kylkeen kipeitä pistoksia. Klo 00.05 mua alko supistella ja sain paperiin vaaleenpunasta vettä. Samantien supistukset alko tiheneen ja n. klo 3 soitin synnärille että voiko olla lapsivettä ja kerroin supistusten välin olevan 5 min. Sanottiin että voin lähteä tulemaan. Klo 4.30 meidät otettiin käyrille ja supistusten väli oli tosiaan 5min. Kätilö tutki kohdunsuun ja olin auki vasta sentin. Sanoi silti että otetaan sisään. Sain oman huoneen (joka oli yhtä kun synnytyshuone, luulin koko ajan että jossain on erillinen synnytyssali). Lääkäri tuli tutkimaan klo 9.45 ja katsoi kohdunsuun auenneen 3senttiin. Sanoi ettei tarvitse vauhdittaa mitenkään koska on auennut hyvin. Kätilön vuoro oli aiemmin vaihtunut, ja hän oli lähtiessään toivottanut hyvää synnytystä ja sanonut ettei enää illalla nähdä kun hän tulee taas yövuoroon.
Supistukset jatkuivat kipeinä ja säännöllisinä mutten kokenut tarvitsevani suihkun lisäksi muuta kivunlievitystä. Limatulppaakin alkoi vuotaa. Sillä hetkellä vuorossa ollut kätilö ehdotti kuitenkin akuneuloja selkään, ja totesin vaan ettei niistä haittaakaan ole. Koitin saada lepäiltyä mutta kävin varmaan niin ylikierroksilla etten saanut nukuttua koko aikana. Seuraava kätilö tuli iltavuoroon ja katsoi kohdunsuun olevan 5cm auki. Sitten supistukset heikkenivät ja harvenivat. Koitin kävellä käytävillä ja saada homman etenemään. Kyselin kalvojen puhkaisusta mutta kätilö alkoi puhua vaan että katsotaan jos lähtisitte vielä kotiin. Ei täällä mitään synnytystä käynnistetä sen takia että joku niin haluaa..:eek: Olin aika ällistynyt että kätilö puhui vielä viiden sentin kohdalla kotiin lähettämisestä. Kello oli tällöin n. 17. Klo 20 toinen kätilö tuli laittamaan akuneuloja jalkoihini vauhdittamaan supistuksia. Supistuksia kyllä tuli paljon, mutta ne eivät tuntuneet kovin kipeiltä. TAAS kätilöiden vuoro vaihtui klo 22 ja tilalle tuli kätilö joka oli ottanut meidät sisään edellisyönä. Tämä ehdotti että koitan vähän nukkua. Tunnin päästä tästä tuli kysymään olenko saanut nukuttua. Olin nukkunut ehkä puolisen tuntia. Hän päätti että nyt puhkaistaan kalvot (klo23, säännöllisiä supistuksia 23 tuntia), muuten en jaksa synnyttää jos hommaa vielä paljon pitkitetään. Samalla sain oksitosiinitipan käteeni ja vauvan päähän pinni sydänääniä seuraamaan. Tippaa pistettiin suuremmalle jonka jälkeen supistuksista tuli TODELLA tuskaisia. Pyysin kohdunkaulan puudutteen ja lisäksi sain ilokaasua. Ilokaasu auttoi keskittymään muuhun kuin kipuihin. Kohdunkaulan puudutteen hyöty oli ehkä puoli tuntia jonka jälkeen taas tärisin kivusta ja väsymyksestä. Noin klo 3 sain epiduraalin, sen avulla sain nukuttua ehkä tunnin. Olin aivan loppu, ajattelin etten koskaan pystyisi synnyttämään. Heti kun kipu palasi, pyysin uuden annoksen epiduraaliin. Noin klo 6.30 soitin kelloa ja kätilö tuli katsomaan. Olin auki 9,5cm ja kerroin paineen olevan jo todella kova. Olin aiemmin sanonut haluavani synnyttää jakkaralla. Kätilö toi jakkaran ja sanoi että soita kelloa jos jotain asiaa. Jos hän ei pääse niin joku muu tulee:| Noin kello 7 soitin kelloa ja ovesta tuli taas uusi kätilö. Lopulta myös yön ajan synnytystä hoitanut kätilö tuli paikalle kertoakseen että vuoro loppuu, joku tulee jatkamaan. Oltiin tässä vaiheessa miehen kanssa huoneessa KAKSIN. Mies roikotti minua kainalosta kun jalkani eivät kantaneet ja rämpytti kelloa että joku tulisi paikalle. Ovesta tuli kätilö joka illalla oli laittanut jalkoihini akuneuloja supistuksia vauhdittamaan. Hän ja mies auttoivat minut takaisin sänkyyn ja kätilö totesi että nyt tulee kiire. Hän veti hanskat käteen ja neuvoi ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti tasan 30min ja 7.35 vauva oli syntynyt. Pieniä repeämiä tuli, mutta hengissä selvittiin. Vuodin litran verta ja puheissa välähteli jo hetken kaavinta kun vuoto ei loppunut. Osastolle mut vietiin sängyllä kun meinasin pyörtyä suihkuun. Synnytyksen kesto papereissa on 32 tuntia. Olen todella katkera kätilölle joka alkoi puhua viiden sentin kohdalla kotiin lähettämisestä. Myös se ihmetetyttää että ponnistusvaiheen alussa meidät jätettiin huoneeseen kaksin. Ja se että synnytysvalmennuksessa kerrottiin että kun ponnistus alkaa, painetaan nappia ja huoneeseen ryntää ainakin 5 ihmistä (lääkäri, lastenhoitaja, kätilö jne.) Meillä huoneeseen ei rynnännyt yhtään ketään, hyvä että se yksi kätilö saatiin paikalle.
Itkin sairaalassa joka kerta kun joku sanoikin sanan synnytys. Nyt pystyn asiasta jo puhumaan. Ja palkinto on tosiaan maailman ihanin!!:heart::heart: Tulipa muuten sekava tarina :ashamed:

Otettiinko teiltä muilta synnytyksen jälkeen verikokeita? Multa otettiin 2 päivän jälkeen kun pyysin koska oli huono olo. Hemoglobiini oli 72. Olisin saanut verensiirron mutten halunnut.
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Marciano:Kiitos tuestasi,arvostan sitä :) kiitos myös synnytyskertomuksestasi,kurjaa kun ei mennyt asiat niinkuin toivoisi tuollaisella hetkellä,varmasti tuntuu pahalta mutta onneksi nyytti on sylissäsi ja saat toivon mukaan ajatuksia muualle sen myötä.

jemina81 ja poitsu 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: Marciano

Yhteistyössä