***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

Voi oksu mikä olo tänään! :O Aamupala jäi heikoksi, pelkkä omena ja otin rautatabun ja matkalla kauppaan oksensin. Ylävatsaa kouraisi kunnolla pariin kertaan. Johtuiko verensokerin laskusta, vatsataudista vai tyhjä vatsa/rauta yhdistelmästä... En tiiä, mutta sohvalla on tämä päivä mennyt, vaikka jo söinkin kunnolla. :(

Hippuliinu ja Villis 24+1
 
Kiitos jälleen uudesta pinosta :flower:.

Eilen sain äitiyspakkauksen. Olihan ne vaatteet söpöjä ja niiiiiiiiiin pieniä :).

Tuo syyskuun tapaus on todella kauhea :'(. En voinut olla itkemättä. Päätin, että en lue tuollaisia juttuja (ainakaan tarkoituksella), tulen muuten vainoharhaiseksi.

( . ) Neuvolassa käyty tänään (lääkärillä). Kaikki ok. Syke oli 145-155 välillä, oma paino pudonnut viime kerrasta n. 600 g, mutta tuota painoa on itsellä hiukan liikaa, niin ei se haittaa :D. Hoitaja totesi, että loppuajasta sitä voi sitten kertyä : /. SF mitat olleet 20,5 ja nyt 23.

Mitäs vielä...

Viikonloppuna käydään ostamassa kärryt ja kaukalo =).

Ai niin. Minun työsoppari on katkolla nyt vuoden vaihteessa ja olen yrittänyt selvittää, jatkuuko sopimus vai ei. Jos ei jatku, niin pitääkö/saanko pitää lomat pois vai maksetaanko ne. Jos ne pitää/saa pitää pois, niin silloin jäisin jo syys-lokakuun vaihteessa pois töistä :whistle:. Pomo kyllä puhui, että laittaa tämän paikan (ja kaksi muuta) avoimeksi (en ole ainoa, jolla soppari katkolla) mahdollisimman pian. Joten jonkin näköinen mahdollisuus jatkolle on. Minua kyllä haluttaisi osittain jäädä lomailemaan ennen äippälomaa. Toivottavasti perjantaina olen tästä asiasta vähän viisaampi.

Lapitar ja kaveri 27 ****POKS****POKS****
 
Isyyspakkaus suunnitteilla tääläkin :) nyt olis jo hommattuna muki josssa teksti isi ei nyt jaksa, t-paita johon painatin world best dad ja kirja isä hoitaa vauvaa. Myös löytyy body i love dad. Pikkuhiljaa lisäilen kaikkea kun keksin, lähinnä kaikkia vauvanhoito tarvikkeita jotka tulee yhteiseen hyvään vauvan synnyttyä :)

Vieläkin karmaisee toi syyskuisten juttu, jos sovitaan että jatkossa jos joissakin muissa pinoissa tapahtuu ikäviä ni ei jaeta sitä täällä kaikkien kesken? :D Kelan paperit laitoin viikko sit ma postiin, vielä ei ainakaan ole mitään kuulunut. saa nähdä kauan menee. nyt takaisin töiden pariin

Joulumamma ja rakkain 23+5<3
 
Swerfiel Aivan mahtavaa! Saanko kysyä missä päin asut? Mä haaveilen kotisynnytyksestä, mutten ole uskaltanut edes avata suutani täällä. Täällä pohjanmaalla ei tunnu olevan mikään kauhean myönteinen fiilis tuolla neuvola-synnäripuolella asiaan. Kerro lisää, miten olet ajatellut "homman hoitaa"!:)

Mango Kerro myös sinä mitä testeissä löytyi, meillä on välillä vähän samaa vaivaa, ja olen miettinyt että voiko limakalvojen oheneminen jne. tehdä temput... Mutta kotihoitotuotteet ei auta, eli ei se hiivaa tieten ole...:confused:

Kahlan Mäkin oon ostanut Tatun ja Patun vauvakirjan! Se oli vain niin huippu. Musta on ollu kiva ostaa itse jokaiselle oma kirja jo etukäteen. On ne sitten saanu lahjaksikin, mutta jotenkin mulle on ollu tärkeää olla itse valitsemassa se vauva-aarteiden säilytyspaikka...

Hipu Edellisessä raskaudessa mulla turvotti "alakertaa" ihan sairaasti. Olin silloin seisomatyössä ja varmaan siitä johtuen mulle kehittyi ihan kauheat :)x) suonikohjut alapäähän. Lääkäri sanoi että ne häviää synnytyksen jälkeen ja suositteli tukisukkien käyttöä. Meinasin kysyä siltä, että mihin se ajatteli ne työntää että ne alapäähän auttais. :LOL: Ihan sairaan kipeät olivat, toivotaan että selviät ilman niitä.

Isyyspakkauksesta Ei käynyt kyllä mielessäkään näin neljännen kohdalla, mutta kun tarkemmin asiaa makustelen, niin meidän isukki on ollu aika höppänä tän iltatähden odottelun kanssa. Toi yhtenä päivänä ruokakaupastakin tutin mukanaan... Ja laulaa teletappeja masulle...:kiss: Se vois kyllä tykätä siitä... Mutta sen pitäis olla tarpeeksi urpo, ei mikään tosikkomainen. Itse asiassa mun pikkuveljet olisi varmaan oikeita hemmoja kasaamaan sen. :D

Vaunuista Me maksettiin vuoden 2008 brion combeista 300€. ne oli tosi hyväkuntoiset.

Jennynny + neljäs 27+3
 
Vaunuista
Oon jo aiemminkin kirjoittanut, että vm. 2008 (käyttöön v.2009) Teutoniat ostettiin ja 250euroa... En ehkä maksaisi halvemmista (siis uusien hinta) Brioista niin paljon. Mutta tietty riippuu mitä on tarjolla ja ainahan siinä säästää, jos ostaa käytettynä. Ja ekologistakin on kierrättää!! =)

Isyyspakkaus
Tosi kiva idea! Oon tietty joskus kuullut, mutta nyt en ole muistanut moista. Tosin lahjaksi isille on hankittu I:heart:DAD body ja se on jo paljastettu... Olihan tuo otettu!

SariP ja Pömppä 27+5
 
joulumamma: ei kai toi nyt niin kauhistuttava asia ollut,tuo syyskuisten pinossa tapahtunut kohtukuolema. tottakai se on surullinen asia, mut tosiaasia että elämä antaa silloin kun haluaa,mut elämä ottaa myös silloin kun haluaa. kaikella on tarkoituksensas, ei me voida varjella kaikkia kuolemia vaikka kuinka pelättäis.
lapsen menetys voi tulla koettavaksi niin itselle,sukulaiselle,ystävälle tai kelle vaan. kun elämässään näkee ja kokee niin iloja kuin surujakin lasten parissa, ei toisten kirjotuksille uhraa koko elämäänsä, tottakai se kirpaisee tuo muistoja.
mutta elämä jatkuu,nautittava siitä mitä tällä hetkellä on, eikä pelättävä itselle tapahtuvan samoin mitä toiselle on tapahtunut.

MARMAx4 ja jaz 26+2
 
Raskausdementia jyllää oikein kunnolla. Muutama viikko sitten unohdin kuopuksen 1,5v lääkärineuvolan, ihan totaalisesti. Muistin seuraavana päivänä että sellanen pitäis olla jossain vaiheessa. Sain neuvolasta varattua uuden ajan ja tänään aamulla just kun oltiin poikien kanssa lähdössä viettämään päivää mun vanhempien luona niin neuvolantäti soitti et ikävä kyllä teidän neuvolalääkärinaika täytyy perua, et lääkäri on sairastunut. :snotty: Ikävä lääkärin kannalta mut onni meille. Nyt varattiin aika heti mun ensi viikkosen neuvolan jälkeen. Neuvolantäti sano että oikeestaan meillä kävi hyvä tuuri kun unohdin sen ekan lääkäriajan et nyt ne on saanu pediatrin meidän Tk:hon eli päästään ihan ilmatteeks käymään erikoislääkärin juttusilla. :D

(.) Mulla on enää tää viikko töitä tosin sairastapauksen takia sain vähän lisävuoroja niin että 9 päivän aikana tuli vaan yks vapaapäivä, ja 4 päivää on 12 tunnin päivä. Kesäloma alkaa 11. päivä ja sitten täytyy vaan saada koulu hoidettua eteenpäin. Sieltä tulee sit ihan tarpeeks tehtäviä ja tenttejä, mut kerta teen rästejä pois niin tän syksyn aikana voisin saada yhteensä 50 opintopistettä kasaan kun 10ov koknaisuudesta puuttuu esim. 1 ov jonka teen pois nyt.

Swerfiel Ihanaa että kätilö löyty. Muakin periaatteessa kiinnostais kotisynnytys mut kahdessa ekassa on tarvitttu oksitosiinia vauhdittamaan supistuksia ennnen ponnistusvaihetta ja molemmilla on tullut pientä laskua sydänäänissä joten senkin takia ei varmaan kannattais lähteä siihen.

Fantaihana 27+0 POKS, jos esikon aikataulun mukaan mennään niin tässä olis enää 10 viikkoa jäljellä ja kuopuksen mukaan 11 viikkoa. Ihan hurjaa vauhtia on tää raskaus menny ja edelleen käytän tavallisia farkkuja jotka roikkuu päällä. Mä en oikein ymmärrä missä vaiheessa mulla meinaa kunnon raskausmaha kehittyä. :xmas:
 
Heips

Joo olihan se tosiaan melkonen se ma neuvolakäynti. Täällä vaan on (vissiin) lääkäripula niin otetaan kaikki mitä irti saadaan eli orttobedikin voi olla neukkulääkärinä. Tää ukko luki paperista kaikki mitä piti tehä ku ei tienny muuten. :( Olisin vaihtanu sen ajan töistä johtuen mut ku ajatkin tuntuu olevan kortilla täällä niin ei sovittuja aikoja oikeen pysty muuttamaan :( Edellisellä kerralla oli joku puolivalmis kesälääkäri tyttö eli ei sekkään ollu oikeen mukava kokemus,oli niin varovainen ja ei oikeen tienny ees mitä teki. Kysy multa iteltä et miksi sulle on laitettu lähete äitipolille,no olin et eikös siellä kuulu käydä siinä rakenne-ultrassa oli se tyttö vaan jaa ja oli kirjottanu papereihin sit et ei tietoa miksi lähetetty äitipolille. Toivottavasti vikalle lääkärikerralle on jo palannu se oikeen lääkäri et ei tarvis enää jäähä miettiin itekseen asioita juurikin ennen h-hetkiä. :ashamed:

Sit kivempiin aiheisiin!! :D Tänhään oli tullu pakettikortti eli pakkaus on saapunu postiin!!! Huomiseen piti vain haku jättää ku mie sairaana ja yksin en sitä pyörällä olis saanu raahattua kotia asti.

Anteeksi omanapaisuus taas kerra.

Höyhen ja Tonttu 27+4 :heart:
 
täällä on vain joka ti labra auki ja mä olen yrittänyt viedä jo kuukauden pissanäytettä ja en ole muistanut.tämän viikon ti ihmettelin kun vein poikia kerhoon että jossain meijän piti piipahtaa ennen kerhoa ja hups.

ja täällä eivät edes neuvolalääkärille varanneet aikaa olleskaan kun on tuolla ä-polilla käytävä.

hui kun tuntuu että osalla on kohta 30 vk täynnä..tai no parin vk päästä.. :)

kumpa aika menisi joutuin...
 
  • Tykkää
Reactions: neljäskö
Neuvolalääkäri oli tänään ja pari viikkoa tuli sairaslomaa kun ei selkä kestä seisomista töissä. Henkisesti olisin sielä kyllä erittäin mielelläni, kaikki meidän asiakkaat on niin omalaatuisia ja heihin on tutustunut muutaman vuoden aikana hyvin joten jään kaipaamaan päivittäisiä keskusteluja.. Mutta vauva on tärkein joten ei voi kun vain kestää. Parin viikon kuluttua menen kokeilemaan muutamaksi päiväksi että onnistuuko töissäolo ja sitten katsotaan kuinka käy.

Syyskuisten tapauksesta en ole lukenut kun tiedän että alan kuvitella itselleni heti kaikenlaista kun luen jotain, joten ehkä parempi etten tiedä asiasta.

Pari viikkoa saan nyt odotella yksin kotona kun mieskin lähti muutaman tunnin varoitusajalla ulkomaille keikkatyöhön.. Mietin tässä että ollaan viimeksi oltu erossa toisistamme kauemman kuin viikonlopun muistaakseni vuonna 2004 joten hieman sopeutumista aiheuttaa..Varsinkin kun ei osaa nukkua yksin.. :)
Taitaa tietysti pieni välimatka tehdä vain suhteelle hyvää, osaa ehkäpä arvostaa toista uudella tavalla sitten kun saapuu kotiin. :)
 
Heipsan :)

Vaunuista sen verran, että meillä on siis jotkin Brion yhdistelmät ja ovat kyllä olleet ihan mainiot vankkurit. Kulkevat lumessakin ihan hyvin, tosin ihan umpihankeen en ole viitsinyt edes yrittää...! Käytettyjen vaunujen hintatasoon en ole perehtynyt, joten siihen en osaa kantaa ottaa.

Meillä on kohta kaikki tarvikkeet kasassa. Tänään käydään hakemassa vauvalle Stokke Sleepi :) Löysin huuto.netistä suhteellisen edullisesti. Mieluiten olisin lainannut sängyn joltain tutulta, mutta nyt ei kellään sattunut olemaan ylimääräisenä. Muuten on sitten enää hankittavan vaippoja, siteitä, imetysliivit ja niihin suojia.

Oma olo on edelleen ihan hyvä, mutta lievää tympääntymistä raskaanaolemiseen on alkanut esiintyä. Selkä on ihan hyvässä kunnossa, mutta ihan tuosta rintojen alta ahdistaa ihan älyttömästi, varsinkin iltaisin. Toivottavasti olo helpottaisi hieman eikä vain pahenisi jatkuvasti...lienee toiveajattelua raskaana ollessa!

Meille ei tule äitiyspakkausta, ne vaatteet eivät vain ole jotenkin oman maun mukaisia ja kaikki ne tarvikkeet ovat vielä tallessa esikoiselta. Olihan se silloin esikoisen aikaan ihanaa päästä tutkimaan sitä laatikkoa :) Kelan papereita en ole vielä saanut täytettyä, olen oikea laiskimus. Ei muka ole ollut sopivaa aikaa perehtyä niihin...ehkä tänään olisi sopiva päivä, kun sataa vettä ja on vapaapäivä.

Huomenna toinen sokerirasitustesti, yök! Toivottavasti tulokset olisivat hyvät...

miira ja muru 25+0
 
Äitiyspakkaus on saapunut :heart: Ihanaa!! Ehtoolla toivottavasti pääsen sitä availemaan ja nyperehtimään niitä kaikkia tarvikkeita ja vaatteita mitä siinä tulee :heart: Paino yli kahdeksan kiloa :eek: En odottanut että se painaa niiiiiin paljon!! :D Äääh, en malta odottaa että lähdetään sitä noutamaan... :cool:
 
Terveisiä neuvolasta:
- Painoa tullut lähtöpainoon + 5,6kg,5 viikon aikana hurjat 600g/per viikko tullut!!
-Pissa yhdellä plussalla, lähti jatkotutkimuksiin.
- Turvotus +
- Verenpaine 107/66
- Sf mitta 28cm (perätila saattaa kasvattaa vähän mittaa kuulemma)
- Perätilassa kokeneen neuvolatädin mukaan ja oma fiilis viittaa siihen myös.
- Syke 142-159 ja liikkeet ++
- Hb 113

Eli kaikki aika hyvin. Painoa ei olisi tarvinnut tulla ja nyt otan itseäni niskasta kiinni kyllä.
Minulla onneksi hyvin mukava neuvolantäti, ei hötkyile liikaa ja tsemppaa vaikka ylipainoa onkin. Ymmärtäväinen ja kuuntelee herkästi asiani/huoleni sekä esittää itse kuntooni/terveyteeni liittyviä kysymyksiä ja on aidosti kiinnostunut. En voi valittaa.

Eilen sain pomolta soiton (jossa siis lopetin viime viikolla) ja hän tarjosi toisesta yksiköstä minulle täksi illaksi keikkavuoroa. Olin otettu kun sanoi että tietää että pärjään niiden liikuntavammaisten kanssa varmasti ilman perehdytystä koska olen monta vuotta toimunut liikuntavammaisten parissa. Eli minulle möhömahalle tarjotaan keikkaa ihan vieraasta paikasta :D Jännittää hurjan paljon mutta uskon että menee ihan hyvin. Sanoin miehellekin että tosi hyvä tilaisuus saada jalka ovenväliin ajatellen äitiysloman jälkeistä aikaa jolloin käyn keikkailemaan.. Kiva juttu siis :)

Täällä siis kaikki ok. Niin, paitsi että sain lähetteen toiseen sokerirasitukseen :x Luulin että pääsen kuin koira veräjästä mutta en :D No, ehkä ihan hyvä kun toi pissakin yhdellä plussalla.

Huomenna taas viikot poksuu, ihanaa. Mutta tänään pikkuinen 26+6 :heart:
 
Tänne ei ihmeempää. Ollaan tytön kanssa vapaapäivällä. Leppoisaa hengailua kotosalla. :)
Äippäpakkausraha tuli tänään tilille. Meneekin heti viikonloppuna käyttöön,kun pitää ostaa neidille vaatetta ja kenkää. Mulla on kaikki ekasta tallessa niin en ottanut enää pakkausta.
Mulla on sokerirasitus ensi viikolla siis toisen kerran. Ajattelin ettei tartteisi mennä,kun ekassa oli niin hyvät arvot. :)

Mä NIIN toivon,että tämä syntyisi viimeistään rv 40. Mulla syntyi eka vasta 41+5.
 
Vihdoin syyskuun pinon korkkaus täältäkin! Äitiyspakkaus tuli tällä viikolla, voi että oli ihanaa penkoa sitä ja ajatella, että kohta näillä vaatteilla ja tarvikkeilla on käyttäjä. Meillä oli saksalaisia vieraita ja kehuin niillekin pakkausta, olivat ihan ihmeissään että sellaisen saa valtiolta ilmaiseksi. Ajatelkaa mikä etu!

Vanillah onnea!

Swerfiel jännää, toivottavasti kaikki menee hyvin! Voihan sitten aina kuitenkin lähteä sairaalaan jos näyttää siltä että luomusynnytys ei onnistu. Esim. Hollannissa on enimmäkseen kotisynnytyksiä, sairaalaan mennään vaan jos on jotain erikoista.

Sain kaupungin fysioterapiasta lainaan tukivyön, johon nyt koitan totutella. Tuntuu hyvältä ja tukevalta alaselästä mutta helposti alkaa alavatsaa painaa. Onkohan se liian ylhäällä tai jotain? Muutaman tunnin päivässä oon sitä nyt kuitenkin käyttänyt.

Mun vatsassa asuu sellainen elämöitsijä, taas tänään katsottiin kun vatsa hölskyy puolelta toiselle :O Ja tää on nyt ollu pää alaspäin jo pari viikkkoa, ehkä pysyykin niin loppuun asti (mietin vaan miten kukaan voi olla kolme kuukautta pää alaspäin, heh)!

7 viikkoa töitä jäljellä, joista melkein kaks viikkoa reissussa ympäri Eurooppaa... Vähiin käy, ihanaa ja apua samaan aikaan :)

Tuisku ja Papu 27+3
 
Flunssaiset terveiset kaikille. Edellisyönä kuume nousi 38 asteeseen mutta lähti onneksi särkylääkkeellä alas. Mutta kyllä oli viime yönä niin kamalaa, kuumehourailun aiheuttamaa unennäkemistä. Synnytin unessani keskelle olohuoneen lattiaa hirveän verimäärän kera sellaisen kymmensenttisen, vaaleanpunaisen katkaravun. Sitä lähdimme miehen kanssa hädissämme viemään sairaalaan. Laittoivat sen siellä keskoskaappiin ja myöhemmin kun pääsimme katsomaan niin siellä kaapissa oli söötti, pieni kissanpentu. :LOL:

Kuulostaa ihan sekopäiseltä mutta unessa se oli totista totta ja se huoli mitä siinä tunsin lapsestani oli niin ahdistava että herätessä oikein puistatti. Nyt tietenkin naurattaa. Jännityksellä odotamme joulukuuhun että näemme onko tulokas äyriäinen vai nisäkäs :LOL:

Kukas se olikaan kun tuskasteli ison mahansa ja ihmisten kyselyjen kanssa? Mulla tilanne ihan päinvastainen ja viikonloppuna sain kummastelevia kyselyjä että ai oletko oikeasti raskaana, ei kyl yhtään näy.

No eipä se vieraan silmään näykään. Mulla on ihan omituinen, pitkä ja kapea maha. Kaipa se selittyy 175 sentin pituudella. Vielä kun se pituus on lähinnä selässä niin ei kyllä vauvamasulta näytä.

Nyt ei näytä mitään järkevää tekstiä tulevan joten parempi painua sohvalle.


Ensku ja Poju 27+0 POKS POKS
 
Ensku :LOL: Mä repesin ihan ääneen nauramaan tuolle sinun äyriäinen vai nisäkäs jutulle :LOL:

( . ) Nyt alkaa jo vähitellen huolettaa tämän uuden tulokkaan "liikkumattomuus".Esikoinenkin oli rauhallinen kaveri masussa,mutta tämä on kyllä vielä rauhallisempi tapaus.Kaikki on kuitenkin hyvin,olen nyt dopplerilla joutunut useana päivänä varmistamaan,kun en oikeasti tunne liikkeitä juuri yhtään.Missä vaiheessa sitä liikelaskentaa piti alkaa tekemään?Taitaa vielä olla aikaista sille touhulle,mutta jos sitä nyt jo tekis,niin hyvä jos saan sitä kymmentä liikettä päivässä,kun se pitäisi saada tunnissa.Sanoin jo asiasta viime viikolla neuvolassa,mutta ei se täti siihen oikein mitään sitten sanonut.Onneksi on huomenna neuvolalääkäri ja ultra,niin otan siellä sitten kyllä asian puheeksi.

Tulokas on vielä perätilassa,että toki sekin varmaan vaikuttaa liikkeiden tuntumiseen ja luulenpa kaikenlisäksi,että on kääntyneenä minun selkärankaa kohti,jonka vuoksi en niitä liikkeitä tunne.Mutta toivottavasti huomenna lääkäri ottaisi kantaa tähän asiaan.

Sitten toinen asia mikä alkaa vähitellen vaivaamaan,on tuo äitiysraha.Olen kuukausi sitten jättänyt hakemukset ja äitiysavustuksenkin saanut jo 2 viikkoa sitten.Mutta rahojen päätöstä ei näy ei kuulu!Kelan sivuilla lukee vain,että hakemus saapunut.Onkohan ne unohtanut sen käsitellä tai jotain?Pitänee varmaan sinnekin alkaa yhteyttä ottamaan.

Mutta muuten täällä onkin kaikki ok.Huomenna tosiaan ultra,jippiii :heart:,pääsee taas pikkuisen näkemään ja kuinka kovasti hän on kasvanut kahden viikon takaisesta 4d:stä.


adalmiina ja sitso 28+1
 
Heips kaikille!

Muakin vähän risoo kun Kelalta ei kuulu mitään. Paprut ollu kans jotain kolme viikkoa sisällä siellä... Ei se päätöskään niin, mutta haluaisin jo päästä sen pakkauksen kimppuun...:D

Mahtava uni Ensku:popcorn:

Jennynny +neljäs 27+4
 
Adalmiina, mä teen nyt jo liikeseurantoja naistenklinikan toimesta. Eli jos tuntuu että hiljaista ollut niin teen sitä heti. Yleensä kai vasta rv 30 jälkeen tätä harrastetaan.
Mutta sinulla loistava mahdollisuus huonenna kysyä asiasta :)
 
Heiiips!

Hittolainen, olette puhelleet noista kelan papruista... Siis haitteko sen äitiysavustuksen (raha/paketti) vai jo äitiysrahaa ja vanhempainrahaa myös?

Jos päätöksiä oli tullut jo niin saako udella minkälaisia äitiysrahoja te saatte kelalta? Tai ainahan saa kysyä ;) Itse meinasin, että lasketan sen rahan viimesen puolen vuoden ajalta ja nyt kun mietin, niin enhän voi hakea kuin vasta sitten kun jää lomalle ja on saanut kaikki tilinauhat? Vai hä?

Täällä alkaa jo masu näkyä ihan hyvin... Ainakin minä ja kotiväki on huomannut. Eräs työkaveri kyllä sanoi viikko sitten, että missä sun maha on :p Työvaatteet kai peittää sen verran. Työvaatteista sen veraan, että housut alkaa jo puristamaan sen verran, että ei taida enää montaa viikkoa mennä. Onko teillä muilla työasu kuinka väljä ja saatteko uudet isommat vaatteet työnantajalta raskauden ajaksi? Meinasin meidän vaatevastaavalle, että voin käyttää omia raskaushousuja loppuajasta ja jakkutakki menee lopussa kun jättää napit auki.
 
Adalmiina, minulla oli eilen neuvola (vko 27). Mainitsin siellä, että pari kolme viikkoa sitten oli sellainen hiljaisempi jakso (nyt kuitenkin on taas potkut tuntunut kunnolla). Sain ohjeen, että jos tuntuu, että liikkeitä ei päivän aikana tunnu, niin illalla tunnin aikana (kyljellä) lasken liikkeitä. En tiedä noista viikoista koska pitäisi alkaa laskemaan. Totesi vain hoitaja, että tuolla saan sitten ainakin rauhoitettua omaa mieltä ja tarvittaessa lähteä tarkistamaan tilanne sairaalassa, jos liikkeitä liian vähän. Kyllä kannattaa huomenna neuvolassa mainita/kysyä asiasta.

Lapitar ja kaveri 27+1
 
Täälläkin saatu Äitiyspakkaus meidän pienessä postissa virkailija heti totes mulle että pääset hypläämään vaatteita :D en siis ollu oikeestaan menossa ees hakemaan sitä laatikkoa (ei ollut edes sitä pakettikorttia) joten jätin auton vähän kauemmas, tarkoituksena mennä vielä kirpparille. Huuto.netistä oli tullut toppapuku jonka huusin ja huomenna varmaan pääsen hakemaan lämpöpussin. niin se äp-laatikon 8 kg meni kuitenkin sen lyhyen kävely matkan ihan hyvin :)
sit kaiken lisäks mies oli iltavuorossa joten jouduin keksimään tekemistä kun en yksin halunnu sitä penkoa vaikka sormet syyhys. Onneks se pääsikin jo 7 ;) tulipahan leivottua sämpylöitä, nam.
siellä oli yks aivan ehdoton suosikki. se ruskea, vihree valkoraidallinen body ja potkarit :) siis niin helmi. harmi että se oli ihan pientä kokoa :ashamed:

Täällä vatsa kasvanut hirveästi muttei siitä mitään kommentteja ole tullut, tai äidin mielestä se on ehkä jopa turhan iso. kohta alkaa olla tiellä ja enää ei pääse puikahtamaan ihan joka välistä mistä ennen on mennyt, ja ei aina muista ees tota pötsiä tossa edessä :)


no ei mitään järkevää taaskaan mut ei se kai haittaa ;)

Kista & Tipi 27 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
IHANAA kun moni on päässyt jo tutkailemaan äitiyspakkauksen sisältöä :)!!!!
Kohta minäkin :heart:

Ensku, meinasin kuolla naurusta tuolle sun unelle ;) Aivan samaa meininkiä täällä!
Synnytin mm.meidän naapurin kärttysen ukon toissayönä ja viime yönä sieltä syntyi kaverin lapset! heh ;)
 
Me saadaan pakkaus varmaankin ens viikon aikana ellei jo huomenna oo lappua tullu et saa postista hakea :)

Muuten ei ihmeitä, ilmeisesti masussa on käännytty takasin vatsaan päin kun liikkeitä ja topakoita potkuja satelee. Silloin viime lauantain äippäpoli käynnil oli poikittain ja potki selkään päin.

Esikoinen sai lähetteen kitarisa leikkaukseen kun on tulehtun, kolmas korvatulehdus menos kuukauden sisään :/ Reipas toi neiti silti ollut :)


Kuun lopussa olis sit toinen lääkärineuvola aika :)

Hyvää viikonloppua mammoille ja masuille :)

Astre ja vauveli 24+4
 

Yhteistyössä