Joulukuun pikkutontut

syntymäpaino saavutettiin reilussa viikossa.

raskauskilot synnytyksen jälkeen tilanne oli -10 kg raskauden alusta. Nyt en ole vaalla käynyt ja herkut maistuu, mut nyt pitäis itseään saada niskasta kiinni ettei käy niin kun viimeks et kiloja tuli imettäessä lisää. Ylipainoa mulla siis on joten laihtuakin pitäis.

Meillä alko tänään normaali arki kun esikoinen jatkaa joululoman jälkeen pk:ssa 3:na päivänä viikossa. Mä hölmönä ajattelin et keskimmäisen kanssa olis vähän rauhallisempaa kun hänen ei tarttis kokoajan taistella isoveljen kanssa mut lopputulos on se että nyt poika on kokoajan tekemässä tuhoja jos mä olen puhelimessa tai imetän vauvaa.

Kakkaaminen Tytöllä tulee kakkaa edelleen jatkuvalla syötöllä, en ole laskenut monta kakkavaippaa vuorokaudessa tulee mut niitä on monta. Välillä tulee kunnon satsi kerralla ja välillä vaan ihan pieniäm ääriä kerralla. Useimiten on sellasta tumman sinapinväristä mut välillä han vihreetä. Oliko niin että vihree kakka johtuu ilmavaivoista?

Fantaihana ja prinsessa huomenna 8vk
 
Kastajaiset meillä nyt sitten kastetaan sekä poika että tyttö. Itse kuulun kirkkoon mut mies ei ja ihan yllätyin kun hän itse halus kastetta molemmille! meille tulee n.16henkeä eli 7 kummia ja heidän puoliskot ja isovanhemmat täältä. +tietty pappi ja me. Eli pienet juhlat kuun vika lauantai. Pappi on amerikkalainen joten isäkin on enemmän mukana :saint:

esikoinen itkee kokoajan ja se tuntuu todella pahalta. olo on aika voimaton :( kovasti oon yrittänyt piristää yms. mut ei taida auttaa kuin aika.
 
nyt on isyyden tunnustukset saatu eteenpäin. tänään oli tapaaminen lastenvalvojan kanssa ja käytiin samalla sopimassa kastepäivä seurakunnassa. meille tulossa kohtalaisen isot juhlat (25 henkeä) ja päivä on 12.2. Nimi on jo valmiina ja kotona käytössä kun kukaan muu ei kuule, muuten on Tipi :)

kakkaa tulee melkein joka vaippaan mut on ihan keltasta. meille terkka sano et voi tulla vihreetä kakkaa kun alotettiin D-vítamiini mis on maitohappobakteeri samassa. mut ei oo vielä ainakaan muuttunu.

Meillä mies on meidän kans tänään viimestä päivää isyyslomalla. saa nähdä miten meidän käy vauvan kans kaksin kotona. tuntuu meinaan et mies hoivaa enemmän kun minä :ashamed:

Kista ja Tipi 3 vkoa ja 3 pvää.
 
FantaIhana Musta tuntuu kanssa, että meidän keskimmäinen on se joka on kurittomin kakara aina tässä talossa. Isommalle voi sanoa, että mene yläkertaan omaan huoneeseen, mutta ei tuo vajaa 2vee oikeen usko sellaisia kehotuksia |O

Meilläkin kakkaa tulee usein päivän mittaan joko vähän kerrallaan tai sitten ihan reippaasti.

NewYork mainitsi esikoisen itkemisestä. Meillä myös esikoinen itkee aina välillä, ei ole ennen tuon uusimman tulokkaan tuloa sellaisia saanut,joten sydäntä raastaa myös täällä...

Esikoinen oli kyllä tänä aamua ihana kun hän halusi riisua ja pukea vauvaa :)

Tää mamma lähtee meikkaamaan ja sitten huristelemaan kohti itäkeskusta ja vanhaa työkaveria joka saa kanssa vauvan ihan kohta :D Samalla voisi varmaan katsoa löytyisikö sieltä jotain ristiäisiin sopivaa vaatetta :)

Hilipatuinen ja Aimo 7vkoa :)
 
Mäkin voisin alkaa kirjoittelemaan tälle puolelle, odottajissa alkaa olla jo aika hiljaista. Itsekin siellä ihan viimeisten joukossa olin. Poika syntyi siis viime tiistaina 3.1. 32 tunnin synnytyksen jälkeen. Olipa muuten huvittavaa kun katselin Sydänääniä sarjan kahta viimeistä jaksoa tallennuksista. Huomasin että siinähän on sama kätilö joka oli meidän kanssa kahden vuoron ajan synnytyksessä ja lähti juuri ponnistusvaiheen alussa kotiin.

Vauvan kanssa ollaan oltu perjantaista asti kotona ja ihan hyvin on mennyt. Paino putosi sairaalassa 4,1kg:sta 3,7kg:n, niin jouduttiin heti eilen neuvolaan punnitukseen. Kolmessa päivässä oli saatu paino 4kiloon :D Hyvin on siis syöty.

Välillä meinaa tulla huoli jos ei saa vauvaa rauhoittumaan. Menin kotiinpääsy päivänä ja seuraavana syömään valkosipulia ruuassa ja ihmettelin kun yöt oli niiiiin levottomia. Sain sitten apteekista kuulla että vauva reagoi valkosipuliin voimakkaasti, hyvä minä :ashamed:

Viime yönä nukuttiin kuuteen asti heräämättä. Poika selvästi rakastaa nukkua minussa kiinni pelkkä vaippa päällä lämmintä ihoa vasten. Siitä ei ainakaa herätä huutamalla. Korkeintaan pientä öninää kuuluu:heart:

Teillä muilla vauvat alkaa olla jo useamman viikon vanhoja, en lukenut kaikkia viestejä niin en tiedä oliko jo juttua, mutta minkä ikäisen vauvan kanssa olette lähteneet esim. ostoskeskukseen?
 
Me nyt alettiin sitten nukuttaa ulkona vaunuissa tuota poitsua. Sisälle on yhtä huutoa saada unille. En oikein keksi keinoa millä saisi nukahtamaan ilman itkua. Ei oikein tykkää hyssytyksestä,olkapäällä olosta yms. Heti kun laittaa vaunuun niin sammuu! Meillä meni siis muutaman päivän todella hyvin. Nukahti hyvin omaan sänkyyn,mutta sitten taas palattiin itkuun. :(
 
Hillamalle meidän kestoilusta hurjalla kahden viikon kokemuksella :) :
Meillä toimii siis toistaiseksi parhaillaan harso + kuorivaippa. Harsoon teen tällaisen taittelun: Istuvampi vauvakolmio Näyttää kuvissa monimutkaiselta, mutta kun on tehnyt muutaman kerran niin on ihan helppo. Ja tolla saa pikkureisistäkin tarpeeksi tiiviiksi. Päälle kuorivaippa eikä ole kertaakaan tullut paketista läpi. Pesusta koin harsojen huuhtelun kovin vaikeaksi, kakka on vielä niin sinappista että ei se oikein irtoa huuhtelemalla. Nyt on kannellinen ämpäri jonka pohjalla loraus etikkaa, ja heitän vaipan suoraan sinne. Etikka pitää hajut pois. Pestään vaipat joka toinen päivä 60 asteessa ja kerran viikossa 90 asteessa. Jos jää tahroja niin voi laittaa sappisaippuaa tai valkaisuainetta, jota ei kyllä ainakaan vielä olla käytetty. Kestoilussa on se etu että kaikki pyykit on aina puhtaita, kun muuta pyykkiä voi pestä samassa ja koneeseen mahtuukin myös muuta. Tsemppiä kokeiluihin ja kerro miten onnistuu!

Tuisku ja tyttönen 3 viikkoa 3 päivää
 
Marciano, mä kärräsin vauvan päivää vajaa kaksiviikkoisena Stokkalle, se oli vielä joulun aatonaatto, eli oli tosi paljon ihmisiä liikkeellä. Hyvin meni, tyttö pötkötti vaunuissaan koko monen tunnin reissun, kerran vaan käytiin lastenhoitohuoneessa vaippaa vaihtamassaja syömässä. Sittemmin ollaan shoppailtu paljonkin. :)

Teippasin neuvolan lahjoittaman keltaisen hymyilevän pallopään hoitoalustan viereen ja lapsi on ihan rakastunut. Tyttö juttelee sille ja nauraa. Minä tai isänsä saadaan silloin tällöin pieni hymy, mutta tuon pallopään kanssa virnuillaan kilpaa. :D

Nyt vauva on yhtä hymyä kaikin puolin. Voisko olla syynä kun en ole koko päivänä ehtinyt vielä syödä mitään? :) Ei siis vaivaa ainakaan vatsa. Tosin kohta on ihan pakko tunkee kitusiinsa mm. täytekakkua ja keksejä, jotka sunnuntaisista nimenantojuhlista jäi tähteeksi.

Kakka tulee 1-3 kertaa päivässä ja mitään pikkukakkoja ei tunneta, ne on aina selkä-, niska- tai takaraivomallia.

Tänään oli ekaa kertaa äitiysjooga vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankin. Kuitenkin sellainen missä on vauvat mukana ja ideana on palautella mm. ryhtiä synnytyksen jäljiltä. Leppoisaa oli.
 
Tervehdys vaan tännekin puolelle! Kiva että täälläkin saadaan keskustelua aikaiseksi.

Meidän pojalla paino nousi vähän liian hitaasti ja käytiin muutamassa painokontrollissa mutta nyt ollaan jo mukavasti saavutettu syntymäpaino ja 100 grammaa päälle. Ikää nyt 3 viikkoa ja 1 päivä.

Onko teillä muilla käynyt kovasti vieraita katsomassa vauvaa? Meillä on hypännyt jatkuvasti vieraita. Oma vikani kun en osannut sanoa ei. Olen huomannut että meillä vauva on selkeästi itkuisempi ja kärttyisempi vieraiden aikana. Vaikka vieraita on vain pari kerralla ja rauhallisesti ollaan oltu niin selvästi vauva reagoi vieraisiin. Tai siihen että äiti taitaa tiedostamattaan olla stressantunut vieraiden aikana. Mene ja tiedä mutta eipä hän juurikaan olemattomia kitise kun ollaan vaan perheen kesken kotona.

Koti on nyt rauhoitettu alue ja vierailuille tuli stoppi.

Disflatyliä (vai miten se kirjoitetaan) olen antanut nyt muutamana päivänä. Ensin ajattelin että pahensi vauvan masuvaivoja mutta nyt jo tuntuu että kakka tulee helpommin.

Kovasti piti olla kirjoitettavaa mutta nyt en muista niitä ollenkaan... Tosin mulla on vielä jossain mystisessä paikassa sairaalakassi jossa esim kotiavaimet ja kännykän laturi. Sen tiedän että kotiin se on kannettu mutta nyt ei löydy mistään. Kaupan kassalla meni vintti pimeäksi kun piti kortin tunnusluku näpytellä. Mies onneksi pelasti nolosta tilanteesta. Tässä vain pari esimerkkiä äitiysdementiastani.
 
Kakkaa tulee meillä vain noin 4-7 päivän välein!!! Tänään tuli taas pitkästä aikaa, en muista koska viimeksi tarkasti tuli :whistle: Mutta eikös tämänkin ole ihan normaalia **muistelee** Onko muita joilla tulee näin harvoin?

Ensku mä en tällä kertaa halunnut juurikaan ihmisiä ensi viikkoina meille käymään. Oli jotenkin kiva ottaa rauhallisesti ja sen jälkeen meillä sitten sairatuttiinkin eli pari viikkoa meni niiden paranteluihin. Mutta nyt jaksan jo hyvin kestitä vieraita =)
 
Meillä tulee kakka lähes joka vaippaan. Vähän rasittavaa kun joka pierun mukana tulee pikkuisen. Saattaa jopa hoitopöydällä ollessa pari kertaa tulla. Isommat kakat tulee noin pari kolme kertaa päivässä. Iho hieman kärsii kun en nyt joka pierun tuhahdusta kuule enkä jatkuvasti vaippaa vaihda. Meillä kakkonen kakkasi parin päivän välein ja se on tietääkseni ihan normaalia.
Minun kaverin vauva kakkaa pari kertaa viikossa ja semmoista vihreää tahmeaa ja neuvolasta olivat sanoneet, että vihreä väri on merkki mahavaivoista. Sillä vauvalla on niitä tosi paljon.

Meilläkin pikkuhiljaa alkaa arki rullaamaan. Minäkin ajattelin, että on hyvä ratkaisu tämä, kun esikoinen on eskarissa ja tuo nelivuotias pari kertaa viikossa seurakunnan kerhossa. Nyt tahtoo olla ongelma, että nelivuotias valittelee koko ajan ettei ole tekemistä. Pitäisi kait alkaa ulkoilemaan ahkerammin, mutta vielä on veto pois siihen hommaan.

Meillä on tuo keskimmäinen hieman välillä mustasukkainen. Lähinnä sanoo vauvaa rumaksi. Esikoinen ainoastaan väsyneenä kerran kommentoinut, ettei me huomioida häntä kun vain vauvaa. Varmaan se heistä niin tuntuukin, kun aika paljonhan tuo vauvan hoito aikaa vie. Täytyy vain yrittää antaa vanhemmille lapsille aikaa.

Täällä taas ja pikkunen
 
Heippa kaikille ja onnea nyyteistä vielä tätäkin kautta :flower:

Mä olen niin facen koukussa että siellä on tullut käytyä suljetulla vauvajutustelemassa, mutta jospa aktivoisin itseni tännekin. Yritys hyvä.
Luin tämän 5 sivun vaan (että ehdin nyt kirjoittamaankin jotain, joten pahoittelut etten ihan kärryillä ole)

Täällä tyttö siis täyttää perjantaina 3 viikkoa ja on perus tyytyväinen tapaus.
Päivät nukutaan paremmin ja yöt toisinaan öristään.
Käärin vauvan niin päivällä kuin yölläkin nukkumaan ja on ehdoton tämän peikon kanssa. Nukkuu paremmin niin kuin esim selällään peitto päällä.
Kakasta ollut puhetta, meillä ekat 2 viikkoa kakkasi kokoajan. Nyt vähän rauhoittunut, tekee 1-2 kertaa vuorokaudessa isot kakat ja muutaman kerran pierut vaipassa. Tuntuu ettei tätä tyttöä vaivaa vatsavaivat, ainakin toistaiseksi selvitty helpolla.
Sisaruksista, meillä tyttö 3,5v näytti ekat 2 viikkoa mieltä. Varsinkin eka viikko oli kamala. Paiskoi ovia, itkeskeli, kyseli jatkuvasti etteikö häntä rakasteta enään jne.. Nyt tasaantunut ja on jo oma itsensä.
Onhan se iso juttu kun perheen nuorimmasta tuleekin isosisko tai isoveli, kova kasvamisen paikka vaikka kuinka antaisi aikaa myös hänelle..
7 ja 8v pojat ottaneet isojen tapaan vauvan vastaan, tietävät ettei tarvitse murehtia rakastamisesta jne. Varsinkin juuri joulun alla 7v täyttänyt poika on ihan liekeissä vauvasta.. joten hoito/syliapua täältä löytyy :D

Onko kaikkien vauvalla vakuutus? Kuka sai/otti ennen vauvan syntymää?
Me saadaan vasta kun vauva 2kk vanha. Toivottavasti ei sairastu sitä ennen, en aio viedä yleiselle terveysasemalle vaan sitten maksetaan yksityinen ilman vakuutusta. Toistaiseksi ei ole mitään ollut, tosin olen kieltänyt tulemasta flunssaisena kylään.

Mutta taidan mennä vähän herättelemään peikkotyttöä, tissit huutaa hallelujaa.. nukkukoon sen jälkeen uudestaan. Tänään neuvolakin iltapäivällä edessä, saas nähdä miten on kasvanut. Viikon ikäisenä oli saanut reilusti syntymäpainonsa kiinni joten eiköhän suunta ole vain ylöspäin :D

Peikostaan ja perheestään ylpeä Neljäskö :heart:
 
Viimeksi muokattu:
vakuutuksesta meillä ei ole vauvalla vakuutusta

sisaruksista meillä ne hoitavat vauvaa kilpaa,varsinkin esikoinen ja kolmonen,kakkonen malttaa keskittyä myös omiin touhuihinsa.Onneks ei kolmoselle tullutkaan pelättyä mustasukkaisuutta.

kakka nyt sitä taas tulee normaalisti pari kertaa päivässä kun jaksaa pieni taas syödä normaalisti

vieraista meillä ei ensimmäisenä viikkona käynyt ketään ja toisena viikkona vain parit lähimmät ihmiset.Musta oli ihana pesiä kotona oman perheen kesken ja sitten kun meillä ollaan lähes koko ajan oltu kipeinä niin suurinosa vieraista on vieläkin käymättä.

Meillä meni loppuviikosta vauva niin heikkoon kuntoon että lauantai aamupäivällä lähdettiin päivystykseen ja sitä kautta päädyttiin lasten akuuttiosastolle RS-viruksen takia josta eilen kotiuduttiin ja nyt pienellä kulkee taas henki ja ääntäkin lähtee,ruoka maistuu ja pissaa ja kakkaa tulee normaaliin tahtiin.Tiistaina kun käytiin neuvolassa ja lauantaina vauva punnittiin sairaalan päivystyksessä niin painoa oli tippunut jo 200g ja vauva oli kuivumisen rajamailla.
Nyt onkin kummallista kun muutaman päivän ajan vauva on nukkunut muutaman tunnin päiväunia ja sitten taas jaksanut pari tuntia olla hereillä kun kipeenä ei juuri nukkunut eikä valvonut vaan lähinnä torkkui sylissä koko ajan ja nukahteli hetkeksi jonka jälkeen alkoi taas hengen haukkominen ja itku.Meille ei ole vauva syntymän jälkeen ollut vielä yhtään normaalia arkea kun lapset on olleet kipeenä ja maanantaina mies lähtee töihin niin jään yksin näiden neljän kanssa siinä se arki sitten iskeekin kunnolla kerralla päälle.

Metsätähti ja pieni mies kolme päivää vajaan kuukauden
 
Heippa kaikille tätäkin kautta, nyt vasta hoksasin että tämmöinenkin on perustettu, tosi kiva juttu!

vakuutuksesta meidän vauva on vakuutettu jo ennen syntymäänsä :)

kakkaa tulee aika paljon, viimeks sain tos hetki sitten siivota kunnon selkään asti ulottuvat kakkelit.

Sitten vielä taisi olla painosta asiaa.. Tytön syntymäpaino oli 3332g, olin paino 3122g ja sairaalasta lähtiessä 3190g. Viikon päästä kotiutuksesta neiti painoi jo 3680g, eli hyvin nousi ja nousee edelleen, reilu viikko sitten punnituksessa paino oli jo 4420g. Niin ne vaan kasvaa. :)

Kova tuo meidän tyttö on vaan pulauttelemaan/hikkaamaan/röhkimään että vähän epäiltäs tässä refluksitautia. Pulauttelu on tosin vähä "rauhottunu" jo verrattuna esimerkiksi parin viikon takaiseen.
No, ehkä ollaan sitten viisaampia 26.1. lääkärineuvolan jälkeen.

Meillä on jo myös yksi sairaalareissu takana vauvan oksennustaudin takia. Päästiin ennen vuodenvaihdetta onneksi kotiin sitten. Oksennustauti alkoi 27.12. kun vauva vain oksensi kaiken syömänsä kaaressa, oli ERITTÄIN unelias ja ne pienet hereilläoloajat todella itkuinen. Muuten kun tuo reppana on niin kiltti ja kultainen vauva kun vaan olla ja voi.

On se niin jännä ku miehen puolelta sukulaiset painostaa kuskailemaan vastasyntynyttä edestakaisin ja ravaavat täällä minkä ehtivät, vaikka selvästi kieltäisikin. Sitten saa kuulla jälkikäteen että vielä ovat puolikuntosina tänne tulleet! Kyllä pistää niin vihaksi että!! Sieltähän tuo oksennustautikin vauvaan tarttui. Tosiaan toi vierailurumba alkoi välittömästi kun päästiin sairaalasta kotiin ja jatkui aina sairaalareissuun asti. Onneksi lastenlääkäriltäkin tuli sitten käsky ottaa nyt rauhallisemmin eikä antaa vieraiden hetkeen käydä.

Itsehän oon hirmu vanhanaikainen siinä mieles, et oon sitä mieltä etten kuskaa lastani ennenkö on ollu ristiäiset :p Inhottavaa vaan tuollainen painostus, sitten kun asutaan tässä äitini katon alla vielä toistaiseksi, niin jo tulee miehen puolelta sukua syytöksiä että vauva omitaan täällä kokonaan ja oon mäkin osani haukuista saanut.. Aina ei vain voi käsittää. Eniten harmittaa, että äidistäni tehdään syntipukkia ja rikollista tässä, vaikken koe mitenkään että äiti meidän arkeemme "sekaantuisi" tms. Mun mielestä on vain ihanaa, että on joku joka ihan pyyteettömästi haluaa katsoa vauvan perään vaikka sillä aikaa kun vaikka mies on koulussa ja mua väsyttäis ihan hirveesti. Ei tuo ole sekaantumista, herrajumala!

Mutta sitten vähän iloisempaa.. Meidän neitihän hymyilee jo ihan täysillä ja väläyttelee oikein kympin hymyjä! :)
On myös tosi kiva, että hereilläoloajatkin on vähän jo pidempiä, ettei se oo enää vaan sitä syömistä ja nukkumista.

kish & tyttönen 5 viikkoa
 
Vihdoin itsekin tänne eksyin. Tekstiä on jo niin paljon, etten ole vielä kaikkea lukenut, viimeisestä sivusta aloitin kuitenkin.

Poppeliini on ihan normaalia, että kakka tullee niinkin harvoin. Meillä esikoisella tuli tasan tarkkaan kahdeksan päivän välein kakka. Toisella tuli myös useamman päivän "panttauksen" jälkeen, mutta ei ollut noin pitkää väliä kuin esikoisella. Nuorimmalla tulee kakka ainakin vielä joka päivä muutaman kerran. Muutenkin on hyvin mennyt vauvan kanssa. Nukkuu, syö ja kakkaa.

Maitoa riittää omiin tarpeisiin. Hieman yllättynyt olin, kun edellisten lasten kanssa olen ylivuotanut maitoa ja nyt tosiaan maitoa on sen verran, että tämän saan ruokittua.

Flunssaa on jo kahteen otteeseen kerennyt sairastaa. Nyt on yskäkin tullut. :( Eipä tuolle mitään voi, kun isommat tuo kotiin pöpöjä ni tottahan toki ne tarttuu pieneenkin. Huomenna mennään neuvolaan.

Ristiäiset on tän kuun vika lauantai. Nimestä ollaan päästy yhteisymmärrykseen miehen kanssa.

Kaupassa ei olla kovin käyty vauvan kanssa, pari kertaa ollut mukana.

simuli ja neliviikkoinen
 
Voi kurjuus, täällä on moni jo sairastellut : /
Metsätähti, miten teillä tuo RS-oireili? Nousiko kuume? Ja millä se todettiin?
Me käytiin kanssa yöllä päivystyksessä kun vauvan henki on rohissut. Hengittää mielestäni aika tiheästi, mutta on kai normaalia? Eilen sitten illal syömisen jälkeen alkoi itkemään ja itkusta ei tullut mitään. Se oli semmoista käheää ininää, tuntui kuin itku ei lähtisi kunnolla. Päivystyksessä katsottiin pulssi ja hapetus, ja lääkäri kuunteli keuhkot ja katsoi korvat ja kurkun. Mitään ei kuitenkaan löytynyt.
Voisko toi itkun käheys johtua jostain semmosesta että kurkussa on maitoa kuivuneena? Olen ihan kauhuissani vieläkin vaikka lääkäri on tarkistanut. Ja mies on vielä enemmän. Ei saa edes nukuttua. On se hurja kyllä kun vauvan joka hengenvedosta kuuluu pihinää tai rohinaa. Huoli pienestä :'(

Meillä kakkaa tulee vaippaan ainakin 3 kertaa päivässä.

Vakuutusta vauvalla ei vielä ole. Ei muistettu ottaa tarpeeksi ajoissa ennen syntymää niin täytyy odotella sitten siihen asti että poika on tarpeeksi vanha että sen saa.

Meillä syntymäpaino on saavutettu nyt. Eilen oli tasan syntymäpainossaan, eli viikko ja päivä siinä meni.

Marciano ja poika 9 päivää
 
Marciano meillä siis pojalla oli nuha,yskä ja ääni käheänä,hengitys oli vaikeaa ja ei jaksanut enään syödä ja pissaa tuli hyvin vähän,kuumetta ei onneksi noussut.Tauti todettiin räästä otettavalla näytteellä.Sairaalan päivytyksesssä myös tatesivat että keuhkoista kuuluu vinkumista jonka takia aloitettiin antibioottihoito mahdollisen keuhkokuumeen takia ja otettiin keuhkokuvat joissa näkyi limaa mutta ei onneksi viitteitä keuhkokuumeesta.Mulla itselläni ja minun äidillä sekä äidin äidillä lähtee ääni hyvin helposti vaikka pelkän nuhan seurauksena,se on meillä sukuvika kun on kuulemma jotenkin laiskat äänihuulet tai jotakin mutta teinä menisin uudestaan päivystykseen tarkistamaan pienen koska meilläkään ei vauva lopulta saanut enään tukkoisuudelta nukuttua ja pienillä tila voi huonontua nopeasti joten jos on eilen käytetty lääkärissä niin tänään tai huomenna tilanne voi olla ihan eri ja pahempi.Tiedän tunteen kovasti jaksuja!!!Voit tarkkailla itsekkin että meneekö rinta kuopalle ja tuleeko rintaluiden ja vatsan välille kuoppa kun hengittää,(ei nimittäin saisi tulla kun hengittää) että hengittääkö tavallaan vatsan avulla ja tuleeko kaulaan alas selvä kuoppa kun hengittää??Mutta kehottaisin menemään lääkäriin uudestaan jo ihan oman mielenrauhankin takia,voivat vaikka imeä siellä sitä enintä limaa nenästä joka jo helpottaa vähäksi aikaa vauvan oloa.Zemppiä ja pikaista paranemista pienelle!!!!
 
Minäkin tuolla facenpuolella olen enemmän jutellut :)

Vakuutustameillä ei vielä ole. Ja toivotaan kanssa ettei nyt kipeäksi tule tai sitähän ei sitten saa vissiin ollenkaan :O? Mikäli oon oikein ymmärtänyt :(

Kakkaa meillä tulee niin monta kertaa päivässä että en kyllä edes laske :D Ja pissaa myös :) Kai tuo ihan normaalia on :)

Syntymäpaino täällä saavutettiin silloin jo 4 vrk iässä :) Eli täällä maito maistuu.

Muuten täällä arki sujuu jo ihan rutiinilla. viimeyönä sain nukuttuaki 12tuntia miinus syötöt tietysti mutta on virkeempi olo ku kunnon yöunet sain :) Jokapäivä ku sää sen sallii niin lenkillä yritän käydä. Ja raskauskilot on täällä jo pois lähteneet kaikki :) ja vei noin kilon mukanakin, kun maanantaina vaa'alla kävin.

Tänään käytiin 3vk neuvolassakin.
Paino 4150g (3250g) suluissa siis syntymälukemat
Pituus 52,5 (48)

että kyllä se poika nopeesti kasvaa :(

Terkuin Baarbi ja poitsu huomenna 3viikkoa<3
 
Heipsan! Meillä oli tänään yksikuukautis neuvola :) Syntymäpaino oli 3150g --> Nyt 4100g ja pituus 49cm--> Nyt 52cm :) Poika kasvaa kuulemma tasan keskikäyrillä, välimallin jätkä siis :D Puhuin jo ehkäisystäkin..Neuvolatäti kysyi, että onko minulla jo sellainen olo, että olisin valmis yhdyntöihin...Sanoin että todellakin! :D Sain minipillerit 3kk :) Neuvolatäti lykkäsi ne käteeni, ennen kuin lähdettiin kotiin :) Ukkelo tuhisi ettei niitä pidempään sitten syödäkkään...Jeah right! :LOL:
Vaikka meidän pikkuinen rakas onkin erittäin kiltti tapaus, ei sentään vielä 3kk jälkeen uutta yritystä kehiin...

Kakkaa pukataan noin kerran päivässä, tyyliin "niska-kakka" ja pienempiä jarruraitoja on voinu ilmiintyä vaippoihin silloin tällöin :) Pissaa tulee varmaan kolme-neljä vaipallista :)

Ristiäiset on nyt varattu ja ne ovat 12.2 :) Kummitätini soitti minulle tänään ja sanoi, että he sitten äitinsä kanssa tekevät tarjottavat juhliin ja jos haluamme, juhlat voidaan järjestää heillä! :heart:
Meillä kun on melkoisen pienet ja ahtaat tilat täällä, juhlia ajatellen..
Ihanaa että tuollaisia ihmisiä on vielä :heart: Olemme niiiin kiitollisia!!
Isäntä sanoi että jos pappi kysyy vihitäänkö meidät, niin hän sanoo kyllä :D Pitänee siis tutkasta löytyisikö joku kiva sormus :heart:


Vakuutuksesta
Emme saaneet vauvalle minun odotusaikana vakuutusta, koska olen ylipainoinen...Nyt olisi tarkoitus pojalle ottaa vakuutus :)

Kahlan ja rakkain tasan 1kk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: moksukka
Tännepäin ei kuulu mitään sen kummepia :) Tällä viikolla on ollut ja tulee olemaan aika paljon kaiken näköistä ohjelmaa |O

Kahlanille onnea tulevan vihkimisen johdosta :)

Mä kävin tänään kävellen hakee pojat hoidosta,vaikka iltapäivällä satoi ihan hirveesti lunta ja kyllä oltiin märkiä kun päästiin kotiin...

Tänään on väsyttänyt aivan kamalasti ja ajatus ei oikeen kulje joten parempi lopettaa tähän :headwall:
 
vakuutusOtettiin jo ennen syntymää. Molemmilla lapsilla on.

kakkaa tulee joskus useamman kerran päivässä ja toisinaan voi olla välipäiviäkin.

Meillä oli tänään 1kk neuvola. Paino oli 4650g ja pituus 58.5cm. Painoa oli tullut kuukaudelle vaan 400g. Olisi kuulemma voinut tulla enempi. Noh syötetään niin paljon kun vaan syö. Pituutta oli tullut sitten reippaammin! Sen huomaa kyllä vaatteistakin.
 
Pitäis pakata viikonloppureissua varten, mutta sen sijaan välttelen hommaa tässä koneella. Ollaan lähdössä vauvan kanssa mummin hautajaisiin ja samalla sukuloimaan. Mitäköhän ihmettä sitä pitää tytöllekin pakata mukaan kun omatkin kamat tuottaa päänvaivaa..?

Vakuutusta ei varmaan oteta. Pitäis ehkä vähän tarkemmin aiheeseen perehtyä ennen lopullista päätöstä.

Vauvalla ei ole ollut mitään tauteja ja vatsavaivoistakin on nyt päästy. Sen sijaan mulla on jo toinen kohtutulehdus ja ihan järkyttävä flunssa.

Lapsi on nyt viiden viikon ikään ehdittyään alkanut tapella unta vastaan. Heti kun silmät painuu kiinni, pitää alkaa reuhtomaan ja huutamaan ja pitäis nukuttaa vaan syliin. Huoh.
Ja tajusin, että en ole laittanut vauvaa viikkoon omaan sänkyyn nukkumaan edes päivisin. Suostuukohan se jäämään sinne enää ollenkaan? :D
 
Eka viikko poikien kanssa kolmisteen kotona ja mä olen hengissä :D Aikalailla sellasta ku olin kuvitellutkin. Imetyksen aikaan esikoinen tyhjentää kaikki mahdolliset kaapit ja laatikot tai itkee, että vauva pitää laittaa pois. Ei vielä ole halunnut tulla kainaloon lukemaan kirjoja. Toivottavasti jossain vaiheessa suostus tulemaan viereen lukemaan. Ei jaksas jokaisen imetyksen jälkeen siivota puolta tuntia.

Vauva nukkuu edelleen hyvin (koputetaan puuta ja pidetään sormet ristissä, jotta jatkus samalla mallilla). Aika hyvin on esikoisen rytmissä jo nyt! Masussa vissiin tottunut tähän. Ainoa haastava paikka on, kun kaikki haluaa ruokaan puolen päivän aikaan myös minä :) Imetys ja touhuilu onnistuu jo jossain määrin samaan aikaan.

Poika on tosi kova piereskelemään ja ainakin lusikallinen kakkaa on joka vaipassa. Vakuutus otettiin jo ennen syntymää. Baarbi luulisin, että ne sairaudet joita on sairastanut ennen vakuutuksen ottamista poissuljetaan vakuutuksesta. Kannattaa olla yhteydessä eri vakuutusyhtiöihin ja pyytää tarjousta.

Ristiäispäivä on nyt varattu. 25.2 olis meillä juhlat. Kastetaan kirkossa ja kahvit seurakunnan tiloissa. Meille vieraita tulee 38, jos kaikki kutsutut pääsee. Mä salaa toivon, ettei ihan kaikki pääsis tulemaan. Tila on 30 hengelle ja 8 tästä määrästä ois lapsia. Ei oiken voi kutsuttuja karsia, koska kaikki sukulaisia tai kummeja...

Mies lähtee maanantaina kolmen päivän reissuun ja vika päivä neljän päivän reissuun. Jännittää miten pärjäillään täällä. Onneks apujoukkoja on jo ilmoittautunut.

Nyt kuuluu kutsuhuuto makkarista!

Mango ja Nysä 2vkoa ja 2pvää
 
Meillä huomenna ristiäiset. Tällä kertaa pienet,tulee vaan 12 henkeä. Esikoisen ristiäisissa oli 45 henkeä. Nyt siis pienemmällä versiolla. Vain kummit,sisarukset ja mummi ja mummo. =)
Meilläkin cuplaton ja relat alkaa auttaa. Ei enää oo pahemmin turhia huutoja. Siltikin meilläkin saa useimmiten nukuttaa syliin,mutta onhan toinen vasta 1kk ikäinen. =) Yöt on vähän ongelmaisia. Tuppaa joka yö olemaan 1-2h hereillä. Just siihen aikaan,kun ittelle uni maistui eniten. Jospa tähänkin tulisi aikanaan muutosta.
 

Yhteistyössä