**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Huomenta!

Tavaroista me tarvitaan sitteri jonka meinasin pongata joltain kirppikseltä ja samoin ihan pikkuisen toppahaalarin meinasin ostaa kirpparilta ja jos käy niin etten sieltä löydä niin sitten huutonetistä uskon löytäväni ja vaatteita oon jo hankkinut käytettynä.Musta kaikki muut paitsi turvakaukalo (ellei sitten saa sitä joltain tutulta ja luotettavalta henkilöltä) kannattaa hankkia uutena,kunnon hyvät merkkivaunutkin voisin ostaa esim.huutonetistä koska sieltä löytää paljon hyviä ja vähän käytettyjä vaunuja edullisemmin kuin kaupasta,kaupassa kävisin kyllä testailemassa että löytäisin mieleiset vaunut.Mä ostin aikoinaan esikoiselle brion kombit tummansinisenä alennusmyynnistä ja oon ollut niihin tosi tyytyväinen.Mitää kremppaa ei oo ollut ja oikein hyvin kestät varmasti myös tän neljännen lapsen käytön:)Meiltä puuttui turvakaukalo mut eilen illalla ratkaisin senkin asian:)Vauvalehden sivuilla on tarjous että jos tilaat ystävällesi vauva-lehden niin saat iste jonkun lahjan ja siellä olikin tosi paljon niitä lahjavaihtoehtoja niin kysyin sitten ystävältäni että tilaisko se mulle sen lehden (jonka mä itse kyllä maksan) ja mä saisin samalla sitten sen turvakaukalon ja se kävi ystävälleni hyvin:)Ja niin kaukalo asiakin on ratkaistu ja saan vielä lehden kaupan päälle:)

Meillä heräs just lapset,oon ihan rauhassa saanut syödä aamupalan ja lukea lehden:)Mä niin nautin näistä rauhallisista kotiaamuista kun saa heräillä ihan rauhassa omaan tahtiin:)
Eilen illalla lähdettiin käymään miehen kanssa kahdestaan pitsalla kun lapset oli nukkumassa,anoppi tuli niitä kuuntelemaan.Viimeks ollaankin oltu kahdestaan liikkeellä ilman lapsia silloin kun odotin nuorimmaista eli reilusti yli vuosi sitten.
Pahoinvointi on helpottunut niin paljon että voin pahoin enään vain aamulla ja illalla mutta päivisin on hyvä olo:)
Mies ilmoitti eilen että nyt alkaa sitten pitkät päivät joten siis se lähtee töihin klo.5 ja tulee kotiin vasta 18.30-19.30 käy kyllä ruokatunnilla kotona mut muuten oon lasten kanssa keskenään,saa nähdä miten saadaan taas aika kulumaan näin heinäkuun loppuun asti kunnes mies meinaa pitää kaks viikkoa lomaa.Toivottavasti ois hyvät ilmat niin voitais olla paljon ulkona.
Täytyy mennä laittamaan lapsille aamupalaa että ehditään käydä pihalla ennen kuin mies tulee jo syömään:wave:
 
Poppeliini, blug-in-baby on keskenmenon vuoksi ainakin kirjoitellut kuumeilupuolella.

Kuu-mamille :hug:

Ja muillekkin kellä epätietoisuus piinaa odotusta:hug:

Kahlan, mä sain viime viikolla rv 9+2 kuulumaan sydänäänet kun kokeilin ensimmäisen kerran. Sain äänet kuulumaan ihan tuosta karvoituksen yläpuolelta:heart: Ja vauvan syke on tosiaan kaks kertaa sun sykettä nopeampi jumpsutus että kyllä sä sen tunnistat=)

Pistepirkko oli saanut hyviä uutisia np-ultrasta, onnea niistä:flower:

Mä olen sairastellut perjantaista asti, kärsinyt omituisista mahakivuista. Ihan ruoansulatuspuolella siis. Kaikki voimat on kadonnut kipuilujen myötä ja maha on kuin ihmeellisessä krampissa lähes koko ajan. Huomenna pitäisi olla jo työkuntoinen, toivon mukaan niin. Tosin lääkäriin ajattelin tänään mennä käymään jos nämä tuntemukset ei hellitä, pitää tähän kai joku syykin löytyä.

Sain muutes pomollekkin kerrottua raskaudesta joka otti asian paremmin kuin hyvin vastaan. Kyllähän helpotti kun sai asian kakistettua ulos=)

äitsy ja murunen 9+6:heart:
 
np-ultrasta kotiuduttu ja kaikki oli hyvin :heart:

Laskettu aika muuttui myöhemmäksi niinkuin itse olinkin ajatellut. Tyyppi vastasi viikkoja 11+4. Eli lasketuksi ajaksi voi päivittää 8.12

Vilkas tyyppi siellä melskasi ja vilkutteli.
 
Olen alusta asti seurannut tätä ketjua,mutta en ole vielä uskaltautunut mukaan. No nyt meinasin liittyä seuraanne :) Olen 24 vuotias toisen lapsen odottaja, esikoinen syntynyt 8/2009. Synnäri on SatKS.

Eka neuvola käynti oli rv 8+1 ja seuraava ensiviikon tiistaina jolloin on eka ultra. En ole kovin huolissani, että mikään olisi pielessä, koska tämä raskaus on mennyt kutakuinkin samaa rataa kuin ensimmäinenkin ,mutta toki se hieman kuitenkin jännittää, että jos kuitenkin jokin on pielessä.

metsätähti laittoi, että vauva lehdellä olisi joku tilaaja lahja, jos tilaa ystävälle lehden. Olisko linkkiä antaa? En nimittäin löytänyt kun kävin katsomassa

En osaa laittaa tuota tekstiä punaisella :ashamed:

muoks. LA näillä näkymin 18.12

Jenzka 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi Innuli :'( Mahdottoman isot virtuaalihalaukset ja jaksamista teille :hug:
Meikäläisellä ei sen kummempia "uutisointeja"...Jäitä poltellessa menee vielä pari viikkoa...
Eilen kokeilin taas dopplerilla etsiä sydänääniä ja nyt en löytänytkään samasta kohtaa niitä enää (tuosta karvoituksen yläpuolelta...)...Löysinköhän siis sittenkin yksi ilta kirpun sydänäänet?!?
Arvuuttelua arvuuttelua :D
 
Heips kaikille,

täällä taas. Polttarit meni kaikesta huolimatta tosi kivasti. Kaksi ihmistä polttariseurueesta arvas, että oon raskaana. =)

Lukaisin viikonlopun aikana tulleet jutut.. Paljon oli hyviä uutisia, mutta liian paljon taas myös huonoja :hug: Kaikille huonoja uutisia saaneille kovasti kovasti jaksamisia!!! Ja tsemppiä tulevaan.

Tarvikeostoskeskusteluun voisin sen verran ottaa kantaa, että me varmaankin ostetaan nyt kaikki uutena. Tarkoitus on kuitenkin tehdä useampi kuin yksi lapsi, joten käyttöä niille pitäisi olla myöhemminkin.

(.) Parhaat uutiset viimeisenä. Tänään käytiin np-ultrassa. Masusta löytyi pieni vuokralainen, joka siellä hyöri ja pyöri, potki, venytteli ja heilutteli.. :heart: Sydänäänet oli hienot ja niskapoimu-jutskissa ei häikkää. Riski tais olla 1:38 000. Mies oli mukana ja oli ihan ihmeissään.. Viisi senttiä pitkä kaveri, jolla kuitenkin on jo jalat ja kädet, kaikki suurin piirtein paikallaan. Paras kohta oli, kun meidän muru näytti meille haban (ollaan kumpiki urheilijoita) :D Aivan ihana pieni siellä siis oli. Ja enää en aio murehtia!!! Ultran jälkeen tuli vaan tosi hassu tunne; miten jotain noin pientä, jota ei ole koskaan edes tavannut voi rakastaa näin valtavasti... :heart:

Ja laskettu aika muuttui, eli nyt sen vois päivittää -> 7.12.2011

-Onnellinen MiMa ja Bebé 11+5
 
Innuli: tosi kurjat uutiset.. oikein paljon voimia sinulle ja aurinkoista kesää joka tapauksessa :hug:

Tavaroista: meillä on jo kaikki esikon jäljiltä valmiina, vaunut ostettiin uutena Emmaljungan yhdistelmät ja ovat olleet tosi hyvät. Esikko nukkui niissä 2.5 v asti hyvin ja ei kulutus näy missään. Ystäviltä saatiin kaukalo+alusta ostettua 20 e aivan priima, gragon kaukalo. Viimeksi kun oli lainassa toisilta ystäviltä. Muuten sitten on kaikki jo!

Täällä olo hyvä edelleen. Ruoka maistuu, liiankin hyvin! Onneksi paino ei ole juurikaan noussut!
Masu pömpöttää kyllä jo paljon, mutta vielä olen saanut salassa pidettyä niiltä ketkä eivät tiedä!
ja np- ultra on meillä 3.6. !

Ja ai niin , se ystäväni joka jäi kiinni np- ultrassa kovasta turvotuksesta, voi tällä hetkellä hyvin ja tervettä vauvaa odottavat saapuvaksi marraskuussa!! =)

Hyvää viikon alkua kaikille!!

Hipu+ salamatkustaja 9+5
 
Täällä oireeton olo jatkuu vaan. Tekis niiin mieli käyä tarkistamas sydän äänet, ku on niin jotenki kumma olo. Vähä sellanen pelon sekainen. Paino tippuu vaan. vaikka tottahan edelliset raskaudet oli keskenään täysin erilaiset, mutta tämä poikkeaa kyllä täysin edellisistä. Ärsyttää ku ekaan ultraan on niin tavattoma pitkä aika vieläkin :(
Laitan massu kuvan rv 10+5

 
Viimeksi muokattu:
Voimia Innuli:hug::'(

M0308 tosi komea kumpu! Ei mullakaan pieni ole (elopainoakin on...), mutta piilossa se vielä nippa nappa pysyy=)

Vauvakamppeista Luulen että ostetaan aika paljon uutta. Kaikille kolmelle lapselle on aikaisemmin hankittu käytettyjä vaunuja jne. jotenkin sitä haluaisi "mässäillä" tämän viimeisen kohdalla. Rahatilannekin on parempi ja kaikki vanha on hävitetty. (ikäeroa tulee 6½ vuotta) ;)
Tuliko tarpeeksi kattavat (teko)syyt tuhlailemiseen? ;)

Tosin en usko että näin neljännen kohdalla tulee hankittua paljonkaan turhaa... rattaat, kaukalo... Sänky on jo (perintökalu), hoitopöytää ei tarvita, ja vaatteita. Ehkä varulle pari tuttipulloa. Päivitetään sitten kun tarvetta tulee.:whistle:

Jennynny 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti;23810601:
Pistepirkko mulla tuli kyyneleet silmiin kun luin sun viestin.Mä oon niin onnellinen sun puolesta että kaikki on hyvin:)Onnea:)
:heart: KIITOS ! Ja vielä kerran kiitos teille kaikille myötäelämisestä :) !!!

Voi Innuli, jaksamista sinulle ja miehellesi :hug:!

Neljäskö: Myöhästyneet hääpäiväonnittelut :flower:!

EevaN: Tampereen naapurikunnassa asustelen, mutta Tampereen Terveystalolla oli tämä ihana kätilö ja muutenkin todella hyvää palvelua :).

Enskulle ja MiMalle onnea hyvistä ultrakuulumisista =) !

m0308: Ihana masu sulla jo =) !

Tarvikkeista: Ostin aivan ihanan unisex-värisen haalarin kokoa 56 cm :ashamed: . Mä en yleensä tässä vaiheessa "uskalla" ostaa, mutta myyjä sanoi että monet jotka ei ole edes raskaana hamstraa mieluisia vauvanvaatteita. Olin ylipuhuttu :D.
Juoksurattaat haluaisin, mutta mitään me ei tarvita, kun esikoiselle 4 v sitten ostettiin kaikki uutena ja ollaan pidetty niitä hyvin säilytettyinä sittemmin. Varmaan sitä taas hairahtaa ostamaan vaikka mitä ;).

ON: Stressi ilmeisesti laukeaa, kun näen outoja painajaisia... Väsymys ei ota hellittääkseen eikä kuvotuskaan. Nyt olen kertonut julkisesti melkein kaikille raskaudesta. Vaikka välillä mieleen tulee kaiken maailman napanuoraan kuristumiset ja keskenmenot ties kuinka pitkällä, niin pakko on nyt ottaa rennosti ja nauttia, että beibinkin olisi hyvä olla :).
 
Huih, nopea doppler päivitys....

tänne tuli tänään doppler -lähetys ja äsken miehen kanssa kuunneltiin. (laita on sellainen lcd -näytöllinen). Ja kyllä se taitaa olla niin että siellä se pikkusydän jyskytti. Ainakin näytölle tuli lukuja 145, 167, 156, 168 ja kerran välähti 200. Jostain kaukaa kuului myös se "hevosten laukka ääni". Kuuluuko tuon sykkeen vaihdella? Huomasin kyllä että omakin syke vaihteli näytöllä aina kun meni kauemmaksi paikasta jossa syke (omakin) kuului). Huikeita oli myös ilmeisesti oikkutyypin liikkeiden äänet?!? Kuuluuko niitäkin kuulla. Ihan naurettiin molemmat kun sellasta viuh, vau ääniä kuului voimakkaasti vaikka pidin sitä mokkulaa ihan paikoillani :)

Viena ja Pilke 10 POKS
 
maanataita. Tänään on ollut kova ahdistus taas tämän raskauden kanssa,en meinaa millään sopeutua uuteen ulkomuotoon,kun odotin masun kasvavan HIUKAN myöhemmin. Huomenna ultrassa varmistunee sikiöiden määrä ja oikeat viikot.

rv 12+3
[/URL][/IMG]

masu ei laskeudu eikä muutu mihinkään,kasvaa vaan iltaa kohden..:(...olenkohan ainut kellä tälläinen murhe:headwall: antakaa anteeksi.
Jospa sitä purkais kätiön niskaan huomenissa kaiken...:D
 
Päätän nyt piiiiitkän tauon jälkeen kirjoittaa tänne.. olen kyllä ahkerasti lueskellut muiden kuulumisia mutta ikinä ei ole sitten ehtiny kirjoittaa itse mitään.

täällä ollaan menty melko vuoristorataa.. olo oli aivan surkea viikoilla 6-8 mutta sen jälkeen otin asenne muutoksen ja olen saanut syötyä hyvinkin. kamala närästys ja palelu on vaivannu kuitenkin.
yhden oksennustaudin olen ehtinyt kärsiä, nyt on menossa toinen pissatulehdus+antibioottikuuri, ensimmäisen kuurin jälkeen sain hiivankin.
eka neuvokäynti oli 9.5 ja siellä sain kuvanki mukaan, neuvolatäti oli todella ihana kun dopplerilla ei saatu sydän ääntä kuuluviin niin katsottiin ultralla vauvan tila. syke ja liike näkyi viikolla 9. ensimmäinen kunnon ultra eli np olis 6.6, kesäloman ekana päivänä ja sain sovittua ensimmäisen lääkärineuvolankin seuraavalle päivälle.

on kyllä ollut ihana lukea täältä muiden kuulumisia kun on tosiaan ensimmäinen tulossa ja moni asia on uutta ja täältä voi lukea kokeneempian kommentteja. monesti on tullut itku kun on lukenut ikäviä juttuja ja paha mieli menettäneiden puolesta.
itsellökin on pari kertaa tullut kova huoli että jaksaakohan vaavi masussa kulkea kun äiti on vähän väliä kipeänä ja lääkeitä pitää syödä. tuntuu tosi kamalalta kun pitää syödä niitä antibiootteja. en haluaisi "opettaa" lastani lääkkeille. hassuinta näissä pissatulehduksissa on se ettei ne oireile, ainostaan näkyvät näytteissä tulehduksina.. ärsyttää..

vielä noista hankinnoista.. olisi ihana jos saisin pikakurssin huuto.netin käytöstä koska en haluaisi ostaa juuri mitään uutena koska käytettyäkin saa niin hyvä kuntoisena =)

nyt täydellisten naisten maailmaan

vesilelu ja erkki musta rv 11
 
Pahoittelut innulille, surullista :'(

Muutamalla hyvän kokoinen maha jo, täällä samanlainen eli iso :D
Voisi hyvin kuvitella että paljon pidemmällä mennään.
Ihanaa, siellä ne kasvaa kovasti :heart:

Sokerirasitus tänään suoritettu. Hitto että oli ällöä ja kaoin sitä lientä tuhottoman paljon. Paastoarvo oli tasan 5 joten hyvin jäi rajojen sisälle. Jos muut arvot myös kunnossa, en aio suostua toiseen sokeritestiin puolessa välissä. Niin kamalaa se oli ja loppu päivän migreenin sain niin että jouduin töistä lähtemään muutaman tunnin etuajassa kotiin..

Onnea ultra kuulumisista, täällä se ilo edessä torstaina ja kyllä jännittää. Mies lupasi tulla mukaan vaikka pelkää/jännittää paljon enemmän kuin minä.. hyvässä tai huonossa, haluan kokea sen yhdessä. Olon mukaan hyviä uutisia ollaan menossa hakemaan :heart:

Tarvikkeista, mulla on edellisiltä sitteri, kaukalo, pinnis sekä vaatteita lähinnä tytölle. Teutonian vaunut ehdin ostamaan edellisen raskauden alussa joka päättyi ikävästi eli vaunut odottavat myös nelosta. Outoa, ei ole edes tehnyt mieli hommata mitään vaatetta tms. vaikka yleensä olen tässä vaiheessa jo ostanut.. sitten varmaan ultran jälkeen uskaltaajo vähän katsoa ;)

Mutta nyt maate, huomenna kipeän pojan kanssa kotona ja oikeastaan hyvä niin. Oma olokin vaatii lepoa.

- odotettu 11+3 :xmas:
 
Innuli:'( :hug:

vesilelu mullakaan ei pissatulehdukset koskaan koske vaan mä hoksaan ne yleensä siitä että pissalla pitää käydä vähän väliä ja että pissa haisee:x

ihania masukuvia:)
Mä oon tällä hetkellä tyytyväinen että on tätä vararavintoa sen verran ympärillä ettei masu vielä näy kun np-ultraan asti haluaisin pitää asian salaisuutena.

viena se on oikein hyvä merkki että sydänäänet vaihtelee:)Ja noi viuhahdukset:D on muistaakseni merkki siitä että se liikkuu.Joskun isompana se voi jopa potkaista siihen anturin kohtaan ja yrittää karata alta pois:)

Ensku ja MiMa mukava lukea hyviä ultra kuulumisia:)

hipu ihanaa että ystävälläsikin vauvalla on kaikki hyvin:)

Mä oon tänään voinut aamua lukuunottamatta hyvin ja vieläkään ei oo huono olo tullut vaikka kello on jo yli yhdeksän:)Ihanaa kun voi taas syödä normaalein välein ja pystyy keskittymään muuhunkin kuin pahoinvoinnin kurissa pitämiseen:)
 
Voi Innuli paljon:hug: ja voimia!

Kiva lueskella teidän muiden ultrakuulumisia ja ihmetellä teidän vauvamasuja. Oma maha on ihan vähän pyöristynyt, mutta kohtu on kuulemma taakse päin kallistunut, niin toivon ja veikkaan, että masu ei näy ihan heti!

Tänään kävin itse ekan kerran neuvolassa ja vain tunti meni. Kyllähän siinäkin ehti kaikenlaista jutella ja selvisi, että minäkin joudun sokerirasitukseen, yäk. PCOS sen ratkaisi, onko muita? Paljon luettavaa tuli mukaan, mutta ei oikein mitään uutta ja ratkaisevaa. Pissanäytekin pitäisi viedä. Ja lomasuunnitelmat tehdä, kun pitää ottaa huomioon neuvolakäynti ja ultra kesäkuulla.

Meidän ei tarvitse tulokkaalle ostaa mitään muuta kuin vaunut. Kaikkea on säästetty tuplilta, paljon vaatteitakin sekä tyttö- että poikaväriä. Varsinkin niitä ihan pieniä:) Ei ole suurta poltetta ostella mitään, kun ollaan tässä kovassa talokuumeessa. Uusi koti olisi kiva saada ennen kolmannen lapsen syntymää. Vaunut ostan melko varmasti Emmaljungat ja uudehkot käytetytkin käy, jos löytyy sopivat. Tuplarattaat on jo myyty ja meillä kärryjä tulee varmasti käytettyä paljon, kun isommat täytyy kuitenkin viedä päivittäin pari kertaa pihalle. Oltiin Emmaljungan tuplarattaisiin tosi tyytyväisiä ja nyt haluaisin yksöselle sellaiset vaunut, joihin saa sen erillisisen vaunukopan.

Miehen kanssa jo veikkailtiin sukupuolta ja mies on ihan varma, että kolmas kiukutteleva tyttö :kieh:sieltä varmasti tulee. Itselläni ei ole oikein vahvaa tuntemusta. Pääasia on, että tulisi terve lapsi.

Himotus on iskenyt: maksalaatikkoa tekee ihan älyttömästi mieli:) niin ja viikonloppuna teki mieli siideriä, kun oli kunnon terassikeli. Koko ajan on kamala nälkä. Onneksi ei mitään kovin epäterveellistä tee mieli. Viili, rusleipä, juusto ja tomatti sekä tuoremehut maistuvat parhailta. Tänään piti kyllä tulla leipomon kautta kotiin sen neuvolan jälkeen:D

Tämmöistä kertoilee Adel ja Nyyti 9+1
 
Iltaa! Hankinnoista on ollut puhetta. Meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki valmiina. Hoitopöytä ajateltiin antaa pois, koska sille ei ekassakaan ollut suurta tarvetta. Toppahaalarin huusin jo huuto.netistä, vaikka torstaisen uä:n uutiset jännittävätkin tosi paljon.

Vaunuina meillä on käytettynä ostetut Brion Happyt, ja oon ollut niihin tosi tyytyväinen. Ekan 1,5 v meillä oli käytössä saksasta tilatut Knorr Bebidoo -merkkiset vaunut, jotka olivat kyllä kevyet ja näppärät käyttää, mutta lumisen talven tullen menivät rikki. Esikoiselle isoisä lupasi askarrella noihin vaunuihin seisomalaudan, jossa on jalakset :D

Vesilelu: mä olen koko pienen ikäni kärsinyt toistuvista virtsatietulehduksista, ja viime raskaudessa sainkin sitten estolääkityksen melkein koko raskauden ajalle. Söin Hipeksalia, joka ei ole antibiootti, vaan hajoaa rakossa bakteereita tappavaksi formaldehydiksi (vaikkei sekään kyllä kovin houkuttelevalta kuulosta.) Mulla se toimi peräti niin hyvin, etten ole raskauden jälkeen (tyttö nyt 2 v.) sairastanut yhden yhtä vti:tä, vaikka ennen sairastin niitä vähintään 4 vuodessa.

Mahtavia vauvamahoja on jo joillain! Mun maha on lähinnä löysä röllykkä, kun en oo oikein riittävästi panostanut noiden vatsalihasten treenaamiseen... Se näyttää kyllä ihan vauvamahalta, jos annan sen pullottaa, mutta kohtu tuntuu kuitenkin vasta häpyluun yläpuolella, joten meikäläisen kohdalla se lienee pelkkää turvotusta + löysiä lihaksia.

Onnea kaikille iloisia ultrakuulumisia saaneille! Mulla on np-ultra edessä torstaina, jolloin viikkoja on kasassa ehkä 10+6. Onko muita, jotka olisivat käyneet ultrassa jo noin aikaisilla viikoilla? Mitä siellä silloin näkyy?

Huh, jokohan sitä nyt saisi jotakin alas... Tän päivän ruokailusaldo on yksi pieni jugurtti ja pala vesimelonia. Ei vaan kykene syömään enempää, kun heti lentää laatta. Yyyh.

Mukariikka rv 10+3-11+3 tai jotain.
 
Heippa pitkästä aikaa! Hyvänkokoisia masuja jo teillä :) Kyllä itselläkin alkaa olla jo aika iso, mutta toivon mukaan olen onnistunut sen yhä töissä kätkemään. Sama juttu kuin pusukalla, se aiempi turvotus on nyt koko aikaista pullotusta. Painoa on kolmisen kiloa tullut.

Innuli ja kuu-mami :hug:

Olosta - Täällä edelleen ollut hyvä olo. Kertaakaan en ole oksentanut, ja vain pari kertaa ollut hieman etova olo. Viime viikko oli aika väsymystä, mutta ei kuitenkaan ylivoimaista. Lisäksi mielialat heittelee koko ajan. Iho edelleen huonossa kunnossa, pillereiden lopettamisesta lähtien : / Silloin tällöin aamulla pientä huimausta.

Viena samoilla viikoilla mennään :) Milloin sulla on nt-ultra? Itselläni olisi reilun viikon päästä. Sen jälkeen aiottiin kertoa molempien perheille, mikäli kaikki on hyvin - ja toivottavasti niin.

Dopplereista Itseänikin kiinnostaisi kovasti hommata sellainen, vilkaisin että Ebaysta saisi halvalla... Varmaan tulee kyllä tilattua jossain vaiheessa - olis niin kiva päästä kuuntelemaan ääniä.

Neuvoloista Mulla tosiaan eka oli jo muutama viikko sitten, ja muutaman viikon päästä olis seuraava. Lisäksi olis päässyt lääkärillekin, mutta sanoin, että eipä mulla taida olla tarvetta. Ei kuitenkaan oo ihan noita lempparijuttuja ja lisäksi duunista tarvii järkkäillä aina vapaata.

Hankinnoista Ei ole vielä tullut mieleenkään hommata mitään tarvikkeita - saati sitten vaatteita. Tuntuu, että tää juttu on vielä niin alussa, ja pelottaa jos käykin jotain. Mutta aikaa onneksi on. Ei varmaankaan uutena hommata kaikkea, vaan varmaan just esim. HuutoNettiä tulee hyödynnettyä aika paljon ;)

Joululahja2011 10+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin kommentoida myös noita hankintoja vauvalle! Meillä löytyy aika hyvin kaikkea kun esikoinen just täytti 2v. Ostettiin silloin uutena Emmaljungan vaunut ja Gracon turvakaukalo, joka on kyllä nyt lainassa ystävällä, lupasi palautella joulukuussa. Heillä silloin vauvalla on ikää n. 9kk, joten menisi varmaan kaukalossa pidempäänkin. Mutta meidän onnellisen perhetapahtuman johdosta saavat luopua siitä silloin :D Samoin sitteristä joka on heillä lainassa. Pinnasänky löytyy valmiina myös uudelle tulokkaalle, poika juuri siitä luopuikin ja siirtyi isojen sänkyyn nukkumaan!

Yleensä ottaen harrastan kyllä käytettynä ostamista. Vaatteita on tullut osteltua kirppareilta paljon. Minusta ihan järkevää kun vauva kasvaa niin nopeasti ja sitten pitääkin isompaa kokoa ostaa! Ja sitten kun alkaa konttaamaan niin polvet kuluu rikki, joka ei haittaa muutaman euron housuissa yhtään :) Ulkoilukamppeita oon ostanut uutena, muutaman haalarin, kun en löytänyt käytettynä sopivia. Tälle tulokkaalle ois hankinnassa pikkupikku-toppahaalari/pussukka ainakin.

Oma vointi ollut ok. Jotkut ruuat ällöttää, mutta pääsääntöisesti on ruoka alkanut maistua! Ja sitä täytyy saada tasaisin väliajoin (=paljon)! :D Välillä huolestuttaa onko masussa mitään eloa, ja jaksaako pikkuinen kasvaa siellä ja pysyä matkassa!! Viikon päästä se paljon puhuttu np-ultra. :heart:

miida ja pikku-ihme 11+2
 
Moikka vaan kaikille :)

Innuli :hug:

Täällä ei kovin ihmeellistä. Tänään otettiin ne pari pakollista verinäytettä ja ihmetytti kyllä vallan mahdottomasti ku ei meinannut putkut oikeen täyttyä.
Halusin myös ottaa hb:n ku on ollut jonkin verran päänsärkyä ja aattelin että johtuu varmaan alennesta hb:stä mut yllätys oli kyllä suuri ku hb olikin 152 :confused: edellisestä kerrasta oli noussut, edellinen mittaus oli 131. Eikö se yleensä laske raskauden aikana ainaki aikaisemmissa on laskenut. Nyt vaadin sitte joka kerta ton hb:n mittauksen ku ei kai se kovin ylös kärsi sekään nousta. Terkka vaan tuumas että oot syönyt terveellisesti ja monipuolisesti, tiedä ny siitäkään ku tuo pahoinvointi vaan jatkuu ni syönti on semmosta pakon omaista.
Miten teillä muilla on hb mennyt?
 

Yhteistyössä