Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Mä taidan kuulua tähän sakkiin :)

Olen 30v ja kolmatta odotan, La 10.12. Esikoinen täyttää syksyllä 7v ja kakkonen täyttäisi jouluaattona 1v, jos olisi saanut elää pidempään kuin vuorokauden :'(

TAYS on paikka mis synnyttelen, ja muutenkin nyt ravaan koko tän raskauden ajan. Np-ultrassa käytiin toissa viikolla ja siel oli kaikki hyvin, mutta silti fiilikset todella ristiriitaiset tämän raskauden suhteen.

Peukut ja isovarpaat pystyssä odottaen

~Pumpsi & Iivari 13+6~
 
Heippa taas! Tervetuloa kaikille uusille :)

Ain00: Mites sulla noin paljon on paino tippunut? Miten voi olla mahollista jos syöt normaalisti, niin se vaan tippuu? Ootko ottanu neuvolaan yhteyttä asiassa? Itellä vaan paino nousee perkule...

Jotenkin tuntuu, että raskauden ensimmäinen vaihe ois nyt niinku ohitse. Sillä tarkotan sitä, että nyt kun on ultrassa käyty ja vauva nähty, kerrottu kaikille läheisille uutisesta ja pahoinvointikin rupee olla takana päin! Eli kaikki noi on DONE! Alku oli semmosta odottelua ja jännittämistä. Nyt varmaan sit vaan ollaan ja nautiskellaan ja kasvatellaan mahaa :) <3

Näkyyks teillä jo mahat vauvamasuna vai enemmänkin läskinä mahan päällä? :D Itellä tuntuu et maha on kyllä kasvanut, mut ei vielä todellakaan silleen että sieltä vauvamasun erottais.

Mukavaa sunnuntaita kaikille kanssakulkijoille!

Enny 13+6
 
Enny: En tiedä miten on mahollista. Roska ruualla olen pääasiassa nyt elelly tai jotain syöny mikä ei yökötä, mut ei kumminkaan mikään terveellinen ruokavalio ole. Neuvolasta soittaa tätsy maanantaina niin juttelen hänen kanssaan sit tuosta.
Esikon aikana tippu 8kg, mutta ei näin nopeaa tahtia, tais olla viikkoja jotain päälle 20 melkein kuin alko paino taas nousee. Täshän on vielä niin pitkälle monta viikkoa aikaa ja siihe mennes oon sit kyl pelkkää luuta jos tää samaa rataa jatkuu.
 
Ain00, apua, tuskin vauvalla mikään hätä, mutta mietin sun jaksamista ja vointia. Eihän se nyt noin kuuluis tippua, jos normaalisti syö. Toivottavasti löytyy selitys vaivaan! Eikö viime raskaudessa sit sanottu mitään, että miks se laski tollain?
 
Enny: Ei sanottu,eikä kiinnittännyt mitään huomiota. Silloin oleva neuvola tätsy tais olla lähemmäs 60v ellei enemmän ja oli "hieman" omalaatuinen. Onneks nyt on uus täti ja todella ihana ihminen :)
 
Heippa pitkästä aikaa! Oltiin lomilla niin kirjoittelu jäi muutamaksi viikoksi. Ja kiitokset viimeisistä ruokavalioneuvoista! Nyt sitten viikonloppuna menin tyhmyyksissäni syömään korvasienimuhennosta, ehdin syödä muutaman suullisen kun tajusin että nämähän taisivat olla kiellettyjä! Tuntuu että näiden ruokarajoitteita ei tahdo muistaa millään! Päätin että nyt alan pitämään rajoitelistaa mukana.

Halaukset huonoja uutisia kohdanneille, voimia kovasti! :hug:

ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille.

Itse jännitän kovasti, kun keskiviikkona on ensimmäinen ultraus naistenklinikalla, samoin kuin veriseula. Huh, tuntuu etten pysy nahoissani! Muutenkin ollut ihan kamalan heitteleviä nämä tunteet, mies raukka, välillä oon iloinen, välillä vihainen ja välillä hyvin surullinen. Tuntuu että pää pian hajoaa. Samoin kuin kroppa ei tunnu yhtään omalta. Vatsa kasvaa lähinnä ylä ja keskivatsasta, näytän pahasti lihoneelta :ashamed: ja töissä pitäisi vielä pystyä piilottelemaan massua kolme viikkoa. Tekee kyllä tosi tiukkaa. Mitkään housutkaan ei enää mahdu päälle! Hameet ja mekot siis käyttöön :) anteeksi, kovasti nyt valittelen :D mutta niin kuin aikaisemmin puhuttiinkin, raskauden ajan hehku on kaukana. Ja tämä väsymys aivan ylivoimaista.

Käykö muuten kukaan helsingin motivuksissa jumpassa? olisi mukava saada jumppaseuraa, jos käy :) ei tarvitsisi siellä sitten yksin puhista kun tänäänkin kahvakuula-tunti tuntui hieman vaikealta. Mutta jos niin voi laittaa yksäriä!

Nyt hyvät yöt!

Ciru+nuppu 11+2
 
Taas tervetuloa uusille!

Mahasta Oma on nyt hetkeksi lakannut kasvamasta koska tuntuu että turvotus alkaa laskea. Mikä on toki vain hyvä, ehkä se alkaa se oikea vauvamahakin sieltä pikkuhiljaa näkymään. :) Olo on ollut viikonloppuna kohtuullinen, onneksi päänsärkykin on hiukan hellittänyt. Voi toki johtua myös siitä että mulla oli pakollista tekemistä koko viikonlopun jossa jouduin häsäämään ympäriinsä, sen sijaan että olisin vaan istunut kotona ja märehtinyt oloani.

Rödluvan ja Beetakingi 12+1 (jee, toinen kolmannes alkoi!!!!!)
 
Kiri, voimia rankkoihin aikoihin.
Tässä on erään blogin linkki, jossa äiti on menettänyt toisen kaksosen jos haluat tai jaksat lukea. Elämää ja enkeleitä

Mä liukastuin suihkussa tuloksella, että selkä on aivan rikki. Hiukanko pelottaa huominen työpäivä..

Saako jo sanoa, 12+0!
(Eikös vuorokausi vaihtunut jo? :D )

Sain perjantaina seerumiseulan tulokset, ei kohonnutta riskiä. :)
 
Heissan..

Tänään aika tk:n päivystykseen sairaanhoitajalle kun ei ala tämä flunssa helpottaa, ja eilen vanhemmillani mittasin verenpainetta niin mittari sanoi että "mahdollisia rytmihäiriöitä havaittu"....
Vähänkö säikähdin että apua jos joku sydänlihastulehdus tms..
No nyt varmaan jo antavat poskionteloihin ainaki kuurin niin kai se pitäis auttaa siihen tulehukseenki jos sellasta on. ja aikoivat vielä katsoa sydänfilminkin jos sh vaatii..

Täällä alkaa olla olot kans muuten parempaan päin, mitä nyt tämä kauan kestänyt flunssa vaivaa ja väsyttää..

mahasta, että kyllä se turvotus alkaa pikkuhiljaa väistyä, mutta varmasti sitä vielä on koska eihän kohtu vielä kovin iso ole verraten mahan kokoon. Läskiä minulla ie älyttömästi ollut ennen raskautta ja koska paino tippunut alussa niin ei sitä varmaan ole nytkään, vaan sitä turvotusta.

mutta nyt taas lopettaa ja viedä pienemmät hoitoon että ehtii tk:n..
Niin ja mulla alkoi sitten LOMA =D Ihanaa! harjottelun näytöstä sain K3 eli parhaan numeron joten kaikista ekan vuoden harjottelusta K3. Hyvillä mielin lomalle!

Ihanaista odotusta kaikille!!!!

Vaavimasu ja valonpisara 13+3
 
).( ei ollutkaan eilisaamun kipu närästystä, kipu alkoi ylävatsasta mutta siirtyi alhaalle oikealle. Sairaalaan oli pakko mennä iltapäivästä, kun kipu kävi niin kovaksi. Umpilisäkkeen tulehdushan se oli. Pikkaisen jännitti leikkaus vauvan puolesta, mutta ultralla varmistettiin hänen vointi ennen ja siellä oli niin vilkasta toimintaa, että oksat pois. Lääkärit kaikki vakuuttivat, että leikkaus on pakko tehdä ja avoleikkauksella. Illalla klo 22 sitten leikattiin, edelleen olen sairaalassa ja täytyy sanoa, että kipu tällä hetkellä jotain sanoinkuvaamatonta. Oikeasti olen aina ollut alatiesynnytyksen kannalla ja nyt entistä enemmän. Jos n 7 cm haava on noin kipeä, niin kuinka kipeä sektiohaava voi olla?! Saati sitten kun vauvaa pitäisi hoitaa. Ja siis en tarkoita nyt sektioita, jotka joudutaan lääketieteellisestä syystä tehdä, vaan mulla on useampi kaveri joka on valinnut sektion "helppouden" takia ja saanut sen.
 
malttamaton hui! onneks leikkaus nyt ohi ja pikkuisella kaikki hyvin :) tiedän tuon kivun, itseltä myös umppari leikattu.. kannattaa vaan mahd pian lähtee liikkeelle niin paranee nopeemmin! Hyviä vointeja toivottelen :)

ylihuominen ultra jännittää... Etovaa oloa havaittavissa!!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

YP & Fantti 10+6 :heart:
 
malttamaton, huhhuh! Paranemisia :flower: Kaikkea sitä kans joutuu kestämään.

ON. Tänään oli nt-ultra, siellä se pikkuinen nukkui rauhallisesti semmoisessa asennossa ettei meinattu saada mitattua turvotusta. Kätilö sitten anturilla tökkien herätteli vauvaa, mutta toinen vaan vei peukun suuhun ja hiukan käänsi kylkeä :LOL: Kyllä huomaa että on meidän lapsi. Lopulta saatiin sit mitattua, eikä ollut mitään tavallisesta poikkeavaa. Pienet sormet ja varpaat siellä heilui ja kaikki mistä saattoi mitään sanoa oli normaalin näköistä :heart::heart::heart:

Kävin sitten töiden jälkeen ostamassa ekat vauvanvaatteet, ja myös vähän helposti ostettavia tarvikkeita, esim. tuttipullon ja tutteja. Oli ihanaa :D

Rödluvan ja Beetakingi 12+2
 
malttamaton: Auts, kovasti paranemisia sinne! Toivottavasti kipu hellittää pian.

Rödluvan: Oi onnea ihanista uutisista! Eikö ookin ihana fiilis nähtyä pikkusen sydämen lyövän? :) Ite oon nähnyt sen ihanuuden jo kaks kertaa ja aina siitä tulee vaan niin hyvä mieli pitkäks aikaa! Tekis mieli mennä viikottain ultraan, niin ois koko ajan vaan yhtä hyvällä ja onnellisella tuulella :)
 
Onnea ultrakuulumisista!! :heart:

Seerumia Olit laittanut linkin samaisen ihmisen blogiin , josta itse puhuin aiemmassa kirjoituksessani. :) Muistan Valon ja Toivon äidin tekstejä lukeneeni kaksplussan sivuilla pari vuotta sitten. :heart:

TT 14+6 (Huomenna POKSUUU!)
 
paranemisia malttamaton!!

tää toinen kolmannes on vähä tylsää ku ei mitään tapahdu.liikkeitäkään ei vielä tunnu : /
mullahan ilmeisesti istukka oli (ainaki osittain) etuseinällä ar-ultraajan mukaan. tiiä sitte mihkä se siitä liikkuu kohdun kasvaessa.

(.) siis ei mitään uutta. ollaan vaan ja kasvatellaan masua ;)

*muoks* hokasin tuos yks päivä,et ollahan kovaa vauhtia menossa puoltaväliä kohti :O

 
Viimeksi muokattu:
Pitääkö munkin tulla poksauttamaan, kun muutkin..=)

Pumpulille tervetuloa!:flower: Ja pahoittelut, kuinka surullisesti teillä on edellinen raskaus päättynyt..:( Saako kysyä, miksi teidän pieni eli vain niin pienen hetken?

Rödluvanille onnittelut hienoista kokemuksista np-ultrasta ja onnea ensimmäisistä hankinnoista!!:)

Malttamattomalle toipumista leikkauksesta!!!

Itse ainakin pelkään kovasti, että joutuis sektioon, en kestä ajatusta, että mun maha "revittäisiin" auki, mun tajuissa ollessa.. Toivotaan siis luonnollista alatiesynnytystä!!

Sofi ja ekavekara esu 15+0 *poks*
 
Malttamaton oho, onpas sulla ollu jännät paikat. Kovasti paranemisia sinne! :flower:

Onko kenelläkään kokemusta issias? särystä. Oon miettiny voisko tää mun selkäkipu johtua siitä, kun se on vaan toispuolista ja säteilee kannikkaan ja takareiteen. Välillä tosin tuntuu, että se säteilis jopa pohkeeseen.

Mä en oikein tiedä miten mä selviän tän mun harjoittelun kanssa. Työ on todella fyysistä ja mulla on eilen ja tänään tullut tutut vatsan kovettumiset kuvioon mukaan. Toivottavasti eivät availe paikkoja sen enempää.. :(

Vogue ja Taimen alku 14+1
 
Vogue mulla välillä issias vaivannu.. välillä kipuilee asennossa ku asennossa ja mitä vaan tehdessä.. välillä esim lenkin loppumetreillä vetää tonne pakaraan ja takareiteen.. mutta inhottavinta se on portaita alas kävellessä!

Huomenna ultra ja lääkäri sekä veriseulat..

YP & Fantti 11+0 :heart: *POKSISTA*
 
Kiitos kaikille tsempityksistä. Kipu oli aiva kauhea, mutta tänään sellainen olo, että kyllä tämä tästä. Pääsen jo omin voimin sängystä ylös. Oli muuten siellä sairaalan ultrassa edelleen 2 päivää edellä kasvussa menkkoihin nähden, 4 päivää edellä oviksesta laskettuna eli virallisesti oli 12+4 ja pää-perämitta 6,5cm, joka vastasi 12+6. Pitihän se "silvottu" masu ikuistaa:



malttamaton ja kaiffari rv 13+0
 
Hei! Ilmoittautuisin mukaan. Kävin tänään np-ultrassa ja siellä pikkuinen köllötteli jalat söpösti ristissä ja näytti syövän peukaloa. <3 Oli vähän neuvolassa laskettua isompi ja vastaa kuulemma viikkoja 12+1. Laskettua aikaa ei kuitenkaan siirretty. Minulle saa merkitä LA 29.12. KOS (kättäri), siis Tupuna/33/kolmas/KOS.

Tupuna ja Ruu 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Murunmami

Yhteistyössä