**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Täällä on melkein kaikki käyneetkin jo alkuraskauden ultrassa...Me meinattiin olla "koviksia" ja mennä vasta silloin, kun kunnallisessa on se "virallinen" aika...Saa nähdä pystynkö odottamaan...Varmaan joku 3 vkoa pitäis vielä jännitellä...Miten lie kestän sen :headwall:
AAAaaaAAAAARRRRgggghhhhh!!! :kieh:
 
Mekin odotellaan ekaan ultraan. Lääkärin yhteydessä meillä on ultra 8.6, mutta en osaa vielä sanoa onko sitten nt-ultra aikaisemmin. No eipä sillä nyt niin väliä kun ainakin tietää että viimeistään tuolloin saa nähdä ötökän.

Mulla on kasvanut vatsa tosi paljon. Olen kyllä joutunut syömään paljon, mutta ei painoa kumminkaan ole tullut paljoa. Toivottavasti ei vaan ole kahta matkaamassa, kun vatsa tuntuu niin isolta.

Rv 8+3 neuvolan mukaan.
 
Heippa mammat!

Mää oon kyllä ihan koukussa tähän palstaan, vaikka en joka päivä kirjotakaan, niin luettua tulee monta kertaa päivässä :popcorn:

Asiaan. Joku kysy äitiyspakkauksesta, me kyllä otetaan, esikoinen kun on tulossa, niin eihän meillä ole mitään vauvajuttuja valmiiksi. Voi että odotan sitä ensimmäistä ultraa, oon luvannut itselleni, että sen jälkeen saan alkaa ostella vauvalle vaatteita ja muuta!

Ja täällä odotetaan aina vaan sitä ensimmäistä neuvolaa. Taitaa muilla näillä viikoilla olevilla olla neuvola jo takana, mulle tosiaan annettiin aika vasta viikoille 9+5... Ei kyllä jaksais odottaa. Varmaan se ensimmäinen ultrakin sitten venyy vähän pidemmälle. Mies on edelleen sitä mieltä, että ei me mitään ylimääräistä varhaisultraa tarvita. Ja onhan se totta, että jos raskaustestit oli heti kirkuvan punaisia ja pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja jatkuu edelleen kamalana, niin mitä sitä turhaan huolehtii.

Tosiaan pahoinvointi jatkuu, mutta viikonloppuna sain onneksi vähän hengähtää siitä kamalasta olosta. Varmaan nukkuminen ja kotona völläily auttoi... Nyt kyllä taas paha olo 24/7.

Porina, itse en hiuksia värjää muutenkaan, mutta luin aika vasta jostain sairaanhoitoalan julkaisusta, että värjäämistä ei suositella raskaana olevalle. Onhan ne muutkin kemikaalit pahasta, mutta tuossa myrkyt on ilmeisesti niin kovia. Vaan järki käteen tietysti tässäkin, eihän se kerta varmasti mitään tee, eri asia jos viikottain värjäisi.

Työhommista, kävi tänään työhaastattelussa oman alan kesätöihin, ja kerroin kyllä raskaudesta. Tuonne haettiin kahteen yksikköön kesätyöntekijää, ja toinen yksikkö on sellainen, jossa tavarat lentelee, kiinnipitotilanteet on päivittäisiä ja muutenkin räiskyy (lastensuojeluyksikköjä). Muuten juuri tuo yksikkö olisi ollut mun osaamisaluetta, mutta niin kuin se rekrytoijakin sanoi, että eihän tuonne raskaana olevan kannata mennä, eikä se raskaana olevaa sinne halua palkata. Toinen yksikkö passais mulle hyvin, toivottavasti työpaikka löytyy sitten sieltä! Periaatteessa mulla on kaikki tarvittava tieto ja taito, että toivotaan että natsaa!

Seuloista vielä, itse oon sen verran nuori, ettei riskirajat pauku. Muutenkaan mua ei kauheesti np-ultra tai seulat jännitä, jotenkin tämä koko raskaus on vielä niin kummallinen ajatus, että en osaa jännittää. Ja jos sieltä jotain downin syndroomaa tai muuta löytyisi, niin se ei olisi esteenä raskauden jatkamiselle.

Tämmöstä tänään! Harmi kun ei pääse nauttimaan nuista aurinkokeleistä täällä kerrostalossa, päivät menee lähinnä nukkuessa siitä asti kun koulusta pääsee. Jospa tämä tästä... Mukavaa viikkoa!

pusukka & vauva 7+4
 
Tänään oli töissä kevätjuhla, olin miettinyt vaatteet etukäteen valmiiksi enkä siis varannut pukeutumiseen paljoa aikaa ennen lähtöä, ja kiire meinasi tulla kun housut ei menneetkään kiinni! Kunnon iltapäivä turvotus iski, enkä meinannut löytää mitään millä piilottaa mahaa ja housuja jotka sopisi tilaisuuteen ja menisi kiinni. Vatsasta kyllä huomaa että joku siellä tekee tilaa itselleen, kai tää jotain turvotusta on enimmäkseen ja kohtu työntää vatsaa edemmäs. Ennen turvotti vain illalla, nyt näkee jo aamulla jotain, mutta illat on edelleen pahimpia.

Aikaisia herätyksiä ollut tällä viikolla, huomenna vielä kello soi aamulla 5.00.. Taitaa olla aika hankkiutua nukkumaan. Haukotus!

Susimieli ja Pieni 9+0
 
Mulla eka neuvola on myöskin aika myöhään, eli 9+5! Samoin kun sulla pusukka! Eli siis ylihuomenna, jo vihdoin ja viimein!! :D

Täälläkin on sitä turvotusta. Maha on välillä paisunut kun ilmapallo!! Lauantaina oli pojan 2-v juhlat ja ensinnäkin sinne pukeutuminen tuotti päänvaivaa. Ja lopulta mun hieman löysästä tunikasta huolimatta, sain katseita mahanseudulle. Muutamat arvasi että taitaa olla vauvaa tulossa. Ei haluttu julkistaa vielä tietoa, mut sunnuntaina kun anoppi suoraan kysyi, niin mitäpä sitä kieltämään. Hän vaan on vähän sellaista tyyppiä että ei osaa pitää salaisuuksia omana tietonaan! Sanottiin että ei vielä oo julkista tietoa ja älkää kertoko kenellekkään! Saa nähdä miten käy ja kuinka moni tietää jo :D

Mulla on hirvittävä väsymys ja sellainen olo että ei jaksa mitään tehdä, eikä oikein mikään kiinnostakkaan... Tiukkaa teki saada tämäkin ilta näin pitkälle ja poitsulle puurot + nukkumaan. No nyt suihkuun, ja ehkä sitten joutaa jo nukkumaan jos siltä tuntuu.

miida + vielä nimetön pikkuinen 9+3
 
mua pikkasen jännittää eka ultra, joka on tossa parin vkon päästä. Varmaan ensimmäinen aihe on onko siellä ketään ja ollaanko siellä elossa. Jotenkin tää alkuraskaus on saanu pahoinvoinnit iltaan ku on ihan poikki esikoisen takia :D mutten valita. Ihan kiva syntymäpäivälahja mieheltä joka saadaan sitten joululahjaksi.. saa nähdä meneekö yliaikaiseksi kuin edellinenkin!

NewYork + moon 9+2
La 9.12 KOKS ja toinen
 
Neljäskö perheineen häippäsee viikoksi etelän lämpöön :wave:
Nauttikaahan suomen lämmöstä ja kasvattakaa pikkuisia.
Täällä lapset nukkumassa jo, klo 3 yöllä herätys ja kohti hki-vantaa kenttää.
Jännittää itseäkin että miten menee loma, tukisukat ostettu ja hurja tulppien ehkäisy piikitys päällä.. loma, täältä tullaan :cool:

- odotettu 9+4 :heart:
 
äitiyspakkauksesta aion ottaa sen ja tykkäsin tän vuoden pakkauksesta.

neuvolassa käynnistä työajalla mun mielestä se on ihan lakisääteisesti sallittu.Korjatkaa joku jos oon ihan väärässä.Itse aikoinaan pyysin työnantajalta että laittais työvuorot niin että mä voisin käydä neuvolassa vapaa-ajalla koska työmatkojen takia mun ois päivässä tarvinnut ajaa ylimääräistä edestakaisin yli 50km ja työpäivästä ois mennyt noin kolme tuntia hukkaan, mut ei mua niin toi työajan hukkaan meneminen häirinnyt vaan se bensan määrän kulutus kun joudun ajella edes takaisin.

Pistepirkko mut mites sit jos työaika on virka-aika niin ei ikinä pääse neuvolaan:eek:?
Mulla on ikää jo 27 ja ehdin täyttää 28 ennen kuin vauva syntyy.

Täällä pahoinvointi pysyy jo hyvin aisoissa eikä väsytä normaalia enempää:)
Mä katson vielä mitä ootte kirjoitellut viimeisellä sivulla.
 
Neljäskö Oikein hyvää matkaa, nauttikaa kaikki lomasta oikein kunnolla.

Synnysten kesto esikon kanssa kesti suunnilleen 7 tuntia ja kuopuksen kanssa suunnilleen 6 tuntia. Kuopuksen kanssa olin varautunut syöksysynnytykseen, mut ei se näköjään aina pidä paikkansa että seuraavan kanssa menis puolet vähemmän aikaa. Tosin 7 tuntia ensisynnyttäjänä on aika nopeeta itsessään.

Nt-ultra kyl vähän jännittää, esikolla kun turvotusta oli pikkasen liikaa ja sen takia kävin lapsivesipunktiossa niin en haluais sinne enää uudestaan. Sit kun kahden ekan kanssa ei edes mielssä käyny että vois tulla keskenmeno niin nyt tuntuu että kun ultra on 11+5 ja jos kaikki on sillon hyvin niin sen jälkeen jos kuukauden odottaa niin sit alkaa liikkeitäkin jo tuntumaan.

Hiuksia oon aikasemminkin värjännyt muutaman kerran raskauden aikana. Aikasemmin kävin kampaajalla värjäämässä mut nyt oon siirtyny noihin kotivärjäyspakkauksiin.

Ikää mulla on tällä hetkellä 35v, jos vauva päättää tulla marraskuussa, eli mun suunnitelmien mukaan, niin sit en ehdi täyttää 36 ennen synnytystä.

Vastaaineet katotaan multakin, multa leikattiin läppävika kun olin 1v1kk ja sain siinä verensiirron. Esikon kanssa vastaaineet katottiin alussa ja sit just ennen synnytystä mut jostain syystä kuopuksen kanssa niitä otettiin vaan kerran.

Tänään on olo ollut oikein hyvä, välillä vaan iskee kova hikka, kuopuksen kanssa oli sama juttu alussa. No huomenna taitaa taas olla sellanen järkyttävä päivä kun oon tän yön töissä.

Nyt en muista pitikö mitään muuta kommentoida.

Fantaihana 9+5 ja ihan kohta poksuu taas viikot
 
heissan!

tää sai kerrankin herätä itsekseen eikä kukaan herätelllyt huudoilla....on niin paljon mukavmpaa heräillä tällä tavalla.

ikää mullla on nyt 26 ja kolmannen syntyessä 27 vuotta mies on tasan kolmekymppinen.
Meilllä tää kolmannen tulo osui ihanasti miehen kolmekymppisten kohdille,oli aemmin haaveillut että voisi tulla isäksi kolmekymppisenä ja niinhän siinä sitten kävikin,syntymäpäivän aikoihin plussasin..:) välilä kannattaa miettiä mitä toivoo..:DD täähän on miehelle esikoinen ja kaikki on niin uutta ja sekavaa,sillä on ollut ihan kriisejä tän kaiken tapahtuneen kanssa.

Äippäpakkaussta me ei oteta,kun noita vaatteita saadaan paljon muualta,sukkia ja harsoja sekä pinniksen lakanat täytyy itse ostaa,nekin kyllä varmaan ompelen itse,kun en tykkaa noista haaleista kuoseista,mitä lakanoissa on.

miun synnytysten kesto on ollut 16h ja n7 h...luulen kuitenkin että tää kolma on taas pitkähkö kun on niin paljon väliä viime synnytyksestä.

On kovasti jo kaikkea kremppaa..:/ jaloillaan kun on niin noidannuoli iskee selkään ja jalat on turvonneet iltaisin,täytyy asennoitua taas olemaan sillä mielellä että otetaan mitä vastaan tulee. Esikoisesta raskaus oli kanssa alusta asti tälläinen,se oli kurjaa silloin kun ei tiennyt asioista paljoakaan,nyt on hepompi olla kun tietää jo miten tää raskaus yleensä menee.

ihanaa,viimeinen iltavuoro tänään ja kaksi aamua tämän jälkeen,aamut on mukavampia kun jää päivässä tilaa muullekkin touhulle..:)

ihanaa päivää kaikille!

EevaN ja Pieni 10+4
 
Neljäskö, hyvää matkaa.

Kävin tänään työterveydessä ja sain loppuviikon saikkua. Hirveä flunssa alko alkuviikosta:snotty:. Pomolle ehdin ennen työterveyttä ilmoittaa, että olen pari päivää pois, kun on niin huono olo. Töissä ei siis vieläkään tiedetä raskaudesta, pomon vastaus olikin vähän sen suuntainen, että itse kelläkin on vähän huono olo:rolleyes:. Onneksi sain poissaololapun, niin pomokaan ei voi sitten valittaa enempää.

Eka neuvola olisi maanantaina, odotan sitä, jotta saa tietoa näistä raskausasioista enempi. =)

Ihana masu kuvia ollut muutamilla. Itse en viitsi kuvaa laittaa, kun tuota ylipainoa on hiukan, joten se vatsan kasvu ei välttämättä muille näy ;)
 
Heippa kaikille!

Luin mielenkiinnolla synnytysten kestoista ym. kokemuksista. Jännä juttu, mutta olen tähän saakka pelännyt synnytystä aivan hirvittävästi (tyyliin, että se on "teurastusta"), mutta nyt jotenkin se pahin mörkö siitä asiasta on lientynyt ja mietin sitä eri tavalla. Moni muukin asia on muuttunut tässä näiden viikkojen aikana - outoa! - Yhtäkkiä city-ihminen kaipaakin luontoa ympärilleen, tavallista ja mutkatonta elämää, suunnilleen "oma piha ja perunamaa" -tyyppisesti :) Mun mies kuunteli eilen lenkillä, kun höpisin kesämökkihaaveista ja totesi, että mihin seinään vedetään ruksi, kun hänen läpeensä urbaani vaimonsa on alkanut haaveilla maaseudun rauhasta?! ;)

Mitäköhän muuta yllättävää on odotettavissa vielä?!? :)

Puffs & Trulle 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Poppeliini Olit käynyt huhuilemassa tuolla tammikuisten puolella:) Kyllä mä taidan siellä puolella nyt olla ja öllöttää, vaikka käynkin täällä lueskelemassa! Tietenkin saattaa olla, että tuo LA tuosta vielä vaihtuu, mutta noh..
 
Heips kaikille!
Kerronpa omat vastineet palstalla heiluviin asioihin.=)

Neljäskö Ihanaa matkaa, taidat liidellä jo siellä pilvissä;)

Seuloista Me olemme päättäneet jättää np-seulan väliin. En ole koskaan aiemminkaan osallistunut siihen, johtunee paljon siitä että meidän neuvolassa on oma ultra ja pikkuista saa seurata sieltä. Eli ultran tähden seulaan ei ole 'pakko' mennä... Rakenneultraan kyllä sitten mennään, ehtiipähän reagoida jos jotain poikkeavaa löytyisi.

Synnytykset Enimmäinen synnytys 11 vuotta sitten kesti 6h, toinen 10 vuotta sitten 4h ja kolmas 6 vuotta sitten 1h15min. Viimeinen oli kauhein, vaikkei se ajan perusteella sitä ole. Homma puski eteenpäin kuin juna, supistukset heti täysillä ja ilman taukoja. Mukaan ei ehtinyt yhtään ja jälkikäteen olo oli kuin hakatulla. Ottaisin tuon keskimmäisen uudelleen, kiitos:p

Ikä täytän 32 ennen synnytystä, mies on 33. Eli 'nuoria' iltatähden tekijöitä liikenteellä!:D

Vaivoja (oireita?) :rolleyes: pahoinvointi (pahempi kuin ennen), väsyminen, arat rinnat ja alapää tuntuu 'oudolta'... Painaa, on arka, seksi tuntuu ikävältä...ehkä edellisen syöksyn tekemiä tuhoja? Onko kellään vastaavaa?

Julkinen? kerrottu on osalle. Lapset tietää. Maha on niin turvoksissa että osa epäilee mun olevan varmaan puolessa välissä:LOL:

Jennynny+ masupapu 10+3
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja ensimmäinen ultra jossa näkyi pieni toukkanen ihan oikeassa paikassa kera vimmatun sykkeen:heart: Nyt voi edes hieman huokaista ja odotella np-ultraan aikaa.

Synnytyksista olitte jutelleet, esikoinen 38+6, toinen 37+5, kolmas 40+2 ja neljäs 40+0 eli saapa nähdä miten tällä kertaa menee. Toinen synnytys kesti 12h ja kolmas 6h mutta eka ja vimppa on ollu sellaisia omituisia, pitkänsitkeitä että tarkkaa kestoa vaikea määritellä. Esikoisesta supisteli kolme päivää joista kaksi edellistä yötäkin valvoin supistellessa. Kuopuksen aikana supistukset alkoi yöllä kahden asikoihin mutta mitään ei tapahtunut joten kalvot puhkaistiin päivällä kahden jälkeen, tippa laitettiin siitä tunnin kuluttua, spinaali viiden aikoihin jolloin olin neljä senttiä auki ja kuopus syntyi 17.20. Eli vasta spinaalin jälkeen synnytys eteni ja vauhdilla.

Ihania massuja jo kuvissa! Itselläkin vähän pömpöttää joten eipä tätä kovin pitkään ehkä salailla:whistle:

Nyt ruoka tuleelle ja lasten kans hetkeksi pihalle:wave:

äitsy ja murunen 8+1:heart:
 
Nyt jännittää. Sain nt ultra-ajan 26.5 :confused: Silloin siis viikkoja 10+4 tai 11+4 tai jotain siltä väliltä. Ihanaa saada la. selvyys! Minua ahdistaa,että onko tuolla enää ketään! Kai se on ihan normaalia, mutta pikkuinen ei anna itsestään mitään merkkejä, oireita on vaan satunnainen palelu ja väsymys. Oksentaminenkin loppunut, jos ei maha tyhjene. Selkä tosin prakaa. Pelottaa keskeytynyt keskenmeno. :mad: Ainoa helpotus, että v.ultrassa kaikki oli ok.

Minua ei pelota synnytys, eikä mikään, kunhan se meidän esikoinen olisi näiden KAIKKIEN yrittämis vuosien jälkeen elossa.:'(
 
Moikka kaikille:wave:

On nii paljon kaikenlaista hommaa ettei ole ehtinyt kuulumisia kirjottelee :)
Eka neuvola oli viime viikolla ja neuvolalääkärillä kävin eilen. Kaikki oli ok :)
Tota np-ultraa vielä mietin että menenkö oleskaan. Aikaisemmissa raskauksissa en ole siinä käynyt ja melko varmasti jätän nytkin väliin.
Siinäpä pikasesti kuulumisia :)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :flower:
 
Moikka vaan kaikille!
Ja tatomira: oli kyllä maailman mahtavin tunne nähdä pieni ja nähdä sen syke. Mutta kyllä pelotti aivan hirveästi kun ultratäti aloitti hommansa ja ihan heti ei ketään löytynytkään. Ajattelin jo että no niin, tässäkö tämä taas oli.. Mutta sitten pieni löytyi. :heart:
Mitään kuvia mä en kyllä saanut, täällä jotkut oli kirjoittaneet että olivat saaneet jo varhaisultrasta kuvan mukaan..?
Jotain juttua oli hiusten värjäämisestä. Luin kanssa jonkin artikkelin jonka mukaan värjäystä pitäisi raskausaikana välttää kun päänahan kautta voi imeytyä kemikaaleja verenkiertoon ja että meikkaamista pitäisi myös välttää. Kyllä itse ajattelin tässä lähiaikoina kampaajalla käydä kun alkaa toi tukka näyttämään jo siltä että jotain väriä se kaipaisi.. Joku sanoikin että jos silloin tällöin värjää eikä viikoittain, niin ei kait siitä mitään kummempaa haittaa voi olla ja oon vähän samaa mieltä. Saahan sitä raskaanakin näyttää kauniilta! =)
Työaikana neuvolassa käynneistä oli kans jotain juttua. Meillä saa käydä työaikana, eikä siitä tarvi mitään poissaololippulappuja kirjoitella. Ehkä käytännöt vaihtelee eri aloilla? Ite oon hoitoalalla.
Äitiyspakkaus otetaan tälle esikoiselle varmasti. :)
Liikunnasta joku kyseli. Ite oon ollut nyt kipeänä enkä oo päässy juoksemaan (oon kyllä siinä ihan aloittelija, viime vuoden elokuussa ekan kerran lenkkipolulle..) mutta kunhan tästä taas jaksaa niin ajattelin kyllä jälleen juosta. Ei ehkä mitään kovia intervalleja joissa syke tykyttää 170 mutta kuitenkin hieman erilaisia lenkkejä eri sykkeillä. Varmistan tämän asian kyllä neuvolasta, mutta olen käsittänyt että liikuntaa saa harrastaa ihan normaalisti muuten, paitsi että sellaiset lajit missä kovasti pompitaan tai voi tulla osumaa masun seutuun olis hyvä lopettaa.
Ja omaa napaa: ens viikolla sitten ekaan neuvolaan käymään, mahtaakohan se käynti olla nyt erilainen kun tietää masussa asukin olevan.. Olo on hyvä, etovaa oloa on enää vain silloin kun maha on ihan tyhjä ja jos on nälkä niin jotain ruokaa on kyllä saatava ja mieluiten heti.. =)
Kamalaa unta näin tuossa yhtenä yönä: unessa menin vessaan ja siellä huomasin että vuosin vaaleanrusehtavaa limaa, niinkuin raskaus olisi mennyt kesken..! Toivottavasti ei mikään enneuni. Mutta muistaakseni kuolema unessa tarkoittaa jonkun uuden ajan alkua tms., en tosin ole mistään unikirjasta katsonut että onko siellä jotain keskenmenosta. Tatomiralla oli se hassu poikauni, onko teillä muilla ollut jotain vastaavia unia?
Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

Tiikeli 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti;23740993:
Pistepirkko mut mites sit jos työaika on virka-aika niin ei ikinä pääse neuvolaan:eek:?
Mulla on myös 8-16 työaika, joskin liukumilla ja vuodesta 2006 lähtien neuvolat on täällä joutunut hoitamaan liukumien puitteissa. Olin ihan raivona esikoista odottaessa, että jouduin bussilla ajamaan tunnin suuntaansa, jos neuvola oli keskellä päivää ja se kaikki meni työaikasaldosta, mutta tätä nykyä asun lähempänä ja liikun autolla, joten ihan yhtä suuria miinussaldoja ei pitäisi syntyä. Kateeksi käy niitä, jotka saa työajalla hoitaa kaikki neuvolakäynnit :). Meillä ei edes lapsen etukäteen sovitut lääkärikäynnit enää mene työajalla läpi :(. Se on mun mielestä jo törkeetä.

Neljäskö Ihanaa lomaa :cool: !!! Nauti!!!

Osaan nyt varmaan ulkoa kaikki Papp-a ja Hcg-arvojen riskirajat, kun eilen tuskastuneena niitä pitkin päivää lueskelin. Viikko pitäisi vielä jaksaa np-ultraan :headwall:. On se odottavan aika pitkä.

Ihana ilma ulkona :). Ei se tietenkään töissä paljoa lämmitä, mutta on jotenkin reippaampi ja energisempi olo =) .
 
Heippis!
Tässä vaan taustalla pitkään lueskellut muiden juttuja, monta kertaa pitänyt kirjoittaa,mutta aina tullut lisää luettavaa ja sitten jäänyt :>
Synnytysten kestoista ensimmäinen kesti supistusten alkamisesta synnytykseen n.21tuntia syntyi rv40+5 toinen kesti suppareista synnytykseen n.6 tuntia syntyi rv40+0.
Eka oli todella rankka ja olo olikin kuin kuolleella kun osastolle pääsi :D
Toisen jälkeen olisi voinut lähteä kanttiiniin 'yökahville' :D Kävelinkin itse osastolle ja sain kantaa vauvan hisseille asti :) ja kotiin päästiin kun vauva oli 11tunnin ikäinen :)

Meillä np ultra 24.5. (rv.11+4 neuvolan mukaan.) Neuvolassa käyty 29.4 . Silloin neuvolan mukaan 8+1 vaikka itse laskenut 7+4
Noh ultrassa nähdään kuinka pitkällä ollaan :)
Meinattiin myös mennä varhaisultraan mutta jätettiin sitten väliin kun saatiin 'näin pian' aika ultraan. (piti varata itse)
Iästä, olen 21v. Marraskuun lopulla täytän 22.

*muoks*
Äitiyspakkauksesta: en ole vielä päättänyt,ensimmäisestä otin, viimeisestä en. Kivalta kyllä näytti pakkaus tällä kertaa :) voipi olla että sen otan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Huoh... käytiin juuri ultrassa.... Nyt pitäisi ainakin kuukautisista laskien olla menossa 8 viikko, gyne löysi kyllä kohdusta tyypin mutta koko vastasi kuutta viikkoa eikä sydänääniä kuulunut. Lisäksi kohdun suulla on verenpurkauma, joka ei myöskään kuulemma ole hyvän merkki. Opasti tilaamaan uuden ultran ensi viikolle ja katsotaan sitten, jos sitä ennen ei ole tullut vuotoa tai muuta.

Aika murskaavaa just nyt. Mulla on tosin aika epäsäännölliset kuukautiset, mutta en vaan nyt jaksa uskoa, että siellä olisi kaikki ok ja tyyppi olisikin vaan niin paljon pienempi. Tähän kohtaan yksi ihme olisi tosi kiva.
 
Joopa joo, täällä ollaan saikulla tänään ja huominen. Sen verran kova köhä on päällä että oli pakko lähteä lääkäriin. Ja eipä kauheesti auta että on jo muutenkin huono olo niin tää yskiminen saa oksun lentämään taas ihan kivasti :p . Se oli kin jo hiukan vähenemään päin. Lisäski on ollut taas tosi heikottava olo.

Sain lääkäriltä astma-lääkettä Ventolinea ja yskänlääkettä. Voi kuulemma rauhassa otta vaikka raskaana onkin. No, en sitten uskalla kuitenkaan tuota yskänlääkettä ottaa kun ohjeissa luki, ettei suositella ekan kolmanneksen aikana. Joten yritän pärjäillä noilla suihkeilla.

Meillä on muksut tän viikon mamman ja papan luona ja piti miehen kanssa tehdä kaikkea kivaa; käydä ulkona syömässä tms. Ja sitten piti siivota oikein rauhassa ja muuta sellaista,mut tässä sitä sit ollaan. Ei mitään mahiksia mihinkään :( Ja mieskin lähtee huomenna koulutukseen ja tulee vasta perjantaina. No, toisaalta hyvä, että muksut on poissa niin saan ainakin rauhassa sairastaa.

Se neuvolakin piti sitten siirtää, kun en jaksanut sinne raahautua. Ens torstaina ois uusi yritys. Silloin viikkoja 9+1, joten melko pitkälle menee mullakin. No, sittenpähän on melkein joka viikko joku juttu, kun on se veriseula ja sit neuvolalääkärikin varmaan aika pian. Ja ultra todennäköisesti joskus kuukauden päästä. Meillä saa käydä neuvolassa työaikana tai ainakin mä käyn ;) No, mulla on tunteja ylimääräisiä niin ihan hyvillä mielin käyn työaikana ja mullahan on myös 8-16 työaika niin eipä sitä muuten voiskaan. Monissa neuvoloissa on tosin nykyään iltavastaanottoakin, vaikka meidän neuvolassa ei olekaan. Tuolla keskustassa ainakin osa terkoista on jonain päivänä kuuteen.

Neljäskö perheineen taitaa olla jo etelän lämmössä :) Toivottavasti on mukava loma!

Niisku 8+0
 

Yhteistyössä