Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Tulihan sieltä hyviä kuulumisia. <3

Kesäkuussa ollaan, hyvää kesää kaikille! <3

Susanna#1 & LillaMy 10+5 <3
(Tulee meijän sukuun paljon vauvoja tänä vuonna. Siskoni sai 3pvää sitten poikavauvan) Jos nyt asiasta voi mainita. :)
 
Tervetuloa uusille!!

Kertomisesta, itse oon kyllä jo "vapauttanut" uutisen, en oo mitään isoa julistusta tehny (esim. Faceen en laita mitään ennenkuin vasta rakenneultran jälkeen) mutta oon kertonu työkavereille ja kavereille sitä mukaa kun on tullu vastaan. Monet onkin jo itse asiassa kysyny suoraan että oonko raskaana, kun tota pötsiä alkaa olemaan.

Sukupuolesta en oo varma vielä haluanko tietää, mies taitais haluta tietää mut itse mietin että olisko kiva pitää se yllätyksenä. Saa nähdä.

Rödluvan ja Beetakingi 11+0 *poks*
 
YP posahdetaa kilpaa ku meillä on 2 päivän ero :D

Kertomisesta: Ajattelin itse salailla asiaa vielä monta viikkoa np ultran jälkeenkin. tosin jos joku kävelee vastaan niin eiköhän se kysy suoraankin kun tuskin kukaan sokea ole. sit täytyy vaan myöntää :) Mutta missää facebookissa en hehkuttele viel pitkään aikaan. aloin kirjoittaa blogia jonne puran tuntojani niin julkaisen sitten facebook profiilissa myöhemmin kun haluan kertoa iin siitä saa sitte kaikki lukea.
 
Terve kaikille, vieläkö joukkoon mahtuisi mukaan yksi joulukuuta odottava :saint:

Oon tuolta kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 mutta siellä lopetin tuon palstailun elämänmuutosten sun muiden vuoksi, niin nyt sitten uudella nimimerkillä liikenteessä. Meinasin tänne jo aiemmin tulla huutelemaan mutten uskaltanut oikein innostua ennen kuin sain tietoa että siellä masussa joku tosiaan hengaa. Perjantaina rv 10+3 siis saatiin ensimmäisen kerran dopplerilla sydänäänet kuuluviin (tiistaina ei onnistunut) ja ensi viikolla olisi jo neuvolalääkärille aika.

Eli täältä löytyisi LA 25.12.Vanilya/21/ensimmäinen/SKS Taijjankin olla täällä ainoa jolla LA 25. pvä ja sairaalana SKS :xmas:
 
Pahoitteluni Kwaidan :hug:

Hilma no niinpä onkin peräkkäisinä päivinä! :D Onnea tiistaille! Sulla taisi olla ennestään jo lapsia? Oletko myös heidät synnyttänyt KOKSissa? Minkälaisia kokemuksia, jos saa udella? :) Meillä siis ensimmäinen tulossa, ja sairaalan toimintakin vierasta.

Kertomisesta meillä tietää meidän molempien vanhemmat sekä minun sisarukset sekä miehen yksi kaveri ja minun yksi työkaveri. Vähän epäilin heillekin kertomista ennen nt-ultraa, mutta siis kerrottu on, ja ilolla uutiset otettu vastaan. :D Muille en ajatellut mitenkään asiasta toitottaa. Lähimmille ystäville varmaan kerron sitten maanantain jälkeen. Muut saavat tietää sitten kun itse huomaavat. :D Työvaatteetkin on niin löysiä, että menee varmaa muutama kuukausi, ennen kuin selvästi töissä huomataan. Toki esimiehille ajattelin kertoa myös maanantain jälkeen, jos kaikki ok...

Pepsimax 11+1

Niin ja onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!
 
Vanilya: Tervetuloa minun puolesta. :)

Kertomisesta Meidän hoidoista tiesi vain toinen minun siskoistani, minun vanhempani ja yksi kaveri ja heille mie kerroin jo ennen ekaa ultraa. Siskolleni mie kerroin jo ekan testin jälkeen, kun kävimme seuraavana päivänä kävelyllä. En voinut olla kertomatta, kun piti saada jollekin purkaa sitä tunnevyöryä. Vanhemmilleni kerroin sitten seuraavalla viikolla, kun olin saanut varmennuksen digitaalisella testillä. Silloin äiti ei oikein vielä kunnolla onnitellut, koska olihan se vielä niin alussa, mutta ekan ultran jälkeen sain jo kunnon onnittelut ja äiti kuulosti paljon onnellisemmalta.

Menimme ekan ultran jälkeen miehen vanhemmille kylään ja sanoin miehelle jo menomatkalla, että hän saa kertoa vanhemmilleen tästä. Olimme olleet jo pari viikkoa aikaisemmin kylässä siellä ja silloin oli aika vaikea yrittää pitää huonoa oloa ja muita oireita kurissa, koska halusimme kertoa heille vasta tosiaan ultran jälkeen. Vaikeinta oli pyytää aina teetä kahvin tilalta. Mieheni kertoi ensin isälleen ja hän sitten mieheni äidille ja kummaltakin saimme onnitteluita. Pikkuisen helpotti, kun ei tarvinnut enää peitellä noita oireita. Päätimme silloin, että seuraavat eli loput minun sisaruksista ja miehen sisarukset saavat kuulla vasta np-ultran jälkeen, mutta olihan minun äitini mennyt veljelleni jotain vihjaisemaan, vaikkakin oli painottanut, että siitä ei saa puhua eteenpäin ja miehen äiti oli taas kertonut miehen siskolle. Eli enää yksi siskoni ei tiedä ja ajattelin, että kerron hänelle, kun seuraavan kerran tapaan hänet tai olen yhteyksissä.

Kavereista kaksi tietää, toiselle kerroin tosiaan jo aika aikaisessa vaiheessa ja toisen kaverin näin eilen sattumalta, kun olimme käymässä kaupungissa missä hän asuu ja kerroin hänelle sitten myös tästä. Facebookissa en aio kertoa mitään tästä. Saatan mie sitten, kun lapsi on syntynyt, ilmoittaa siitä FB:ssa, mutta mitään kuvia en ala jakamaan siellä. Sen mie olen jo aikoja sitten päättänyt. Kuvan saa sähköpostin kautta, jos haluaa, mutta julkisia niistä ei tule.

Huh, tulipas siitä pitkä selostus. :ashamed:

Mie en kyllä enää ikinä syö kaupasta ostettua valmista sämpylävoileipää, enkä tiedä uskallanko ostaa edes kahvilasta sellaista. Ostin eilen ensin kahvilasta sellaisen ja myöhemmin vielä kaupasta, kun oltiin reissussa, enkä kerennyt kunnolla syömään. Jälkimmäisen ostin ruotsin puolelta, joten en ollut ihan varma mitä se sisälsi, kun ruotsinkieli ei ole oikein hallussa. Kotiin päästyä minulla oli todella kipeä vatsa ja huono olo. Vähän niin kuin poltteli keskivatsaa ja vaikka olisi voinut syödä jotain oikeaa ruokaa, pystyin syömään vain omenan ja juomaan pari lasillista vettä. Nyt koitan syödä vain kotona tehtyä ja sellaista mistä tiedän mitä se aika varmasti sisältää. Pikkuisen sähkähdinkin, mutta onneksi oireet helpottuivat aamuun menessä. Omenakin taitaa tippua ruokalistalta. Olen nyt syönyt parikin omenaa päivässä, kun se on sellaista helppoa syötävää ja terveellistäkin, mutta nyt minulle on tullut selkään ja vatsaa jotain ihottumaa. : /
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Sukupuoli haluttaisiin tietää, mutta se ei maailmaa kaada jos se ei näy. Esikoisin kohdalla ei kysytty eikä tiedetty. Silloin mies veikkasi poikaa ja olikin oikeassa. Mulla ei ollut mitään käryä kumpi olisi tullut.
Nyt mies on varma, että tyttö tulee, mutta mulla on kokoajan ollut poikaolo. Olenkin monesti vahingossa puhunut pojista.. :D

Täällä on ollut yötä ehkä maailman helpoin puolvuotias-vauva. Tytteli meni ysin aikoihin nukkumaan eikä ole vieläkään kertaakaan herännyt. Aivan ihan päivänsäde muutenkin, ei millään jaksaisi odottaa, että joulukuu koittaisi ja saataisiin oma pikkuinen taloon.. :heart:

Vogue ja Taimen alku 12+6
 
Ääh, arvatkaa kenen aamu alkoi oksentamisella! :O
En ole oksentanut moneen viikkoon ja muutenkin vain joitain kertoja kun esikoisesta oksensin sen 17 viikkoa. Hiukan tuli pölhö olo kun tajusin, että pakko mennä vessaan, että oksennus tulee oikeasti. :D

Huomenna olisi ultra päivä.. Hyi kun pelottaa. Toisaalta niin typerää kun se onkin, rauhoitti oksentaminen mieltäni vähäsen..
 
Onks täällä muita jotka tietää että joulukuussa on sektio tulossa? Itelle tuli neljännen asteen repeymät viimeks ja nyt on jokatoinen kätilö sitä mieltä että sektio ehdottomasti ja toiset taas et hyvin pystyy synnyttää. Sektion kannalla itsekin oon ja mieski sano ettei pysty enää synnyttämään alakautta... Sillä oli kuulema rankin osuus ku joutu seuraamaan vierestä ja näki kokonaisuuden(???).
Mä en pysty enää löysilläkään vaatteilla peittelemään mahaani että kaikki joita oon nähny niin on kerrottu, en osaa enkä halua murehtia enää keskenmenoa kun kerran ultrassa oli kaikki normaalisti. Ja tässä raskaudessa en aijo häpeillä vaikka maha kasvais miten isoks sen oon päättäny. Mä aijon niiiin nauttia tästä mahdollisesti viimeisestä vauvamahasta =) Nauttikaa tekin! Ainakin sitten ku pahoinvoinnit on selätetty! Varmaan kuukauden sisällä alkaa suurimmalla osalla pahoinvointi kumminki häipymään, koittakaa kestää vielä vähän sitä kauheutta!!
 
Mulla on sektio edessä jos lääkärit eivät sitten ole mieltään muuttaneet viime synnytyksen jälkeen kun siitä on niin kauan :)

Kuopuksen kohdalla päädyttiin lopulta sektioon , pitkittyneen 14h synnytyksen jälkeen, vauva ei vaan laskeutunut ja mä olin jo heikossa hapessa koska olin 3h 10cm auki ja vauva ei laskeutunut eikä näyttänyt mitään merkkiä että syntyis. Vauva oli myös isokokoinen joka tuli yllätyksenä joten painoarvio rv 38 meni ihan pieleen.

Esikon kohdalla saatiin vauva imukupin avustuksella ulos , vauva ei laskeutunut ja synnytys pitkittyi 19h tuntiin.
Tästä sain muistoksi välilihan leikkauksen joka kyllä parani mutta aiheuttaa kipua edelleen joten kuopuksen kohdalla en antanut sitten lupaa tehdä episiotomia saatikka imukuppia.

Joten kyllä toivon että laakärit lähtis puoltamaan suunniteltua sektiota. Katotaan sitten kun ajankohta käsillä miten käy.

Tosiaan , aloin tuntee vauvan liikeet tasan 13viikolla ja mukavasti se tuollaa alhaalla nykii :)
Ei olla kerrottu vielä, pari kaveria tietää mutta siihen ne jääkin. Ensin kerrotaan lapsille ja sitten muille ettei lapset saa tietää sitten keltään muilta.


13+5
 
Niin paljon murheita mahtuu tähänkin ketjuun...
Jaksamista kaikille menetyksen kohdanneille.

Nyt alkaa odotuskin jo maistumaan ihanalle ;)
Hieman vielä närästää (taitaa olla kaverina loppuun saakka) ja väsyttää, mutta pikku hiljaa olen saanut hinattua ruokavaliota taas oikeaan suuntaan.
Alkuraskaudessa oli mahdoton makean himo :(

Paha-olokin tuttua, mutta olen tuon oksentamisen hoitanut psyykkeen puolella
(unissani olen voinut todella pahoin). Kohtu alkaa kasvamaan ja samalla hiipii pienet repäisykivut..auts.. varsinkin sängyssä yht äkkiä kääntyen / sohvalta nopeasti noustessa.

Jotain pientä liikettä olen tuntevinani? Ei kuulemma mahdoton ajatus ;) Uä:ssä tuli käytyä ja pikkuinen vastasi muutamaa päivää vanhempaa, LA ei kuitenkaan muuteta kuin todellisuudessa se voi olla + tai - 2vko molempiin suuntiin.
(siis se tärkeä syntymäpäivä)

Lapsille tuli kerrottua ja eivät olleet uskoa...Uä kuvan kun näkivät, muuttui todeksi.
Olenkin saanut sitten jo kertoa kaikenlaista mm.Mitä vaippamerkkiä meille sitten ostetaan? 8 ja 10 vuotiaat ovat uteliata lapsosia.
Nyt taitaa tietää naapureista lähtien, että perheeseemme tulee vauva, kuopus on hyvin tämän tiedottamisen hoitanut.

Nauttikaa raskaudestanne!

*tähti 12+5
 
Täällä voinnit jatkuu edelleen huonoina. Mä olin eilen tuntevinani pari kertaa pienen liikkeen, mutta tosi epätodennäköiseltä tuntuu näin aikaisin. Taisi olla toiveajattelua:) Vatsa tuntuu myös kasvavan ihan päivittäin, eikä sitä enää oikein pysty peittelemään.

Huomenna olisi sitten ultra täälläkin ja sitä odotellaan kuumeisesti.

Ikäerosta: Meillä esikko täyttää 4 v. pian lasketun ajan jälkeen. Olisinhan minäkin toivonut pienempää ikäeroa, mutta eipä vaan saatu aikaiseksi yrityksistä huolimatta. Toisaalta on nyt hyvä, että esikko on jo noin omatoiminen, kun kerran kaksi vauvelia tuleekin samalla kertaa:)

Kiri + Tiuhti ja Viuhti 11+1
 
Pepsimax86 olen kaksi lasta synnyttänyt KOKSissa ja ei minulla ainakaan ole kuin pelkkää hyvää sanottavaa! Ainahan tietysti joukkoon mahtuu kaikenlaisia hoitsuja, mutta kaikin puolin mukavat fiilikset on jäänyt! :) Sinulla on tänään ultra! Onnea kamalasti! :) Tulehan kertomaan miltä siellä masussa näytti!

Onko muilla väsymys niin kamalaa vielä näillä viikoilla (11+6), Että ei jaksa tehdä muuta kuin maata ja "itkeä" omaa pahaa oloa ja väsymystä?! Tänään tuntuisi olevan taas hyvä päivä ja olo ihan normaali, mutta esim. eilen oli aivan järkttävä olo! :( Kauankohan tätä vielä jatkuu?? Tuntuu ettei tällä hetkellä pysty yhtään iloitsemaan koko raskaudesta, kun olo tämmöinen :( Olen ja useamman kerran tuulettanut että jes! nyt se pahoinvointi lähti, mutta aina se palaa päivän parin päästä takaisin..

Olen aika varma, että täällä odotetaan tyttöä! Minulla on siis ennestään tyttö ja poika ja tytöstä voin tosi pahoin ja pojasta en edes "huomannut" olevani raskaana.. Joten jos noihin oireisiin on luottaminen niin eiköhän täältä tyttö tule :) Me ei taideta kyllä edes kysyä sukupuolta rakenneultrassa vaan jätetään tällä kertaa ylläriksi.. Noista kahdesta ollaan tiedetty etukäteen kumpi tulee, niin kiva näinpäin välillä!

mulle on tullut kamala himo hesen ruokaan! Nyt viikon loppuna menikin ihan överiksi ja söin kahtena päivänä hesen ateriat! Nam että olikin hyvää, mutta puntarissahan tämmöinen mässäily näkyy..

Huomenna nt ultra! Kylläpäs osaa jännittää!!

Hilma 11+6
 
Hilma miulla on ihan samanlaista ollu tuon pahan olon kanssa, tänään tuntuis olevan taas helpompi päivä, kun taas koko eilisen lojuin sohvan pohjalla väsyneenä itkien. Olokin oli mitä karmein aamusta asti, eikä tahtonut edes iltaan mennessä helpottaa. Innolla odottelen että mitä tää päivä tuo tullessaan :headwall: Viikon sisällä en olekkaan oikein muuta kuin makeaa saanut syötyä, voipi olla että kerkeää heti alussa jo muutama kilo ylimääräistä kertyä.

Täällä ois huomenna ensimmäinen neuvolalääkäri, nt-ultra sekä labrat, ja jännittää niin pirusti, että mitä sieltä sitten saadaan näkyviin. :p
Meillä siis lapsi minulle ensimmäinen ja miehelle kolmas :)



Vanilya 10+6
 
Täälläkin KOKSissa synnyttännyt ja omasta mielestäni ainakin mukava henkilökunta ja kaikki meni hyvin.

Eilen tuli sit siivoiltua ja voi luoja, mikä mahakipu sen jälkeen ja huono olo koko illan. :(
Oon myös huomannut että jos oikein kovasti on vihlassu vattaa,tms nii wc käynnillä on pyyhkiessä tullut hiukan rusehtavaa vuotoa.. mutta ei kyllä muuten sit oo.
väsymys on aivan järkyttävää, koko viikonloppu tuli maattua sängyssä ja nyt oon 2h ollu tekemäs lähtöä esikon kanssa kauppaan, mut en oo vielä sinne saakka päässy.
Painoki oli näyttän taas laskevan.
 
Tänään oli sitten neuvola:
Ei otettu hemppaa,se kuulemma otetaan vaan 3 raskaudessa? Miksi multa on aiemmin otettu joka kerta edellisissä raskauksissa?
EI kuulunut sykkeitä. Aiemmissa raskauksissa on kuulunu hyvin jo näillä viikoilla...
Ja leukkarit 2 plussalla...
Ei muuta. Oon niin väsyny ja pahoinvoiva etten enempää jaksa nyt kirjottaa...

puhki oleva joulukuu ja macgyver 10+3
 
Joulukuu2012 sanoikohan neuvolan täti väärin?! tarkoitti varmaan enemminkin kolmannela neuvola käynnillä kuin kolmatta raskautta? Kuullostaa kyllä todella oudolta.. Multa ainakin otettiin hemppa jo ekalla käynnillä! Ja sykkeitä ei täällä edes kuunnella ensimmäisen kerran, kun vasta nt ultran jälkeen olevassa lääkärineuvolassa! Juurikin varmaan sen takia, ettei turhaa huolestuisi jos ei mitään kuuluisikaan.. kuitenkin istukan paikka yms saattaa vaikuttaa tuohon kuulumiseen. Tsemppiä huonoon oloon!

Ainiin ja tuosta KOKSista vielä unohtui mainita, että minulla on joka kerta ollut aivan ihanat kätilöt ultraamassa! (ja myös synnytyksissä) aina saatu kovasti kuvia mukaan ja vauva on esitelty todella perusteellisesti eikä ole ollut yhtään kiireen tuntua! :) Tulisipa se huominen jo äkkiä!!

Ihanaa! olen jaksanut jopa siivota! Tänään on selkeesti hyvä päivä!! :)

Hilma
 
joulukuu2012: kyllä mulla hemppa otettiin jo ekalla neuvolakäynnillä rv 8+4. Jospa sullakin on tällä kertaa istukka edessä. Mulla aikaisemmissa raskauksissa sykkeet kuuluneet tosi selvästi ja aikaisin. Nytkin kuului aikaisin (8+5) kotidoplerilla ja neuvolassa näkyi monitorilla (rv8+4) vaikkei siellä kuulunutkaan. Mutta nyt siis tässä raskaudessa istukka edessä ja sykkeet kuuluu koko ajan vaan huonommin, en tied johtuuko siitä kun istukka käsittääkseni paksunee vai mistä. Tänään jouduin etsimään superkauan, mutta lopulta löysin. Istukan ääni kuuluu niin kovana, että jotenkin peittää sykkeiden äänen.
 
Hempasta mulla on otettu tytöistä joka kerta kun neuvolas käyty niin nyt tää täti totes että se otetaan kolmesti vaan raskausaikana. Alku,keski ja loppuraskaudessa. Se kuulosti jotenki omituiselta... :confused: Mult on kyl hemppa otettu pari viikkoo sitte.. Noista leukkareistaki se totes et "no noi leukkarit on 2 plussalla,mutta haluutko sä lähetteen tonne labraan`? voihan se ollakki vaa valkovuotoo" en kyllä itte usko et leukkarit on 2 plussalla valkovuodon takia kun ei mulla mitää lorahdusta sinne käyny sinne kuppii? Ja oon kuullu et niist voi yhden plussan saada. eikå koskaa oo leukkarit aiemmis raskauksissa ollu koholla... :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Tää kävi ultrassa ja siellähän pieni köllötti!
Heilui ihan mielettömästi! :) Kaikki oli ihan hyvin ja vastasi hyvin viikkoja (+muutamaa päivää isompaa). Jostain syystä mulle tuli ihan poikaolo tai on ollutkin jo, mutta se vain vahvistui...

:)
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan

Yhteistyössä